ویزای تحصیلی

تخصص بیماری های تنفسی در تایلند

تخصص بیماری های تنفسی در تایلند

“دانشگاه چولالونگکورن” با نام مستعار “چولا” دومین دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در تایلند است که یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی و خودمختار در بانکوک – پایتخت تایلند – می باشد. این دانشگاه در ابتدا در زمان سلطنت شاه چولالونگکورن به عنوان مدرسه ای برای آموزش کارمندان دولتی در سال 1899 در گراند پالاس تایلند تاسیس شد. بعدا در سال 1917 این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه ملی تاسیس شد که این امر آن را به قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در تایلند تبدیل کرد.

دانشگاه چولالونگکورن یک دانشگاه جامع و پژوهشی است و در بسیاری از نظر سنجی ها از نظر کیفیت تحقیق، شهرت دانشگاه، سیستم های مدیریت زیست محیطی و غیره بهترین دانشگاه در تایلند رتبه بندی شده است. دانشگاه چولا یکی از دانشگاه های ملی تحقیقاتی تایلند است که توسط اداره استانداردهای آموزش و ارزیابی کیفیت کشور تایلند پشتیبانی می شود. پذیرش در این دانشگاه بسیار انتخابی است و متقاضیان باید نمرات آزمونی بالایی داشته باشند.

در حال حاضر، دانشگاه چولا سومین دانشگاه برتر تایلند است و در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 801، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 701، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) دارای رتبه 215 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 516 می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در تایلند تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماری های تنفسی در تایلند کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در تایلند چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در تایلند چه رقمی است؟
  • زندگی دانشجویی در تایلند چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در تایلند

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در تایلند در رشته تخصص بیماری های تنفسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در تایلندرتبه در قاره آسیارتبه در جهان
دانشگاه ماهیدولناخون پاتوم144248
دانشگاه چولالونگکورنبانکوک261331
دانشگاه خون کائنخون کائن3229794
دانشگاه تاماساتبانکوک4240820
دانشگاه چیانگ مایچیانگ مای5242825
دانشگاه شاهزاده سونگکلاهات یای6245839

مطابق جدول فوق، ناخون پاتوم، بانکوک، خون کائن و چیانگ مای، بهترین شهرهای تایلند برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی هستند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در تایلند

حقوق متخصصان رشته تخصص بیماری های تنفسی در تایلند

کسی که به عنوان متخصص بیماری های تنفسی (Respiratory Therapist) در تایلند کار می کند معمولاً حدود 158000THB (بات تایلند) در ماه حقوق می گیرد. حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در این کشور بین 85100THB (کم ترین) تا 238000THB (بیش ترین) (بات تایلند) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در تایلند را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در تایلند

مطابق نمودار بالا، حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در تایلند از 1020000THB (بات تایلند) در سال (حداقل حقوق) تا 2860000THB (بات تایلند) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در تایلند

بررسی ها نشان می دهد قیمت ها در بسیاری از نقاط تایلند نسبتا پایین است. اما مکان هایی با مهاجران و گردشگران بیش تر می تواند قیمت های بسیار بالایی داشته باشند. با این حال، تایلند کشوری مقرون به صرفه است. به طور متوسط، هزینه زندگی در تایلند حدود 60% کم تر از ایالات متحده آمریکا و از 15% تا 30% کم تر از بسیاری از نقاط آسیا می باشد.

در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در تایلند بدون در نظر گرفتن اجاره 523.72$ (دلار آمریکا) می باشد که به طور متوسط 13.66% بیش تر از ایران است. اما اگر تایلند را از نظر اجاره بها با ایران مقایسه کنیم، در می یابیم که اجاره بها در این کشور به طور متوسط 18.99% کم تر از ایران می باشد. در حال حاضر، در تایلند اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 386.27$ (دلار آمریکا) و در خارج از مرکز شهر 207.56$ (دلار آمریکا) است. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در تایلند را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در تایلند

قیمت برخی کالاهای پر مصرف در تایلند به صورت زیر است:

  • یک کیلوگرم گوجه فرنگی: 1.29$ (دلار آمریکا)
  • یک کیلوگرم پرتقال: 1.77$ (دلار آمریکا)
  • یک کیلوگرم موز: 1.22$ (دلار آمریکا)
  • یک کیلوگرم سیب: 2.52$ (دلار آمریکا)
  • یک کیلوگرم گوشت گاو: 10.16$ (دلار آمریکا)
  • یک کیلوگرم فیله مرغ: 2.22$ (دلار آمریکا)
  • یک کیلوگرم پنیر محلی: 15.09$ (دلار آمریکا)

زندگی دانشجویی در تایلند

تایلند یکی از قوی ترین اقتصادها را در جنوب شرقی آسیا دارد و تغییرات سریعی را در جامعه مدرن تجربه می کند. هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین است، که این امر آن را به مقصدی عالی برای دانشجویان بین المللی به ویژه دانشجویان دارای بودجه محدود تبدیل می کند. بانکوک – پایتخت تایلند – یک شهر سرگرم کننده با گزینه های سرگرمی و تفریحی فراوان است. دانشجویان در این شهر همه چیز پیدا خواهند کرد، از مکان های تاریخی، سواحل بکر و حیات وحش گرفته تا کلوپ های شبانه، کافه ها و موارد دیگر. دانشجویان بین المللی که در تایلند تحصیل می کنند، می توانند از آموزش فوق العاده موجود در این کشور بهره مند شوند. تایلند سرزمین مردمانی خونگرم و جامعه ای پر جنب و جوش است که این امر آن را به مقصدی عالی برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل می کند.

نرخ باسوادی در تایلند 96.7% است. اکثر موسسات آموزش عالی تایلند دانشجویان بین المللی را می پذیرند و هر ساله حدود 20000 دانشجوی خارجی در تایلند تحصیل می کنند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در تایلند هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل در تایلند از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *