ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در فنلاند

تحصیل پزشکی در فنلاند

تحصیل پزشکی در فنلاند در سال 2024 طرفداران خاص خود را دارد که هر ساله با رعایت شرایط این کشور جهت اخذ پذیرش اقدام میکنند. از این رو در مقاله ای که پیش روی شما عزیزان قرار دارد تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم خود نسبت به قوانین حقوق بین الملل و قوانین حقوقی و مهاجرتی روز دنیا، به ارائه اطلاعاتی پرداخته اند. امید است پس از مطالعه آن ابهامات و سوالاتی که در خصوص تحصیل پزشکی در فنلاند دارید بر طرف گردد.

  • هزینه تحصیل پزشکی در فنلاند به چه نحوی است؟
  • قبولی در آزمون ورودی فنلاند چگونه است؟
  • شرایط ویزای تحصیلی فنلاند 2024 چگونه است؟
  • برای اخذ این ویزا چقدر هزینه لازم است؟
  • چگونه می توان در فنلاند به کار پزشکی پرداخت؟
  • وضعیت کار پزشکان در فنلاند به چه صورتی است؟
  • شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری فنلاند چیست؟

شما عزیزان هم چنین می توانید در صورتی که پس از خواندن مقاله پیش روی خود هم چنان سوالاتی راجع به تحصیل پزشکی در کشور فنلاند یا هر کشور دیگری در ذهن داشتید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

بررسی تحصیل پزشکی در فنلاند

مدارک کارشناسی موجود در دانشکده پزشکی شامل مجوز پزشکی و مجوز دندانپزشکی است. کارشناسی ارشد علوم بهداشتی در برنامه کارشناسی ارشد در توسعه خدمات مراقبت های بهداشتی هم ارائه می شود. تحصیلات کارشناسی این دانشکده به دانشجویان دانش و مهارت هایی را برای جستجو، ارزیابی انتقادی و به کارگیری اطلاعات علمی ارائه می دهد و برای تحصیلات تکمیلی واجد شرایط می باشد. برنامه های مدرک ارائه شده توسط دانشکده دانشجویان را برای مشاغل حرفه ای به عنوان متخصصان مراقبت های بهداشتی مجاز در پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی و گفتار درمانی آماده می کند.


دانشکده از روش های یادگیری دانشجو محور و متقابلاً حمایت کننده استفاده می کند و تلاش می کند تئوری و عمل را تطبیق دهد و همچنین از موقعیت های حرفه ای عملی به عنوان مبنای تدریس استفاده کند. بازخورد دانشجو به طور فعال برای تقویت مطالعات استفاده می شود. دانش آموزان همچنین نقش کلیدی در کمیته ها برای توسعه بیشتر تدریس دارند. در دانشگاه هلسینکی امکان تحصیل پزشکی از طریق خط تحصیلی فنلاندی یا سوئدی وجود دارد. دانشجویان پذیرفته شده در آموزش پزشکی سوئدی زبان بیش از 5% از دانشجویان پذیرفته شده در آموزش پزشکی در کل کشور را تشکیل نمی دهند.

تحصیل پزشکی در فنلاند 2024

یکی از مهم ترین نکته هایی که علاقه مندان به تحصیل در رشته هایی چون پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، پرستاری و غیره می بایست به آن توجه کنند. این است که این افراد ابتدا می بایست یک دوره یک ساله پیش پزشکی یا اصطلاحا pre medical بگذرانند که یا به زبان رسمی آن کشور برگزار می شود یا در یک سری کالج های خصوص به زبان انگلیسی.

نکته مهمی که می بایست مد نظر قرار دهید این است که در تمام کشورها تحصیل به زبان رسمی خود آن کشور ارزان تر است تا تحصیل به زبان انگلیسی. در نتیجه در سال 2024 برای این که بتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید می بایست به زبان رسمی کشور مورد نظر خود تسلط داشته باشید. نکته مهم دیگر این است که با توجه به این واقعیت که پزشکان، دندان پزشکان، پرستاران و غیره با مردم عادی هر کشوری در ارتباط هستند، واجب است تا به زبان رسمی آن کشور کاملا آشنایی داشته باشید تا در نهایت پس از فارغ التحصیلی اجازه فعالیت را به شما بدهند.

مقدمه تحصیل پزشکی در فنلاند

دلایل تحصیل پزشکی در فنلاند

تحصیل در فنلاند به دلایل گوناگونی بهترین انتخاب برای دانشجویانی است که به دنبال دریافت آموزش با کیفیت در اروپا هستند. به عبارت دیگر، سالانه بیش از صدها دانشجوی بین المللی به دلایل مختلفی تحصیل پزشکی در فنلاند را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند. هزینه پایین تحصیل پزشکی در فنلاند یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل می باشد. به عبارت دیگر، تحصیل پزشکی در فنلاند بسیار ارزان تر از ایالات متحده، استرالیا، کانادا یا انگلستان است. علاوه بر این هزینه شهریه در دانشگاه های پزشکی فنلاند نیز به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی پایین تر است.

اینفوگرافی تحصیل پزشکی در فنلاند

در نمودار زیر می توانید روند اعزام دانشجویان برای تحصیل پزشکی در فنلاند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعزام دانشجویان برای تحصیل پزشکی در فنلاند

مزایا رشته پزشکی در فنلاند

تحصیل در فنلاند ممکن است یکی از بهترین تصمیمات در زندگی باشد، زیرا این کشور در مورد تحصیلات با کیفیت بالا و زندگی اجتماعی شگفت انگیز، تمام کادرها را بررسی می کند. فنلاند به عنوان کشوری با بالاترین استانداردهای زندگی شناخته شده است و همچنین فرصت های خوبی برای تحصیل، شغل و اقامت دائم ارائه می دهد. فنلاند در زمینه پزشکی کارهای زیادی انجام می دهد و دانشگاه های آن به دلیل رویکرد پژوهشی و آموزش جامع، یکی از بهترین دانشگاه های جهان محسوب می شوند. آنها در ترکیب با تجربه و کلاس های عالی، محیطی را برای تفکر آزاد و ایده های جدید فراهم می کنند. این بدان معنی است که مدارک تحصیلی در اینجا نه تنها درهای زیادی را باز می کند، بلکه فارغ التحصیلان را برای هر چالشی که در پیش است آماده می کند.

آموزش از کیفیت بالایی برخوردار است و فرصت های زیادی برای مدرسه، شغل و اقامت دائم وجود دارد. قیمت های دانشکده پزشکی در فنلاند مقرون به صرفه است و آن را به یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. نه تنها گزینه های زیادی در زبان انگلیسی موجود است، بلکه توصیه می شود اگر می خواهید بهترین استفاده را از تجربه خود ببرید، فنلاندی را یاد بگیرید. دانشجویان بین المللی علاوه بر داشتن شرایط عمومی برای پذیرش در دانشکده پزشکی فنلاند، باید مهارت خود را در زبان انگلیسی نیز اثبات کنند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه ها و کالج های خصوصی فنلاند

در واقع افراد برای اخذ پذیرش از یک کالج خصوصی که به زبان انگلیسی می باشد نیازمند داشتن حداقل آیلتس 6 هستند و هزینه تحصیلی در دوره پیش پزشکی حدود 12000€ تا 18000€ (یورو) خواهد بود. به این ترتیب که با ارائه رزومه خود در صورتی که زیر 22 سال داشته باشند از کالج پذیرش گرفته و سپس برای اخذ پذیرش نهایی شهریه کالج را به حساب آن واریز می نمایند.

به منظور اخذ پذیرش از کالج های دولتی نیز همانند کالج های خصوصی ابتدا می بایست رزومه را ارسال نمود. یکی از موارد مورد نیاز در دست داشتن حداقل مدرک B1 زبان فنلاندی می باشد. علاوه بر این مورد یک نکته حائز اهمیت دیگر برخورداری از سن مناسب یعنی بازه 16 تا نهایتا 22 سالگی می باشد. پس از این که افراد موفق به اخذ پذیرش مشروط شدند می بایست شهریه یا همان tuition fee کالج را به حساب آن واریز نمایید. سپس کالج به دانش آموزان پذیرش نهایی خود را می دهد که با در دست داشتن آن می توانند با داشتن وقت قبلی به سفارت رفته و در صورتی که تمکن مالی لازم برای تحصیل در فنلاند را دارند در نهایت ویزای تحصیلی فنلاند را نیز اخذ می نمایید.

چه تحصیل در کالج خصوصی اتفاق افتاده باشد و چه دولتی، لازم است توجه داشت که پس از گذراندن این دوره یک ساله و جهت ورود به دانشگاه در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری، داروسازی و غیره می بایست در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر خود شرکت نمایید و تنها پس از قبولی در آزمون مربوط است که می توانید به تحصیل در رشته های مذکور بپردازید. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب ویزای تحصیلی فنلاند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

قوانین ویزای تحصیلی فنلاند

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های پزشکی فنلاند

با اینکه شرایط و الزامات پذیرش دانشجوی رشته پزشکی در دانشگاه های فنلاند کمی از همدیگر متفاوت است ولی برخی از شرایط پذیرش در اکثر آنها مشترک است.

از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های پزشکی فنلاند

ضمنا ناگفته نماند که اخذ پذیرش دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی فنلاند نیز دارای محدودیت سنی است که متقاضیان قبل از ارائه درخواستشان بایستی بدان توجه نمایند. بر این اساس حداقل سن پذیرش در این رشته تحصیلی 17 سال و حداکثر سن متقاضیان بایستی 25 سال تمام باشد.

مدت زمان تحصیل پزشکی در فنلاند

دریافت مدرک پزشکی در فنلاند 6 سال طول می کشد: 3 سال برای مدرک لیسانس و 3 سال دیگر برای مدرک کارشناسی ارشد. برخی از دانشگاه ها آموزش را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می دهند ، اما اکثر آنها به زبان فنلاندی هستند. تحصیلات تکمیلی نیز در دسترس است، بنابراین می توانید در مقطع دکترا ادامه دهید. پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد. به دست آوردن شغل پس از دوره کارآموزی تقریباً همیشه یک امکان است زیرا ممکن است این کشور ویزای شما را برای 1 سال پس از فارغ التحصیلی تمدید کند. دانشجویانی که در مسیر تحصیلی پذیرفته می شوند، قبل از اتمام دوره کارشناسی خود، به مدت پنج تابستان در گروه های تحقیقاتی کار خواهند کرد.

در دو تابستان اول، دانشجویان این فرصت منحصر به فرد را دارند تا در یک تا چهار گروه تحقیقاتی تحقیق کنند تا با طیف وسیعی از موضوعات و طرح های تحقیقاتی آشنا شوند. حداکثر پس از تابستان دوم، آنها تحقیقات خود را با هدف پایان نامه دکترا در یک گروه تحقیقاتی دانشکده آغاز می کنند. مسیر تحصیل دکترا در دانشکده پزشکی دانشگاه هلسینکی، این فرصت را برای دانشجویان پس از اولین سال تحصیلی خود فراهم می کند تا تحقیقاتی را با نظارت دقیق با هدف ادامه تحصیل در مقطع دکترا در کنار تکمیل مدرک کارشناسی آغاز کنند. دانشجویان هر ساله از بین دانشجویان سال اول پزشکی، دندانپزشکی، لوگوپدی و روانشناسی در مسیر تحصیلی پذیرش می شوند. در مرحله اول، دانش آموزان از راهنمایی و نظارت اساتید راهنما برخوردار خواهند شد.

مدارک لازم برای پذیرش رشته پزشکی در فنلاند

حالا که با شرایط پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی فنلاند آشنا شدید بد نیست با مدارک لازم برای اپلای از این دانشگاه ها به صورت زیر آشنا شوید:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • اصل و کپی پاسپورت
  • مدارک شناسایی معتبر
  • عکس های پاسپورتی
  • مارک شیت (ریزنمرات) پایه 10- ام و 12- ام
  • نمره آزمون MCAT
  • گواهی پایان دوره متوسطه
  • گواهی تمکن مالی کافی برای اثبات توانایی پرداخت شهریه دانشگاهی در فنلاند
  • گواهی چک آپ پزشکی

شرایط تحصیل پزشکی در فنلاند

شرایط تحصیل پزشکی در فنلاند

مطالعات پایه پزشکی در فنلاند 6 سال طول می کشد که منجر به دریافت مدرک پزشکی می شود. همچنین دانشگاه ها بر آموزش تخصصی نظارت دارند. علاوه بر این، پذیرش دانشجوی پزشکی متفاوت است و انجمن پزشکی فنلاند بر نیاز به پزشکان کافی تاکید دارد. با این حال، آنها بهبود حقوق و شرایط کار را بر افزایش تعداد دانشجویان اولویت دارند. مشارکت اولیه بیمار، یادگیری مبتنی بر مشکل، برنامه ‌های تحقیقاتی و دوره ‌های بالینی عملی، آموزش جامعی را برای متخصصان پزشکی شایسته شکل می‌ دهد.

وقتی صحبت از ساختار دوره مطالعات پزشکی در فنلاند می شود، این برنامه در طول 6 سال گسترش می یابد و به طور یکپارچه مدارک لیسانس و فوق لیسانس را در یک مجوز پزشکی ترکیب می کند. این سفر با یک دوره 2 ساله پایه شروع می شود که در آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، زیست شناسی و شیمی بررسی می شود و به تدریج تمرینات بالینی را در بر می گیرد. مرحله بالینی بعدی بر تشخیص، درمان و پیشگیری از طریق دوره های کارآموزی متنوع متمرکز است. تلاش 6 ساله در دستیابی به “Lääketieteen lisensiaatti” (لیسانس پزشکی) محترم به اوج خود می رسد. قابل ذکر است که کنکور همه ساله در اردیبهشت ماه برگزار می شود. همچنین تنها راه ورود به یک دانشجوی پزشکی در فنلاند است که تمام مطالعات به زبان فنلاندی یا سوئدی انجام شده است.

برنامه درسی پزشکان در فنلاند

برای تکمیل مدرک پزشکی در فنلاند در مجموع شش سال طول می کشد. این شامل 3 سال برای مدرک لیسانس و 3 سال اضافی برای مدرک کارشناسی ارشد است. برخی از دانشگاه ‌های فنلاند برنامه‌ های پزشکی خود را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می ‌کنند و به دانشجویان بین ‌المللی دسترسی پیدا می‌کنند. برنامه درسی برای دانشجویان پزشکی در فنلاند بسیار جامع است و تمام جنبه های پزشکی را پوشش می دهد. دانش آموزان در مورد آناتومی انسان، فیزیولوژی، فارماکولوژی، آسیب شناسی و موارد دیگر یاد خواهند گرفت. آنها همچنین تجربیات بالینی زیادی را به دست خواهند آورد و با بیماران هم در بیمارستان و هم در محیط های سرپایی کار می کنند.

فنلاند به دلیل آموزش پزشکی با کیفیت بالا شناخته شده است و فارغ التحصیلان دانشکده های پزشکی فنلاند بسیار مورد توجه کارفرمایان در سراسر جهان هستند. اگر به دنبال شغل پزشکی هستید، تحصیل در فنلاند یک گزینه عالی برای کاوش است. اگر به تحصیل پزشکی در فنلاند فکر می کنید، بدانید که مدارس عالی زیادی برای انتخاب وجود دارد. شما می خواهید با تحقیق در مورد نقاط قوت و مزایای منحصر به فرد هر یک، مدرسه ای را پیدا کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. با کمی سخت کوشی و فداکاری، می توانید تحصیلات در سطح جهانی را دریافت کنید و حرفه ای پربار در پزشکی را آغاز کنید.

تحصیل پزشکی در فنلاند به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در فنلاند به زبان انگلیسی

فنلاند کشوری عالی برای دانشجویان بین المللی است. حدود 40 دانشگاه برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی با بیش از 600 رشته برای انتخاب ارائه می دهند. برای پذیرش در یک برنامه تحصیلی آموزش زبان انگلیسی در فنلاند، باید مدرکی دال بر مهارت خود در زبان انگلیسی نشان دهید. لزوماً لازم نیست در آزمونی مانند آیلتس یا تافل شرکت کنید. اگر آن مدرک در یک دانشگاه فنلاند یا دانشگاه علمی کاربردی گرفته شده باشد. اگر آن معیارها را ندارید، احتمالاً باید برای اثبات مهارت های زبان خود در آزمون انگلیسی شرکت کنید. اطمینان حاصل کنید که مدت ها قبل از درخواست دانشگاه خود در آزمون شرکت کنید تا زمان کافی برای دریافت نتایج وجود داشته باشد.

همه دانشگاه ‌های فنلاند آیلتس آکادمیک و همچنین تافل iBT یا PBT را می ‌پذیرند و تقریباً همه آنها آزمون پیرسون انگلیسی (PTE Academic) گواهی مهارت کمبریج ESOL در زبان انگلیسی (CPE) یا گواهینامه کمبریج ESOL در زبان انگلیسی پیشرفته را نیز می ‌پذیرند. در غیر این صورت، توصیه می شود با دفتر بین الملل یا اداره پذیرش دانشگاه هایی که می خواهید درخواست دهید، بررسی کنید. اگر قصد دارید برای مدرک لیسانس در فنلاند درخواست دهید، ممکن است از شما خواسته شود که در آزمون SAT شرکت کنید به ویژه هنگامی که برای یک دانشگاه علوم کاربردی (UAS) درخواست می دهید. آزمون SAT (آزمون ارزیابی تحصیلی) در ابتدا یک آزمون آمریکایی-آمریکایی بود، اما اکنون در سراسر جهان ارائه می شود.

بورسیه تحصیل پزشکی در فنلاند

بورسیه تحصیلی فنلاند یک دسته بورسیه برای بهترین متقاضیان غیر اتحادیه اروپا / EEA است که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تورکو پذیرفته شده اند. از سال 2022 تا 2024، هر برنامه کارشناسی ارشد بین المللی UTU می تواند بورسیه تحصیلی فنلاند را به متقاضی (های) خود با بیشترین شایستگی اعطا کند. متقاضیانی که برای دوبرابر کردن برنامه های تحصیلی انتخاب می شوند یا یک گزینه مدرک دوگانه را انتخاب می کنند نمی توانند بورسیه فنلاند دریافت کنند. تعداد دریافت کنندگان بورسیه تحصیلی فنلاند در هر برنامه به سهمیه برنامه بستگی دارد. بورسیه تحصیلی فنلاند هزینه تحصیل را پوشش می دهد و شامل یک کمک هزینه جداگانه 5000€ (یورویی) برای هزینه های شروع تحصیل در تورکو، فنلاند است.

کمک هزینه 5000€ (یورویی) در طول ترم اول، پس از ثبت نام دانشجو به عنوان دانشجوی حاضر در دانشگاه تورکو و نقل مکان به فنلاند، به حساب بانکی فنلاند پرداخت می شود. به عنوان بخشی از تصمیم بورسیه فنلاند، به دریافت‌ کننده بورس تحصیلی یک بورس تحصیلی مشروط برای سال دوم اعطا می ‌شود تا 100٪ از هزینه تحصیل سال دوم را پوشش دهد. برای تأیید بورسیه سال دوم، دانشجو باید 45 واحد را تا پایان مارس یا 55 واحد را تا پایان ژوئن سال تحصیلی قبلی خود تکمیل کند. دانشگاه تورکو بورسیه های تحصیلی فنلاند را به عنوان بخشی از برنامه ملی بورسیه فنلاند که توسط وزارت آموزش و پرورش فنلاند تامین می شود اعطا می کند. بورسیه تحصیلی فنلاند تا سال 2024 در دسترس خواهد بود.

قبولی در آزمون پزشکی در فنلاند 2024

قبولی در آزمون پزشکی در فنلاند 2024

قبول شدن در رشته های مذکور در دانشگاه ها خصوصا در دانشگاه های دولتی بسیار دشوار خواهد بود. در واقع علاوه بر سخت بودن آزمون ورودی یک دشواری مهم دیگر یادگیری زبان رسمی آن کشور است. افراد پیش از انجام تصمیم گیری نهایی حتما باید به آن توجه داشته باشند. زیرا اگر در دوره های پیش پزشکی در سال 2024 شرکت کنند اما در آزمون ورودی دانشگاه های فنلاند موفق به قبولی نشوند زمان و هزینه زیادی را بی مورد از دست داده اند. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب تحصیل رایگان در فنلاند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

اما آزمون پزشکی فنلاند چیست؟ در واقع همانند پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی آمریکا و کانادا شرط پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی فنلاند نیز قبولی در آزمون MCAT (تست پذیرش کالج پزشکی) است. آزمونی که چند گزینه ای بوده و شامل موضوعات درسی زیر است:

  • علوم فیزیک
  • CARS
  • علوم زیست شناسی
  • روانشناسی
  • مبانی اجتماعی و زیست شناسی رفتار
  • روانشناسی
  • مبانی اجتماعی و زیست شناسی رفتار

جالب است بدانید که آزمون MCAT حداقل 15 بار در سال برگزار می شود و از همین رو متقاضیان زمان کافی برای شرکت در این آزمون و برنامه ریزی لازم را خواهند داشت. نکته مهم دیگر اعتبار نمره MCAT است که بایستی بدان توجه کرد. نمره این آزمون معمولا تا 3 سال معتبر بوده و برای دانشگاه ها پذیرفتنی است.

در جدول زیر می توان با ساختار کلی آزمون MCAT آشنا شد:

بخش های آزمونتعداد سوالاتمدت زمان
مبانی شیمیایی و فیزیکی سیستم های زیست شناسی59 سوال95 دقیقه
مبانی زیست شناسی و بیوشیمیایی سیستم های زنده59 سوال95 دقیقه
مبانی روانشناسی، اجتماعی و زیست شناسی رفتار59 سوال95 دقیقه
آنالیز بحرانی و مهارت های استدلالی53 سوال90 دقیقه
سوالات جا خالی3 دقیقه

دانشگاه تراز اول فنلاند

برای اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی (MBBS) در فنلاند دانشگاه های معتبر زیادی وجود دارد که از آنجمله می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

دانشگاه هلسینکی فنلاند یکی از معتبرترین مراکز آموزشی در این کشور می باشد. دانشکده های پزشکی فنلاند به 4 گروه تقسیم می شوند که عبارتند از پزشکان عمومی و متخصص، دندانپزشکان، روانشناسان و گفتار درمان ها.

دانشگاه تورکو: این دانشگاه متمرکز بر چند رشته پرطرفدار جهان مخصوصا پزشکی و دندانپزشکی می باشد و حتی کورس های زیادی را به زبان انگلیسی در مقاطع لیسانس، ارشد و دکترا اریه می دهد دانشکده پزشکی این دانشگاه از سال 1640 تحت نام آکادمی سلطنتی تورکو به فعالیت پرداخته و در رشته های پزشکی دارای جهار بخش زیست پزشکی، پزشکی بالینی، علوم پرستاری و دندانپزشکی است و همچنین واحدهای مختلفی در حوزه تغذیه، آزمایشگاه های تحقیقاتی و علمی دارد.

دانشگاه اولو: یکی از بزرگترین دانشگاه های فنلاند است که در مجموع حدود 13000 دانشجو دارد. بسیاری از برنامه های مطالعاتی بین المللی را با هدف جذب دانشجویان خارجی به عنوان بخشی از مطالعات تبادلی ارائه می دهد. پردیس اصلی این دانشگاه در کنار بیمارستان oulu است. این دانشکده پزشکی در فنلاند دارای یک برنامه درسی بسیار متنوع در همه چیز مرتبط با علوم بهداشتی است و مقطع پزشکی و دندانپزشکی و همچنین برنامه های کارشناسی ارشد در طیف وسیعی از موضوعات مانند پرستاری، مدیریت سلامت، آموزش معلمان در  بهداشت و رشته مهندسی پزشکی ارائه می دهد.

دانشگاه فنلاند شرقی: آخرین دانشکده در لیست ما از دانشکده های پزشکی برتر فنلاند، دانشگاه فنلاند شرقی است. این دانشگاه در سال 2010 از طریق ادغام دانشگاه های Joensuu و Kuopio و به دنبال همکاری تنگاتنگ بین این دو دانشگاه، تشکیل شد. در نتیجه این ادغام، دانشگاه به ترتیب در دو پردیس Joensuu و Kuopio فعالیت می کند.

مزایای تحصیل پزشکی در فنلاند

شرایط کار پزشکی در فنلاند 2024

اکنون که با شرایط تحصیل پزشکی در فنلاند آشنا شدید شاید این سوال برایتان مطرح شود که بعد از فارغ التحصیلی از رشته پزشکی چگونه می توان در فنلاند استخدام شد. در این زمینه کار فارغ التحصیلان از دانشگاه های پزشکی فنلاند به مراتب راحتتر است. چرا که آنها از طریق اخذ ویزای اقامت 2 ساله می توانند به دنبال کار مناسب در فنلاند باشند و پس از یافتن کار نیز برای اخذ اقامت کاری این کشور درخواست دهند ولی فارغ التحصیلان از دانشگاه های پزشکی خارج از فنلاند برای کار پزشکی در فنلاند مراحل زیر را پیش رو خواهند داشت:

مراحل  کار پزشکی در فنلاند

در اینباره ذکر چند نکته مهم نیز الزامی است. نکته اول اینکه ارائه مدرک زبان فنلاندی و یا سوئدی از طرف متقاضیان ضروری است و نکته دوم هم اینکه آزمون کلینیکی زمانی برگزار می شود که متقاضی انترنی 6 ماهه اش را تمام کرده باشد و مدرک زبان خود را هم ارائه دهد. ضمنا آزمون مذکور از 3 بخش به صورت زیر تشکیل شده است:

  • آزمون کلینیکی
  • آزمون درباره سیستم سلامت فنلاند
  • آزمون عملی مراقبت از بیمار

ویزا برای تحصیل پزشکی در فنلاند

مرحله بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی فنلاند، مرحله درخواست ویزای تحصیلی است. در این مرحله است که متقاضیان بایستی کلیه مدارک لازم برای این کار را از قبل تهیه و با قرار قبلی آنها را به سفارت فنلاند تحویل دهند.

از جمله این مدارک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • عکس های پاسپورتی
  • فرم تقاضای ویزا تحصیلی فنلاند
  • گواهی اسکان معتبر
  •  گواهی عدم سوء سابقه
  • بلیط رفت و برگشت
  • رسید پرداخت شهریه
  • گواهی تمکن مالی معتبر
  • نمره آزمون زبان
  • کلیه مدارک تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای دانشجویی فنلاند

هزینه تحصیل پزشکی در فنلاند

بر اساس مقررات سال جاری، شهریه سالانه دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در کشور فنلاند بسته به رشته تحصیلی اشان بین €4000 تا €18000 (یورو) متغیر است. علاوه بر این داشتن بودجه کافی برای تامین مخارج زندگی در کشور فنلاند نیز ضروری است. مخارج زندگی ماهانه شامل هزینه های خورد و خوراک، اسکان، سفر و سایر برای یک دانشجو بین المللی در کشور فنلاند بسته به سلایق فردی اش نیز بین €800 تا €1000 (یورو) متغیر است. نکته آخر در اینباره اینکه دانشجویان بین المللی در فنلاند ملزمند تا سالانه هزینه ای در حدود €80 تا €100 (یورو) نیز بابت هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی فنلاند نیز پرداخت کنند.

شرایط کار پزشکی در فنلاند 2024

اکنون که با شرایط تحصیل پزشکی در فنلاند آشنا شدید شاید این سوال برای شما مطرح شود که بعد از فارغ التحصیلی از رشته پزشکی چگونه می توان در فنلاند استخدام شد. در این زمینه کار فارغ التحصیلان از دانشگاه های پزشکی فنلاند به مراتب راحتتر است. چرا که آنها از طریق اخذ ویزای اقامت 2 ساله می توانند به دنبال کار مناسب در فنلاند باشند و پس از یافتن کار نیز برای اخذ اقامت کاری این کشور درخواست دهند.

ولی فارغ التحصیلان از دانشگاه های پزشکی خارج از فنلاند برای کار پزشکی در فنلاند مراحل زیر را پیش رو خواهند داشت:

روند و شرایط کار پزشکی در فنلاند

در اینباره ذکر چند نکته مهم نیز الزامی است. نکته اول اینکه ارائه مدرک زبان فنلاندی و یا سوئدی از طرف متقاضیان ضروری است و نکته دوم هم اینکه آزمون کلینیکی زمانی برگزار می شود که متقاضی انترنی 6 ماهه اش را تمام کرده باشد و مدرک زبان خود را هم ارائه دهد.

ضمنا آزمون مذکور از 3 بخش به صورت زیر تشکیل شده است:

  • آزمون کلینیکی
  • آزمون درباره سیستم سلامت فنلاند
  • آزمون عملی مراقبت از بیمار

درآمد پرشکان در فنلاند 2024 چقدر است؟

در مجموع پزشکی در زمره پردرآمدترین مشاغل کشور فنلاند محسوب می شود و از همین رو نیز خیلی از فارغ التحصیلان این رشته مایلند در همین کشور مانده و به کار مشغول شوند. برای اینکه با شرایط درآمدی کادر پزشکی در فنلاند 2024 آشنا شوید فقط کافی است که متوسط درآمدی پزشکان را با متوسط درآمد ملی مقایسه کنیم:

مقایسه درآمد ماهیانه پزشکان و کارگران ساده در فنلاند

پس پزشکان در فنلاند بیش از دو برابر حقوق یک کارگر ساده را دریافت می کنند و تازه بسته به نوع تخصصی هم که دارند درآمد آنها ممکن است از €4050 (یورو) تا €18600 (یورو) نیز متغیر باشد. برای آشنایی با پردرآمدترین رشته های پزشکی در فنلاند نیز می توان به جدول زیر مراجعه کرد:

مشاغلدرآمد ماهانه به یورو (EUR)
روانپزشک بالینی14200€
متخصص پوست14200€
متخصص داخلی13600€
اینترونشینیست14100€
پاتولوژی پزشکی قانونی12400€
پزشک نوروپاتیک13700€
عصب شناس13500€
متخصص استخوان12400€
متخصص قلب16900€
پزشک هوشبری16200€
اورولوژیست15600€
درماتولوژی14100€

شرایط مهاجرت به فنلاند

در مقاله ای که از نظر گذراندید تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه توضیحاتی در خصوص تحصیل پزشکی در کشور فنلاند پرداخته اند. هر چند می توانید این رشته را در کشورهای دیگری نیز دنبال نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل پزشکی در فنلاند

پرتکرارترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح شده است عبارتند از:

  • آیا امکان تحصیل پزشکی در فنلاند به زبان انگلیسی وجود دارد؟ بدیهی است که این امکان در فنلاند وجود داشته باشد اما برای کار در این کشور و گذراندن دوره انترنی دانشجویان به تسلط به زبان فنلاندی نیاز خواهند داشت.
  • بهترین دانشگاه پزشکی فنلاند چیست؟ بهترین دانشگاه پزشکی در کشور فنلاند، دانشگاه هلسینکی در پایتخت این کشور است.
  • طول دوره پزشکی در کشور فنلاند چند ساله است؟ دانشجویان پزشکی در فنلاند باید حداقل 6 سال در این کشور تحصیل کنند.
  • آیا متقاضیان رشته پزشکی در فنلاند نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارند؟ برای ورود به دانشگاه های پزشکی در کشور فنلاند، شرکت در آزمون های ورودی الزامی است.
  • درآمد متوسط پزشکان در فنلاند 2024 چقدر است؟ بطور متوسط €11000 (یورو) می باشد.
  • پردرآمدترین رشته پزشکی در فنلاند چیست؟ رشته کاردیولوژی یا جراحی قلب با €16900 (یورو)
  • برای کار پزشکی در فنلاند چه شرایطی لازم است؟ مدرک معادلسازی شده، طی دوره انترنی 6 ماهه و قبولی در آزمون اخذ مجوز کار پزشکی
  • دانشگاه های برتر فنلاند برای تحصیل پزشکی چیست؟ دانشگاه هلسینکی، دانشگاه آلاتو، دانشگاه تامپره، دانشگاه تورکو و دانشگاه اولو از آنجمله دانشگاه ها هستند.
  • آیا متقاضیان رشته پزشکی در فنلاند نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارند؟ برای ورود به دانشگاه های پزشکی در کشور فنلاند، شرکت در آزمون ورودی (MCAT) الزامی است.
  • درآمد متوسط پزشکان در فنلاند 2024 چقدر است؟ بطور متوسط €11000 (یورو) می باشد.
  • پردرآمدترین رشته پزشکی در فنلاند چیست؟ رشته کاردیولوژی یا جراحی قلب با €16900 (یورو)
  • برای کار پزشکی در فنلاند چه شرایطی لازم است؟ مدرک معادلسازی شده، طی دوره انترنی 6 ماهه و قبولی در آزمون اخذ مجوز کار پزشکی
4.9/5 - (21 امتیاز)

22 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در فنلاند

  1. Md گفت:

    با سن ۲۸ سال میشه پذیرش دندان پزشکی
    گرفت؟ با لیسانس پرستاری

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما مستقیم خیر اما اگر لیسانس دارید با ارد ارد بشید و بعد توی خود کشور برای پزشکی اقدام کنید

  2. sohrab گفت:

    خیلی سخته تحصیل پزشکی تو کشورهای اسکاندیناوی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله و به همین دلیل هست که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند

  3. سعید گفت:

    دوره های پیش پزشکی چه شرایطی در فنلاند دارند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه در این زمینه از ایران نمیشه اقدام کرد. شاید تحصیل پیش پزشکی در مجارستان گزینه مناسب تری باشه

  4. علی قاسمی گفت:

    چطور میتونم از منابع ازمون مطلع بشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه باید یا به سایت دانشگاه مراجعه کنید یا با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.

  5. ali ram گفت:

    بابت مطلب خوبتون تشکر میکنم اگه امکانش هست راجه به تحصیل پزشکی در کشور ترکیههم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله تحصیل پزشکی در ترکیه رو مطالعه کنید

  6. ذوقی گفت:

    بنظر شما فنلاند برای تحصیل پزشکی خوبه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فنلاند می تونه کشور مناسبی باشه اما تا زمانی که اطلاعات دقیقی در رابطه با رزومه شما نداشته باشیم نمی تونیم بگیم که برای شما خوب هست یا خیر

  7. عادل گفت:

    مرسی. من چنتا سوال دیگه هم داشتم چطور میتونم ارتباط بگیریم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام با شماره های ارتباطی ما تماس بگیرد تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند.

  8. صبا صابری گفت:

    سلام

    لطفا در مورد ویزای کاری فنلاند توضیح دهید.
    ممنون از مطالب خوبتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله ویزای کار فنلاند رو مطالعه کنید

  9. ناصر زارعی گفت:

    آیا فنلاند به لحاظ آب و هوایی قابل تطبیق پذیری با شهروندان ما رو دارد؟
    چون شنیدم نظام آموزشی قویی داردو تردیدمن بیشتر رو موضوع هوای بسیار سرد اونجاست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما در جنوب فنلاند شرایط مناسب تری برای زندگی خواهید داشت

  10. hiva گفت:

    با سلام و تشکر من28 ساله هستم ایا برای ارشد در این کشور میتونم اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید ولی بستگی به رشته و گپ تحصیلی داره

  11. محمد ساغری گفت:

    من یه پسر مدرسه ای دارم. برای تحصیل پزشکی کجا بفرستمش بهتره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      واقعا به تمکن مالی و شرایط ایشون بستگی داره.
      حتما با ما تماس بگیرید تا مشاورین ما بتونن راهنمایی کنند شما رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *