مهاجرت

تفاوت زندگی در سنت کیتس و موناکو

تفاوت زندگی در سنت کیتس و موناکو

تفاوت زندگی در سنت کیتس و موناکو به این دلیل ویژه بودن شرایط هر دو کشور و شرایط اقتصادی ویژه آن ها می تواند مورد توجه قرار گیرد. دو کشور نسبتا نوظهوری که هر یک دارای شاخصه های ایده آل جهت زندگی مرفه افراد می باشند. طی سال های اخیر با افزایش تعداد متقاضیان مهاجرت و زندگی در کشورهای مدرن و توسعه یافته اروپایی، این سرزمین ها با وضع قوانین تازه ای در صدد کوچک و کوچک تر نمودن دایره واجدین شرایط مهاجرت برآمده و شرایط را اندکی دشوار کرده اند؛ در چنین شرایطی سرزمین هایی چون موناکو و سنت کیتس اگرچه دارای وسعت کمی هستند، می توانند گزینه های معقول تری برای تجربه زندگی با استانداردهای مطلوب جهانی باشند.

در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه و تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاشته شده است، قصد داریم همراه شما عزیزان به مقایسه قاکتورهای اصلی زندگی در کشورهای سنت کیتس و موناکو بپردازیم.

  • با توجه به مساحت محدود موناکو، آیا زندگی در کشور سنت کیتس نیز همچون موناکو با محدودیت های شغلی و تحصیلی همراه خواهد بود؟
  • متوسط درآمد شهروندان و مهاجرین خارجی حاضر در کدام کشور بیشتر است؟
  • شرایط مهاجرت به کدام کشور ساده تر است؟
  • زندگی در موناکو چه تفاوت هایی با فرانسه دارد؟
  • بهترین شرایط زندگی در کدام کشور دیده می شود؟
  • موقعیت جغرافیایی بسیار متفاوت این دو سرزمین چه تاثیراتی بر شرایط زندگی در آن ها گذاشته است؟
  • آیا زندگی در سنت کیتس همچون موناکو نیازمند هزینه های زیاد جهت تأمین مسکن و پوشاک می باشد؟

تفاوت های مشهود زندگی در سنت کیتس و موناکو

با توجه به وضعیت مطلوب زندگی در سنت کیتس و همچنین آسان بودن شرایط دریافت ویزای همراه سنت کیتس، افراد زیادی مشتاقانه خواهان اخذ اقامت از این کشور حوزه دریای کارائیب می باشند؛ تنگه The Narrows جداکننده دو جزیره تشکیل دهنده سنت کیتس بوده و تشکیل حکومت دموکرات این کشور به سال 1983 میلادی باز می گردد. به رغم اینکه سنت کیتس در زمره کشورهای کوچک قاره آمریکا قرار دارد، در مقایسه با موناکو دارای مساحت بیشتری بوده و به فراخور این امر جمعیت 52 هزار نفری آن نیز بیشتر از جمعیت حاضر در شهرهای موناکو می باشد. اغلب مردم در سنت کیتس به زبان انگلیسی صحبت کرده و بنیان اقتصاد این کشور نیز بر صادرات محصولاتی چون نیشکر استوار است. راجع به نژاد مردم این کشور باید اظهار داشت که اغلب دارای تبار آفریقایی می باشند.

توزیع نژادی شهروندان در کشور سنت کیتس

زندگی در موناکو اما دارای شرایط متفاوتی است؛ با توجه به شمار قابل توجه سرمایه گذاران و افراد میلیاردری که از اقصی نقاط جهان، موناکو را برای اقامت برگزیده اند می توان اظهار داشت کمتر از 30% ساکنین موناکو اتباع این کشور بوده و بخش عمده افراد حاضر در شهرهایی چون مونت کارلو، دارای تابعیت سایر نقاط جهان می باشند؛ از وجوه اشتراک موناکو و سنت کیتس می توان به جاذبه های متعدد گردشگری آن ها اشاره کرد و شمار بالای توریست هایی که همه ساله به بازدید از زیبایی های طبیعی این دو کشور اقدام می کنند، خود گویای این امر است. برخلاف موناکو که رفاه بسیار مطلوبی را برای زندگی افراد فراهم آورده است، 21.8% از شهروندان سنت کیتس در فقر به سر برده و از شرایط مناسب اقتصادی برخوردار نمی باشند.

تفاوت آب و هوا در سنت کیتس و موناکو

به رغم اینکه شاخصه های گوناگون و مهم زندگی چون امنیت اجتماعی و اقتصادی در هر دو کشور مذکور دارای شرایط بسیار مناسبی بوده و طبق بررسی ها دارای امتیاز مشترکی در آن می باشند، وضعیت آب و هوا و شرایط جوی موضوعی است که آن ها را افتراق پذیر نموده؛ به گونه ای که سنت کیتس از سواحل و حوضچه های نمکی تشکیل شده و دارای نقاط مرتفعی چون لیامویگا می باشد اما موناکو سرزمینی با آب و هوای گرم و معتدل بوده و میانگین بارندگی آن بیشتر از 800 میلی متر می باشد. سنت کیتس در اغلب ماه های سال دارای آب و هوای خشک و گرمسیری بوده و در ماه های می و ژوئن شرایط جوی مطلوبی بر جزایر آن حاکم خواهد بود. این درحالی است که متوسط دما در موناکو 15 درجه سانتی گراد اعلام شده است.

تفاوت زندگی تحصیلی در سنت کیتس و موناکو

تفاوت زندگی تحصیلی در سنت کیتس و موناکو

افرادی که علاقه مند به تحصیل در مدارس و دانشگاه های کشور سنت کیتس هستند، می توانند با اخذ ویزای 90 روزه TRV این کشور، محل اقامت خود را تعیین کرده و به ثبت نام فرزندان خود در مدارس معتبری چون Washington Archibald High School و Sandy Point Primary School مبادرت ورزند؛ همچنین تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور چون دانشگاه سنت ترزا با ارائه مدارکی چون دیپلم تحصیلی، گواهی سلامت پزشکی، مدرک معتبر زبان و رسید پرداخت هزینه های مربوطه امکانپذیر می باشد. هزینه تحصیل در سنت کیتس پایین تر از موناکو بوده و به طور متوسط 13500$ (دلار آمریکا) برای مققطع کارشناسی می باشد. شایان ذکر است که دانشجویان برای زندگی در سنت کیتس ملزم به پرداخت 240$ (دلار آمریکا) به صورت ماهیانه بابت تأمین خوراک 90$ (دلار آمریکا) برای برخورداری از بیمه درمانی می باشند.

برترین دانشگاه های علوم پزشکی سنت کیتسرتبه در سنت کیتس
Ross University School of Veterinary Medicine1
Theresa’s Medical University2
Windsor University School of Medicine3

تحصیل در تنها دانشگاه بین المللی موناکو با عنوان IUM هزینه های بیشتری را برای افراد به همراه خواهد داشت؛ متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی ملزم به پرداخت 18000$ (دلار آمریکا) بوده و متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد نیز باید سالانه 20000$ (دلار آمریکا) بابت شهریه تحصیل پرداخت نمایند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که علاوه بر شهریه دریافتی دانشگاه ها، هزینه زندگی دانشجویی نیز در موناکو بالاتر بوده و محصلین جهت اجاره آپارتمانی با یک خواب در شهرهای اصلی چون موناکو ویل اجاره ماهیانه 1780€ (یورویی) را متحمل خواهند گشت.

سایر تفاوت های زندگی در سنت کیتس و موناکو

در سال 2022 متوسط درآمد شهروندان موناکویی 4240€ (یورو) اعلام شده است و این درحالی است که میانگین حقوق شاغلین در کشور سنت کیتس با رقم 2173€ (یورو) حدودا نصف این عدد می باشد؛ با این وجود هزینه های کمتر زندگی در سنت کیتس موجب گشته تا افراد برخوردار از حقوق متوسط این کشور دغدغه چندانی برای پس انداز بخشی از درآمد خود نداشته باشند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق ارتباط با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری در این راستا کسب نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *