مهاجرت

ترک تابعیت اسلواکی

ترک تابعیت اسلواکی

برای متقاضیانی که قصد مهاجرت و اخذ تابعیت اسلواکی را دارند این موضوع مهم است که چه مواردی موجب ترک تابعیت اسلواکی می شود. مهاجران برای اخذ تابعیت کشور اسلواکی باید ابتدا اقامت دائم این کشور را اخذ کنند و پس از گذشت مدت زمان مشخص با شناخت قوانین و مقررات و رعایت قوانین وضع شده در این کشور، تسلط به زبان اسلواک و آشنایی کامل با این کشور می توانند تابعیت و پاسپورت این کشور را بدست بیاورند. اگر کشور اسلواکی را برای مهاجرت و اقامت انتخاب کرده اید پیشنهاد می کنیم مقاله پیش رو را که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است مطالعه کنید تا اطلاعاتی در خصوص نحوه اخد تابعیت و ترک تابعیت اسلواکی کسب کنید.

  • عمده ترین دلایل ترک تابعیت اسلواکی چیست؟
  • آیا اسلواکی تابعیت دوگانه را می پذیرد؟
  • شرایط ترک تابعیت اسلواکی چیست؟
  • بهترین راه های مهاجرت به اسلواکی برای دریافت تابعیت کدامند؟

موارد اخذ تابعیت اسلواکی

متقاضیان خارجی و بین المللی می توانند از طریق راه های مختلف به مهاجرت به اسلواکی فکر کنند که می توان به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری در اسلواکی، ازدواج با فردی با تابعیت اسلواکی و تولد در این کشور اشاره کرد البته مهاجرت از طریق پناهندگی نیز یکی از روش های مهاجرت به این کشور است که غیر مجاز و غیر قانونی می باشد و با خطرات جانی و مالی زیادی همراه است اما در نهایت پس از گذشت 5 سال موجب اخذ اقامت دائم این کشور می شود. همانطور که گفته شد برای مهاجرت به کشور اسلواکی راه های مختلفی وجود دارد اما برخی از این راه ها منجر به اخذ تابعیت این کشور می شود که عبارتند از:

  • سرمایه گذاری در اسلواکی
  • مهاجرت کاری
  • ازدواج با تبعه اسلواکی

دقت داشته باشید که با مهاجرت تحصیلی شما تنها می توانید در طول مدت اعتبار ویزای دانشجویی در کشور اسلواکی اقامت داشته باشید و پس از آن اگر بخواهید همچنان در این کشور اقامت داشته باشید و تابعیت اسلواکی را به دست بیاورید باید ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری، سرمایه گذاری یا ازدواج تبدیل کنید.

قوانین تابعیت و ترک تابعیت اسلواکی

تابعیت بر اساس 2 اصل خاک و خون به افراد تعلق می گیرد، حدودا 30 کشور در دنیا به خصوص کشورهای آمریکایی تابعیت را بر اساس اصل خاک به افراد اعطاء می کنند، طبق این اصل کودکی که در خاک این 30 کشور متولد شود بدون در نظر داشتن والدین پدر و مادر می تواند تابعیت آن کشور را به دست بیاورد و جزء شهروندان آن کشور محسوب شود. مهاجرت به این کشورها در طول چند سال اخیر افزایش یافته و در بین متقاضیان به خصوص افرادی که شرایط مهاجرت از طریق سایر روش ها را ندارند محبوبیت پیدا کرده است.

اما کشورهای اروپایی برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه تابعیت را بر اساس اصل خون به افراد اعطاء می کنند، به موجب این قوانین کودکانی که در خاک اسلواکی متولد می شوند تابعیت والدین خود را دریافت می کنند. پس مهاجرت از طریق تولد فرزند به کشور اسلواکی موجب اخذ تابعیت این کشور نمی شود. طبق قوانین تابعیت کشور اسلواکی اگر والدین طفلی که در خاک این کشور متولد شده نامشخص باشند و یا دارای تابعیت نباشند به کودک متولد شده تابعیت اسلواکی اعطاء می شود.

قوانین تابعیت و ترک تابعیت اسلواکی

شرایط ترک تابعیت اسلواکی

پس از بررسی نحوه اخذ تابعیت کشور اسلواکی به این موضوع اشاره می کنیم که تابعیت این کشور چگونه لغو می شود، تابعیت اسلواکی از 2 طریق لغو خواهد شد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم اما برای ترک تابعیت باید درخواست خود را به مراجع مربوطه اعلام کنید اگر در خارج از کشور اسلواکی حضور دارید و تصمیم به ترک تابعیت این کشور دارید باید درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری این کشور اعلام کنید. برای ترک تابعیت لازم است هزینه تعیین شده را بر اساس سن خود پرداخت کنید که این هزینه ها عبارتند از:

سنمیزان هزینه
متقاضی با سن کمتر از 15 سال200€ (یورو)
متقاضی با سن بالای 18 سال700€ (یورو)
متقاضی با سن بین 15 تا 18 سال350€ (یورو)

در صورتی که فردی با تابعیت اسلواکی بخواهد بدون اطلاع قبلی تابعیت این کشور را ترک کند باید جریمه ای به مبلغ 3319€ (یورو) پرداخت کند. اما ترک تابعیت اسلواکی به صورت ارادی و غیر ارادی لغو می شود، اگر فردی قصد داشته باشد تابعیت کشور خارجی را به دست آورد تابعیت اسلواکی وی به صورت ارادی و با اعلام درخواست لغو می شود. اگر شهروند اسلواکی مرتکب جرم و جنایتی شود که به دور از قوانین این کشور باشد و یا بدون اعلام در دولت دیگری استخدام شود تابعیت اسلواکی از وی سلب خواهد شد.

تابعیت دوگانه و ترک تابعیت اسلواکی

کشور اسلواکی اتباع خود را از داشتن تابعیت کشور دیگر محدود می کند با توجه به این شرایط شهروند این کشور برای دریافت تابعیت کشور دیگر باید تابعیت اسلواکی را ترک کند و اگر مهاجری بخواهد تابعیت اسلواکی را به دست بیاورد باید تابعیت قبلی خود را لغو کند. استدلال برای این ممنوعیت ناشی از تنش فزاینده بین مجارستان و اسلواکی به دلیل اقلیت قابل توجه مجارستان در اسلواکی است. برای اخذ تابعیت اسلواکی لازم است فرد مدارک و مستنداتی ارائه کنند که به شرح ذیل است.

  • فرد نباید در طول مدت اقامت در اسلواکی مرتکب جرم و جنایتی شده باشد
  • ارائه مدارک شناسایی و پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی پزشکی جهت مشخص شدن سلامت روحی و روانی متقاضی
  • مدارک از پرداخت هزینه های بیمه
  • ارائه مدارک تاهل متقاضی

پاسخ به سوالاتی در خصوص تابعیت کشور اسلواکی

در این بخش به برخی از مهم ترین سوال های مربوط به تابعیت اسلواکی پاسخ داده خواهد شد.

  • ارزان ترین راه جهت اخذ تابعیت کشور اسلواکی چیست؟ مهاجرت کاری به کشور اسلواکی ارزان ترین راه جهت اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور است. اما آسانترین راه برای مهاجرت به کشور اسلواکی مهاجرت تحصیلی است که پس از فارغ التحصیلی فرد می تواند با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کار یا سرمایه گذاری تابعیت این کشور را به دست بیاورد.
  • آیا برای اخذ تابعیت اسلواکی باید وکیل داشت؟ برای مهاجرت و کسب تابعیت کشور اسلواکی و یا سایر کشورها در دنیا باید اطلاعات کاملی در رابطه با شرایط و قوانین به دست بیاورید پس لازم است با وکیل مهاجرتی با تجربه مشورت کرده و اطلاعات لازم را به دست بیاورید و پس از آن به کشور مورد نظر مهاجرت کنید.
  • هزینه زندگی در کشور اسلواکی چه میزان است؟ میانگین هزینه زندگی در کشور اسلواکی ماهانه بین 500€ الی 700€ (یورو) می باشد.

متقاضیان می توانند برای آشنایی بیشتر با جغرافیا و جمعیت این کشور مقاله جمعیت اسلواکی را مطالعه کنند. هموطنان عزیز می توانند طی تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه اخذ تابعیت از کشور مورد نظر خود به دست بیاورند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *