ویزای تحصیلی

تخصص بیماری های تنفسی در پرتغال

تخصص بیماری های تنفسی در پرتغال

دانشگاه کویمبرا که یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی می باشد، دومین دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در پرتغال است. این دانشگاه برای اولین بار در سال 1290 میلادی در لیسبون تاسیس شد و چندین جابجایی را پشت سر گذاشت تا این که در سال 1537 به طور دائم به کویمبرا نقل مکان کرده و در آن مستقر شد. دانشگاه کویمبرا (University of Coimbra) یکی از قدیمی ترین دانشگاه های در حال فعالیت مداوم در جهان و قدیمی ترین دانشگاه در پرتغال است. این دانشگاه نقش موثری در توسعه آموزش عالی در جهان پرتغالی زبان ایفا کرده است. در سال 2013، یونسکو (UNESCO) با اشاره به معماری، سنت ها و فرهنگ منحصر به فرد و نقش تاریخی این دانشگاه، آن را به عنوان یک سایت میراث جهانی معرفی کرد.

دانشگاه معاصر کویمبرا به صورت هشت دانشکده سازماندهی شده است که تقریبا در تمام رشته های اصلی، برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند. این دانشگاه با ثبت نام بیش از 20000 دانشجو که بیش از 15% آن ها بین المللی هستند، یکی از جهانی ترین دانشگاه های پرتغال است. بسیاری از دولتمردان، نخست وزیران و رئسای جمهور پرتغال از فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده اند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در پرتغال تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماری های تنفسی در پرتغال کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در پرتغال چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در پرتغال چه رقمی می باشد؟
  • زندگی دانشجویی در پرتغال چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در پرتغال

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در پرتغال را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در پرتغالرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه پورتوپورتو1115309
دانشگاه کویمبراکویمبرا2176480
دانشگاه لیسبونلیسبون3197572
دانشگاه آویروآویرو4229675
دانشگاه جدید لیسبونلیسبون5284864
دانشگاه مینهوبراگا6292902

مطابق جدول فوق، بهترین شهرهای پرتغال برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی، پورتو، کویمبرا، لیسبون و آویرو هستند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در پرتغال

حقوق متخصصان رشته تخصص بیماری های تنفسی در پرتغال

شخصی که به عنوان متخصص بیماری های تنفسی (Respiratory Therapist) در پرتغال کار می کند معمولاً حدود 4230€ (یورو) در ماه حقوق می گیرد. حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در این کشور بین 2070€ (کم ترین) تا 6600€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در پرتغال را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در پرتغال

مطابق نمودار بالا، حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در پرتغال از 24900€ (یورو) در سال (حداقل حقوق) تا 79300€ (یورو) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در پرتغال

این سوال برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در پرتغال مطرح است که “آیا پرتغال کشور ارزانی برای زندگی می باشد یا خیر؟” در پاسخ باید بگوییم بله پرتغال نیز همانند همسایه خود اسپانیا یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپای غربی محسوب می شود. در مقایسه با ایالات متحده آمریکا، به دلیل هزینه های پایین محل اقامت، هزینه های زندگی در پرتغال 60% کم تر است. یک زن و شوهر در پرتغال می توانند به راحتی با 2200$ (دلار آمریکا) در ماه زندگی کنند.

یک بررسی دیگر نیز نشان می دهد که به طور کلی پرتغال یکی از ارزان ترین کشورها برای زندگی در اروپای غربی است و به طور متوسط 50% ارزان تر از زندگی در ایالات متحده می باشد. در حال حاضر، هزینه های ماهانه برآورد شده یک فرد مجرد در این کشور اروپایی 571.48$ (دلار آمریکا) معادل 540.89€ (یورو) بدون در نظر گرفتن اجاره می باشد. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در پرتغال را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در پرتغال

اگر پرتغال را با کشور خودمان مقایسه کنیم، متوجه می شویم که هزینه زندگی در پرتغال به طور متوسط 22.31% بیش تر از ایران می باشد. همچنین اگر دانشجویی بخواهد در پرتغال آپارتمانی را اجاره کند، با ارقام زیر مواجه می شود:

  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 702.76€ (یورو)
  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 547.66€ (یورو)

اگر ایران و پرتغال را از نظر اجاره بها نیز مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که اجاره بها در پرتغال به طور متوسط 35.32% بیش تر از ایران است.

زندگی دانشجویی در پرتغال

علاقه مندان به تحصیل در پرتغال می پرسند که “آیا پرتغال برای دانشجویان خوب است؟” در جواب باید بگوییم بله. پرتغال مملو از فرهنگ و تاریخ است که اکثر دانشجویان از کاوش و تجربه آن لذت می برند. دانشجویان همچنین به طور کلی از هزینه های پایین تحصیل در این کشور و کیفیت خوب اقامتگاه های دانشجویی راضی هستند. خبر خوب برای دانشجویان این که دانشجویانی که اتباع کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستند مجاز به کار در پرتغال بدون هیچ گونه قید یا محدودیت زمانی می باشند و دانشجویانی که اتباع کشورهای دیگر هستند، در صورت داشتن مجوز اقامت برای تحصیل در پرتغال، می توانند به صورت نیمه وقت (حداکثر 20 ساعت در هفته) در طول ترم یا به صورت تمام وقت در طول تعطیلات در این کشور کار کنند.

باید خاطر نشان ساخت که دانشجویانی که دوره کوتاه مدت (تا 3 ماه) را دنبال می کنند و فقط ویزای شنگن دارند، اجازه کار در پرتغال را ندارند. پرتغال کشوری آفتابی با مناظر زیبا و فرهنگ باشکوه است و دانشجویان می توانند به راحتی بهترین غذاها و نوشیدنی های پرتغالی و بسیاری از امکانات فوق العاده دیگر را در این کشور تجربه کنند. شهرهای بزرگ این کشور همچون لیسبون دارای جامعه دانشجویی پر جنب و جوشی هستند. یک نکته مثبت بزرگ که بسیاری از دانشجویان خارجی در پرتغال همگی بر آن توافق دارند، رویکرد یادگیری مبتنی بر تمرین در آن است که دانشجویان را به سمت توسعه فردی سوق می دهد. همچنین در این کشور دامنه بسیار وسیعی از فرصت های تحقیقاتی به راحتی ارائه می شود.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در پرتغال هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *