ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در برزیل

مقطع کارشناسی ارشد در برزیل

مقطع کارشناسی ارشد در برزیل با عنوان Mestrado بیش از یک درجه تحصیلی است و به افراد در توسعه مشاغل چند مهارتی کمک میکند. دانشجویانی که به دنبال ادامه تحصیل در این مقطع هستند، فرهنگ برزیلی منحصربه فرد و جالب و نیز زیبایی های طبیعی، شهرهای دینامیک و محیط کاری متنوع را تجربه خواهند کرد. این دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در برزیل و اخذ مدرک کارشناسی ارشد وارد بازار کار به شدت رقابتی خواهند شد که موفقیت در این بازار کار مستلزم مهارت و تخصص فردی متقاضیان می باشد. اما تحصیلات کارشناسی ارشد در برزیل یک دوره تحصیلی 2 ساله است و دانشجویان می توانند این دوره تحصیلی را در یکی از رشته های مهندسی، بازرگانی، بهداشت، طراحی و مدیریت ادامه تحصیل دهند.

همه ساله دانشجویان از سراسر دنیا، برزیل را به عنوان یک مقصد تحصیلی در نظر می گیرند. دانشگاه ها در برزیل برنامه های تحصیلات تکمیلی درجه اول را همراه با گزینه های برنامه تحصیلی فراوان، شهریه های مقرون به صرفه، دانشکده های تخصصی و امکانات برتر ارائه می کنند. علاقه مندان و متقاضیان تحصیل در برزیل می توانند سوالات و ابهامات خود را از کارشناسان و مشاورین حقوقی و مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شده و در جریان آخرین اخبار و اطلاعات شرایط اعزام دانشجو به خارج قرار گیرند.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در برزیل

در واقع، مقطع کارشناسی ارشد در برزیل با عنوان Mestrado یک نوع تحصیلات تخصصی در یک رشته خاص محسوب می شود و اتمام این دوره تقریبا 1 تا 2 سال طول می کشد. کلا، دانشگاه های برزیل دارای 6 نوع برنامه تحصیلی برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد در برزیل هستند که این برنامه ها عبارتند از:

عنوان برنامه تحصیلیتعداد برنامه
علوم کاربردی و حرفه ای2 برنامه ارشد
هنر، طراحی و معماری1 برنامه ارشد
بازرگانی و مدیریت11 برنامه ارشد
مهمانپذیری، سرگرمی و ورزش1 برنامه ارشد
پزشکی و سلامت1 برنامه ارشد
علوم طبیعی و ریاضیات1 برنامه ارشد
علوم اجتماعی2 برنامه ارشد

اما به منظور تحصیل در برزیل و ورود به دانشگاه در برزیل، داوطلبان بایستی خود را برای آزمون ورودی سراسری یا Vestibular مشابه آزمون های ACT یا SAT در ایالات متحده آماده بکنند. این آزمون هر سال یکبار برگزار می شود و محتوای آن نیز شامل دروس شیمی، فیزیک و زیست شناسی، تاریخ و جغرافیا و زبان پرتغالی یا انگلیسی است. لازم به یادآوری است که برخی از دانشگاه های برزیلی نیز از دانشجویان خود آزمون ورودی موسوم به ENEM اخذ می کنند. پس علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی licentiatura معتبر و نیز مدرک مهارت زبان انگلیسی، قبولی در آزمون ورودی جزو شرایط مقطع کارشناسی ارشد در برزیل می باشد.

اخذ پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در برزیل 2024

در ابتداء و قبل از اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی، اطلاع از وضعیت دانشگاه های برزیلی می تواند اهمیت بالایی برای متقاضیان در پی داشته باشد. اصولا موسسات آموزش عالی در کشور برزیل تحت دسته هایی شامل دانشگاه های فدرال، دانشگاه های دولتی، مراکز تحقیقاتی، موسسات آموزش عالی فنی طبقه بندی می شوند. اطلاع از این امر حائز اهمیت است که سال تحصیلی در دانشگاه های برزیلی از ماه فوریه شروع می شود پس، استعلام از موسسه آموزش عالی چند ماه پیش از ارائه درخواست الزامی است. اما مدارک لازم برای اخذ پذیرش جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد در برزیل عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • کپی رسمی از مدرک کارشناسی معتبر یا licentiatura
  • ریزنمرات کارشناسی
  • CV یا رزومه شامل شرکت در کنفرانس ها، دوره ها و جلسات مربوط به رشته، سابقه تدریس، مقالات پژوهشی چاپ شده و نیز سابقه شغلی یا حرفه ای مرتبط با رشته
  • دو یا سه توصیه نامه
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

اخذ پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در برزیل

هزینه مقطع کارشناسی ارشد در برزیل

باید قبول کرد که برزیل مقصد تحصیلی ارزانی نیست. هزینه زندگی در کشور برزیل در مقایسه با سایر کشورهای منطقه آمریکای جنوبی و حتی برخی کشورهای اروپایی نیز تقریبا بالا است. همچنین، با وجود اینکه تحصیل در دانشگاه های دولتی برزیل رایگان است و برنامه ای برای اخذ هزینه تحصیل در برزیل از دانشجویان خارجی وجود ندارد. ولی برنامه اخذ شهریه ها در دانشگاه های خصوصی برزیل همچنان برقرار است. این دانشگاه ها شهریه سالانه ای در حدود 2000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) دربردارد. همچنین ممکن است که هزینه درخواست پذیرش نیز توسط دانشگاه های دولتی و خصوصی برزیلی از متقاضیان دریافت شود.

بورسیه های متعددی برای مقطع کارشناسی ارشد در برزیل وجود دارد ولی برخی از این بورسیه ها (برای مثال به عنوان بخشی از جوینت مسترها) فقط برای یک سال پرداخت می شود. اغلب برنامه های بورسیه تحصیلی برزیل نیز شامل بورس های تحصیلی بر پایه قراردادهای 2 طرفه به صورت زیر می باشد:

  • بورس تحصیلی سفارت فرانسه در ریودو ژانیرو با عنوان Reseau Francais d Etudes Bresiliennes (REFEB)
  • بورس تحصیلی کشورهای پرتغالی زبان همانند آنگولا
  • برنامه تبادل دانشجوی برزیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی (PEC-PG) با ابتکار عمل آژانس برزیلی CAPES برای تامین مالی دانشجویان برتر
  • برنامه بورس فول برایت ویژه دانشجویان با استعداد آمریکایی در حال تحصیل در برزیل
  • گرانت های نیاز محور (GAIN) و شایستگی محور شورای تبادل تحصیلی بین المللی

شرایط ویزای تحصیلی برزیل (VITEM-IV)

بر اساس قوانین مهاجرتی کشور برزیل، دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیلات خود در برزیل نیازمند اخذ ویزای تحصیلی برزیل (Vitem-Iv) هستند. پس کسانی صلاحیت درخواست این نوع ویزا را دارند که متقاضی تحصیل در برزیل برای مدت بیش از 90 روز باشند. برای این منظور، تکمیل و تحویل دو فرم درخواست ویزا به سفارت برزیل الزامی است. هر متقاضی باید آیتم 21 فرم درخواست ویزا یعنی بخش Comments (هدف مسافرت) را تکمیل کند. در همین بخش، متقاضی می تواند دقیقا قصد خود از ورود به مقطع کارشناسی ارشد در برزیل را شرح دهد. کلیه فرم ها به همراه مدارک زیر بایستی به سفارت برزیل جهت صدور ویزا تحویل داده شود:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • فرم درخواست یا Pedido de Visto
  • نامه پذیرش یا تاییدیه از دانشگاه برزیلی معتبر نشان دهنده ثبت نام و مدت اقامت متقاضیان
  • مدرک اقامتی در برزیل (اجاره نامه یا قبض خدمات شهری)
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی جهت اقامت برزیل (با ارائه صورت حساب بانکی)
  • رضایت نامه والدین برای افراد سنین زیر 18 سال قانونی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا معادل US$180.00 (دلار)
  • گواهی عدم سوء سابقه

در آخر لازم است به چند نکته مهم درباره ویزای تحصیلی برزیل اشاره شود نخست این که دارندگان ویزای تحصیلی برزیل مجاز به کار دانشجویی حتی به صورت نیمه وقت نمی باشند. ثانیا این نوع ویزا از نوع ویزای چند ورود بوده و دانشجویان برای تمدید ویزا بایستی هماهنگی های لازم را با اداره پلیس فدرال برزیل انجام دهند.

امتیازات مقطع کارشناسی ارشد در برزیل 2024

جای تردید نیست که برزیل با داشتن بیش از 2000 موسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی، یکی از قطب های علمی آمریکای جنوبی است که همه ساله میزبان انبوهی از متقاضیان و مشتاقان تحصیل در خارج است. در سال 2024 مقطع کارشناسی ارشد در برزیل علاوه بر تحصیل رایگان و بدون شهریه می تواند امتیازاتی همچون دسترسی به کیفیت برتر آموزشی در دانشگاه های مختلف، آشنایی با فرهنگ و تمدن مردم برزیل، مهارت آموزی کاری و زبانی برای آمادگی جهت ورود به بازار کار جهانی، امکان اخذ بورسیه و فاند تحصیلی جهت ادامه تحصیل، آموزش دانشگاهی به زبان انگلیسی را برای متقاضیان به ارمغان آورد.

حال نتیجه گرفته می شود که برزیل می تواند مقصد تحصیلی جذابی برای دانشجویان ماجراجو و علاقه مند به تحصیل و تجربه همزمان باشد. در صورت علاقه مندی، کارشناسان و مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره های برتر در هر زمینه از اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به خارج هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *