مهاجرت

ترک تابعیت موناکو

ترک تابعیت موناکو

با توجه به پیشرفت موناکو در زمینه های مختلف، ایده مهاجرت به این کشور بسیار قوت گرفته، از سوی مخالف برخی از شهروندان، هدف ترک تابعیت موناکو را در سر دارند. کشور نو ظهور موناکو با رشد قابل توجه نرخ تولید ناخالص داخلی توانسته است به وضعیت مطلوبی در عرصه های گوناگون اقتصادی دست یابد؛ همچنین پاسپورت این سرزمین همه ساله در بین 20 پاسپورت برتر جهان قرار داشته و از معایب ترک تابعیت این کشور و از دست دادن امتیاز شهروندی و حقوقی چون حق رأی، می توان به عدم امکان سفر به تعداد زیادی از کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه اروپا اشاره کرد. با توجه به موارد بسیار پیرامون موضوع ترک تابعیت کشور موناکو، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند در ادامه این مقاله همراه شما به بررسی این موضوع و تبعات آن بپردازند.

  • قوانین کشور موناکو در حوزه تخصیص تابعیت به چه صورتی است؟
  • آیا قوانین حقوقی موناکو اجازه زندگی اشخاص با دو تابعیت گوناگون در این کشور را صادر می نماید؟
  • موارد ترک تابعیت موناکو در سال 2022 کدامند؟
  • پاسپورت موناکو در بین سایر کشورهای اروپایی دارای چه امتیازاتی است؟
  • مضرات خروج از تابعیت موناکو کدامند؟

درباره موناکو و ترک تابعیت این کشور

موناکو دومین کشور کوچک جهان بوده و افراد با حداقل 16 سال سن قادر به اخذ تابعیت این کشور یا خروج از آن می باشند؛ اوضاع اقتصادی مطلوب موناکو و عدم نیاز به انواع تجهیزات تخصصی ماشین آلات و همچنین محصولات خوراکی موجب شده است شهروندان این کشور در وضعیت به سامانی از نظر رفاه اقتصادی قرار گیرند. ترابری و گردشگری دو پایه اقتصاد موناکو را تشکیل داده و همه ساله افراد بسیاری جهت بازدید از مناطق گردشگری و تفریحی موناکو و شهرهای زیبایی چون مونت کارلو به این کشور مهاجرت می نمایند. پایتخت موناکو شهر مهاجرپذیر موناکوویل بوده و اغلب مهاجران با هدف یافتن شغل مناسب این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می نمایند. موناکو در قلب نیمکره شمالی قرار گرفته و دریای مدیترانه در اطراف آن باعث ایجاد خط ساحلی بسیار زیبایی گشته است.

ترک تابعیت موناکو و ارزش پاسپورت آن

ترک تابعیت موناکو و ارزش پاسپورت آن

بسیاری از جهانگردان موناکو را به عنوان بهشت گردشگران دانسته و اقدام به دریافت ویزای این کشور با اهداف گوناگون می نمایند؛ افراد خواهان دریافت پاسپورت موناکو می بایست مزیت ها و معایب آن را در نظر داشته باشند؛ نخستین مورد درباره اخذ تابعیت و پاسپورت موناکو مدت زمان الزامی سکونت در این کشور است که حداقل سه ساال معین شده است. کازینوهای بسیار، هزینه زندگی بسیار معقول نسبت به کشورهایی چون فرانسه و قوانین جالب توجه در موضوع مالیات، افراد زیادی را به اخذ پاسپورت موناکو ترغیب می کند. درحالیکه تنها یک صده از استقلال رسمی موناکو می گذرد، برج ها و کاخ های عظیم در این کشور به شهرت جهانی رسیده اند و افراد زیادی با قصد سرمایه گذاری و دریافت پاسپورت به موناکو سفر می نمایند. در ادامه به بررسی امتیاز پاسپورت موناکو در جهان می پردازیم:

امتیاز پاسپورت کشورهای مختلف در سال 2021

چگونگی اخذ تابعیت موناکو

با توجه به قابل توجه بودن درصد بیشتر افراد دارای رضایت از مهاجرت به موناکو در مقایسه با همسایه آن، کشور فرانسه، که دلیل عمده آن هزینه های پایین تر مسکن و تحصیل می باشد می توان علت افزایش افراد خواهان اخذ تابعیت موناکو را در این امر جست. اگرچه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در موناکو هنوز نتوانسته اند به سطح کیفی موردنظر دست یافته و توجه متقاضیان در این زمینه را به خود جلب کنند، همچنان افراد با استفاده از انواع بوسیه های تحصیلی به اخذ ویزای موناکو و تحصیل در دانشگاه های این کشور می پردازند؛ شایان ذکر است تحصیل در دانشگاه های موناکو به تنهایی مجوز اخذ تابعیت این کشور را برای فرد صادر نخواهد کرد و علاقه مندان می توانند با اشتغال در زمینه های مرتبط شانس خود را برای این امر افزایش دهند.

افراد می توانند از طریق دریافت ویزای جستجوی کار و سکونت 10 ساله در موناکو به تابعیت این کشور دست یابند. اگرچه داشتن تخصص در زمینه های گوناگون بسیار پر اهمیت می باشد، تسلط بر دانش زبان در یافتن فرصت شغلی مناسب در اولویت قرار دارد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که اخذ ویزای کاری موناکو حدود 3 ماه زمان خواهد برد. همچنین افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری در موناکو به دریافت پاسپورت این کشور مبادرت ورزند؛ حداقل مبلغ موردنیاز برای این کار 1000000€ (یورو) می باشد. کشور موناکو تابع قانون خون بوده و تنها فرزندانی قادر به اخذ تابعیت موناکو می باشند که حداقل یکی از والدین آن ها دارای ملیت موناکویی باشد. ازدواج با فردی از اتباع موناکو از دیگر روش های دریافت تابعیت این سرزمین بوده و در مدت زمان 3 سال عملی خواهد شد.

موارد ترک تابعیت موناکو

کشور موناکو با توجه به مساحت محدود و تعداد شهرهای کمی که در خود جای داده است،قادر به ایجاد شرایط مناسبی برای پیشرفت و ترقی افراد در زمینه های علمی، صنعتی و ورزشی نبوده و افراد با استعدادهای خاص در این زمینه ها اقدام به ترک تابعیت موناکو نموده و ادامه مسیر خود را در سایر کشورهای اروپایی پیش می گیرند. فرهنگ مردم موناکو برگرفته از شهروندان فرانسوی بوده و با وجود اینکه بیش از یک قرن از استقلال این کشور می گذرد، همچنان ریشه هایی از سنت های فرانسوی در مردم این کشور مشاهده می گردد. جمیت موناکو تنها 39000 نفر بوده و از این تعداد 13000 نفر را ثروتمندان بین المللی سایر کشورها تشکیل می دهند که برای ادامه زندگی به موناکو مهاجرت کرده اند.

وزارت دفاع موناکو وابسته به فرانسه بوده و از دیگر معایب این کشور می توان به عدم وجود فرودگاه در شهرهای این کشور اشاره کرد. بر اساس قوانین حقوقی کشور موناکو افراد دارای دو تابعیت در این کشور به رسمیت شناخته نشده و متقاضیان پس از ترک تابعیت موناکو و پیوستن به کشوری ثانویه، مجاز به بازگشت به موناکو و بهره مندی از حقوق شهروندی این کشور نمی باشند. در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ همکاران متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند با بهترین گزینه ها شما را در این مسیر یاری نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *