مهاجرت

تفاوت زندگی در استرالیا و آفریقا

تفاوت زندگی در استرالیا و آفریقا

تفاوت زندگی در استرالیا و آفریقا بسیار و شباهتهای کوچکی دارند. از شباهت های آنها میتوان به رسمی بودن زبان انگلیسی در هر 2 کشور اشاره نمود؛ البته لازم به ذکر است که زبان های زیادی در کشور آفریقای جنوبی رسمی هستند و انگلیسی یکی از آن ها است. آفریقای جنوبی همچنین کشوری در حال توسعه است که به لحاظ شاخص توسعه انسانی رتبه 113 را در جهان و رتبه 7 را در قاره آفریقا دارد. در همین راستا لازم به ذکر است که آمار جنایت و فقر در این کشور بالا است و حدود ربع جمعیت آن بیکار بوده و با حقوق کم تر از روزی 1.25$ (دلار آمریکا) زندگی می کنند.

در مقابل استرالیا کشوری فوق العاده توسعه یافته، امن و قدرتمند در قاره اقیانوسیه است که حدود 26 میلیون نفر جمعیت دارد. استرالیا همچنین صاحب چهاردهمین اقتصاد قدرتمند در دنیا است و دهمین کشور پردرآمد دنیا به ازای جمعیت آن به حساب می آید. امکانات رفاهی و آموزشی بسیار، رسمی بودن زبان انگلیسی، آزادی های اقتصادی و اجتماعی، نرخ بیکاری پایین، قدرت خرید بالا و غیره همگی سبب شده اند افراد بسیاری استرالیا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند. به طوری که در حال حاضر 30% از جمعیت استرالیا را مهاجران تشکیل می دهند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده نیز به طور مفصل تر به تفاوت زندگی در استرالیا و آفریقای جنوبی پرداخته شده و به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • متوسط درآمد و هزینه زندگی در استرالیا و آفریقای جنوبی چقدر است؟
  • نرخ تورم آن ها چگونه است؟
  • چه تفاوت هایی برای مهاجرت به این دو کشور وجود دارد؟

تفاوت هزینه زندگی در استرالیا و آفریقای جنوبی

تفاوت هزینه زندگی در استرالیا و آفریقای جنوبی

شاید بتوان تنها مزیت مهاجرت به آفریقای جنوبی در مقایسه با استرالیا را ارزان تر بودن این کشور از نظر هزینه های تحصیل و زندگی دانست. در حالی که زندگی در آفریقای جنوبی برای 1 نفر ماهانه بین 650$ تا 900$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت، هزینه زندگی در استرالیا ماهانه 1200$ تا 1600$ (دلار آمریکا) می باشد. در واقع استرالیا یکی از گران ترین کشورهای دنیا محسوب می شود؛ البته با توجه به هزینه ها و مالیات هایی که از افراد دریافت می کند بهترین خدمات درمانی و رفاهی را نیز در اختیارشان قرار می دهد. یکی از عمده ترین بخش هایی که منجر به بالاتر بودن هزینه ها در استرالیا می شود، اجاره ماهانه است که در جدول ذیل با توجه به میانگین قیمت های سال 2022 بررسی شده است:

نوع مسکنمیانگین اجاره بهای ماهانه در استرالیا (دلار آمریکا)میانگین اجاره بهای ماهانه در آفریقای جنوبی (دلار آمریکا)
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر$1250$440
آپارتمان 1 خوابه در اطراف شهر$945$370
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر$2085$870
آپارتمان 3 خوابه در اطراف شهر$1460$710

نکته مهمی که وجود دارد نرخ تورم است؛ چرا که بالا بودن تورم به منزله بالا رفتن مداوم قیمت ها و عد وجود امنیت اقتصادی است پس مهاجران باید به آن توجه داشته باشند. به منظور مقایسه بهتر این موضوع در نمودار ذیل نرخ تورم در استرالیا و آفریقای جنوبی طی چند سال پی در پی ذکر شده است:

مقایسه نرخ تورم در استرالیا و آفریقای جنوبی

تفاوت زندگی در استرالیا و آفریقای جنوبی از دید امنیت

یکی از مواردی که در انتخاب کشور مقصد اهمیت میزان ارتکاب جرم و جنایت است و از این جهت استرالیا به مراتب بهتر و امن تر از آفریقای جنوبی می باشد. در آفریقای جنوبی نیز غالب شهرهای بزرگ مثل ژوهانسبورگ نسبتا امن هستند اما با این حال خیابان های و محله هایی در این کشور وجود دارند که میزان ارتکاب جرایم خشن از جمله زورگیری، سرقت مسلحانه، قتل و غیره بالا است. در نمودار ذیل وضعیت امنیت در آفریقای جنوبی بررسی شده است:

وضعیت امنیت در آفریقای جنوبی

این در حالی است که مطابق نمودار ذیل شاخص امنیت در استرالیا بسیار بالاتر از جرم و جنایت است:

وضعیت امنیت در استرالیا

تفاوت زندگی در استرالیا و آفریقا در بحث سطح درآمد

هرچند هزینه زندگی در آفریقای جنوبی به مراتب پایین تر از استرالیا است اما در عوض سطح درآمد مردم استرالیا نیز بسیار بالا می باشد. به عبارت دقیق تر اگرچه زندگی در استرالیا همان طور که پیش تر بررسی شد نسبتا پرهزینه است، به دلیل بالا بودن سطح درآمد و پایین بودن نرخ بیکاری، غالب مردم استرالیا قدرت خرید بسیار بالایی دارند. برای بررسی بهتر این موضوع متوسط درآمد ماهانه در 2 کشور استرالیا و آفریقای جنوبی طی سال 2022 در جدول ذیل بررسی شده است:

نام کشورمتوسط درآمد ماهانه در سال 2022 (دلار آمریکا)
استرالیا$3480
آفریقای جنوبی$1170

همان طور که مشاهده می شود اگرچه در مقایسه با استرالیا سطح درآمد در آفریقا پایین تر است، باز هم جزو کشورهای نسبتا خوب محسوب می شود. همچنین لازم به ذکر است مهندسان و سایر افراد متخصصی که آفریقای جنوبی را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند می توانند به راحتی هزینه های زندگی در شهرهای ژوهانسبورگ یا کیپ تَون را پرداخت نمایند و زندگی امن و راحتی داشته باشند.

تفاوت زندگی در استرالیا و آفریقا از سایر جنبه ها

یکی از جنبه های دیگر که پیش از مهاجرت به استرالیا یا آفریقای جنوبی باید مد نظر قرار داد وضعیت برابری جنسیتی است. در استرالیا به عنوان کشوری توسعه یافته و مدرن حقوق زنان بیشتر رعایت می شود و مساوات در استخدام دیده می شود در حالی که در آفریقای جنوبی این مسئله کم رنگ تر است. البته متاسفانه در حال حاضر نه استرالیا و نه هیچ کشور دیگری در دنیا وجود ندارد که بتواند بگوید حقوق زنان و مردان در آن از تمام جنبه ها کاملا مساوی است. در آفریقای جنوبی درآمد زنان 8% کم تر و در استرالیا 6% پایین تر از مردان است. در این مقاله اطلاعاتی کلی راجع به تفاوت زندگی در استرالیا و آفریقای جنوبی در سال 2022 ارائه گردید با این حال علاقه مندان به مهاجرت به استرالیا یا آفریقای جنوبی می توانند برای اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *