ویزای تحصیلی

رشته پزشکی در سنگاپور

رشته پزشکی در سنگاپور

رشته پزشکی در سنگاپور یکی از گزینه هایی است که علاقمندان به این رشته می توانند در شرق آسیا به آن دسترسی داشته باشند. مهاجرت به سنگاپور نیز مانند سایر کشورهای دیگر طرق مختلفی دارد، مهاجرت تحصیلی از طریق تحصیل پزشکی در سنگاپور از موارد مورد علاقه بسیاری از افراد است. رشته پزشکی در سنگاپورنیز همانند بسیاری از کشورهای دیگر شرایط و مدارک مورد نیاز خود را می خواهد.

سنگاپور کشوری مدرن و ثروتمند و موفق در جذب سرمایه گذاری های خارجی می باشد و هرساله میزان زیادی سرمایه گذاری های خارجی در آن صورت می گیرد و ارتباطات قوی با کشورهای غربی دارد. شما عزیزان می توانید با تماس تلفنی سوالات مهاجرتی خود را با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

  • شرایط و مدارک لازم رشته پزشکی در سنگاپور چیست؟
  • بهترین دانشگاه های علوم پزشکی سنگاپور چیست؟
  • هزینه تحصیلی دانشجویان پزشکی در سنگاپور چقدر است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان خارجی در سنگاپور چقدر است؟
  • شرایط گرفتن ویزای تحصیلی سنگاپور چیست؟
  • چگونه می توان در سنگاپور به عنوان یک پزشک کار کرد؟
  • آیا سنگاپور برای مهاجرت پزشکان مقصد خوبی است؟

درباره کشور سنگاپور

سنگاپور Singapore یکی از کشورهای توسعه یافته آسیایی و تنها کشوری است که از طرف تمام سازمان های جهانی و بین المللی به عنوان کشوری با سطح AAA رتبه بندی می شود. کشوری که با روابط گسترده مالی با سایر ملل به عنوان مرکز مالی و تجاری بین المللی محسوب می شود. در نظر مهاجران و متخصصان خارجی نیز به خاطر ثبات اقتصادی، کیفیت زندگی بالا و نیز بازار کاری ایده آل معروف است. ابتدای امر در نمودار ذیل جمعیت سنگاپور را بررسی می کنیم:

جمعیت سنگاپور

این کشور دارای چهار گروه قومی بزرگ است چینی، اوراسیایی، هندی و مالایی که هر کدام داری زبان مادری خود می باشند. این موضوع نشاندهنده تنوع گستردگی فرهنگی و زبانی این کشور است. همچنین کشوری چند مذهبی شامل بودایی، تائو، مسیحی، مسلمان و هندو می باشد. دانشجویان با تحصیل در سنگاپور وارد یک زندگی فرهنگی غنی با فرهنگ ها و سنت های مختلف می شوند که این خود بر جذابیت های تحصیل به این کشور می افزاید و جایگزینی مناسب به جای دانشگاه های غربی است.


شرایط کاری برای فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور مناسب است و معمولا دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور کاری مناسب پیدا کنند. زیرا سنگاپور به دنبال راهی برای پیشرفت از نظر اقتصادی است. بنابراین با توجه به نیازهای خود رشته های نحصیلی مناسب را در دانشگاه ها ایجاد می کند. در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای آسیایی حدودا 20 % از فارغ التحصیلان دانشگاه های سنگاپور را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. با اینکه هزینه تحصیل نسبت به سایر کشورهای آسیایی گران تر است.

شرایط رشته پزشکی در سنگاپور

در سنگاپور 34 دانشگاه مختلف وجود دارد که 6 مورد از آنها دولتی است. دانشکده پزشکی Duke-NUS تنها دانشگاه پزشکی بر اساس آموزش دانشگاه های آمریکایی و بر اساس آموزش پزشکی و تحقیقات برجسته دانشگاه دوک در کارولینای شمالی و منابع برجسته دانشگاه ملی در سنگاپور میباشد. این دانشگاه با ایجاد یه محیط چالشی برای دانشجویان آنها را آماده می کنند تا با آگاهی و درک بهتری از پزشکی وارد دنیای پزشکی شوند.

در جدول زیر با 3 دانشگاه برتر سنگاپور 2024 برای تحصیل پزشکی آشنا می شوید:

دانشگاهرتبه بندی آموزش عالی Times 2024رتبه بندی دانشگاه های برتر  QS 2024
دانشگاه ملی سنگاپور198
دانشگاه فناوری نانیانگ3626
دانشگاه مدیریت سنگاپور561

مهارت های لازم در پزشکی سنگاپور

Duke-NUS مهارت های لازم برای تمرین و بهبود عملکرد پزشکی را از طربق دکترای پزشکی MD، برنامه دکترا PHD، و رشته MD / PhD به دانشجویان ارائه میدهد تا بتوانند در دنیای پزشکی با نوآوری ها و اکتشافات در مراقبت از بیمار دانشجویان را آماده کنند. بدین منظور برنامه درسی طراحی شده برای دانشجویان جوری طراحی شده تا دانش، مهارت ها و نگرش های مورد نیاز هر پزشک را بدست آورند.

دوره های تحصیلی پزشکی در سنگاپور

این دوره ها در سال 2022 عبارت هستند از:

  • دوره MD) Doctor of Medicine): این دوره به مدت 4 سال است و دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه دوک و دانشگاه ملی سنگاپور شناخته میشوند. متقاضیان باید حداقل دارای مدرک لیسانس در هر رشته ای باشند.
  • (Doctor of Philosophy-PHD-Integrated Biologhy and Medicine): دکترای زیست شناسی و پزشکی در دانشگاه دوک مجتمع آموزشی را در علوم زیستی ترجمه و با هدف توسعه دانشمندان دکترا در رشته های مختلفی که می توانند اکتشافات علمی پایه را به درمان های مفید برای بیماران انتقال دهند، فراهم می کند. مدرک دکتری به مدت 4 تا 5 سال می باشد. متقاضیان باید دارای حداقل مدرک لیسانس مربوط به رشته مرتبط باشند.
  • Doctor of Philosophy (PhD) – Integrated Biostatistics and Bioinformatics: دو رشته زیست شناسی و بیوانفورماتیک بطور یکپارچه در دانشگاه دوک با هدف توسعه مهارتهای دانشجویان از جهت کمی و محاسباتی مورد آموزش قرار میگیرد. مدت زمان تحصیل در این رشته نیز 4 تا 5 سال است و شخص باید داراری حداقل مدرک لیسانس در رشته مرتبط باشد.

دوره های تحصیلی پزشکی در سنگاپور

پذیرش رشته پزشکی در سنگاپور

افراد برای تحصیل در رشته های پزشکی در کشور سنگاپور نیازمند آزمون ورودی MCAT هستند که این آزمون از یک انجمن استاندارد توسط گروهک و انجمن های کالج های پزشکی آمریکایی AMMC برگرفته شده است، که دانشجویان متقاضی باید برای ورود به دانشگاه ها این آزمون را پاس نمایند. در مقابل، برای افرادی که در حال حاضر پزشک هستند باید در آزمون GAMSAT شرکت نمایند در واقع این آزمون مخصوص فارغ التحصیلان پزشکی در کشورهای استرالیا، ایرلند و انگلستان وجود دارد. این آزمون توسط شورای تحقیقات آموزشی استرالیا (ACER) مرتبط با کنسرسیوم دانشکده های پزشکی برگزار می گردد. به عنوان مثال دانشگاه دوک هر 2 نمره MCAT و GAMSAT را قبول دارند. نتایج MCAT یا GAMSAT در برنامه پزشکی Duke-NUS برای برنامه های MD و MD-PhD می باشد.

هزینه های تحصیل پزشکی در سنگاپور

بخشی از هزینه های پزشکی را دولت سنگاپور متعهد می شود که برای اطلاعات بیشتر می توانید به وزارت بهداشت سنگاپور (MOH) مراجعه کنید که در رابطه با شهروندان سنگاپور برای 4 سال و فارغ التحصیلان سنگاپور و افرادی که اقامت دائم دارند برای مدت 5 سال هزینه هایشان را برعهده می گیرد. هزینه های پزشکی حدودا 137000$ (دلار سنگاپور) می باشد. در مورد تحصیل پزشکی در خارج از کشور در لینک مربوطه مطالعه فرمائید.

در نمودار زیر می توان با سطح شهریه سالانه دانشجویان پزشکی در سنگاپور آشنا شد:

متوسط شهریه سالانه پزشکی در سنگاپور

همان طوری که در نمودار فوق نیز ملاحظه می شود، بیشترین سطح شهریه دریافتی از دانشجویان پزشکی بین المللی در سنگاپور مربوط به دانشکده پزشکی لی کونگ چیان دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در سنگاپور

در کنار شهریه های تحصیلی که اشاره شد، دانشجویان بین المللی در کشور سنگاپور نیازمند بودجه کافی برای تامین هزینه زندگی اشان هستند. هزینه ای که بیشتر از هر چیزی به سبک زندگی خود دانشجوی خارجی بستگی دارد. اما نباید از این نکته هم غافل شد که کلا هزینه زندگی در سنگاپور کمی بالاست. با این حال متوسط هزینه زندگی دانشجویی در این کشور معمولا بین $750 الی $2000 (دلار) متغیر است.

همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، بیشترین بخش از بودجه دانشجویان در سنگاپور (48%) صرف هزینه اجاره خانه می گردد:

توزیع درصدی هزینه زندگی در سنگاپور

بهترین دانشگاه های سنگاپور برای دانشجویان بین المللی

برخی از بهترین دانشگاه های سنگاپور عبارتند از:

  • دانشگاه ملی سنگاپور: دانشگاه ملی سنگاپور در سال 1905 تاسیس شده است. محیط بزرگ و زیبای دانشگاه، شرایط لازم را برای یادگیری و تحقیق دانشجویان فراهم می کند. دانشگاه ملی سنگاپور از چندین دانشکده هنر، مهندسی، حقوق و غیره تشکیل شده است.
  • دانشگاه صنعتی نانیانگ: دانشگاه صنعتی نانیاگ در شهر تاریخی، فرهنگی نانیانگ واقع شده است. این دانشگاه به دلیل همکاری با کالج آمپریال لندن، روز به روز به محبوبیت خود می افزاید.
  • دانشگاه توسعه و مدیریت سنگاپور: دانشگاه مدیریت سنگاپور محیط شگفت انگیزی را برای یادگیری، توسعه و رشد مهارت های مدیریتی شما فراهم می کند.
  • دانشگاه تکنولوژی و طراحی سنگاپور: این دانشگاه قطب فناوری و طراحی در کل سنگاپور است. این دانشگاه با سایر ارگان های دولتی در جهت یافتن راه حلی برای مشکلات فناوری همکاری می کند. محیط شگفت انگیز دانشگاه، ساختار علمی عالی و پشتیبانی دانشجو در حین تحصیل، این دانشگاه را به یکی از بهترین دانشگاه های سنگاپور برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است.
  • دانشگاه علوم اجتماعی سنگاپور: این دانشگاه نوظهور در سال 2007 تاسیس شده است. قریب بر 70 برنامه کارشناسی و ارشد در این دانشگاه بر گذار می شود.

بهترین دانشگاه های سنگاپور

شرایط درخواست ویزا (پاس) دانشجویی سنگاپور

کلیه دانشجویان بین المللی که خواستار تحصیل در کشور سنگاپور هستند برای ورود به این کشور نیازمند اخذ پاس دانشجویی Student Pass می باشند. ویزایی که متقاضیان برای درخواست آن بایستی به آدرس وب سایت اداره مهاجرت سنگاپور به نشانی https://www.ica.gov.sg/reside/STP/apply مراجعه کنند. ویزایی که علاوه بر تکمیل فرم درخواست و تهیه مدارک زیر همجنین مستلزم تعیین وقت سفارت و انجام مصاحبه با آفیسر سفارت سفارت سنگاپور نیز می باشد:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماهه
  • فرم های درخواست پاس دانشجویی سنگاپور شامل فرم 16 و فرم V36
  • رسید واریز هزینه پاس دانشجویی سنگاپور به میزان کلا S$ 90 (دلار سنگاپور)
  • دعوت نامه از موسسه آموزش عالی (IHL) در سنگاپور
  • مدرک تمکن مالی کافی برای زندگی در سنگاپور
  • کلیه مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی مثل TOEFL و یا IELTS
  • مدرک آزمون های خاص مثل GMAT، GRE و … برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی

شرایط ورود به دانشکده دندانپزشکی سنگاپور

متقاضیان ورود به دانشکده دندانپزشکی باید دارای شرایط زیر باشند:

  • دوره (A LEVEL) با نتایج H1 H2: نمره H2 در رشته شیمی
  • نمره H2 در بیولوژی یا فیزیک
  • نمرات بالا در مقالات عمومی

دیپلم بین المللی مدرک کارشناسی (IB-International Baccalaureate):

  • سطح عالی HL در شیمی
  • سطح عالی HL در بیولوژی یا فیزیک

نمرات خوب انگلیسی/ دانشجویان بین المللی:

  • دیپلم 12 ساله یا سطح پیشرفته در شیمی
  • سطح پیشرفته در بیولوژی یا فیزیک
  • نمرات خوب انگلیسی

متقاضیان برای شرکت در مصاحبه های چندگانه و تست مهارت های دستی بر اساس نتایج A-Level، Diploma و یا نتایج دبیرستان خود شرکت خواهند کرد. انتخاب شدگان برای پذیرش در دندانپزشکی براساس عملکرد آنها در مصاحبه های چندگانه و تست مهارت دستکاری انتخاب می شوند.

شرایط کار پزشکان در سنگاپور

قبل از اقدام برای دریافت پاس کاری بایستی دریافت مجوز کاری در اولویت فارغ التحصیلان پزشکی در سنگاپور قرار گیرد. آنها بایستی ابتداء یک کاری را از موسسات خدمات درمانی سنگاپور دست و پا کنند. سپس آنها بایستی در شورای پزشکی سنگاپور (SMC) ثبت نام بکنند. و سپس مدرکشان نیز توسط بورد تایید مدرک تحصیلی (SAB) مورد تایید قرار می گیرد و بدین ترتیب آنها مجوز کار پزشکی در سنگاپور را به دست می آورند. در سنگاپوری که پزشکان و دندانپزشکان درآمد چند برابری نسبت به درآمد کارگران عمومی دریافت می کنند.

مقایسه متوسط درآمد پایه مشاغل در سنگاپور

نحوه تبدیل پاس دانشجویی به پاس کاری سنگاپور

متقاضیان پذیرفته شده در دوره پزشکی در دانشگاه ملی سنگاپور مجبور به خدمت به دولت سنگاپور پس از پایان موفقیت آمیز دوره بدین شرح می باشد:

سنگاپوری ها4 سال
سایر افراد5 سال

اما سوال مهم این است که دانشجویان پس از اتمام دوره پزشکی در سنگاپور چگونه می توانند به اقامت این کشور دست یابند. برای دست یابی به این مهم آنها بایستی با شرایط تبدیل پاس دانشجویی به پاس کاری تمام وقت Full-time employment pass کشور سنگاپور آشنا باشند. پس طبق قوانین کشور سنگاپور آنها قبل از اتمام اعتبار پاس دانشجویی خود بایستی برای دریافت ویزیت پاس visit pass با اعتبار یکساله اقدام کنند. تا در مدت زمان یکسال اقامتشان بتوانند پیشنهاد شغلی مناسب پیدا بکنند و در صورت موفقیت در این زمینه است که آنها و کارفرمای سنگاپوری می توانند برای اخذ پاس کاری درخواست دهند:

نحوه تبدیل پاس دانشجویی به پاس کاری سنگاپور

با توجه به مطالبی که در این مقاله به آن اشاره شده می توان چنین نتیجه گرفت که هزینه تحصیل پزشکی در سنگاپور چندان ارزان هم نیستند، همچنین شما عزیزانی که در کنار تحصیل مایل به اخذ اقامت کشورهای انگلیسی زبان هستید ما به شما تحصیل در کانادا را پیشنهاد می نمائیم، شما همچنین می توانید برای مهاجرت به سراسر دنیا از کمک و مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوید.

سوالات در باب شرایط رشته پزشکی در سنگاپور

سنگاپور هم از نظر کیفیت آموزش عالی و هم از نظر شرایط کار متخصصان و نیروهای تحصیلکرده به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی محسوب می شود. و از همین رو سوالات درباب مهاجرت تحصیلیبه این کشور نیز زیاد است:

  • دلیل انتخاب سنگاپور برای تحصیل پزشکی چیست؟ کیفیت آموزشی برتر، هزینه تحصیلی پایین و از همه مهمتر آینده کاری خوب از جمله این دلایل است.
  • پزشکی در سنگاپور چند سال طول می کشد؟ کورس پزشکی در سنگاپور برای دانشجویان خارجی 6 سال و برای دانشجویان نیتیو (بومی) 5 سال طول می کشد.
  • شرط اصلی پذیرش پزشکی در سنگاپور چیست؟ قبولی در آزمون ورودی MCAT از شرایط اصلی پذیرش دانشجوی رشته پزشکی در دانشگاه های سنگاپور است.
  • هزینه صدور ویزا (پاس) دانشجویی سنگاپور چقدر است؟ هزینه مذکور روی هم رفته حدود S$ 90 (دلار سنگاپور) می باشد. که این شامل S$ 30 (دلار) مربوط به هزینه رسیدگی به درخواست و حدود S$ 60 (دلار) دیگر نیز مربوط به صدور خود پاس دانشجویی است.
  • اخذ پاس دانشجویی سنگاپور چقدر طول می کشد؟ کلا 2 تا 4 ماه طول می کشد تا این ویزا به دست متقاضی برسد.
  • آیا دانشجویان خارجی در سنگاپور حق کار پاره وقت دارند؟ بله، کلیه دارندگان پاس دانشجویی مجازند تا حداکثر 16 ساعت در این کشور به کار بپردازند.
  • شرایط تبدیل پاس دانشجویی به پاس کاری سنگاپور چیست؟ دانشجویان به محض اتمام تحصیلاتشان و با درخواست ویزیت پاس می توانند اقامت یکساله سنگاپور را گرفته و با یافتن جاب آفر در این کشور برای اخذ پاس کاری اشان اقدام نمایند.
  • شرط اصلی اخذ مجوز کار پزشکی در سنگاپور چیست؟ ثبت نام در شورای پزشکی سنگاپور (SMC) و تایید مدرک پزشکی شرط اصلی کار پزشکی در این کشور آسیایی است.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته پزشکی در سنگاپور

  1. حسام گفت:

    با سلام خدمت تیم سروش سعادت ،من ۱۹ سالمه آیلتس ۶.۵ دارم رشته ام ریاضی هست من داخل مدارس استعدادهای درخشان تا دیپلم درس خوندم کنکور امسال هم که تجربی شرکت رتبه ۹۰۰ تجربی آوردم ولی چون پزشکی تهران میخواستم نیاوردم تعیین رشته نکردم مدرک زبان گوته آلمان رو هم دارم اما نمره ام زیر ۵شده من تقریبا ۶۰.۰۰۰هم بودجه برای مهاجرت تحصیل دارم آیا شما میتونید با این رزومه منو داخل دانشگاه رنک زیر ۱۰۰ ثبت کنید برای رشته پزشکی؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رشته پزشکی در اکثر کشورهای جهان آزمون ورودی داره در نتیجه ثبت نام شدن شما می تونه به عوامل مختلفی بستگی داشته باشه که یکیش نحوه عملکرد شما در آزمون ورودی هست.
      پس توصیه می کنم حتما با مشاور های ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *