ویزای تحصیلی

تخصص بیماری های تنفسی در فنلاند

تخصص بیماری های تنفسی در فنلاند

برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در فنلاند کارشناسان دانشگاه هلسینکی (UH) را بعنوان بهترین گزینه توصیه می کنند. UH یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که از 1829 در هلسینکی واقع شده است، اما در 1640 بعنوان آکادمی سلطنتی در تورکو تاسیس گردید. این دانشگاه قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنلاند با طیف گسترده ای از رشته ها است. این دانشگاه دو زبانه است و طبق قانون آموزش به دو زبان فنلاندی و سوئدی ارائه می شود. از آن جایی که سوئدی با وجود اینکه یکی از زبان های رسمی فنلاند است اما یک زبان اقلیت می باشد، زبان فنلاندی تا حد زیادی زبان غالب در UH است. همچنین زبان انگلیسی به سومین زبان آموزشی آن تبدیل شده است.

دانشگاه هلسینکی تاکید زیادی بر تدریس و تحقیق با کیفیت بالا و استانداردهای بین المللی دارد. این دانشگاه یکی از اعضای موسس اتحادیه دانشگاه های تحقیقاتی اروپا است؛ در حال حاضر، بهترین دانشگاه فنلاند بوده و در رنکینگ های معتبر دانشگاهی بین المللی دارای رتبه های زیر است: در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) رتبه 101، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) رتبه 82، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) رتبه 104 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) رتبه 86.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در فنلاند تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماری های تنفسی در فنلاند کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در فنلاند چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در فنلاند چه رقمی است؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در فنلاند کدامند؟
  • زندگی دانشجویی در فنلاند چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در فنلاند

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در فنلاند در رشته تخصص بیماری های تنفسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در فنلاندرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه هلسینکیهلسینکی12998
دانشگاه تورکوتورکو244138
دانشگاه اولواولو397273
دانشگاه تامپرهتامپره4147391
دانشگاه فنلاند شرقییوئنسو5153408
دانشگاه ییواسکیلاییواسکیلا6237700

جدول بالا نشان می دهد که هلسینکی، تورکو، اولو و تامپره، بهترین شهرهای فنلاند برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی هستند.

حقوق متخصصان رشته تخصص بیماری های تنفسی در فنلاند

شخصی که به عنوان متخصص بیماری های تنفسی (Respiratory Therapist) در فنلاند کار می کند معمولاً حدود 7100€ (یورو) در ماه حقوق می گیرد. حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در این کشور اروپایی بین 3340€ (کم ترین) تا 11200€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در فنلاند را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در فنلاند

مطابق نمودار بالا، حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در فنلاند از 40000€ (یورو) در سال (حداقل حقوق) تا 135000€ (یورو) در سال (حداکثر حقوق) متغیر می باشد.

هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در فنلاند

فنلاند سومین کشور گران اتحادیه اروپا و دومین کشور گران در منطقه یورو است. این کشور 10.2% گران تر از ایالات متحده آمریکا می باشد. هلسینکی گران ترین شهر فنلاند است، در حالی که لاپرنتا، پوری و تامپره به عنوان مقرون به صرفه ترین شهرهای دانشجویی این کشور شناخته می شوند. نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در فنلاند را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در فنلاند

در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در فنلاند 876.35$ (دلار) معادل 816.56€ (یورو) بدون در نظر گرفتن اجاره تخمین زده می شود. همچنین، اجاره ماهانه در این کشور اروپایی به صورت زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 832.78€ (یورو)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 677.82€ (یورو)

چرا تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در فنلاند؟

فنلاند نرخ جرم و جنایت فوق العاده پایینی دارد، این یعنی نرخ امنیت بالایی دارد، حتی در سال 2017 از سوی مجمع عمومی جهانی اقتصاد به عنوان امن ترین کشور جهان معرفی گردید. حیات وحش در فنلاند بزرگترین خطر برای امنیت عمومی است، نه جرایم کوچک یا تروریسم. به معنای واقعی کلمه، عبور یک گوزن از جاده بزرگترین تهدید برای ایمنی افراد در مناطق روستایی در فنلاند است.

با جامعه ای متنوع با بیش از 10000 دانشجوی بین المللی، تحصیل در این کشور فرصت شگفت انگیزی را برای افراد فراهم می سازد تا معاشرت کنند و با افراد جدیدی از کشورهای مختلف آشنا شوند. برای کمک به اقامت دانشجویان در فنلاند، اکثر دانشگاه ها سفیران دانشجویان بین المللی دارند. آنها می توانند دانشجویان را برای بازدید به سطح شهر ببرند، به درخواست هایشان کمک کنند، یا حتی به آنها در یافتن شغل پاره وقت کمک نمایند.

فنلاندی ها بطور کلی نگرش های لیبرال دارند، به این معنی که احتمال بسیار کمی وجود دارد که رفتار دانشجویان به روابط بین آنها و مردم محلی آسیب برساند. با این حال، باید به خاطر داشت که فنلاندی ها ارزش قابل توجهی برای کلمات قائل هستند. آنها معمولا کلمات و گفتار را جدی می گیرند و از صحبت های کوچک غیر ضروری اجتناب می ورزند.

زبان مادری فنلاندی ها، فنلاندی و سوئدی است، با این حال اکثر مردم فنلاند به خوبی و با تسلط بالا به زبان انگلیسی صحبت می کنند. بنابراین دانشجویان در برقراری ارتباط با مردم محلی هیچ مشکلی نخواهند داشت.

چرا تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در فنلاند

زندگی دانشجویی در فنلاند

زندگی دانشجویی بین المللی در فنلاند می تواند هم شلوغ و هم آرام باشد. یک زندگی دانشجویی متعادل به این معنی است که دانشجو می تواند روی تحصیل خود تمرکز کند زیرا زندگی روزمره به خوبی سازماندهی شده و قابل اعتماد است. یکی از نقاط قوت موسسات آموزش عالی در فنلاند، محیط ها و امکانات آموزشی مدرن است. در کشوری که سلامت و تعادل بین کار و زندگی را در اولویت قرار می دهد، جای تعجب نیست که زندگی دانشجویی نسبتا آرام است. زندگی دانشجویی در این کشور رنگارنگ است.

اتحادیه ها/ انجمن های دانشجویی فعالیت های بسیاری را برای دانشجویان سازماندهی می کنند و دانشجویان می توانند از تخفیف های دانشجویی و حمایت های مالی فراوان از سوی دولت بهره مند شوند. دانشجویان بین المللی فنلاند را به عنوان بهترین مکان برای تحصیل در اروپا ارزیابی کرده اند. این نتیجه the StudyPortals International Student Satisfaction Awards 2014 می باشد. در این کشور اروپایی، رویدادها و فعالیت های دانشجویی نقش مهمی در تجربه دانشجویی ایفا می کنند. زندگی دانشجویی در تورکو و واسا غنی و فعال است.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در فنلاند هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *