ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در یونان

تحصیل پزشکی در یونان

تحصیل پزشکی در یونان به دلایل مختلف از جمله ارزان تر بودن شهریه دانشگاه های این کشور نسبت به آمریکا و انگلستان، طرفداران زیادی دارد. دانشجویان بین المللی باید هزینه های تحصیلی را بین 1500€ تا 9000€ (یورو) در سال بپردازند که شامل کتاب های درسی برای دوره های انتخابی نیز می شود. در واقع در سال 2022 یونان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا برای خارجی ها، هم برای گردشگران و هم برای دانشجویان بین المللی است. بیش از 500 برنامه آموزش انگلیسی در یونان وجود دارد. دانشگاه‌های یونان می‌خواهند مدرکی مبنی بر داشتن مهارت‌های خوب زبان انگلیسی ببینند تا بتوانید به راحتی در دوره‌های خود موفق شوید. تقریباً تمام دانشگاه های یونان این آزمون های رسمی انگلیسی را می پذیرند: PTE Academic.

آب و هوای خوب، دانشگاه های عالی و هزینه های پایین زندگی، یونان را به یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است. با این حال، ممکن است نتوانید کار و تحصیل کنید. حقوق کم است و بسیاری از موقعیت های شغلی نیاز به دانش اولیه یونان دارند. مدارس دولتی یونان بدون شهریه هستند و به دانش آموزانی که در لیست تایید شده دولتی هستند، کتاب های درسی بدون هیچ هزینه ای ارائه می شود. حدود 25% از برنامه های تحصیلات تکمیلی شهریه است، در حالی که حدود 30% از دانشجویان واجد شرایط حضور در برنامه های بدون شهریه بر اساس معیارهای فردی هستند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به تحصیل در یونان در رشته پزشکی به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • هزینه تحصیل رشته پزشکی در یونان چقدر است؟
  • درآمد رشته پزشکی در یونان در سال 2022 چقدر است؟
  • ویزای تحصیلی یونان را چگونه می توان به دست آورد؟

ویزای تحصیلی یونان برای تحصیل پزشکی

برای تحصیل در یونان در هر رشته ای، دو مرحله اساسی باید طی گردد:

  • اخذ پذیرش از دانشگاه
  • اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی یونان (نوع D)

به منظور اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های یونانی در رشته پزشکی، شرکت در دوره های پیش پزشکی و قبولی در آزمون ورودی ضروری است. از جمله مهم ترین مدارکی که به منظور اخذ ویزای تحصیلی یونان لازم است عبارت هستند از:

  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر شناخته شده است
  • درخواست ویزای تحصیلی به طور کامل تکمیل و امضا شده توسط شما و مقامات مسئول
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • گواهی ثبت نام/ نامه قبولی و پرداخت شهریه دانشگاه
  • نامه تمکن مالی بانکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

درآمد رشته پزشکی در یونان

پیش از اخذ ویزای تحصیلی، مسئله ای که ذهن افراد را مشغول می کند سطح درآمد حاصل از کار در یونان به عنوان یک پزشک است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد پزشکان در یونان در سال 2022 بیان گردیده است:

درآمد ماهیانه رشته پزشکی در یونان

تحصیل رشته پزشکی در یونان

تحصیل در یونان در رشته پزشکی دشوار است؛ خصوصا در دانشگاه های دولتی یونان که ارزان تر هستند چون مستلزم تسلط به زبان یونانی است. برای رشته پزشکی در دانشگاه های خصوصی تسلط داشتن به زبان انگلیسی کافی است اما توجه شود به این ترتیب نمی توان در یونان مشغول به کار شد. خصوصا با توجه به این که پس از اتمام تحصیل در یونان دانشجویان اگر تا 2 ماه کاری در این کشور پیدا نکنند باید لزوما خاک این کشور را ترک کنند. این موضوع با در نظر گرفتن این که نرخ بیکاری در یونان بالای 18% است نشان می دهد که حتی در خصوص رشته های مورد نیاز یونان مثل پزشکی نیز افراد باید لزوما به زبان یونانی تسلط داشته باشند تا کار پیدا کنند.

تحصیل رشته پزشکی در یونان به زبان انگلیسی

علیرغم کم بودن دوره های انگلیسی زبان در رشته پزشکی در یونان، در 2022 اندک دانشگاه هایی هستند که این دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشگاه پزشکی آتن صفحه جدیدی در تاریخ خود باز می کند و اولین دوره کارشناسی خود را به زبان انگلیسی پایه گذاری می کند و برنامه ای که دانشجویان خارجی در آن شرکت خواهند کرد، دقیقاً مشابه برنامه دانشجویان یونانی خواهد بود.

این دقیقاً همان کار آکادمیک و تحقیقاتی است که دانشگاه پزشکی آتن را در بین 150 دانشکده پزشکی اول در سطح بین المللی قرار داده است. در عین حال، از داده های جمع آوری شده از طریق شبکه فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی، فارغ التحصیلان آن که به دنبال کار در خارج از کشور هستند، یک موقعیت 100% پیدا می کنند. امروزه این دانشگاه دارای 6 بخش است که عبارتند از: علوم پایه پزشکی، آسیب شناسی، آزمایشگاه بالینی، جراحی، سلامت مادر و کودک، پزشکی اجتماعی، روانپزشکی و مغز و اعصاب و 18 مرکز تخصصی نادر زیر نظر این دانشگاه وجود دارد.

تحصیل رشته پزشکی در یونان به زبان انگلیسی

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه آتن یونان

مدرک تحصیلی از دانشگاه پزشکی آتن مستلزم حضور حداقل 12 ترم آموزشی است که 5 ترم اول شامل دوره ها و تمرینات پیش بالینی، 4 دوره و تمرین بالینی بعدی و 3 ترم آخر مربوط به آموزش بالینی تمام روز است. در تخصص های اصلی بالینی در مجموع، این برنامه دارای 48 درس اجباری و 12 درس انتخابی است و دانشجویان خارجی باید در مجموع 360 واحد از سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) را تکمیل کنند. مدت تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه پزشکی آتن 6 سال و شهریه 13000€ (یورو) در سال در 2 قسط پرداخت می شود. متقاضیانی که مایل به اخذ مدرک پزشکی هستند، باید آزمون چند گزینه ای پذیرش خود را در شیمی و زیست شناسی با موفقیت پشت سر بگذارند.

دانشکده پزشکی آتن در حال حاضر در میان 150 دانشکده پزشکی برتر جهان قرار دارد و در واقع در جایگاه بهتری نسبت به 2/3 دانشکده های پزشکی آمریکا قرار دارد و عملکرد علمی سالهای گذشته عمدتاً مرهون کیفیت بالای انتشارات علمی کادر آموزشی-پژوهشی دانشکده پزشکی است. برای سال 2022، دانشگاه پزشکی آتن در 6 رتبه از مهم ترین رتبه بندی دانشگاه های بین المللی به امتیازات بسیار مهمی دست یافته است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته پزشکی در یونان، کار در یونان، تحصیل در یونان و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *