مهاجرت

تفاوت مهاجرت به اسکاتلند و انگلستان

تفاوت مهاجرت به اسکاتلند و انگلستان

به رغم وجود موقعیت جغرافیایی مشابه، تفاوت مهاجرت به اسکاتلند و انگلستان ملموس بوده و باید به مقایسه این دو کشور در شاخه های گوناگون پرداخت؛ بدان معنا که با توجه به گستردگی هر دو سرزمین اسکاتلند و انگلستان و آب و هوا و اقلیم نسبتا مشابه در آن ها، می توان اظهار داشت شرایط خاک، کشاورزی و دامپروری دارای وجوه اشتراک متعددی در سرزمین های مذکور بوده و تفاوت آن ها در ضوابط سرمایه گذاری، شرایط اشتغال، هزینه های تحصیل و متوسط درآمد شهروندان بروز می نماید. به هر روی بر کسی پوشیده نیست که انگلستان و اسکاتلند در زمره کشورهای محبوب جهان برای انواع مهاجرت بوده و تیم ترجمه و تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز در همین راستا قصد دارد به ارائه اطلاعاتی جامع پیرامون شرایط مهاجرت به آن ها بپردازد.

  • تفاوت های کلی شرایط زندگی در اسکاتلند و انگلستان چه اختلافاتی را در موضوع مهاجرت به آن ها رقم می زند؟
  • ضوابط کار در اسکاتلند و انگلستان تا چه میزان افتراق پذیر می باشد؟
  • آیا همچون دانشگاه ها، مدارس انگلستان نیز دارای برتری مشهودی در قیاس با اسکاتلند هستند؟
  • آیا می توان با استفاده از ویزای انگلستان به اسکاتلند مهاجرت کرد؟
  • شرایط ورود به اسکاتلند با استفاده از ویزای انگلستان چیست؟
  • متوسط هزینه زندگی در شهرهای اصلی دو کشور مذکور تا اندازه متفاوت خواهد بود؟
  • طبق آمار منتشره در سال 2024 کیفیت زندگی در کدام کشور با توجه به فاکتورهای لحاظ شده بالاتر است؟

تفاوت های عمده زندگی در اسکاتلند و انگلستان

اسکاتلند سرزمینی زیبا در شمال غربی اروپا بوده و در حقیقت نیمه شمالی بریتانیا را تشکیل داده است. اسکاتلند سرزمینی با مناظر کوهستانی و رودخانه های متعدد در سال 1707 میلادی به طور کامل مستقل گشته و همراه با کشورهای ولز، ایرلند و انگلیس، بریتانیا را تشکیل داده است. زبان Gaelic Scottish در سال های اخیر میان شهروندان اسکاتلند محبوبیت خود را از دست داده و اغلب مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند. در مقایسه با انگلستان باید اظهار داشت آب و هوای اسکاتلند در طول سال درجه سرمای بیشتری را تجربه کرده و متوسط دمای این کشور پایینتر از انگلستان می باشد. به رغم اینکه بزرگ ترین شهر اسکاتلند با فرصت های متعدد شغلی و تحصیلی گلاسکو (Glasgow) می باشد، شهر ادینبورگ (Edinburgh) به عنوان پایتخت این سرزمین برگزیده شده است. در ادامه به بررسی چگونگی توزیع هزینه های زندگی در این کشور مدرن پرداخته ایم:

توزیع هزینه های زندگی در اسکاتلند

انگلستان اما دارای شرایط متفاوتی می باشد؛ تولیدات و صنعت انگلستان دارای شهرت خاصی در جهان بوده به گونه ای که این کشور در سال 2021 رتبه ششم جهان در زمینه میزان تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. در مقایسه مساحت دو کشور انگلستان و اسکاتلند باید اظهار داشت انگلستان سرزمینی با گستردگی بیشتر بوده اما تراکم جمعیت نیز در شهرهای انگلستان بسیار بیشتر از اسکاتلند می باشد. مهاجرت به انگلستان با توجه به کیفیت بسیار مطلوب نظام آموزشی و همچنین رفاه درصد قابل توجهی از شهروندان همواره در زمره محبوب ترین مقاصد افراد بوده اما باید توجه داشت که هزینه های زندگی نیز در انگلستان در سطح بالاتری از متوسط کشورهای اروپایی قرار دارد. چگونگی توزیع هزینه های زندگی در انگلستان را مشاهده میفرمایید:

توزیع هزینه های زندگی در انگلستان

تفاوت مهاجرت تحصیلی به اسکاتلند و انگلستان

اسکاتلند دارای 32 بخش اجرایی بوده و توزیع مدارس و دانشگاه های معتبر این کشور در مناطق گوناگون آن به خوبی انجام گرفته است؛ محبوب ترین رشته های دانشگاهی در اسکاتلند شاخه های مربوط به پزشکی می باشند و به فراخور همین امر نیز میزان رقابت برای اخذ پذیرش در این رشته ها بسیار تنگاتنگ خواهد بود. تحصیل در اسکاتلند اگرچه در مقایسه با کشورهای بسیاری در اروپا و جهان هزینه های بیشتری را شامل می گردد اما در مقایسه با انگلستان مقرون به صرفه می باشد؛ امکان تحصیل رایگان در اسکاتلند برای مهاجرین وجود نداشته و متوسط شهریه پرداختی دانشجویان حوزه بریتانیا در اسکاتلند 9500£ (پوند) بوده و این درحالی است که دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت 18700£ (پوند) به طور میانگین برای هر سال می باشند. هزینه زندگی دانشجویی در اسکاتلند برای هر ماه 850£ (پوند) در نظر گرفته می شود.

جایگاه ویژه انگلستان در زمینه تحصیل بر کسی پوشیده نبوده و همانطور که مستحضر هستید مدارس و دانشگاه های این کشور دارای برتری مشهودی نسبت به سایر کشورهای همسایه می باشند. در رتبه بندی جهانی برترین شهرهای دنیا برای تحصیل، لندن رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داد درحالیکه ادینبورگ در جایگاه پانزدهم قرار گرفت. هزینه ماهیانه زندگی دانشجویان در انگلستان بالانر از اسکاتلند بوده و 1300£ (پوند) برآورد می گردد. امکان کار همزمان با تحصیل برای 10 الی 30 ساعت طی هفته موجود بوده و متوسط هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی این کشور 19000£ (پوند) تعیین شده است. شایان ذکر است که تحصیل در رشته هایی نظیر دندانپزشکی و داروسازی با هزینه 24000£ (پوند) در سال همراه خواهد بود.

برترین دانشگاه های اسکاتلندبرترین دانشگاه های انگلستان
University of DundeeCambridge
StirlingUniversity of Oxford
University of GlasgowSt Andrews
Heriot-Watt UniversityLondon School of Economics

تفاوت مهاجرت تحصیلی به اسکاتلند و انگلستان

تفاوت مهاجرت کاری به اسکاتلند و انگلستان

اگرچه نرخ بیکاری اسکاتلند در مقایسه با سرزمین های اروپایی چون فرانسه، آلمان و اتریش بالاتر می باشد، تعدد بخش های صنعتی در حال شکوفایی این کشور نویدبخش وضعیتی بهتر برای رونق اقتصاد آن خواهد بود. ماهیگیری و نساجی از محبوب ترین زمینه های کاری در این کشور بوده و شایان ذکر است که 6% از تولید ناخالص داخلی اسکاتلند هر ساله از طربق صنعت توریسم این کشور تأمین می گردد. تسلط بر زبان انگلیسی و برخورداری از رزومه کاری ایده آل احتمال دستیابی به مشاغل پردرآمد اسکاتلند چون مهندسی فناوری و مهندسی نرم افزار و بهره مندی از میانگین حقوق هفتگی 517£ (پوند) را افزایش می دهد. در مقایسه با درآمد متوسط 3800£ (پوند) در انگلستان، میانگین حقوق شاغلین در اسکاتلند پایین تر می باشد.

نرخ بیکاری انگلستان در مقایسه با اسکاتلند پایین تر بوده و 3.9% در سال 2024 برآورد شده است. از طرفی حداقل هزینه لازم برای مهاجرت سرمایه گذاری به انگلستان 750000£ (پوند) می باشد که در صورت تمایل، سرمایه گذاری در شهرهای اصلی اسکاتلند مقرون به صرفه تر بنظر می رسد. در مقایسه سطح کیفی زندگی در دو کشور نیز، انگلستان در جایگاه ششم جهان قرار داشته و دارای رتبه بهتری نسبت به اسکاتلند می باشد. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راهنمای شما و ارائه دهنده مفیدترین مشاوره ها در ادامه این مسیر خواهند بود اما در خصوص ارائه کیس پناهندگی در انگلستان مشاوره ای صورت نخواهد گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه برای “تفاوت مهاجرت به اسکاتلند و انگلستان

  1. سپهر گفت:

    سلام وقتتون بخیر من از طریق پناهندگی اقدام کردم وبه کشور انگلیس رفتم ولی منو به اسکاتلند فرستادن ام الان نگران اینده خودم وبچه هام هستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما به نوعی خوش اقبال بودید که به کشورهای آفریقایی منتقل نشدید
      برای شما آرزوی بهروزی داریم

  2. اسمعیلی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من برای جاب آفر میخوام اقدام کنم برای کشور انگلیس و اسکاتلند راهنمایی میخواستم,آیا در دو کشور کار معماری و فروش مورد نیاز هست ؟
    ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر دو تخصص دارید، به صورت جداگانه اقدام کنید برای اون ها تا شاید یکی رو بتونید به دست بیارید. حوزه ای که مدرک تحصیلی دارید، شانس کاریابی بیشتر هست

  3. محمد ابراهیم پور گفت:

    سلام
    بنده برای پناهندگی به اسکاتلند میخواهم بروم البته همسر و فرزندان خود را بعد از موفقیت در امر پناهندگی به اسکاتلند ببرم
    لطفا بنده را در مورد پناهندگی راهنمایی بفرمائید
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت پناهندگی ارائه نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *