ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در بلاروس

مقطع کارشناسی ارشد در بلاروس

کشور بلاروس یک سرزمین دور از دریا است که با کشورهای لهستان٬ روسیه و اوکراین مرز مشترک دارد و پایتخت آن شهر تاریخی مینسک می باشد. مقطع کارشناسی ارشد در بلاروس یکی از پرطرفدارترین موضوعات مطرح شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد که متقاضیان فراوانی دارد؛ این توجه و استقبال متقاضیان تحصیل از کشور بلاروس به دلیل شرایط اقتصادی مطلوب و نظام آموزشی با کیفیت این کشور است.

اقتصاد کشور بلاروس یک اقتصاد ملی است که با سرمایه گذاری دولت در صنعت و بخش کشاورزی حدود 80% از درآمد و بودجه این کشور را تشکیل می دهد. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به بلاروس تهیه و نگارش شده است.

الزامات مقطع کارشناسی ارشد در بلاروس 2024

سالانه بیش از 6000 دانشجوی بین المللی علاقه مند به ادامه تحصیل وارد کشور بلاروس می شوند و دوره های کارشناسی تا دکتری را می گذرانند. تحصیل دوره کارشناسی ارشد در بلاروس 2024 نیازمند گذراندن دوره های ملقب به پاتفک می باشد که برای تخصص در یادگیری زبان و الزامات اولیه می باشد. ارائه مدرک کارشناسی معتبر از دانشگاه های قابل قبول کشور بلاروس برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد الزامی خواهد بود. کادر آموزشی مجرب و برجسته و عضویت دانشگاه های این کشور در سازمان های جهانی مانند یونسکو و MCI از مزایای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در بلاروس می باشد.


تقویم تحصیلی دانشگاهی در بلاروس به دو نیم سال در هر سال تحصیلی تقسیم می شود که از اوایل ماه سپتامبر آغاز و تا اواخر ژانویه ادامه می یابد و ترم بعد از اول فوریه تا اواخر جولای به طول می انجامد. زبان تحصیل در بلاروس در اکثر موارد روسی یا بلاروسی می باشد اما هستند دانشگاه هایی که برخی از رشته های تحصیلی را به زبان انگلیسی به متقاضیان ارائه کنند. مدت زمان مقطع کارشناسی ارشد در بلاروس 2 سال می باشد و اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارید می توانید در دوره های آموزشی فشرده در کالج های این کشور شرکت کنید.

از گذشته تا امروز مهاجرت تحصیلی یکی از آسان ترین راه های اخذ اقامت یک کشور خارجی بوده است و امروزه مهاجرت تحصیلی به بلاروس خارج از این قاعده نیست. پرطرفدارترین رشته های تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد در بلاروس رشته های مطالعات اقتصادی، رشته های علوم طبیعی، رشته های مطالعات حقوقی، رشته علوم اجتماعی و رشته فناوری اطلاعات و کامپیوتر می باشد.

هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در بلاروس

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و آمریکا هزینه تحصیل در بلاروس مقرون به صرفه می باشد و امکان تحصیل کارشناسی ارشد با 3500$ تا 4000$ (دلارآمریکا) در رشته های غیر پزشکی وجود دارد. غیر از بحث شهریه دانشگاه برای متقاضیان تحصیل در یک کشور خارجی میزان هزینه های جانبی تحصیل و زندگی اهمیت زیادی دارد؛ این هزینه های جانبی زندگی و تحصیل مثل اجاره مسکن، تهیه غذا، تهیه پوشاک، تهیه کتب درسی و هزینه استفاده از حمل و نقل عمومی می باشد.

هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در بلاروس

از مزایای مقطع کارشناسی ارشد در بلاروس می توان به اجاره خوابگاه دانشجویی با هزینه حداکثر 30$ (دلارآمریکا) به متقاضیان بین المللی اشاره کرد. هزینه کتب درسی روی شهریه از دانشجویان دریافت می شود و کتب درسی در هر نیم سال تحصیلی توسط کتابخانه دانشگاه بین دانشجویان توزیع می شوند. استفاده از حمل و نقل عمومی در کشور بلاروس مقرون به صرفه و ارزان است و شهرهای بزرگ و مهم این کشور مانند مینسک از سیستم مترو فوق العاده و پرسرعت برخوردارند. هزینه تهیه غذا در کشور بلاروس برای دانشجویان با توجه به سبک زندگی آن ها می تواند از 150$ (دلارآمریکا) در ماه تا 300$ (دلارآمریکا) در ماه متغیر باشد.

پذیرش کارشناسی ارشد در بلاروس

برای دریافت ویزای تحصیلی بلاروس در مرحله اول باید از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش بگیرید و با تاییدیه پذیرش جهت ویزای تحصیلی درخواست دهید. ارائه اسناد و مدارک لیست زیر برای دریافت ویزای تحصیلی بلاروس الزامی می باشد:

  • تکمیل و تحویل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی
  • گواهی سلامت پزشکی معتبر و عدم ابتلا به بیماری ایدز
  • اصل و کپی مدارک شناسایی کشور مبدا (شناسنامه و غیره)
  • ارائه گذرنامه معتبر دانشجویی با اعتبار کافی
  • ارائه مدرک کارشناسی با ریز نمرات و ترجمه رسمی

با نظر به شرایط متقاضیان ممکن است مدارک مورد نیاز توسط سفارت بلاروس با لیست فوق تفاوت داشته باشد که مراتب قطعاً به اطلاع متقاضی خواهد رسید. اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاه های بلاروس در وزارت علوم ایران مورد قبول خواهد بود و همچنین امکان یافتن شغل ایده آل با مدارک دانشگاه های این کشور در سراسر اروپا بسیار است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به بلاروس یا هزینه تحصیل و زندگی در بلاروس می توانید با وکلای مجرب و کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید؛ همکاران ما با سال ها تجربه در زمینه اخذ انواع ویزا همراه و راهنمای شما در مسیر مهاجرت خواهند بود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *