مهاجرت

اقامت مالتا

اقامت مالتا

امروزه افراد زیادی برای مهاجرت کشور مالتا را انتخاب کرده و سعی دارند اقامت مالتا را به طرق مختلف به دست آورند که شرایط و قوانینی دارد. متقاضیان با توجه به شرایط خود باید بهترین راه را برای مهاجرت انتخاب کرده و با رعایت قوانین موجود اقدامات لازم را جهت اخذ اقامت مالتا انجام دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت موفق در عرصه مهاجرت این مقاله را در جهت ارائه اطلاعات در رابطه با مهاجرت و اقامت مالتا به نگارش در آورده است.

  • مهاجرت به مالتا از چه طرقی رقم میخورد؟
  • هزینه ها در مالتا به چه نحوی است؟
  • مزایای اقامت در مالتا در سال 2024 چیست؟

کشور مالتا کشوری جزیره ای بوده و در قلب دریای مدیترانه قرار گرفته است. این کشور از 9 جزیره تشکیل شده است. از این تعداد جزیره تنها 4 جزیره قابل سکونت می باشند و بقیه آن ها غیر قابل سکونت می باشند. این کشور جزو اتحادیه اروپا است و بزرگترین جزیره این کشور والتا بوده که به عنوان پایتخت آن نیز شناخته می شود.

مهاجرت به کشور مالتا در 2024

متقاضیان در سال 2024 از طرق مختلفی مثل کار و تحصیل در دانشگاه های مالتا و غیره می توانند به کشور مالتا مهاجرت کرده و اقامت آن را به دست آورند. در سال 1988 میلادی در این کشور برنامه ای تحت عنوان اقامت دائم برای افرادی که توانایی مالی لازم را دارند و تاجرها وضع شد. البته نباید فراموش کرد مطابق قوانین مالتا تابعین کشورهای ایران، افغانستان و کره شمالی این امکان را ندارند که پس از چند سال اقامت در مالتا، پاسپورت این کشور را به دست آورند.


مزایای اقامت در کشور مالتا

همان طور که می دانید با مهاجرت به کشورهای توسعه یافته و امنی مثل مالتا، افراد از مزایایی بهره مند می شوند. برخی از این مزایا در سال 2024 عبارتند از:

  • امکان سفر به کشورهای قاره اروپا در هر زمان و بدون نیاز به دریافت ویزا
  • امکان افتتاح حساب در بانک های مالتا
  • بهره مندی از آب و هوای مدیترانه ای و محیط انگلیسی زبان
  • شرایط زندگی در این کشور بسیار خوب بوده و مطابق با استانداردهای تعیین شده می باشد.
  • متقاضیانی که در این کشور اقامت دارند در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مالیات کمتری می پردازند.
  • افراد توسط فرودگاه بین المللی و یا دریا دسترسی آسان به سایر نقاط را دارند.

مزایای اقامت در کشور مالتا

اقامت مالتا از طریق سرمایه گذاری

متقاضیان می توانند از این طریق در طول مدت 4 ماه اقامت مالتا را برای خود و تمامی اعضای خانواده بدون حضور در این کشور به دست آورند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که نیازی به ارائه مدرک زبان نیز نمی باشد. متقاضیان برای اخذ اقامت مالتا از این طریق باید اقدامات زیر را انجام دهند:

  • متقاضیان باید مبلغی بالغ بر 250000€ (یورو) را در اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری نمایند، که این مبلغ بعد از گذشت 5 سال قابل برداشت می باشد.
  • فرد باید جهت بررسی درخواستش مبلغ 30000€ (یورو) پرداخت نماید که این مبلغ قابل بازگشت نمی باشد.

اقامت مالتا از طریق تحصیل

برای تحصیل در دانشگاه های مالتا باید ابتدا پذیرش دانشگاه مورد نظر را دریافت کرده و سپس اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهید. اعتبار ویزا اولیه برای مدت 3 ماه می باشد و دانشجویان خارجی باید پس از این مدت درخواست خود را برای مجوز اقامتشان انجام دهند. جهت اخذ اجازه اقامت باید مدارک زیر را ارائه نمایید:

  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن اعتبار تا پایان سال تحصیلی
  • مدارک بیمه دانشجویی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه نامه تایید از دانشگاه
  • دریافت فرم CEA/20 از دانشگاه
  • پرداخت شهریه و ارائه رسید آن
  • ارائه مدارک تمکن مالی

فقط توجه شود به این منظور دانشجویان باید تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی در مالتا را داشته باشند. در نمودار ذیل هزینه های زندگی در مالتا، البته بدون احتساب اجاره مسکن بیان شده است:

هزینه های زندگی در مالتا بدون احتساب اجاره مسکن

اقامت مالتا از طریق کار

متقاضیان خارجی برای کار در این کشور باید از کارفرما دعوت نامه شغلی دریافت نمایند. برای ارائه دعوت نامه شرایطی وجود دارد که برای اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید مقاله کار در مالتا را مطالعه نمایید. بعد از دریافت دعوت نامه شغلی باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای کاری انجام دهید. ارائه مدارک زیر برای دریافت ویزا کار الزامی می باشد.

  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه یک قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه رزرمه
  • ارائه مدارک شناسایی
  • پرداخت هزینه های مربوطه
  • ارائه مدارک تحصیلی

متوسط درآمد ماهانه در مالتا در نمودار ذیل نشان داده شده است:

متوسط درآمد ماهانه در مالتا

هزینه های زندگی در کشور مالتا

وقتی صحبت از زندگی در اروپا به میان می آید، مالتا یکی از مقرون به صرفه ترین مکان هایی است که می توان به آن اشاره کرد. شاید هزینه آب و خرید آب معدنی در مالتا زیاد باشد (در مالتا آب طعم خوبی ندارد، بنابراین مردم در مالتا یا آب معدنی می خرند و یا تصفیه آب استفاده می کنند)، اما دیگر هزینه های زندگی در مالتا قابل مقایسه یا کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. هزینه زندگی بسته به جایی که می خواهید زندگی کنید و سبک زندگی شما متفاوت است، اما به طور کلی هزینه ها در مالتا کم است.

اجاره یک آپارتمان یک خوابه (حتی خانه هایی که فقط یک پیاده روی کوتاه تا ساحل دارند) به طور متوسط ​​حدود 750$ تا 800$ (دلار) در ماه است. مواد غذایی ارزان و اقلام اساسی مانند نان حدود 35 ¢ (سنت) قیمت دارند. صرف شام برای دو نفر در یک رستوران میان رده خوب، می تواند حدود 50$ (دلار) هزینه داشته باشد. قیمت بلیط تمام روز اتوبوس کمتر از 2$ (دلار) (و بلیط اتوبوس 30 روزه 28$ (دلار) است). خرید مواد غذایی در ماه برای هر خانواده کمتر از 500$ (دلار) می شود و برای کسانی که مایل به خرید ملک هستند، قیمت خرید نیز معقول است. یک آپارتمان زیبای سه خوابه و دو حمام روبروی دریا با یک منطقه مناسب از 358000$ (دلار) شروع می شود.

موارد ترک تابعیت مالتا

همچون سایر کشورهای جهان، جمهوری مالتا نیز حضور افراد با خطر ایجاد صدمات مالی و جانی برای سایر شهروندان را تاب نیاورده و تابعیت آن ها ملغی می نماید. از دیگر موارد سلب تابعیت از افراد می توان به اشتغال در نیروی نظامی سایر کشورها یا فعالیت علیه امنیت کشور مالتا اشاره کرد. همچنین شهروندان مالتا به علت فضای محدود این کشور، جهت تجربه زندگی با رفاه بیشتر در سایر کشورها، اقدام به وداع با مالتا و ترک تابعیت این کشور می نمایند. علاوه بر هزینه های ذکر شده، افراد به علل متعددی چون سختی یافتن شغل، آب و هوای گرم مالتا و مشکلات حمل و نقل در این کشور، تصمیم به ادامه زندگی در کشوری ثانویه می گیرند.

طبق قوانین حقوقی وضع شده در سال 2000 کشور مالتا افراد دارای تابعیت مضاعف را به رسمیت می شناسد. این امر بدان معناست که اشخاص دارای تابعیت مالتا قادر خواهند بود بدون نیاز به ترک تابعیت این کشور، اقدام به دریافت تابعیت از کشور هدف نمایند؛ البته این امر در صورتی امکانپذیر است که کشور هدف نیز دارای چنین قانونی باشد.

ازدواج با تبعه مالتا

یکی از روش های ساده برای کسب اقامت مالتا ازدواج با فردی با تابعیت این کشور می باشد. افرادی که قبل از سال 2000 میلادی با فردی با تابعیت این کشور ازدواج می کردند، بدون گذشت زمان اقامت مالتا را به دست می آوردند. بعد از سال 2000 و با تغییر قوانین، بعد از گذشت 5 سال از ازدواج متقاضیان به فرد خارجی اقامت مالتا اعطا خواهد شد.

متقاضیان باید ازدواج خود را در این کشور ثبت نمایند و مدارک شناسایی خود را ارائه داده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند. برای مطالعه کامل تر و کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ازدواج در مالتا مراجعه نمایید. در مقاله ای که مطالعه کردید اطلاعات مختصری در رابطه با اقامت مالتا در اختیار متقاضیان قرار داده شد. برای دریافت اطلاعات کامل تر با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا از مشاوره های در نظر گرفته شده بهره مند شوید.

سوالات متداول در خصوص اقامت مالتا

مالتا به عنوان یکی از کشورهای اروپایی متقاضیان فراوانی به عنوان مقصد مهاجرتی دارد و مهم ترین سوالاتی که در این خصوص پیش می آید عبارتند از:

  • آیا اقامت مالتا منجر به اخذ پاسپورت این کشور می شود؟ در صورت در اختیار داشتن اقامت موقت برای یک بازه زمانی مشخص و همچنین داشتن شرایط کامل، می توان پاسپورت این کشور را بدست آورد. البته این موضوع شامل شهروندان ایران، افغانستان و کره شمالی نمی شود.
  • آیا می توان از طریق تحصیل اقامت کشور مالتا را بدست آورد؟ خیر، اقامت از طریق تحصیل در مالتا یک اقامت کوتاه مدت است.
  • مهاجرت به مالتا از چه طرقی رقم میخورد؟ امکان مهاجرت به کشور مالتا از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ازدواج امکان پذیر است.
  • کم هزینه ترین روش های اخذ اقامت مالتا کدامند؟ کار و ازدواج با شهروند رسمی کشور مالتا بدون تردید کم هزینه ترین روش های اقامتی این کشور هستند.
5/5 - (11 امتیاز)

23 دیدگاه برای “اقامت مالتا

  1. علی گفت:

    سلام در حال حاضر امکان مهاجرت برای از طریق سرمایه گذاری برای ایرانی ها هست ؟ و اینکه از طریق سرمایه گذاری پاسپورت به ایرانی ها میدن ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله امکان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری وجود داره اگر تمایل دارید ابتدا مقاله اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در مالتا

  2. ali ram گفت:

    بابت مقاله خوبتون در مورد اقامت مالتا تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد اقامت کشور ایسلند هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله راههای مهاجرت به ایسلند رو مطالعه نمایید

  3. شادی ذوقی گفت:

    این کشور بعد از چند سال به ازای تحصیل و ماندن مسمر اقامت میده ؟ اکثر اتحادیه اروپا بعد پنج یا شش سال میشه اقامت گرفت

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در مقاله هم این موضوع اشاره شده

  4. لیدا بهرامی گفت:

    سلام از راه پناهندگی هم میشه به این کشور رفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت پناهندگی ارائه نمیکنه

  5. ترانه گفت:

    سلام سرمایه گذاری از طریق اوراق غرضه هم شدنی هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      سرمایه گذاری از طرق مختلفی امکانپدیره که یکی از این روش ها از طریق روش خرید اوراق قرضه است

  6. شباهنگ گفت:

    بعد از سرمایه گذاری تو این کشور میشه پاسپورت گرفت ؟ به ایرانی ها پاسپورت مالتا می دن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله ایرانیها هم میتونن پاسپورت بگیرن از این کشور

  7. طهماسب کشوری گفت:

    مالتا کشور خوبیه ولی شنیدم الان به ما ایرانیا ویزا نمیده درسته؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر بله خیلی سخته

  8. علی قاسمی گفت:

    میخواستم برای همسرم که ۲۹ سالشونه اقدام کنم. همسر و فرزندم میتونند باهم برن؟ چه شرایطی باید داشته باشند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد مالتا اول روش مهاجرتی خودتون رو مشخص کنید

  9. بهزاد گفت:

    ایا روی دوره زبان هنوز شانس ویزا وجود داره

    1. داوری گفت:

      سلام
      احتمال کمی در این زمینه وجود داره

  10. صبا صابری گفت:

    سلام ممنون بابت مطالب به روزتون

  11. hiva گفت:

    با سلام پروسه انجام اقامت مالتا برای یک ایرانی چه میزان زمان میبره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بستکی به زمان اقدام شما و روشی داره که اقدام میکنید

  12. رسایی گفت:

    بهترین نوع اقامت در مالتا کدام است?

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهترین روش برای هر شخصی متفاوت خواهد بود
      لطفا برای اطلاعات بیشتر دراین زمینه با مشاورین ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *