ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در اسپانیا

مقطع کارشناسی در اسپانیا

یکی از راه های مهاجرت به کشور اسپانیا، مهاجرت تحصیلی می باشد و مقطع کارشناسی در اسپانیا برای متقاضیان خارجی و بین المللی امکان پذیر می باشد. دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که برای تحصیل در این کشور قوانینی وضع شده است که رعایت آنها الزامی می باشد. از مزایای تحصیل در این کشور می توان به تحصیل در معتبر ترین دانشگاه ها، هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه، آب و هوای مناسب، شرایط اقتصادی بسیار مناسب و جاذبه های طبیعی اشاره کرد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت در عرصه مهاجرت در مقاله پیش رو سعی دارند به بررسی موضوع مقطع کارشناسی در اسپانیا بپردازند. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا را دارید تا پایان ما را همراهی کنید. اما توجه داشته باشید اخذ ویزای تحصیل اسپانیا در سال 2024 برای ایرانی ها سخت است.

شرایط مقطع کارشناسی در اسپانیا در 2024

این دوره تحصیلی در کشور اسپانیا با نام Grado نیز شناخته می شود، در مقطع کارشناسی امکان تحصیل در رشته های مختلفی وجود دارد، اما در سال 2024 رشته های پر مخاطب شامل: قانون، بازاریابی، مدیریت مهمانداری، علوم پایه، هنر، علوم انسانی و دارایی و سرمایه گذاری می شود.


طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 4 ساله می باشد و متقاضیان هر ساله در 2 نوبت (ماه ژانویه و ماه سپتامبر) فرصت دارند درخواست خود را به دانشگاه های این کشور ارسال نمایند. روند بررسی درخواست شما بین 3 تا 4 ماه می باشد. همان طور که گفته شد برای تحصیل در این کشور شرایطی وجود دارد، که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در اسپانیا را دارید باید بدانید که تحصیل در این مقطع به زبان اسپانیایی امکان پذیر می باشد. اگر دانشجویی به زبان اسپانیایی تسلط نداشته باشد می تواند پیش از ورود به دانشگاه در دوره های آموزش زبان اسپانیایی شرکت نماید. همچنین متقاضیان باید مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را ارائه نمایند.

برای ورود به دانشگاه های اسپانیا دانشجو باید به مدت 5 تا 9 ماه دوره های آموزشی لازم را گذرانده و پس از آن در آزمون ورودی شرکت نماید. دانشجویی که حداقل نمره تعیین شده را کسب نماید می تواند وارد دانشگاه های این کشور شود. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی را دارند باید پس از آزمون ورودی دوره های لازم را بگذرانند و پس از آن وارد دانشگاه شوند.

معرفی دانشگاه های برتر مقطع کارشناسی در اسپانیا

اگر قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید باید بدانید که در این کشور 70 دانشگاه معتبر وجود دارد، بیشتر دانشگاه ها در شهر بارسلونا، مادرید و والنسیا وجود دارد. بسیاری از دانشگاه های معتبر این کشور رنکینگ های جهانی زیر 550 را کسب کرده اند. در ادامه سعی داریم به معرفی دانشگاه های معتبر اسپانیا بپردازیم.

  • دانشگاه مستقل مادرید
  • دانشگاه بارسلونا (برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این دانشگاه مقاله معرفی دانشگاه بارسلونا را مطالعه نمایید)
  • دانشگاه کمپلوتنسه
  • دانشگاه ناوارا
  • دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا
  • دانشگاه چارلز سوم مادرید
  • دانشگاه فابرا پومپئو
  • دانشگاه پلی تکنیک والنسیا
  • دانشگاه ساراگوسا

معرفی دانشگاه های برتر مقطع کارشناسی در اسپانیا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

پس از آنکه دانشجو پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را بدست آورد باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا انجام دهد. برای دریافت ویزای تحصیلی لازم است دانشجو مدارک زیر را آماده و در زمان مصاحبه به سفارت خانه یا کنسولگری اسپانیا ارائه نماید.

  • دریافت فرم مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید آن
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه اصل و فتوکپی پاسپورت
  • ارائه اصل و فتوکپی مدارک شناسایی
  • ارائه بیمه سلامت
  • ارائه رزومه کاری
  • ارائه مدرک زبان

بورسیه مقطع کارشناسی در کشور اسپانیا

متقاضیانی که قصد تحصیل کارشناسی در اسپانیا را دارند نمی توانند به راحتی از بورسیه های تحصیلی استفاده کنند، در مقطع کارشناسی بورسیه تحصیلی محدود بوده و به دانشجویانی ارائه می شود که دارای مدال های جهانی، اختراعات خاص و شرایط ویژه ای هستند. اگر چه دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی کاری دشوار می باشد، اما دانشجویان می توانند در این مقطع تحصیلی به مدت 20 ساعت در طول هر هفته در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین نمایند.

متقاضیان مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی اسپانیا را دارند باید سالیانه مبلغی بین 750€ تا 2100€ (یورو) به عنوان شهریه پرداخت نمایند که میزان شهریه با توجه به رشته تحصیلی متفاوت می باشد. متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی را دارند باید هزینه های بیشتری را پرداخت نمایند.

علاوه بر هزینه های تحصیل دانشجو باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر بگیرد، هزینه های ماهیانه زندگی دانشجویی در این کشور بین 700€ تا 900€ (یورو) می باشد. شما می توانید با مطالعه مقاله هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا اطلاعات کاملتری در این رابطه به دست آورید. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با مقطع کارشناسی در اسپانیا به دست آوردید، اگر با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را بدست نیاوردید می توانید با کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از مشاوره های ایشان بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “مقطع کارشناسی در اسپانیا

  1. b گفت:

    سلام خسته نباشید. برای تحصیل کارشناسی اسپانیا مدرک اسپانیایی لازم هست ؟ و اینکه آیا ویزای همراه میشه گرفت ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید به زبان انگلیسی هم تحصیل کنید

      1. b گفت:

        دوره کالج رو که باید بگذرونیم سفارت رو متقاعد به دادن ویزا نمیکنه ؟؟
        چیکار باید بکنیم ؟؟ من انگلیسی رو مسلط و اسپانیایی رو هم میتونم تموم کنم. 17 سالمه. رشته ریاضی فیزیک.
        امکان اخذ ویزا رو چقدر میدونید ؟؟ ویزای همراه هم داده نمیشه نه ؟
        ممنون.

        1. داوری گفت:

          سلام
          در این زمینه نیاز به راهنمایی بیشتر دارید لطفا با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *