مهاجرت

تفاوت صربستان و سریلانکا برای زندگی

تفاوت صربستان و سریلانکا برای زندگی

پیش از اخذ تصمیم نهایی در زمینه مهاجرت، مقایسه مقاصد گوناگون از موارد الزامی می باشد و با انجام آن فرد می تواند با دید بهتری تصمیم گیری نماید؛ به همین منظور در این مقاله به تفاوت صربستان و سریلانکا برای زندگی از جنبه های گوناگون تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره متناسب با شرایط پرداخته ایم. کشور سریلانکا به پایتختی کلمبو، کشوری واقع در جنوب کشور هند است و از جذابیت های توریستی گوناگونی برخوردار می باشد.

صربستان به پایتختی شهر بلگراد نیز کشور واقع در جنوب شرقی اروپا و در شبه جزیره بالکان است که علاوه بر امتیازاتی در بخش گردشگری، عده ای از مهاجران این کشور را برای زندگی انتخاب نموده و از مزایایی در این بخش نیز برخوردار است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرآوری شده است، اطلاعاتی در باب شرایط زندگی در این دو کشور به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

  • شرایط زندگی در صربستان چگونه است؟
  • آیا شاخص های زندگی در سریلانکا شرایط خوبی دارند؟
  • محدودیت های زندگی در سریلانکا چیست؟
  • شرایط آب و هوایی سریلانکا چگونه است؟
  • تفاوت های تحصیل در سریلانکا و صربستان چیست؟
  • بهترین دانشگاه های صربستان برای تحصیل کدامند؟

تفاوت صربستان و سریلانکا برای زندگی دانشجویی

مهاجرت تحصیلی به هر دو کشور سریلانکا و صربستان در سال های اخیر طرفداران خاص خود را داشته است. قابل ذکر است که به طور کلی هزینه های تحصیل در صربستان بالاتر بوده و به همان میزان کیفیت آموزش های ارائه شده بالاتر است؛ در حالی که تحصیل در سریلانکا هزینه پایین تری را در بر می گیرد و برای دانشجویانی که تمکن مالی متوسطی دارند مناسب تر است. امکان اخذ کمک هزینه و یا بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان هر دو کشور وجود دارد و دانشجویان بین المللی در هر دوی این کشورها اجازه کار پاره وقت را خواهند داشت. اغلب دانشگاه های هر دو کشور خوابگاه هایی با هزینه اندک برای دانشجویان ارائه می دهند؛ با این حال اجاره خانه ها دانشجویی کوچک و چند نفره و نزدیک به محل تحصیل برای افرادی که تمکن مالی مناسبی دارند گزینه خوبی می باشد.

تفاوت صربستان و سریلانکا برای زندگی و مهاجرت کاری

با بررسی شرایط اقامت از طریق کار در سریلانکا متوجه می شویم که مهاجرت از این طریق ممکن است با مشکلاتی از جمله کمبود فرصت های کاری برای مهاجران رو به رو شویم. اقتصاد سریلانکا در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی بسیار ضعیف بوده و بخش عمده آن از طریق کشاورزی تامین می شود. مهاجرت کاری به صربستان در وضعیت مناسب تری قرار داشته و افراد می توانند از طریق دریافت یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای معتبر در این کشور، اشتغال در صربستان را آغاز کنند. ویزای کاری هر دو کشور صربستان و سریلانکا دارای اعتباری حداکثر 1 ساله است و در صورت تمدید آن فرد اجازه ادامه اقامت و اشتغال در این کشور را خواهد داشت. به طور کلی مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری شامل موارد زیر می باشند:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه
  • نامه پیشنهاد یا قرار داد کاری به همراه شرح شرایط کاری و درآمد
  • رزومه کاری
  • مدارک هویتی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی سلامت
مشاغل پردرآمد در کشورهای صربستان و سریلانکا
سریلانکاصربستان
مهندس ITمهندس توسعه محصول
حسابدارمدیر امور بانکی
مدیر مالیمدیر مالی
مهندس مکانیکمهندس پروژه
مهندس عمرانآنالیزگر سیستم
مهندس الکترونیکمهندس عمران

تفاوت صربستان و سریلانکا برای زندگی و مهاجرت کاری

تفاوت صربستان و سریلانکا در هزینه های زندگی

بررسی هزینه های زندگی در صربستان و سریلانکا یکی از مهم ترین مواردی است که افراد باید هنگام مقایسه دو کشوری که برای مهاجرت انتخاب کرده اند به آن بپردازند. هزینه های ماهیانه زندگی در پایتخت سریلانکا، کلمبو، بطور میانگین $2002 (دلار آمریکا) اعلام شده است؛ در حالی که برای داشتن یک زندگی با استانداردهای مشابه در پایتخت کشور صربستان، ماهیانه به مبلغی حدود $2229 (دلار آمریکا) نیاز است. هزینه هایی از جمله اجاره مسکن و خوار و بار در بلگراد مبلغی کمتر را در بر می گیرد و به ترتیب 10% و 21% از کلمبو پایین تر است. سایر هزینه های زندگی از جمله هزینه رفت و آمد ماهیانه، قبوض (برق، گاز، آب و غیره) و مدرسه در بلگراد در مقایسه با کلمبو مبلغی بسیار بالاتر را در بر می گیرد. میانگین هزینه های زندگی در این دو شهر با جزئیات بیشتری بررسی شده است:

مقایسه هزینه های زندگی در بلگراد و کلمبو
نوع هزینهبلگراد به دلار آمریکاکلمبو به دلار آمریکا
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت$6.5$1.6
McMeal در مک دونالد$6.0$4.8
یک گالن شیر$3.5$4.7
فیله مرغ$2.4$1.6
یک گالن 1.5 لیتری آب$0.5$0.4
رفت و آمد ماهیانه$32.7$5.4
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)$162.8$58.8
هزینه ماهیانه پیش دبستانی یا مهد کودک خصوصی$298.7$56.3
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$404$437
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$268$184

نمودار مقایسه هزینه ماهیانه زندگی در بلگراد و کلمبو

مزایا و معایب زندگی در صربستان و سریلانکا

بدیهی است که زندگی در هر کشوری مزایا و معایبی را در بر خواهد داشت. از مزایای زندگی در سریلانکا می توان به غذای خوب، طبیعت زیبا، تعطیلات متعدد و زندگی کاری متعادل، دموکراسی، تنوع فرهنگ ها و ساکنینی صمیمی اشاره کرد. مشکلات زندگی در سریلانکا شامل مواردی از جمله جاده های باریک و ضعف زیر ساخت های حمل و نقل، فساد مالی و دزدی، ترافیک بالا در شهرهایی از جمله کلمبو و هزینه های بالای غذا و نوشیدنی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی می باشد. با بررسی مزایای زندگی در کشور صربستان به مواردی هم چون مردم خوش برخورد و خون گرم، طبیعت زیبا، تنوع غذایی و هزینه های پایین زندگی بر می خوریم. در باب معایب زندگی در این کشور می توان به درآمد پایین اکثر شهروندان، تعداد بالای افراد سیگاری و نرخ بالای بیکاری اشاره نمود.

با در نظر گرفتن مزایا و معایب زندگی در سریلانکا و صربستان، و سایر تفاوت های این دو کشور، می توان در مورد مهاجرت به این مقاصد با دانش بالاتری تصمیم گیری نمود. در صورت علاقه جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط سرمایه گذاری در این دو کشور، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله سرمایه گذاری در سریلانکا می باشد. با توجه به وجود گزینه های متعدد و روش های گوناگون جهت مهاجرت، بهترین راه استفاده از تجربیات یک فرد حرفه ای است. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با صدها پرونده موفق در زمینه مهاجرت، آماده کمک به شما هستند تا با توجه به مواردی از جمله سن، میزان تحصیلات، تخصص، بودجه و علایق خود، بهترین مقصد را جهت مهاجرت انتخاب کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *