مهاجرت

تفاوت زندگی در رومانی و مالزی

تفاوت زندگی در رومانی و مالزی

بازار اقتصادی پر رونق موجود در شماری از کشورهای درحال توسعه و نظام آموزشی با ثبات آن ها، منجر به افزایش شمار متقاضیان مهاجرت و زندگی در کشوری ثانویه گشته است. تفاوت زندگی در رومانی و مالزی بیشمارند چراکه در رومانی فرهنگ شرق اروپا و در مالزی فرهنگی متشکل از فرهنگ اسلامی و شرق آسیایی حکمفرماست. همانطور که مستحضر هستید هزینه پایینتر زندگی در رومانی، در مقایسه با کشورهای مدرن و مرفه اروپایی چون سوئیس و لوکزامبورگ موجب جلب نظر مهاجران شده و شرایط بسیار مطلوب مالزی در حوزه های تحصیل و کار نیز وضعیت ایده آلی را برای اقامت افراد رقم زده است. بنابراین کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن گشته اند تا با ارائه توضیحاتی کامل به مقایسه جزئیات زندگی در دو کشور مذکور بپردازند.

  • شرایط زندگی در رومانی چه تفاوتی با مالزی دارد؟
  • هزینه تحصیل در دو کشور چه تفاوت هایی دارد؟
  • بهترین راه برای مهاجرت به مالزی چیست؟
  • آیا رومانی مقصد مناسبی برای سرمایه گذاری است؟
  • شرایط کار در کدام کشور مناسب تر است؟

تفاوت های عمده زندگی در رومانی و مالزی

رومانی کشوری پیشرفته در جنوب شرقی اروپا بوده و پایتخت آن شهر زیبای بخارست می باشد. از همسایگان رومانی می توان به مجارستان، مولداوی و بلغارستان اشاره کرد. معماری منحصر به فرد و خاص شهرهای رومانی در کنار جاذبه های طبیعی آن موجب شده تا صنعت توریسم رومانی در سال 2019 با رشد 8% مواجه بوده و بیش از 3 میلیون گردشگر از زیبایی های این کشور بازدید نمایند. در مقایسه با مالزی می توان اظهار داشت نرخ مهاجرپذیری رومانی پایین تر بوده و در سال 2017 تنها 198000 نفر از مهاجرین خارجی مجوز اقامت در شهرهای این کشور را دارا بودند؛ مردم این کشور به زبان رومانیایی صحبت کرده و با توجه به عضویت در اتحادیه اروپا، پاسپورت رومانی در جایگاه هشتم جهان از نظر امتیاز و اعتبار قرار گرفته است. به رغم پیشرفت های فراوان در حوزه اقتصادی، نرخ بیکاری رومانی در سال های اخیر افزایش یافته.

مقایسه تغییرات نرخ بیکاری رومانی و مالزی

مهاجرت به مالزی بدلیل نرخ بیکاری پایین تر و همچنین اکثریت مسلمان ساکن در این کشور، در زمره مقاصد پرتکرار هموطنان ما در سال های اخیر بوده است؛ افراد با دستیابی به موقعیت های شغل ایده آل در این کشور، با توجه به متوسط هزینه زندگی 900$ (دلار آمریکا) در شهرهای مالزی از قدرت خرید و همچنین پس انداز مطلوبی برخوردار خواهند بود. همچنین تحصیل در مالزی نیز یکی از انتخاب های محبوب افراد جهت تجربه زندگی در این کشور بوده و مدارس و دانشگاه های باکیفیت مالزی چون دانشگاه مالایا که طبق رتبه بندی QS در بین 100 مرکز آموزش عالی برتر جهان نیز قرار دارد، به پذیرش دانش آموزان و دانشجویان از اقصی نقاط جهان می پردازند. در رده بندی جهانی پاسپورت کشورها، مالزی با 165 امتیاز پایین تر از رومانی قرار گرفته و افراد دارای پاسپورت این کشور مجوز سفر بدون ویزا به 119 کشور را دارند.

مقایسه آب و هوای رومانی و مالزی

رومانی کشوری چهارفصل با آب و هوای معتدل قاره ای در اغلب ماه های سال می باشد؛ تابستان های سوزان و زمستان هایی که گاها دمای هوا به زیر صفر درجه نیز می رسد، از شاخصه های آب و هوای این سرزمین بوده و مناطق کوهستانی Transsilvania از سردترین نقاط این کشور به شمار می روند. متوسط دمای رومانی در طول سال 28 درجه سانتی گراد بوده و میزان بارندگی در مناطق هموار این کشور 600 میلی متر اعلام شده است. در سوی دیگر مالزی به علت موقعیت جغرافیایی ویژه خود دارای آب و هوای استوایی بوده و شهروندان آن در اغلب ماه های سال با رطوبت و باران دست و پنجه نرم می کنند. دسامبر و ژانویه خنک ترین مقاطع زمانی این کشور به شمار می روند.

مقایسه زندگی دانشجویی در رومانی و مالزی

مقایسه زندگی دانشجویی در رومانی و مالزی

در سال 2022 اعلام شد بیش از 2.2 میلیون نفر از مهاجرین خارجی حاضر در مالزی، با هدف اشتغال به این کشور سفر کرده اند؛ مضاف بر این امر شرایط بسیار مطلوب تحصیل در موسسات آموزش عالی مالزی همراه با بورسیه های پر شمار اعطا شده از سوی ارگان های دولتی و خصوصی، موجب افزایش جمعیت در شهرهایی چون پنانگ و جوهور شده است. دانشجویان به راحتی قادر به مدیریت هزینه های جاری خود بوده و تفریحات و سرگرمی های بسیاری در کوالالامپور و بندر سانوای در انتظار آنان می باشد. برای اجاره مسکن در شهرهای اصلی مالزی، محصلین ملزم به پرداخت 1340RMY (رینگیت) جهت سکونت در آپارتمانی با یک خواب می باشند. در ادامه به مقایسه برترین دانشگاه های رومانی و مالزی پرداخته ایم:

برترین دانشگاه های مالزیرتبه در QSبرترین دانشگاه های رومانیرتبه در EECA
Universiti Malaya70Bucharest University32
(Universiti Putra Malaysia (UPM159Babes-Bolyai36
(Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM160Timisoara59

رومانی دارای 8 دانشگاه خصوصی و 49 دانشگاه دولتی می باشد؛ امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رومانی فراهم بوده و دانشگاه های این کشور دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را برای طیفف گسترده ای از رشته ها ارائه می نمایند. تحصیل در دانشگاه های رومانی در مقایسه با بسیاری از کشورهای توسعه یافته اروپایی مقرون به صرفه بوده و شهریه سالانه آن ها 2000€ الی 5000€ (یورو) اعلام شده است و این درحالی است که شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا هزینه بسیار کمتری را متحمل خواهند شد. شایان ذکر است که متوسط هزینه زندگی دانشجویان در شهرهای بزرگ رومانی 450€ (یورو) برآورد شده است.

سایر تفاوت های زندگی در رومانی و مالزی

مساحت رومانی کمتر از مالزی بوده و 72% از گستردگی این کشور را دارا می باشد؛ با این وجود تراکم جمعیت در مالزی بیشتر است. وجود آسمان خراش های متعدد و همچنین قوانین سختگیرانه در ارتباط با مواد مخدر از دیگر ویژگی های زندگی در مالزی می باشند. در بررسی صورت گرفته بر روی کیفیت زندگی شهروندان ساکن در کشورهای مختلف جهان، رومانی رتبه 54 را به دست آورد درحالیکه مالزی توانست با پیشرفت نسبت به سال گذشته در جایگاه 32 قرار گیرد. همچنانی که مخارج ماهیانه زندگی در رومانی پایین تر از کشورهای مرفه اروپایی برآورد شده است، متوسط حقوق افراد نیز پایین تر بوده و درآمد ماهیانه کارگران این کشور 540€ (یورو) اعلام شده است. در پایان همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری را در این زمینه به شما عزیزان ارائه خواهند نمود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *