مهاجرت

تفاوت اقامت در قبرس و دومینیکا

تفاوت اقامت در قبرس و دومینیکا

برخورداری از دانش کافی در باب تفاوت اقامت در قبرس و دومینیکا گره گشای بسیاری از متقضیان مردد در تصمیم گیری جهت تعیین مقصد مهاجرت خواهد بود. بررسی تفاوت اقامت شامل جزئیاتی نظیر کیفیت زندگی و شرایط اقلیمی بوده و همچنین شیوه های دستیابی به اقامت دائم نیز در این طبقه گنجانده می شود. اگرچه دومینیکا در حوزه کارائیب واقع شده و همین امر بیانگر تفاوت های بنیادین میان این کشور و سرزمین اروپایی قبرس است، می توان به وجوه اشتراک بسیاری نیز میان این دو اشاره کرد. هر دو سرزمین مذکور طی سال های اخیر شاهد اصلاحات بسیاری در زمینه های اقتصاد، آموزش و حقوق شهروندی بوده اند؛ در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند علاوه بر ارائه توضیحاتی جامع و کافی پیرامون این موارد به سوالات بنیادین مطرح شده پیرامون تفاوت های اقامت و زندگی در آن ها پاسخ دهند.

  • شیوه های رایج اخذ اقامت موقت و دائم کشورهای قبرس و دومینیکا شامل چه مواردی است؟
  • توزیع هزینه های زندگی در شهرهای اصلی این دو کشور چگونه صورت پذیرفته و متوسط حقوق شهروندان هر یک در سال 2020 چقدر برآورد شده است؟
  • شرایط اقامت تحصیلی در دومینیکا و قبرس با استناد به چه شاخصه هایی قابل افتراق می باشد؟
  • با توجه به مساحت بسیار بیشتر کشور قبرس در قیاس با دومینیکا، آیا دستیابی به فرصت های ایده آل شغلی در این کشور آسان تر خواهد بود؟
  • شرایط آب و هوایی و اقلیمی این دو کشور با توجه به مسافت طولانی میان آن ها تا چه اندازه دارای اختلاف می باشد؟

اقامت در قبرس و دومینیکا

دومینیکا جزیره ای بسیار کوچک در کارائیب است که به علت زیبایی های طبیعی بسیار گردشگران به آن لقب بهشت استوایی را داده اند؛ پایتخت دومینیکا شهر روسو بوده و اغلب مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند. با شروع قرن حاضر تحولات گسترده ای در نظام اقتصادی دومینیکا صورت پذیرفته و هم اکنون تعدادی از شهرهای این کشور نظیر لاوگا در زمره مقاصد بسیار مطلوب مهاجرین خارجی جهت کار تلقی می گردد. ارتباط گسترده دومینیکا با سرزمین های بریتانیا و چین در حوزه اقتصاد و آموزش منجر به پیشرفت های قابل توجه آن در سال های اخیر شده و شایان ذکر است که میزان تولید ناخالص داخلی دومینیکا در سال 2018 با رشد 8% نسبت به سال گذشته همراه بوده است. اخذ ویزای کاری، سرمایه گذاری و ازدواج در دومینیکا از متداول ترین شیوه های اخذ اقامت دائم این کشور به حساب می آیند.

قبرس اما یکی از بزرگترین جزایر واقع در دریای مدیترانه است که در مقایسه با دومینیکا دارای مساحتی بیش از 10 برابر بوده اما تراکم جمعیت قبرس در قیاس با این کشور برابر می باشد. مردم قبرس برخلاف دومینیکا به زبان های ترکی استانبولی و یونانی تسلط داشته و از ایده آل ترین شهرهای این کشور جهت اقامت نیز می توان به لیماسول، نیکوزیا و لارناکا اشاره کرد. کشور قبرس به فراخور عضویت در اتحادیه اروپا موفق به توسعه زیرساخت های اقتصادی خود طی سال های اخیر شده و نرخ بیکاری این کشور روند نزولی کم نظیری را طی 5 سال اخیر طی کرده است. اخذ ویزای تحصیلی و کاری از رایج ترین شیوه های کسب اقامت قبرس می باشند.

تغییرات نرخ بیکاری قبرس

تفاوت اقامت تحصیلی در قبرس و دومینیکا

قبرس دارای نظام آموزشی بسیار کارآمدی بوده و تعدادی از مدارس این کشور چون The Heritage Private School و Larnaca College رضایت درصد زیادی از خانواده های دانش آموزان را جلب کرده اند؛ همچنین تحصیل مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های معتبر این کشور تجربه بسیار مفیدی برای افراد به حساب می آید. متوسط شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های قبرس 6500$ (دلار آمریکا) بوده و در ادامه به شماری از برترین دانشگاه های این کشور که به جذب دانشجویان بین االمللی می پردازند اشاره کرده ایم.

تعداد دانشگاه های دومینیکا در مقایسه با قبرس بسیار کمتر بوده و این کشور دارای 12 دانشگاه در نقاط گوناگون خود می باشد؛ اغلب رشته های دانشگاهی به زبان انگلیسی ارائه شده و امکان تحصیل به زبان اسپانیایی در برخی از شاخه ها نیز فراهم شده است.

برترین دانشگاه های قبرسبرترین دانشگاه های دومینیکا
Dogu Akdeniz ÜniversitesiUniversity Santo Domingo
Yakin Dogu ÜniversitesiPontifica University Catolica de Chile
university of cyprusPontificia University Catolica Madre Maestra

تفاوت اقامت تحصیلی در قبرس و دومینیکا

تفاوت اقامت کاری در قبرس و دومینیکا

متوسط درآمد افراد حاضر در قبرس ماهیانه 3400€ (یورو) در سال 2020 اعلام شده و از بهترین شهرهای این کشور جهت اشتغال که در حقیقت محل قرارگیری برترین و معتبرترین موسسات و کمپانی ها نیز می باشند می توان به Limassol و Larnaka اشاره کرد. از پرمخاطب ترین مشاغل میان شهروندان قبرسی می توان به مترجمی، داروسازی و مشاوره حقوقی اشاره کرد. در دومینیکا اما شرایط به قدری متفاوت می باشد؛ به رغم پیشرفت های صورت گرفته حول محور تکنولوژی همچنان به دلیل محدود بودن ظرفیت این کشور تعداد فرصت های مطلوب شغلی کم بوده و میانگین دستمزد کارمندان نیز در قیاس با قبرس پایین تر است.

مقایسه متوسط درآمد در کشورهای قبرس و دومینیکا

تفاوتهای اقلیمی در قبرس و دومینیکا

در مقایسه ارزش و اعتبار پاسپورت دو کشور مذکور باید اظهار داشت قبرس با اخذ 166 امتیاز و قرارگیری در جایگاه هشتم جهان دارای وضعیت بسیار بهتری در مقایسه با دومینیکایی است که رتبه 32 را به خود اختصاص داده است. در باب مقایسه شرایط اقلیمی دو کشور، سرزمین قبرس دارای اقلیم گرمسیری بوده که تابستان های داغی را برای شهروندان به ارمغان می آورد و در نقطه مقابل زمستان های آن به دلیل خشکی هوا همواره با بارش برف همراه است. دومینیکا اما دارای آب و هوای استوایی بوده و رطوبت هوای آن در مقایسه با قبرس بیشتر می باشد. بهترین ماه های سفر به دومینیکا فوریه و مارس معرفی شده است.

در پایان هر دو کشور دومینیکا و قبرس را می توان جزء مقاصد مطلوب مهاجرتی در نظر گرفت کما اینکه دومینیکا در کمال ناباوری توانست در سال 2020 رتبه 49 برترین کشورهای جهان از لحاظ کیفیت زندگی شهروندان را به خود اختصاص دهد. شایان ذکر است که شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

3/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تفاوت اقامت در قبرس و دومینیکا

  1. پسرلی قریشی گفت:

    چند است قیمت ویزه و چقدر وقت اجرا میشود

    1. امیر جلالی گفت:

      برای کدام کشور؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *