ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند

مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند

مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند به واسطه بازار کار جذاب و امکان اخذ اقامت اروپا می تواند جزو اولویت های تحصیلی متقاضیان خارجی باشد. دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه های فنلاندی دوره 2 ساله است و از شرایط و استانداردهای آموزش عالی اروپایی همانند فرآیند بلونیا و نظام انتقال واحد اروپایی (ECTS) تبعیت می کند. از شرایط تحصیل در این مقطع تحصیلی می توان به داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی و نیز ارائه نمره آزمون زبان انگلیسی اشاره کرد که برای تمامی متقاضیان ضروری است.

  • شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند چیست؟
  • بهترین رشته ها برای تحصیل فوق لیسانس در فنلاند کدام اند؟
  • هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در فنلاند چقدر است؟
  • شرایط ویزای تحصیلی فنلاند برای مقطع کارشناسی ارشد چیست؟

فنلاند کشوری عضو اتحادیه اروپا (EU) و ناحیه شنگن است که دارای یک اقتصاد پیشرفته و نیز مجهز به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برتر است. به همین دلیل مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند می تواند گزینه عالی برای متقاضیان خارجی باشد که به دنبال یک تجربه تحصیلی منحصر به فرد در اروپا هستند. ما در نگارش حاضر قصد داریم تا شما را علاوه بر آشنایی با شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کشور فنلاند با شرایط ویزای تحصیلی، هزینه های تحصیل و زندگی، دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی و نیز بورسیه های کارشناسی ارشد فنلاند آشنا کنیم. رسالت همیشگی کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمائی و هدایت هموطنان عزیز تا اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی کشورهای مورد علاقه آنها است.

اینفوگرافیک تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند

چرا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند؟

فنلاند کشوری در شمال قاره اروپا با شهرهای سالم و پاک، حیات وحش و مناظر طبیعی بکر و زیبا، اقتصادی پیشرفته و بازار کار پر رونق و کیفیت بالای زندگی است که همه این عوامل دست در دست هم داده تا فنلاند را به مقصد تحصیلی فوق العاده ای برای دانشجویان خارجی تبدیل کند. سیستم آموزش عالی فنلاند جزء مدرن ترین و معتبرترین نظام های آموزشی اروپا است و موسسات آموزش عالی این کشور تا بدانجا توسعه یافته است که برخی از دانشگاه های فنلاندی مثل دانشگاه هلسینکی جزو 100 دانشگاه برتر جهانی باشد.


در طی سال های اخیر، بخش آموزش عالی فنلاند تعداد برنامه های تحصیلات تکمیلی خود به زبان انگلیسی را برای جذب حداکثری دانشجویان خارجی افزایش داده است. در واقع سیاست کلان آموزشی فنلاند نیز تبدیل این کشور به قطب دانشگاهی در اروپا و جهان است. با این توضیح، چرا دانشجویان خارجی علاقه مند ادامه مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند هستند؟ دلایل متعددی برای این کار وجود دارد که ما اهم این دلایل را به صورت زیر فهرست می کنیم:

  • تحصیل رایگان: البته برای اتباع اروپایی EU/ EEA یا مقیم های اروپا
  • هزینه زندگی نسبتا ارزان: در مقایسه با کشورهای اسکاندیناوی، هزینه زندگی در فنلاند بسیار مقرون به صرفه تر است.
  • آزادی آکادمیک: فنلاند جامعه نخبه گراست و این امر در بخش آموزش عالی این کشور تماما نمود پیدا می کند.
  • تحقیق و توسعه: دانشگاه های علمی کاربردی فنلاند روابط خود را با صنایع محلی حفظ می کنند. همین امر باعث تجربه اندوزی دانشجویان می شود.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند 2023

دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه های فنلاند دوره ای با 120 واحد ECTS بوده و در طی 2 سال به اتمام می رسد. اما این دوره ممکن است در دانشگاه های علمی کاربردی ممکن است کمتر از 2 سال باشد. همانند سایر کشورهای اروپایی، واحدهای تحصیلی از طریق ترکیبی از کورس های اجباری/ اصلی و کورس های اختیاری یا فعالیت ها حاصل می شود. آموزش کارشناسی ارشد چهره به چهره و یا مجازی از طریق سخنرانی های کلاسی، سمینارها و غیره به دانشجویان منتقل می شود. در 2023 ارزشیابی تحصیلی دانشجویان ارشد در فنلاند نیز بر اساس کار کلاسی، آزمون ها و دفاع از پایان نامه پایانی انجام می شود.

از شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور فنلاند، داشتن مدرک کارشناسی معتبر (با حداقل 3 سال تحصیل) است. اما شرایط تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی (UAS) کمی متفاوت است. چراکه شرط اصلی برای تحصیل ارشد در UAS برخورداری از 3 سال تجربه کاری است. در کل، اگر مدرک تحصیلی متقاضیان متعلق به دانشگاه خارجی باشد در آن صورت، صلاحیت آنها بر اساس موارد زیر تعیین می شود:

  • عملکرد تحصیلی متقاضیان
  • مهارت های زبان انگلیسی، سوئدی یا فنلاندی و در صورت انتخاب زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزشی، اثبات مهارت زبان انگلیسی با ارائه مدارک زیر برای متقاضیان الزامی است:
آزمون زبان انگلیسیحداقل نمره
آزمون IELTS6.5
آزمون TOEFL iBT92

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند

نحوه اخذ پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند

سیستم آموزش عالی فنلاند به دو نوع دانشگاه و دانشگاه علمی کاربردی تقسیم می شوند که هر دو نیز مجوز ارائه برنامه های کارشناسی ارشد را به دانشجویان خارجی و داخلی دارند. هر دوی این دانشگاه هادر فنلاند برای رسیدگی به درخواست متقاضیان از وب سایت Studyinfo.fi (معادل فنلاندی UCAS) استفاده می کنند. بهتر است بدانید که سال تحصیلی فنلاندی در سپتامبر شروع می شود، اما دوره درخواست برای برنامه های کارشناسی ارشد در فنلاند از ماه نوامبر تا فوریه/ مارس است.

ممکن است تاریخ های دقیق بسته به انواع دانشگاه فنلاندی متفاوت باشد. اما پس از اطمینان درباره کسب صلاحیت های لازم برای تحصیل فوق لیسانس در فنلاند، اکنون نوبت گردآوری مدارک لازم برای درخواست پذیرش دانشگاهی است. متقاضیان خارجی می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر از فهرست مدارک لازم استعلام گرفته و نسبت به تهیه و ارسال آن اقدام نمایند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند به شرح ذیل است:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسائی متقاضی
  • عکس جدید
  • فرم درخواست تکمیلی
  • توصیه نامه از معلمان یا اساتید قبلی
  • کپی مدرک کارشناسی به همراه ریزنمرات
  • انگیزه نامه
  • رزومه یا CV
  • نمره یکی از آزمون های ورودی GMAT, GRE و LAST

مزایا و معایب تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تصحیل مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند هستند، باید به غیر از مزایا بی شمار فنلاند، معایب تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در این کشور را نیز مورد بررسی قرار دهند. به طور کلی تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند در کنار مزایا بی شماری که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد دارای چالش ها و معایب بی شماری نیز در حوزه های مختلف می باشد. بنابراین دانشجویان باید قبل از مهاجرت به فنلاند با مزایا و معایب این کشور در خصوص تحصیل مقطع کارشناسی ارشد به خوبی آشنا شوند.

در جدول زیر می توانید مزایا و معایب تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند را مورد بررسی قرار دهید:

مزایا تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در فنلاندمعایب تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در قنلاند
سیستم آموزشی فنلاند به یژه در دانشگاه های دولتی این کشور، آموزش های با کیفیت رایگان را برای دانشجویان کارشناسی ارشد در نظر می گیرد.موانع زبانی یکی از اصلی ترین معایب تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند می باشد. زیرا اغلب دانشگاه های این کشور به زبان فنلاندی تدریس می کنند.
فنلاند کشوری عالی برای زندگی در تمامی زمینه های می باشد زیرا این کشور یکی از امن ترین کشورهای جهان می باشد.یکی دیگر از معیاب فنلاند پیدا کردن دوره های مناسب برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.
تحصیل مقطع کارشناسی در فنلاند موجب به دست آورن فرصت های شغلی مناسب در این کشور می شود.موقعیت جغرافیایی و هوای سرد فنلاند یکی از عوامل بازدارنده برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در این کشور می باشد.
دانشجویان با تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند می توانند مدارک معتبر بین المللی را در این کشور دریافت کنند.روند پذیرش دانشگاه های فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد بسیار دشوار است.

دانشگاه های مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند

همه دانشگاه ها فرصت های بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی دارند. بسته به دانشگاه و برنامه، بورس تحصیلی ممکن است هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی یا هر دو را پوشش دهد. بورسیه ها معمولا بر اساس شایستگی علمی، انگیزه و پتانسیل اعطا می شوند. فنلاند بیش از 20000 دانشجوی بین المللی از بیش از 100 کشور جهان دارد. در فنلاند، دانشجویان بین المللی می توانند از کیفیت زندگی بالا، جامعه ایمن و بردبار و فرهنگ دانشجویی پر جنب و جوش برخوردار شوند. فنلاند به دلیل داشتن یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان، در رتبه بندی ها و ارزیابی های مختلف بین المللی به طور گسترده ای شناخته شده است.

دانشگاه‌ های مقطع کارشناسی در فنلاند و دانشگاه ‌های علمی کاربردی آن طیف گسترده ‌ای از برنامه‌ ها را در زمینه ‌های مختلف تحصیلی، از مهندسی و علوم طبیعی تا هنر و علوم انسانی ارائه می ‌دهند. سیستم آموزشی در فنلاند تاکید زیادی بر خلاقیت، تفکر انتقادی، مهارت های حل مسئله و کاربرد عملی دانش دارد. دانشجویانی که در دانشگاه های فنلاند تحصیل می کنند نیز از همکاری با موسسات تحقیقاتی و صنایع پیشرو بهره مند می شوند و دسترسی آنها به امکانات پیشرفته و فرصت های نوآوری را فراهم می کند. اکثر دانشگاه های فنلاند دارای برنامه های مشترک هستند. اگر واجد شرایط مدرک لیسانس هستید، به طور خودکار برای مدرک کارشناسی ارشد از قبل تایید شده اید.

هزینه های تحصیل فوق لیسانس در فنلاند

سابقا، هیچ شهریه ای بابت تحصیل در فنلاند از متقاضیان اخذ نمی شد. با این حال، این شرایط از سال تحصیلی 2016-2017 دچار تغییر شد. این شهریه ها بین 4000€ الی 18000€ (یورو) متغیر است. اما سایر هزینه ها شامل هزینه های زندگی روزمره همانند غذا، اجاره منزل، حمل و نقل، بیمه و غیره است که میانگین ماهیانه این خرج و مخارج نیز حدود 700€ الی 900€ (یورو) برآورد می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اتکاء همیشگی بر دانش و تجربه کاری چند ساله کارشناسان و وکلای حقوقی خود آماده ارائه مشاوره های دقیق و کاملا تخصصی به هموطنان گرامی علاقه مند به تحصیل در اروپا و اعزام دانشجو به فنلاند است.

سوالات متداول در باب تحصیل فوق لیسانس در فنلاند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل فوق لیسانس در فنلاند می باشیم:

  • شرایط مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند چیست؟ دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه های فنلاند دوره ای با 120 واحد ECTS بوده و در طی 2 سال به اتمام می رسد. اما این دوره ممکن است در دانشگاه های علمی کاربردی ممکن است کمتر از 2 سال باشد. همانند سایر کشورهای اروپایی، واحدهای تحصیلی از طریق ترکیبی از کورس های اجباری/ اصلی و کورس های اختیاری یا فعالیت ها حاصل می شود. آموزش کارشناسی ارشد چهره به چهره و یا مجازی از طریق سخنرانی های کلاسی، سمینارها و غیره به دانشجویان منتقل می شود. در 2023 ارزشیابی تحصیلی دانشجویان ارشد در فنلاند نیز بر اساس کار کلاسی، آزمون ها و دفاع از پایان نامه پایانی انجام می شود. از شرایط مقطع کارشناسی ارشد در کشور فنلاند، داشتن مدرک کارشناسی معتبر (با حداقل 3 سال تحصیل) است. اما شرایط تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی (UAS) کمی متفاوت است. چراکه شرط اصلی برای تحصیل ارشد در UAS برخورداری از 3 سال تجربه کاری است.
  • هزینه های تحصیل فوق لیسانس در فنلاند چقدر است؟ سابقا، هیچ شهریه ای بابت تحصیل در فنلاند از متقاضیان اخذ نمی شد. با این حال، این شرایط از سال تحصیلی 2016-2017 دچار تغییر شد. این شهریه ها بین 4000€ الی 18000€ (یورو) متغیر است. اما سایر هزینه ها شامل هزینه های زندگی روزمره همانند غذا، اجاره منزل، حمل و نقل، بیمه و غیره است که میانگین ماهیانه این خرج و مخارج نیز حدود 700€ الی 900€ (یورو) برآورد می شود.
امتیاز دهید

10 دیدگاه برای “مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند

  1. fateme گفت:

    سلام وقت بخیر، پس از دریافت پذیرش حالا سلف فاند یا فول فاند، تکلیف همسر و فرزند چیه. اجازه ورود بصورت پیوست دارند اجازه کار دارند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میتونن به شما ملحق شن و از بابت کار مشکلی نخواهند داشت

  2. فرزاد گفت:

    با سلام،من لیسانس ادبیات انگلیسی و آیلتس با نمره ی 8 دارم متاسفانه پشتوانه ی مالی خوبی ندارم و معدل دانشگاه هم پایین می باشد خواستم بدونم شانسی برای ادامه ی تحصیل در فنلاند دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      آیلتس شما خوبه اما معدلتون رو بفرمایید تا بتونم راهنماییتون کنم

  3. علی گفت:

    سلام خدمت شما
    می شه بفرمایید برای شخصی با سن ۲۷ سال که کارشناسی عمران (با معدل بالای ۱۵ از دانشگاه آزاد) داره و به لطف خدا، یک مقاله ی عمرانی در سطح ISI (به اتفاق یکی از دوستاش) چاپ کرده، امکان گرفتن بورسیه ی تحصیلی رایگان در مقطع کارشناسی ارشد وجود داره (البته در رشته ای غیر از عمران، مثلا مشاوره)؟
    ممنون از پاسخ گویی و راهنماییتون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای اخذ بورس در فنلاند شرایط خوبی ندارید متاسفانه اما میتونید برای بورسیه تحصیلی در ایتالیا اقدام کنید

  4. المیرا گفت:

    سلام و خداقوت
    اگر زبان فنلاندی یاد بگیریم برای ارشد چه مقدار تخفیف تحصیل میگیریم؟
    من پشتوانه مالی ندارم و میخوام اقدام کنم،کار کردن اونجام به چه نحوه در دوران تحصیل
    و اینکه من رشته تحصیلیم با رشته انتخابم برای ارشد متفاوته،امکان پذیره؟
    ممنونم??

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      پیشنهاد میکنم ابتدا مقالهبورسیه تحصیلی فنلاند رو مطالعه نمایید اگر سوالی بود در خدمتتونم

  5. مهرناز گفت:

    سلام من ۲۱ سالمه دانشجوی ترم آخر کارشناسی حسابداری دانشگاه آزاد تهران هستم زبان انگلیسیم هم خوبه اما مدرک آیلتس ندارم می‌خوام برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه مدیریت یا حسابداری به زبان انگلیسی به فنلاند برم . پدرم پشتیبانی مالی میکنه منو و اینکه عموم هم در هلسینکی زندگی می‌کنه بهترین راه چی هستش برای اقدام به تحصیل در فنلاند؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بهترین راه ورود به شما فنلاند از طریق ویزای تحصیلی و یا جاب آفری عموتون هست باید حتما آیلتس نیز بگیریرد تا بتونید اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *