مهاجرت

تفاوت زندگی در هلند و پرتغال

تفاوت زندگی در هلند و پرتغال

بررسی تفاوت زندگی در هلند و پرتغال نشان می دهد با این که پرتغال نسبت به هلند کشور ارزانی می باشد اما هلند کشور مناسب تری برای زندگی است. هر دو کشور جزو اتحادیه اروپا، منطقه واحد پولی یورو و حوزه شنگن و نیز عضو ناتو هستند. هلند کشوری کوچک در شمال غربی اروپاست که به دلیل کیفیت بالای زندگی و سیستم آموزشی و رفاه اجتماعی طرفداران زیادی برای مهاجرت دارد. در مقابل، پرتغال در جنوب غربی اروپا کشوری پیشرفته با شرایط آب و هوایی مناسب و استاندارد بالای زندگی می باشد که نظر بسیاری از افراد جویای کار یا متقاضی تحصیل را به خود جلب کرده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به این کشورها را دارند تهیه کرده اند تا اطلاعات بیشتری در دسترس این عزیزان قرار دهند.

  • شرایط کار در پرتغال و هلند چه تفاوت هایی دارد؟
  • محدودیت های مهاجرت به پرتغال چیست؟
  • بهترین روش برای ورود به هلند به عنوان یک شهروند ایرانی چیست؟
  • مزایای مهاجرت به پرتغال چیست؟
  • فرایند مهاجرت به پرتغال چیست؟
  • شاخص های کیفیت زندگی در پرتغال و اسپانیا چگونه است؟

بررسی زندگی شهری در پرتغال و هلند

لاله‌ ها، پنیر، آسیاب‌ های بادی، کفش‌ های چوبی و دوچرخه تنها چند نمونه هستند که وقتی به هلند فکر می‌ کنند به ذهن مردم می ‌آیند. هلندی ها انگلیسی کامل صحبت می کنند. حتی بچه ها و بزرگترها واقعاً به راحتی انگلیسی صحبت می کنند. به این ترتیب، موانع ارتباطی نزدیک به صفر هستند. در مورد دوست یابی با مردم محلی، دوستی های قوی می تواند بسیار دشوار باشد، مگر اینکه هلندی صحبت کنید و قصد داشته باشید مدتی در اینجا بمانید.

در پرتغال همه چیز حول محور غذا می چرخد. همکاران کار برای ناهار بیرون می روند، که اغلب ممکن است بیش از 1 ساعت طول بکشد، زیرا آنها دوست دارند وقت خود را صرف خوردن یک وعده غذایی کامل و گپ زدن کنند. در تعطیلات آخر هفته، خانواده ها و دوستان برای ناهار دور هم جمع می شوند که تمام بعد از ظهر طول می کشد. آنها ساعت ها می نشینند، می خورند، می نوشند و صحبت می کنند. برای پرتغالی‌ها، غذا چیزی فراتر از سوخت است. این تجربه دور هم جمع شدن به عنوان دوستان و خانواده و به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی خوب است.

پرتغال دارای جشن های مذهبی و رویدادهای ورزشی زیادی است. خستگی در این کشور معنایی ندارد. برای کسی که در پرتغال زندگی می کند کارهای زیادی برای انجام دادن و مکان های بسیار زیادی برای بازدید وجود دارد. پرتغال کشوری است که اصالت، جذابیت و ارزش های سنتی خود را حفظ کرده است. مهاجرت به پرتغال می تواند انتخاب خوبی باشد. در این کشور احساس خوب بودن آسان است و احساس آزادی زیادی وجود دارد.

تفاوت زندگی در هلند و پرتغال در یک نگاه

تفاوت زندگی در هلند و پرتغال در یک نگاه

مقایسه کلی بین هلند و پرتغال نشان می دهد:

  • پرتغال 2% ارزان تر از هلند است.
  • پرتغالی ها 3% درآمد کمتری کسب می کنند.
  • در هلند، متوسط ​​امید به زندگی 81 سال است. در پرتغال، این رقم 79 سال می باشد.
  • سرانه تولید ناخالص داخلی هلند 53600$ (دلار) است، در حالی که این رقم در پرتغال 30400$ (دلار) است.
  • در هلند، 8% از بزرگسالان بیکار هستند در پرتغال، این تعداد 9.7% است.
  • در پرتغال، 0% زیر خط فقر زندگی می کنند ولی این رقم در هلند 8.8% است.
  • درون پرتغال، حدود 4% مردم و در هلند 90.4% به اینترنت دسترسی دارند.
  • هلند، 9% و پرتغال 9.5% از کل تولید ناخالص داخلی خود را برای مراقبت های بهداشتی هزینه می کند.
  • در پرتغال به ازای هر 1000 نفر 0 نوزاد وجود دارد. این رقم در هلند 10.9 نوزاد به ازای هر 1000 نفر است.
  • در هلند، تقریبا 6 کودک قبل از رسیدن به یک سالگی می میرند در مقابل، این رقم در پرتغال 4.3 کودک است.
  • در هلند، تقریبا 0 زن در هر 100000 تولد در هنگام زایمان می میرند ولی در پرتغال این رقم 10.0 زن است.

تفاوت کیفیت زندگی در هلند و پرتغال

کیفیت زندگی در یک کشور از فاکتورهای مهم انتخاب مقصد مهاجرت و زندگی به شمار می آید. شاخص کیفیت زندگی نشان دهنده ظرفیت تامین بالاترین کیفیت زندگی برای شهروندان توسط کشور متبوع آن ها می باشد.

نمودار زیر وضعیت شاخص کیفیت زندگی در دو کشور هلند و پرتغال را نشان می دهد:

شاخص کیفیت زندگی در پرتغال و هلند

مقایسه شاخص کیفیت زندگی در بین کشورهای مختلف جهان نشان می دهد هلند با 184.18 رتبه 5 جهان را دارد و پرتغال با 162.46 در رتبه 18 جهان بالاتر از کشورهایی مانند انگلستان، کانادا و فرانسه قرار گرفته است.

تفاوت هزینه زندگی در هلند و پرتغال

مقایسه هزینه های زندگی در هلند و پرتغال نشان می دهد که پرتغال در مقایسه با هلند کشور ارزانی می باشد:

  • قیمت مصرف کننده در پرتغال 29% کمتر از هلند است.
  • قیمت مصرف کننده با احتساب اجاره در پرتغال 84% کمتر از هلند است.
  • هزینه اجاره در پرتغال 42% کمتر از هلند است.
  • قیمت رستوران در پرتغال 32% کمتر از هلند است.
  • قیمت مواد غذایی در پرتغال 29% کمتر از هلند است.

جدول زیر تفاوت اجاره ماهیانه در دو کشور هلند و پرتغال را نشان می دهد:

آیتمهلند (یورو)پرتغال (یورو)تفاوت
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر1093.49€623.15€-43.01%
اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر883.65€463.02€-47.60%
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر1727.65€1075.29€-37.76%
اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر1323.67€787.16€-40.54%

نمودار زیر متوسط حقوق خالص ماهیانه پس از کسر مالیات در هلند و پرتغال را نشان می دهد:

متوسط حقوق خالص ماهیانه پس از کسر مالیات در هلند و پرتغال

همچنین مقایسه ها نشان می دهد اگر فردی به جای هلند در پرتغال زندگی کند برای حمل و نقل 33.2% کمتر پرداخت می کند. همچنین، این فرد برای خرید پوشاک نیز 22.0% کمتر می پردازد.

تفاوت زندگی در هلند و پرتغال برای دانشجویان

دانشجویان بین المللی در هلند باید برای مقطع کارشناسی بین 6000€ تا 15000€ (یورو) و برای مقطع کارشناسی ارشد بین 8000€ تا 20000€ (یورو) شهریه پرداخت کنند. هزینه زندگی مورد انتظار در هلند تقریبا 800€ تا 1100€ (یورو) در ماه برای یک زندگی دانشجویی است. در بسیاری از فعالیت های اوقات فراغت تخفیف برای دانشجویان در نظر گرفته شده و با خرید کارت تخفیف برای سفر با قطار، هزینه های حمل و نقل کاهش می یابد. دانشجویان دارای تابعیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا/سوئیس مجاز به کار در هلند به تعداد ساعت انتخابی خود در هنگام تحصیل می باشند اما دانشجویان خارجی با داشتن اجازه اقامت معتبر مجاز به اشتغال تمام وقت با حقوق در ماه های ژوئن، جولای و آگوست یا 16 ساعت در هفته خارج از آن هستند.

شهریه دانشجویی در پرتغال از برخی کشورهای اروپایی کمتر است. دانشجویان اتحادیه اروپایی و خارجی متقاضی تحصیل در پرتغال باید انتظار داشته باشند که سالانه 950€ تا 1250€ (یورو) برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و بین 2500€ تا 3000€ (یورو) برای مقطع دکترا شهریه پرداخت کنند. به دانشجویان پیشنهاد می شود سالانه بین 8000€ تا 10500€ (یورو) برای هزینه های زندگی خود در نظر بگیرند. البته زندگی در شهرهای بزرگ تری مانند لیسبون بیشتر است. توصیه می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت به هلند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات مهم درباب تفاوت زندگی در هلند و پرتغال

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر ابتدا در این بخش به پرسش های مهم شما پاسخ داده می شود:

  • تفاوت کیفیت زندگی در هلند و پرتغال چگونه است؟ کیفیت زندگی در یک کشور از فاکتورهای مهم انتخاب مقصد مهاجرت و زندگی به شمار می آید. شاخص کیفیت زندگی نشان دهنده ظرفیت تامین بالاترین کیفیت زندگی برای شهروندان توسط کشور متبوع آن ها می باشد. مقایسه شاخص کیفیت زندگی در بین کشورهای مختلف جهان نشان می دهد هلند با 184.18 رتبه 5 جهان را دارد و پرتغال با 162.46 در رتبه 18 جهان بالاتر از کشورهایی مانند انگلستان، کانادا و فرانسه قرار گرفته است.
  • تفاوت زندگی در هلند و پرتغال برای دانشجویان به چه صورت است؟ دانشجویان بین المللی در هلند باید برای مقطع کارشناسی بین 6000€ تا 15000€ (یورو) و برای مقطع کارشناسی ارشد بین 8000€ تا 20000€ (یورو) شهریه پرداخت کنند. هزینه زندگی مورد انتظار در هلند تقریبا 800€ تا 1100€ (یورو) در ماه برای یک زندگی دانشجویی است. در بسیاری از فعالیت های اوقات فراغت تخفیف برای دانشجویان در نظر گرفته شده و با خرید کارت تخفیف برای سفر با قطار، هزینه های حمل و نقل کاهش می یابد. دانشجویان دارای تابعیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا/سوئیس مجاز به کار در هلند به تعداد ساعت انتخابی خود در هنگام تحصیل می باشند اما دانشجویان خارجی با داشتن اجازه اقامت معتبر مجاز به اشتغال تمام وقت با حقوق در ماه های ژوئن، جولای و آگوست یا 16 ساعت در هفته خارج از آن هستند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *