ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در یونان

مقطع کارشناسی ارشد در یونان

کشور یونان با حدود 11 میلیون نفر جمعیت در جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است و از شمال با آلبانی و از شرق با کشور ترکیه همسایه است. یونان به عنوان مهد تمدن مغرب زمین شناخته می شود و بحث مقطع کارشناسی ارشد در یونان میان متقاضیان تحصیل در خارج کشور بسیار پرطرفدار است.

یونان دارای مناظر طبیعی فوق العاده زیبا و کم نظیر و تاریخ پر حادثه و میراث فرهنگی قابل توجه می باشد که در کنار کیفیت عالی نظام آموزشی تحصیل در یونان بسیار لذت بخش می شود. از جهت اقتصادی رشد تولید ناخالص داخلی یونان در سال های گذشته بسیار بیشتر از میانگین اعضای اتحادیه اروپا بوده است و این موضوع بیانگر بازار کار پر رونق و اقتصاد غنی این کشور است. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت راهنمایی بهتر علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به یونان تهیه و نگارش شده است.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در یونان

مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا که توسعه یافته قلمداد می شوند طول مدت زمان مقطع کارشناسی ارشد در یونان دو سال می باشد. زبان اصلی و رسمی مردم کشور یونان “یونانی” می باشد. اما در برخی از رشته های تحصیلی خاص امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. نکته مهم است که برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در یونان باید مدرک آکادمیک تسلط به زبان انگلیسی ارائه کنید. در غیر این صورت باید به زبان یونانی مسلط باشید. امکان گذراندن دوره های فشرده آموزش زبان یونانی در کالج های دولتی و خصوصی با پرداخت هزینه برای دانشجویان بین المللی وجود دارد تا سطح زبان یونانی خود را تقویت کنند.


ویزای دانشجویان کارشناسی ارشد در یونان 2024

برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در کشور یونان در 2024 ارائه مجموعه ای از اسناد و مدارک پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور الزامی می باشد. در واقع تمام افرادی که قصد ادامه تحصیل در یونان را دارند باید ویزای تحصیلی و جواز اقامت این کشور را دریافت کنند.

  • مدرک کارشناسی با ترجمه رسمی و ریز نمرات
  • چند عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • نامه پذیرش از دانشگاه های کشور یونان
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی در یونان
  • مدرک آکادمیک تسلط کافی به زبان انگلیسی

لذا ممکن است با توجه به شرایط متقاضی یا ویزای درخواستی وی لیست مدارک و اسناد مورد نیاز سفارت با تغییراتی همراه شود که جای نگرانی ندارد. خوب است بدانید با دریافت ویزای تحصیلی یونان می توانید همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را برای زندگی به یونان بیاورید و آن ها اجازه کار و تحصیل خواهند داشت.

هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در یونان

بطور کلی هزینه تحصیل فوق لیسانس در یونان رابطه مستقیم با دانشگاه و رشته تحصیلی دانشجو دارد. شما می توانید در مقطع کارشناسی ارشد با حداقل سالانه 3600€ (یورو) تحصیل کنید. اما هزینه تحصیل در برخی دانشگاه های این کشور متمدن می تواند تا 15000€ (یورو) نیز برسد. امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان واجد شرایط بین المللی همواره در کشور یونان وجود دارد. اگر شما دارای رزومه تحصیلی قوی باشید و سطح مطلوبی تسلط به زبان انگلیسی داشته باشید می توانید از بورسیه های تحصیلی بهره مند شوید. بیمه سلامت دانشجویی در کشور یونان برای دانشجویان اهمیت زیادی دارد. تمام دانشجویان بین المللی باید با پرداخت مبلغی بین 200€ (یورو) تا 600€ (یورو) آن را اخذ کنند. هزینه مقطع کارشناسی ارشد در یونان به شهریه دانشگاه محدود نمی شود. دانشجویان باید برای اقامتگاه، تهیه خوراک و پوشاک و استفاده از حمل و نقل مبلغی را کنار بگذارند.

هزینه های جانبی تحصیل در یک کشور خارجی رابطه مستقیمی با شرایط زندگی فرد و عادات زندگی او دارد. به طور میانگین با ماهانه 250€ (یورو) تا 350€ (یورو) می توانید یک آپارتمان یک خوابه در مرکز پایتخت یونان اجاره کنید. هزینه تهیه خوراک و غذا در کشور یونان نمی تواند از 200€ تا 300€ (یورو) به صورت ماهانه متغیر باشد. استفاده از حمل و نقل عمومی در این کشور هزینه گرانی ندارد و می توانید با ماهانه 50€ (یورو) از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ویزای تحصیلی یونان با وکلای با تجربه و کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

پرسش های کلیدی درباره مقطع کارشناسی ارشد در یونان

در شرایط کنونی می توان گفت که مقطع کارشناسی ارشد در یونان یکی از بهترین مقاطع تحصیلی است. دانشگاه های این کشور در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته اند. همین مسئله سبب می شود که انتخاب این کشور برای تحصیل ارزشمندتر شود. فرایند تحصیل در این کشور می تواند امتیازهای مناسبی را به همراه داشته باشد. همین مسئله سبب شده است که انتخاب این کشور برای تحصیل برای بسیاری از افراد جذابیت های خاص خود را داشته باشد. می توان گفت که در این رابطه پرسش هایی وجود دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • آیا می توان مقطع کارشناسی ارشد در یونان را مناسب دانست؟ بله دانشگاه های زیادی در یونان وجود دارد که می توان با انتخاب آن ها به موفقیت های چشمگیری رسید.
  • آیا دانشگاه های یونان در مقطع کارشناسی ارشد، در سطح جهان معتبر هستند؟ بله این دانشگاه ها اکثرا دارای رتبه های برتر هستند و می توان با انتخاب آن ها به خواسته های تحصیلی خود رسید.
  • آیا هزینه های تحصیل در یونان برای دانشجویان خارجی بالا است؟ در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور، امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد. به همین دلیل می توان انتظار داشت که هزینه ها فشار کمتری به دانشجویان وارد کند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *