مهاجرت

تفاوت زندگی در نروژ و فنلاند

تفاوت زندگی در نروژ و فنلاند

تفاوت زندگی در نروژ و فنلاند بنا بر دلایل مختلف، در نگاه اول، چندان قابل درک نیست اما همچنان در جزئیات میتوان تفاوتهای فراوانی یافت. با توجه به افزایش شمار متقاضیان دریافت انواع ویزا جهت مهاجرت به کشورهای اروپایی، بسیاری از اشخاص پس از تجربه اقامت در این کشورها به پشت سرگذاشتن مراحل قانونی جهت سکونت دائم در این مناطق مبادرت می ورزند. یکی از پرمخاطب ترین مناطق اروپا، حوزه اسکاندیناوی است که در شمال قاره اروپا واقع شده و متشکل از کشورهای نروژ، سوئد، فنلاند و ایسلند است. اگرچه وجه تشابه های بسیاری میان این کشورها به علت یکسان بودن ضوابط مقرر در زمینه های گوناگون موجود می باشد، این تفاوت ها هستند که افتراق میان آن ها و انتخاب بهترین مقصد جهت زندگی را آسان می نمایند. پیرو این امر کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله همراه شما خواهند بود.

  • متوسط درآمد افراد در کدامیک از کشورهای نروژ و فنلاند بیشتر است؟
  • با توجه به مساحت کمتر فنلاند، آیا این کشور دارای جمعیت محدودتری نیز می باشد؟
  • توزیع هزینه های زندگی و مخارج ماهیانه در این دو کشور به چه صورتی انجام می شود؟
  • مزایا و معایب زندگی در نروژ و فنلاند کدامند؟
  • در بررسی های صورت گرفته در سال 2022، کدام یک از این کشورها جایگاه بهتری را از نظر کیفیت زندگی به دست آورده است؟

تفاوت های عمده زندگی در نروژ و فنلاند

کشور نروژ با مساحت بیش از 385000 کیلومتر مربع از مراتع سرسبز و جنگل های متعددی با پوشش گیاهی ویژه همان منطقه جغرافیایی بهره مند بوده و طبیعت بکر این کشور یکی از جاذبه های اصلی آن به شمار می آید. در مقایسه با کشور فنلاند، نروژی سرزمینی مهاجرپذیرتر بوده و با توجه به آمار رسمی منتشر شده از سوی دولت این کشور 883000 نفر از ساکنین شهرهای مختلف این کشور را اتباع سایر کشورهای جهان تشکیل داده اند و این رقم 16% از کل جمعیت نروژ را شامل می شود. این درحالی است که تعداد مهاجرین خارجی ساکن در فنلاند از 410000 نفر تجاوز نکرده و 7% از جمعیت فنلاند را شامل می گردد. به رغم اینکه نرخ بیکاری نروژ در سال 2022 به 5.2% افزایش پیدا کرده است، همچنان بازار پر رونق این کشور از اصلی ترین دلایل مهاجرت علاقه مندان محسوب می گردد.

بررسی نرخ بیکاری در نروژ

در سمت دیگر این مقایسه، کشور فنلاند قرار دارد. سرزمینی در شمال اروپا که دارای زمستان های سردی بوده و علی رغم مساحت 338000 کیلومتر مربعی خود که در مقایسه با نروژ گستره کمتری را شامل می شود، دارای جمعیت بیشتری بوده و این امر نشانگر تراکم جمعیت موجود در شهرهای اصلی فنلاند می باشد. نرخ بیکاری فنلاند در مقایسه با نروژ بالاتر بوده و در مقطعی از زمان در سال 2022 به بیش از 10% نیز افزایش یافت. خرید ملک در فنلاند یکی از شیوه های متداول سرمایه گذاری و دریافت اقامت این کشور می باشد که با سرمایه حداقلی 300000€ (یورو) امکانپذیر می باشد. تحصیل در دانشگاه های معتبر فنلاند با شهریه معقول در مقایسه با کشورهایی چون اتریش و انگلستان از دیگر نقاط مثبت این کشور می باشد. در ادامه به بررسی چگونگی توزیع هزینه های ماهیانه زندگی در این کشور حوزه اسکاندیناوی پرداخته ایم:

توزیع هزینه های زندگی در فنلاند

تفاوت هزینه زندگی در فنلاند و نروژ

اگرچه متوسط هزینه های ماهیانه افراد در کشور فنلاند تفاوت چندانی با نروژ ندارد، میانگین حقوق ماهیانه کارکنان حاضر در این کشور 17% پایین تر از شهروندان نروژ می باشد. حتی در مقایسه با کشورهایی نظیر آلمان و هلند نیز میانگین حقوق اشخاص در نروژ بالاتر بوده و اغلب مردم این کشور دغدغه ای پیرامون مسائل مالی نخواهند داشت. تعدد سایت های کاریابی مختلف در نروژ چون glassdoor ،jobsinoslo و thelocal موجب شده تا نیروی کار بین المللی دارای مهارت و تخصص در زمینه های گوناگون به سادگی قادر به برقراری ارتباط با این کارفرمایان و دریافت ویزای کاری نروژ باشد. بخش دیگری از هزینه های زندگی در نروژ به تحصیل در دانشگاه های این کشور مربوط است؛ شایان ذکر است که امکان تحصیل رایگان در این کشور برای دانشجویان مستعد فراهم بوده و این افراد می توانند با دریافت بورسیه های 100% از دانشگاه های برتر نروژ مبادرت ورزند.

متوسط حقوق افراد در کشور فنلاند 3500€ (یورو) برآورد شده است درصورتیکه این رقم برای کشور نروژ 4300€ (یورو) می باشد؛ تحصیل در دانشگاه های فنلاند جزء مقرون به صرفه ترین دانشگاه های اروپا بوده و میزان شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های این کشور از 3000€ الی 18000€ (یورو) متغیر می باشد. برخلاف نروژ که افراد جهت اجاره آپارتمان یک خوابه در شهرهای اصلی هزینه بیش از 900€ را متحمل خواهند شد، اجاره یک دستگاه آپارتمان در مرکز شهر هلسینکی با 740€ (یورو) امکانپذیر می باشد. در ادامه به مقایسه برترین دانشگاه های نروژ و فنلاند می پردازیم:

نام دانشگاه های نروژرتبه در جهاننام دانشگاه های فنلاندرتبه در جهان
University of Oslo111دانشگاه هلسینکی107
University of Bergen179دانشگاه آلتو134
UIT the Arctic University of Norway341دانشگاه تورکو287

تفاوت هزینه زندگی در فنلاند و نروژ

سایر تفاوتهای زندگی در نروژ و فنلاند

بررسی هایی که طی سال 2022 بر شاخصه های اصلی زندگی نظیر درصد برخورداری شهروندان از رفاه اقتصادی، سطح امنیت اجتماعی حاکم بر جامعه، کیفیت ارائه آموزش در موسسات و انواع آزادی های اجتماعی و سایر فاکتورهای با اهمیت صورت گرفت، کشور نروژ توانست جایگاه دهم جهان را به خود اختصاص دهد درصورتیکه فنلاند رتبه 14 را کسب نمود. در طرف مقابل کشور فنلاند توانست در زمینه امتیاز جهانی پاسپورت در جایگاه دوم قرار گیرد اما نروژ با اخذ 170 امتیاز جایگاه چهارم دنیا را به خود اختصاص داد.

درباره مشکلات زندگی موجود در هر دو کشور می توان چنین اظهار داشت که مسائلی چون هزینه بالای خوراک و افزایش نرخ بیکاری طی سال های اخیر در بین سایر کشورهای اروپایی نیز رایج بوده و موضوعی قابل بررسی و پردازش بیشتر می باشد. در پایان امیدواریم مقایسه صورت گرفته مورد توجه شما سروران گرامی واقع شده باشد؛ شایان ذکر است که بهترین راهنما و مشاور شما در این زمینه همکاران توانمند و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه کاری موفق می باشند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *