ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در کانادا

مقطع کارشناسی در کانادا

کشور کانادا در واقع دومین کشور پهناور جهان است و زبان رسمی تحصیل و زندگی در این کشور انگلیسی می باشد. پایتخت این کشور ایالت اتاوا که مرکز تجمع حدود 30% از جمعیت این کشور می باشد و جمعیت کل کانادا بالغ بر 37 میلیون نفر می باشد. اطلاع از شرایط مقطع کارشناسی در کانادا برای افرادی که فارغ التحصیل دوره دبیرستان و دارای مدرک دیپلم هستند و قصد مهاجرت دارند بسیار مهم است. تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا حدوداً 4 سال به طول می انجامد و مدارک فارغ التحصیلی دانشگاه های این کشور از ارزش و اعتبار بین المللی بالایی برخوردارند. این مقاله توسط وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به کانادا تهیه و نگارش شده است.

همواره باید در رابطه با تحصیل کارشناسی در کانادا چند سوال را در ذهن داشت و پاسخ آنها را یافت:

  • برترین دانشگاه های کشور کانادا کدامند؟
  • شرایط تحصیل در کانادا چیست؟
  • برای ورود به دانشگاه های کشور کانادا باید چه شرایطی را فراهم کرد؟
  • آیا سابقه تحصیلی در اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا موثر است؟
  • برای تحصیل در کشور کانادا در مقطع کارشناسی به چه پشتوانه مالی نیاز است؟
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا چیست؟

اینفوگرافیک مقطع کارشناسی در کانادا

شرایط مقطع کارشناسی در کانادا

در میان مقاصد تحصیلی جهان کشور کانادا از جایگاه و اعتبار بین المللی خوبی برخوردار است و استان های بریتیش کلمبیا و کبک و انتاریو میزبان بهترین دانشگاه های جهان هستند. درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا به طور کلی بسیار بیشتر از درخواست کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور توسط ایرانیان مطرح می شود. خوب است بدانید از بین دانشگاه های دولتی و خصوصی کانادا در رتبه بندی جهانی QS بیش از 11 دانشگاه این کشور در بین 300 مرکز آموزش عالی معتبر و برترین دانشگاه ها قرار گرفته اند.

از سال های گذشته تا امروز کشور کانادا همواره بین 10 کشور برتر جهان از نظر کیفیت زندگی و کیفیت آموزش و استانداردهای تحصیلی قرار داشته است. اعتبار و ارزش مدارک تحصیلی کشور کانادا به قدری می باشد که می توانید به راحتی در تمام کشورهای آمریکای شمالی و اروپا شغل ایده آل با درآمد بالا پیدا کنید.

برخی از برترین دانشگاه های کشور کانادا که مدارک آن ها مورد تایید وزارت علوم ایران قرار می گیرد به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه تورنتو
  • مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه آلبرتا
  • مک مستر
  • دانشگاه مونترال
  • واترلو
  • دانشگاه وسترن انتاریو
  • دانشگاه کلگری

تحصیل کارشناسی در کانادا که یکی از محبوبترین مقاصد تحصیلی جهان محسوب می شود برای دانشجویان سرشار از فرصت های یادگیری و تجربه های ناب زندگی در فرهنگ خارجی می باشد.

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا

بر خلاف اغلب کشورهای آمریکایی، تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا، مزایا بی شماری را برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد. مزایا تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا به شرح زیر می باشد:

مزایا تحصیل در مقطع کارشناسی در کاناداتوضیحات
تحصیل در برترین موسسات آموزشی در مقطع کارشناسیبرخی از برترین دانشگاه ها و کالج های بین المللی به ویژه در مقطع کارشناسی، در کانادا واقع شده است.
حضور دبیران آموزش دیده بین المللیدانشجوایان بین المللی این فرصت را خواهند داشت که با تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا، با برخی از معروف ترین دبیران شناخته شده جهان همکاری کنند.
مدارک معتبر بین المللیبا توجه به مدارک معتبر بین المللی در کانادا، فارغ التحصیلان کالج ها و دانشگاه های کانادایی در بازار کار این کشور از ارزش بالایی برخوردار هستند. همچنین افرادی که در این کشور تحصیل می کنند توانسته اند در هر زمینه ای که به آن علاقه مند هستند مشاغل عالی پیدا کنند.

برترین شهرها برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا را دارند، باید قبل از اعزام به این کشور با شهرهای تحصیلی کانادا آشنا شوند. برترین شهرهای کانادا برای تحصیل در مقطع کارشناسی عبارت اند از:

برترین شهرهای کانادا برای تحصیل در مقطع کارشناسیخصوصیات
مونترالمونترال به دلیل کیفیت آموزشی خود به ویژه در تحصیلات کارشناسی از شهرت جهان برخوردار است. متقاضیان با تحصیل در مقطع کارشناسی در مونترال طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی و صدها تخصص برای انتخاب خواهند یافت.
کبکشهر کبک در کانادا با توجه به فرصت های شغلی فراوانی که حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان ارائه می دهد معروف است.
تورنتوهمانطور که می دانید تورنتو یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کانادا می باشد که به طور مداوم نمرات بالایی را بریا تحصیل در خارج از کشور از دانشجویان بین المللی دریافت می کند.
ونکوورونکوور به طور مداوم یکی زا 5 شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی می باشد.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین شهر کانادا را برای تحصیل در مقطع کارشناسی، از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین شهر کانادا را برای تحصیل

هزینه های مقطع کارشناسی در کانادا

تحصیل در کانادا با توجه به امکانات رفاهی و امکانات آموزشی کم نظیر در سطح بین المللی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی واضح است که ارزان نخواهد بود. اما در کمال تعجب خواهید یافت که هزینه تحصیل در کانادا از کشورهای استرالیا و انگلستان و آمریکا مقرون به صرفه تر می باشد. به طور کلی میزان هزینه شهریه دانشگاه و تحصیل به شهر محل تحصیل دانشجو و نوع رشته تحصیلی وی وابستگی نزدیک و مستقیم دارد.

بر اساس آخرین آمار هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا در رشته های غیر پزشکی سالانه 33500$ (دلار کانادا) تخمین زده می شود. تحصیل در رشته های علوم انسانی و هنر به نسبت رشته مهندسی ارزان تر است. اما تحصیل در رشته های پزشکی، فنی و مهندسی گران تر خواهد بود. تحصیل کارشناسی در کانادا در مقطع پزشکی و پیراپزشکی حدود 30740$ (دلار کانادا) در سال شهریه در بر خواهد داشت. در رشته های تحصیل کارشناسی در کانادا ارزان ترین رشته های مدیریت است که به طور میانگین سالانه 26395$ (دلار کانادا) یا معادل 20000$ (دلار آمریکا) شهریه باید به دانشگاه ها پرداخت شود.

هزینه مقطع کارشناسی در کانادا

تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به ویزای کاری

برای تبدیل ویزای تحصیلی کانادا پس از فارغ التحصیلی در غالب کشورهای دنیا 2 راه عمده وجود دارد:

  1. یافتن شغل در آن کشور
  2. ازدواج با شهروند آن کشور

کانادا نیز از این شرایط مستثنی نیست. پرطرفدارترین روش تمدید اقامت کانادا پس از فارغ التحصیلی پیدا کردن شغل در این کشور است. به این ترتیب افراد حتی ممکن است در صورت داشتن امتیازات کافی بتوانند از طریق فرآیند ورود سریع (Express Entry) اقامت دائم کانادا (PR) را هم اخذ نمایند. چرا که در این پروسه علاوه بر سن، سطح تحصیلات و غیره بالاترین میزان امتیاز به کسانی تعلق خواهد گرفت که سابقه کار یا تحصیل در کشور کانادا را داشته باشند.

پس از اخذ اقامت دائم هم نوبت به دریافت پاسپورت کانادایی می رسد که شرایطی از جمله موارد ذیل نیازمند می باشد:

  • زندگی در خاک کانادا 3 سال در 5 سال گذشته
  • قبول شدن در آزمون تابعیت کانادا
  • عدم ارتکاب جرم
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی

شرایط اقامتگاهی دانشجویان در مقطع کارشناسی در کانادا

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا وجود اقامتگاه های دانشجویی مناسب برای دانشجویان بین المللی می باشد. اغلب دانشگاه های رایگان کانادا برای دانشجویان اقامتگاه های متنوعی را در محوطه دانشگاه ها ارائه می دهند. اما پذیرش در موسسات آموزشی کانادا به این معنی نیست که متقاضیان می توانند یک اطاق در محل اقامت خود در کانادا دریافت کنند. به طور کلی، دانشجویان باید به طور جداگانه برای مسکن در محوطه دانشگاه مورد نظر خود درخواست دهند، و هزینه آن در موسسات مختلف متفاوت خواهد بود.

چالش های تحصیل در مقطع کارشناس در کانادا

همانند اغلب کشورهای مدرن آمریکایی، تحصیل در کانادا به ویژه در مقطع کارشناسی، در کنار مزیت های فراوانی که در اختیار اتباع خارجی قرار می دهد دارای چالش های متعددی نیز در حوزه های مختلف می باشد. بنابراین قبل از مهاجرت به کانادا بهتر است به خوبی با چالش های اساسی تحصیل در مقطع کارشناسی آشنا شوید. یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا شرایط ثبت نام در دانشگاه های این کشور می باشد. فرآیند ثبت نام در دانشگاه های کانادا به ویژه در مقطع کارشناسی بسیار دشوار و زمان بر خواهد بود. علاوه بر این، کیفیت آموزش در کانادا نسبتا پایین تر از ایالات متحده خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کانادا یا هزینه زندگی در کانادا با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول در خصوص مقطع کارشناسی در کانادا

برخی از سوالات متداول برای متقاضیان مقطع کارشناسی در این کشور عبارتند از:

  • مدارک اصلی مورد نیاز برای پذیرش مقطع لیسانس چیست؟ از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس ریز نمرات و اصل مدرک دیپلم 12 ساله است که عمدتا معدل بالای 15 شانس بالایی برای اخذ پذیرش خواهد داشت و در کنار آن مدرک زبان آیلتس، مدارک هویتی، انگیزه نامه و مدارک هویتی مهم می باشند.
  • آیا اجازه کار در حین تحصیل کارشناسی وجود دارد؟ به صورت قانونی افراد اجازه کار به مدت 16 الی 20 ساعت در هفته را خواهند داشت که البته به دلیل اینکه در مقطع لیسانس تجربه افراد و مهارت افراد زیاد بالا نیست دانشجویان به راحتی می توانند در مشاغل ساده استخدام شوند و با پرداخت بیمه و مالیات به اقامت دائم خود نیز کمک کرده باشند.
  • آیا مقطع لیسانس کانادا دارای ویزای همراه می باشد؟ کشور کانادا از جمله کشورهای مهاجرپذیر می باشد که هم به نفر اصلی و هم به همراه که شامل همسر و فرزند زیر 22 سال می شود ویزا می دهد. ویزای همراه کانادا برای همسر با اجازه کار بوده و اصطلاحا به w1 معروف می باشد.
  • مقطع لیسانس پزشکی به چه صورت می باشد؟ در کشور کانادا اگر فردی هدفش خواندن رشته های پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی باشد در ابتدا باید به مدت 3 الی 4 سال در رشته های زیر گروه پزشکی و علوم پایه لیسانس بگیرد و بعد از آن با شرکت در آزمون های MCAT یا UCAT وارد رشته های پزشکی شود.
5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “مقطع کارشناسی در کانادا

  1. setayesh گفت:

    سلام وققتون بخیر
    21 سالمه و سال از دوران پیش دانشگاهی تا الن درحال کنکور دادن بودم ولی برای فیزیوتراپی قبول نشدم.تمکن مالی برای دانشگاه های کانادا رو دارم با ایلتس 7 . گپ تحصیلی من ایا زیاده میترسم افیسر قبول نکنه . ایا گپ تحصیلی از اخرین مدرک حساب میشه یا میتونم تو یه دانشگاه دولتی یه رشته ای به صورت فرمالیته بخونم تا بگم درحال تحصیلم؟ فرقی در شرایطم میکنه؟
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای کانادا سنتون لب مرزه و باید سریعتر اقدام کنید
      اما در حال حاضر هنوز این امکان رو دارید

  2. سپيد گفت:

    سلام من مدرك دندانپزشكى دارم. براى كار در كانادا از كجا بابد اقدام كنم براى امتحان برد؟ ممنون از وقتتون

    1. داوری گفت:

      سلام بر شما
      بهتون پیشنهاد میکنم ابتدا مقالهتحصیل دندانپزشکی در کانادا رو مطالعه بفرمایید اگر سوالتون برطرف نشد من در خدمتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *