ویزای تحصیلی

تخصص بیماری های تنفسی در رومانی

تخصص بیماری های تنفسی در رومانی

“دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا” با نام اختصاری UMFCD، بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در رومانی است. این دانشگاه دولتی یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین موسسات در نوع خود در رومانی می باشد. UMFCD از امکانات بیش از 20 بیمارستان بالینی در سراسر بخارست – پایتخت رومانی – استفاده می کند. این دانشگاه توسط وزارت آموزش رومانی به عنوان “دانشگاه تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته” طبقه بندی شده است. این موسسه آموزش عالی، که به عنوان بخشی از دانشگاه بخارست در سال 1869 ایجاد شده بود، به عنوان یکی از معتبرترین موسسات در نوع خود در رومانی و اروپای شرقی شناخته می شود.

در حال حاضر، این دانشگاه یکی از هفت دانشگاه رتبه دار رومانی در رنکینگ های دانشگاهی بین المللی می باشد (در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) رتبه 1022 را دارا می باشد). UMFCD بهترین دانشگاه پزشکی بالینی رومانی به حساب می آید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در رومانی تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماری های تنفسی در رومانی کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در رومانی چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در رومانی چه رقمی است؟
  • زندگی دانشجویی در رومانی چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در رومانی

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رومانی در رشته تخصص بیماری های تنفسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در رومانیرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلابخارست1243714
دانشگاه پزشکی و داروسازی، کلوژ-ناپوکاکلوژ-ناپوکا2278834

جدول فوق به وضوح نشان می دهد که بخارست و کلوژ-ناپوکا بهترین شهرهای رومانی برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی هستند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در رومانی

حقوق متخصصان رشته تخصص بیماری های تنفسی در رومانی

شخصی که به عنوان متخصص بیماری های تنفسی (Respiratory Therapist) در رومانی کار می کند معمولاً حدود 13300RON (لئوی رومانی) در ماه حقوق می گیرد. حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در این کشور بین 7060RON (کم ترین) تا 20300RON (بیش ترین) (لئوی رومانی) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در رومانی را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در رومانی

مطابق نمودار بالا، حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در رومانی از 84700RON (لئوی رومانی) در سال (حداقل حقوق) تا 243000RON (لئوی رومانی) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در رومانی

هزینه زندگی در رومانی برای مهاجران مقرون به صرفه است. بخارست با رتبه 160 از بین 209 شهر در بررسی هزینه زندگی 2021 Mercer، مقرون به صرفه تر از بوداپست مجارستان و پراگ چک است، اما گران تر از صوفیه بلغارستان و بلگراد صربستان می باشد. متوسط قیمت های مصرف کننده (average consumer prices) و متوسط اجاره بها (average rent) در رومانی به ترتیب 46.66% و 74.16% ارزان تر از ایالات متحده آمریکا می باشد. هزینه زندگی در رومانی به طور کلی بسیار ارزان است. برای کالاهای اساسی، رومانی پایین ترین قیمت را در اتحادیه اروپا دارد. اجاره بها در بخارست – گران ترین شهر رومانی – می تواند به همان اندازه که می توان انتظار داشت گران باشد، اما می توان یک مکان راحت با کم تر از 400$ (دلار) در ماه به دست آورد.

در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در این کشور اروپایی 516.84$ (دلار) معادل 2386.35RON (لئوی رومانی) بدون در نظر گرفتن اجاره بها برآورد می شود. این یعنی هزینه زندگی در رومانی به طور متوسط فقط 2.71% بیش تر از ایران است. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در رومانی را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در رومانی

اجاره بهای ماهانه در رومانی به صورت زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 1736.09RON (لئوی رومانی)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 1245.03RON (لئوی رومانی)

به این ترتیب، در می یابیم که اجاره بها در رومانی به طور متوسط 34.78% کم تر از ایران است، با وجود این که یک کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد.

زندگی دانشجویی در رومانی

دانشجویان در حین تحصیل خود در این کشور می توانند به اکتشاف در فرهنگ و تاریخ غنی رومانی بپردازند و زبان این کشور را بیاموزند. خبر خوب برای دانشجویان این است که هزینه های زندگی در رومانی مقرون به صرفه است و نیازی به داشتن بودجه زیاد برای بر آمدن از پس هزینه های سفر و تفریح خود ندارند.

زندگی دانشجویی در رومانی فقط به معنای کتابخانه ها نیست، بلکه همچنین به معنای کلوپ ها، رستوران های و کافه های دانشجویی بسیار نیز می باشد. مراکز فرهنگی و فعالیت های مختلف در دانشگاه ها نیز طیف کاملی از برنامه ها و فعالیت ها را برای دانشجویان سازماندهی می کنند تا در آن ها شرکت نمایند، هم به صورت آکادمیک و هم برای سرگرمی: سمینارها و کارگاه های آموزشی ویژه، شوهای موسیقی و تئاتر و غیره. دانشجویان در حین تحصیل در رومانی غذاها، آداب و رسوم، سنت ها و فضاهای اجتماعی جدید و باور نکردنی را خواهند یافت و پس از پایان تحصیل نیز مدارک تحصیلی را به دست خواهند آورند که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شوند.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در رومانی هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز مقایسه تحصیل در رومانی و یونان از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *