مهاجرت

تفاوت زندگی در ترکیه و اتریش

تفاوت زندگی در ترکیه و اتریش

بررسی تفاوت زندگی در ترکیه و اتریش برای افرادی که قصد مهاجرت به یکی از این دو کشور را دارند امری مهم و حیاتی محسوب می شود. اتریش به پایتختی شهر وین، کشوری واقع شده در اروپای مرکزی است که فرصت های خوبی برای مهاجران، به خصوص در زمینه تحصیل، فراهم کرده است. ترکیه به پایتختی آنکارا نیز کشوری واقع در اروپا و آسیاست که به دلیل نزدیکی به ایران در سال های اخیر با تقاضای بسیار بالایی جهت مهاجرت رو به رو بوده است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تهیه شده است به بررسی تفاوت های دو کشور اتریش و ترکیه ازجنبه های گوناگون از جمله تحصیل، کار، هزینه های زندگی و مزایا و معایب مهاجرت و زندگی در این دو کشور پرداخته ایم.

  • شرایط رسیدن به کار در ترکیه و اتریش چه تفاوت هایی دارد؟
  • بهترین مسیر برای مهاجرت به ترکیه چیست؟
  • آیا می توان در ترکیه به پاسپورت دست پیدا کرد؟
  • فرایند رسیدن به اقامت اتریش چیست؟

تفاوت زندگی تحصیلی در ترکیه و اتریش

مهاجرت تحصیلی یکی از روش های قانونی مهاجرت در سر تا سر دنیا می باشد. به دلیل نزدیکی به ایران و هزینه های پایین تحصیل در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی، تحصیل در ترکیه در سال های اخیر با تقاضای بالایی از سوی دانشجویان ایرانی مواجه بوده است. این کشور از دانشگاه های متعددی برخوردار بوده که سطح علمی قابل توجهی دارند. طی سال های گذشته، دولت ترکیه سعی در بهبود کیفیت آموزشی خود داشته و موفق بوده است. تحصیل در کشور ترکیه به هر دو زبان ترکی و انگلیسی فراهم بوده که با تحصیل به زبان ترکی، هزینه های تحصیل فرد به طرز قابل توجهی کاهش می بایند. امکان کار هم زمان با تحصیل به طور پاره وقت برای دانشجویان بین المللی فراهم است و می توانند از این طریق درآمد زایی کنند. هم چنین کمک هزینه هایی به خصوص به دانشجویان کشورهای حوزه خاورمیانه ارائه می گردد.

تحصیل در اتریش یک گزینه ایده آل برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به شمار می رود. دانشگاه های کشور اتریش از اعتبار بسیار بالایی برخوردار بوده و 13 مورد از آن ها در رنکینگ جهانی رتبه قابل توجهی دارند. دانشگاه های این کشور به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. تحصیل به زبان آلمانی در دانشگاه های دولتی رایگان بوده اما دانشجویانی که متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی می باند باید مبلغ بالایی را به عنوان شهریه بپردازند. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی اتریش در مقطع لیسانس لازم است تا فرد در همان رشته در کشور خود پذیرفته شده و 1 الی 2 ترم مشغول به تحصیل بوده باشد. امکان اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان از طریق ثبت نام در دوره های آموزشی زبان نیز وجود دارد. امکان انجام کار دانشجویی به طور پاره وقت نیز فراهم است.

تفاوت زندگی کاری در ترکیه و اتریش

همانند تحصیل در ترکیه، مهاجرت کاری به این کشور نیز با استقبال بسیاری از سوی هم وطنانمان مواجه است. برای مهاجرت کاری به ترکیه فرد باید اقدام به اخذ اجاره کار و اجازه اقامت نماید. هم چنین دریافت یک پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما در ترکیه نیز الزامی است. نرخ بیکاری در کشور اتریش بسیار پایین بوده و یکی از پایدار ترین کشورهای اروپایی از لحاظ اقتصادی محسوب می شود. به سه روش می توان به اتریش مهاجرت کاری نمود؛ اخذ پیشنهاد کاری، اخذ ویزای جست و جوی کار و اشتغال پس از تحصیل. ویزای جست و جوی کار مبتنی بر سیستم امتیاز بندی بوده و افراد پس از ورود به خاک این کشور تا 6 ماه فرصت دارند تا شغلی مناسب پیدا کنند. میانگین درآمد ماهیانه در اتریش، 3800€ (یورو) و میانگین درآمد شهروندان ترکیه $447 (دلار آمریکا) گزارش شده است.

نمودار مقایسه نرخ بیکاری در اتریش و ترکیه

تفاوت هزینه های زندگی در ترکیه و اتریش

توجه به هزینه های زندگی در کشور انتخابی جهت مهاجرت از مهم ترین موارد هنگام تصمیم گیری می باشد. طبق آمار اعلام شده از سوی منابع معتبر، برای داشتن دو زندگی مشابه در پایتخت اتریش، وین، و پایتخت ترکیه، آنکارا، به ترتیب به $4260 (دلار آمریکا) و $1503 (دلار آمریکا) با احتساب هزینه اجاره مسکن، نیاز است. هزینه های زندگی در اتریش در مقایسه با ترکیه بالا بوده و به طور کلی کشوری گران محسوب می شود. هزینه هایی از جمله اجاره مسکن و خواروبار به ترتیب 82% و 57% در وین بالا تر از آنکارا می باشد. در جولای سال 2022، نرخ تورم در ترکیه 11.7% و در کشور اتریش تنها 1.7% بوده است. در جدول زیر مقایسه هزینه های زندگی در این دو کشور به طور دقیق تری انجام شده است.

مقایسه هزینه های زندگی در آنکارا و وین به دلار آمریکا
نوع هزینهآنکاراوین
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت$4$11.8
یک وعده در مک دونالد$3$9
یک گالن شیر$2.5$5
یک پوند فیله مرغ$1.3$4.6
یک بطری 1.5 لیتری آب$0.2$0.7
رفت و آمد ماهیانه$20$59
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)$65.6$227.7
هزینه ماهیانه مهد کودک خصوصی یا پیش دبستانی$237.4$279.6
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$205.7$1039
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$129.8$769.3

تفاوت هزینه های زندگی در ترکیه و اتریش

مزایا و معایب زندگی در ترکیه و اتریش

کشور ترکیه از موقعیت جغرافیایی خیلی خوبی برخوردار بوده و آب و هوایی مدیترانه ای و معتدل دارد. طبیعت زیبا، سواحل گوناگون و اماکن تاریخی نیز از جمله جذابیت های متعدد این کشور به شمار می روند. کشور ترکیه هم چنین از نظر غذایی در جایگاه بسیار خوبی قرار داشته و تنوع غذایی زیادی در این کشور به چشم می خورد. از مشکلات زندگی در این کشور می توان به مشکلات حوزه اقتصادی و کاری اشاره نمود. هم چنین شهروندان ترکیه از بالا بودن درصد مالیات ناراضی بوده اند. در باب مزایای زندگی در کشور اتریش می توان به مواردی از جمله سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد و پیشرفته، طبیعت زیبا و کیفیت بالای زندگی اشاره نمود. هم چنین کیفیت آموزش در این کشور بالا بوده و از پیشرفته ترین مقاصد تحصیلی جهان به شمار می رود.

دولت اتریش زندگی با استانداردهای سطح بالا برای شهروندان خود فراهم نموده است و این کشور تبدیل به مقصدی ایده آل جهت مهاجرت شده است. قابل ذکر است که زبان رسمی اتریش، آلمانی بوده که یکی از سخت ترین زبان های جهان محسوب می شود. دشواری یادگیری زبان آلمانی یکی از مشکلات مهاجرت به اتریش به شمار می رود. هم چنین پیدا کردن شغل مناسب ممکن است پروسه ای طولانی و دشوار باشد. از دیگر مشکلات زندگی در اتریش می توان به بالا بودن هزینه های زندگی اشاره نمود. جهت یافتن پاسخ سوالات خود در مورد کشور اتریش پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله اتریش مقصدی جذاب برای مهاجرت است. برای اخذ مشاوره در حوزه مهاجرت می توانید با کارشناسان مجرب و با سایقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “تفاوت زندگی در ترکیه و اتریش

  1. احد گفت:

    درامد متوسط اتريش ٩ برابر تركيه است درحاليكه قيمت خوراك حدود ٣ برابر ، رفت امد ٤ برابر و مسكن ٥ برابر ميباشد كه ميانگين ان ٤ برابر ميشود پس دراتر يش پول كافي براي سفر و تفريح باقي مي ماند

    1. داوری گفت:

      استدلال جالبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *