مهاجرت

تفاوت زندگی در فرانسه و اتریش

تفاوت زندگی در فرانسه و اتریش

فرانسه و اتریش هر دو از کشورهایی هستند که سالانه با تعداد بالای تقاضای مهاجرت رو به رو می باشند؛ بررسی تفاوت زندگی در فرانسه و اتریش می تواند علاقه مندان مهاجرت به کشورهای فرانسه و اتریش را در تصمیم گیری جهت زندگی یاری نماید. اتریش به پایتختی شهر وین، کشوری واقع در اروپای مرکزی است و به دلایل مختلفی از جمله دانشگاه های معتبر، کشوری محبوب برای مهاجرت می باشد. فرانسه به پایتختی پاریس نیز در غرب اروپا واقع شده و با فراهم کردن فرصت های گوناگونی از جمله تحصیل در دانشگاه های با سابقه توجه عده زیادی از مهاجران را به خود جلب کرده است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است قصد داریم تا با بررسی تفاوت های زندگی تحصیلی، کاری و غیره، به سوالات شما عزیزان در مورد مهاجرت به این دو کشور پاسخ دهیم.

  • آیا اتریش مقصد مناسبی برای مهاجرت است؟
  • هزینه های مربوط به مهاجرت تحصیلی به دو کشور چه تفاوتی دارد؟
  • شرایط کار در دو کشور چگونه است؟
  • یادگیری زبان فرانسوی و آلمانی چه تفاوت هایی دارد؟
  • محدودیت های زندگی در این دو کشور چیست؟

تفاوت زندگی دانشجویان در فرانسه و اتریش

همان طور که مشخص است، یکی از راه های قانونی مهاجرت در سراسر دنیا مهاجرت تحصیلی می باشد؛ کشورهای فرانسه و اتریش نیز این امکان را برای علاقه مندان فراهم کرده اند. به دلیل اعتبار بسیار بالای دانشگاه های فرانسه و اتریش، عده زیادی از دانشجویان این دو مقصد را جهت مهاجرت تحصیلی انتخاب می کنند. ویزای تحصیلی در هر دوی این کشورها نیازمند اخذ پذیرش از یک دانشگاه و یا موسسه آموزشی می باشد. قابل ذکر است که در صورت عدم داشتن مدرک زبان، می توان با ثبت نام در موسسات آموزش زبان موفق به اخذ ویزای تحصیلی این دو کشور شد. تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور اتریش عموما به زبان آلمانی می باشد اما در مقاطع بالاتر، گزینه های بیشتری جهت تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد. قابل ذکر است که امکان تحصیل رایگان در هر دو کشور فرانسه و اتریش فراهم است.

به دلیل هزینه بسیار کم و حتی رایگان بودن تحصیل در دانشگاه های دولتی، این دسته از مراکز متقاضیان زیادی دارند. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی اتریش در مقطع کارشناسی، لازم است تا فرد در رشته مورد نظر در کشور خود پذیرفته شده و حدودا 1 الی 2 ترم مشغول به تحصیل بوده باشد؛ به همین علت تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور با شرایط دشوار تری امکان پذیر است. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه، به مدارکی از جمله DELE ،DALF و TCF در سطح B1 و در صورت تحصیل به زبان انگلیسی، آیلتس و تافل نیاز است. شرایط کار دانشجویی در فرانسه برای دانشجویان بین المللی مناسب بوده و این افراد می توانند تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند. در اتریش نیز دانشجویان بین المللی اجازه کار داشته که سقف آن همانند فرانسه 20 ساعت در هفته اعلام شده است.

تفاوت زندگی دانشجویان در فرانسه و اتریش

تفاوت کار در فرانسه و اتریش

مهاجرت از طریق اخذ ویزای کاری نیز یکی از دیگر روش هایی است که متقاضیان زیادی دارد. برای مهاجرت کاری به اتریش فرد باید یک دعوت نامه کاری از سوی کارفرمایی در اتریش داشته باشد و یا ویزای جست و جوی کار دریافت کند. اخذ ویزای جست و جوی کار مبتنی بر سیستم امتیاز بندی بوده و به فرد این اجازه را می دهد تا با حداکثر 6 ماه حضور در این کشور، جهت یافتن شغل مناسب اقدام کند. کار در فرانسه شرایط مشابهی داشته و افراد با دریافت دعوت نامه کاری می توانند جهت اخذ ویزای کاری این کشور درخواست خود را ارائه دهند. تسلط به زبان فرانسوی و مدارک تحصیلی معتبر در کنار سابقه کاری، از موارد مهم جهت یافتن فرصت های شغلی در این کشور است. حقوق میانگین شهروندان اتریش در هر سال $50349 (دلار آمریکا) بوده که از فرانسه با مبلغ $31304 (دلار آمریکا) بالاتر است.

مشاغل پردرآمد در فرانسه و اتریش
فرانسهاتریش
پزشک/ جراحپزشک/ جراح
قضاوتوکالت
وکالتمدیر امور مالی
مدیریت بانکاستاد دانشگاه
مدیر اجرایی ارشدخلبان

نمودار مقایسه نرخ بیکاری در فرانسه و اتریش

تفاوت هزینه های زندگی در فرانسه و اتریش

علیرغم شباهت های زندگی در اتریش و فرانسه در بسیاری از موارد، هزینه های زندگی در این دو کشور با یکدیگر متفاوت است. هزینه زندگی در پاریس به طور میانگین مبلغی حدود 4938€ (یورو) اعلام شده است که برای داشتن یک زندگی مشابه در پایتخت اتریش به مبلغی حدود 3600€ (یورو) نیاز است. همان طور که مشخص است هزینه های زندگی در پاریس از وین بالاتر بوده و شهری گران محسوب می شود. طبق آمار، هزینه ماهیانه اجاره مسکن در پاریس %54 از وین بالاتر است و هزینه خورد و خوراک در این شهر حدودا %45 بالاتر از وین اعلام شده است. طبق آمار اعلام شده از منابع معتبر، هزینه زندگی در پایتخت کشورهای فرانسه و اتریش در سال 2022، مطابق با جدول زیر می باشد:

مقایسه هزینه های زندگی در فرانسه و اتریش به یورو
نوع هزینهپاریسوین
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت15€10€
McMeal در مک دونالد9€7.75€
یک گالن شیر4.21€4.27€
یک پوند فیله مرغ8.9€4.8€
یک گالن 1.5 لیتری آب0.9€0.6€
رفت و آمد ماهیانه75€50€
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)167.5€194.8€
هزینه ماهیانه مهد کودک خصوصی یا پیش دبستانی829€236€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1184€878€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر851€650€

مزایا و معایب زندگی در فرانسه و اتریش

با مقایسه مزایا و معایب زندگی در اتریش و فرانسه، می توان اطلاعات کامل تری در زمینه شرایط زندگی و مهاجرت به این دو کشور کسب نمود. با بررسی مزایای زندگی در اتریش، به موارد گوناگونی از جمله آموزش با کیفیت، طبیعت زیبا، غذای گوناگون و لذیذ و سیستم حمل و نقل کارآمد بر می خوریم. در باب نکات منفی زندگی در این کشور می توان به مواردی هم چون دشواری های یافتن شغل به خصوص در صورت عدم دانش زبان آلمانی، زبان دشوار، عدم وجود برخورد صمیمی از جانب شهروندان این کشور و هزینه های بالای زندگی اشاره نمود. دسترسی خوب به کشورهای توریست پذیر، فرودگاه های بین المللی و سیستم حمل و نقل پیشرقته، غذای باکیفیت، آموزش سطح بالا، اماکن دیدنی گوناگون و سیستم بهداشت و درمان مجهز، از نکات مثبت زندگی در فرانسه می باشند.

از معایب زندگی در فرانسه می توان مواردی از جمله هزینه حمل و نقل بالا،دشواری آموختن زبان و هزینه های بالای زندگی را مثال زد. هم چنین بسیاری از افراد از بروکراسی در این کشور ناراضی بوده اند. با مطالعه مقاله مقایسه زندگی در اتریش و کانادا می توانید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به این دو کشور بیابید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه کاری درخشان و صدها پرونده مهاجرتی موفق، آماده کمک به شما عزیزان می باشند تا با توجه به شرایطی از جمله سن، میزان و حوزه تحصیلات، تخصص و تجربه کاری، بودجه و علایق خود، تصمیمی مناسب در خصوص مهاجرت گرفته و در این زمینه به موفقیت دست یابید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *