مهاجرت

تفاوت مهاجرت به دانمارک و نروژ

تفاوت مهاجرت به دانمارک و نروژ

به رغم وجود اشتراکات میان کشورهای اروپایی، تضادها نیز برای متقاضیان جذاب میباشد؛ یکی از این موارد تفاوت مهاجرت به دانمارک و نروژ است که اگرچه هردو دارای وجوه تشبیه بسیاری نظیر موقعیت جغرافیایی، رتبه مطلوب کیفیت زندگی و موازین اقتصادی در بازار کار و زمینه های مختلف می باشند، تفاوت ها و اختلاف فاحش میان آن ها، تفکیک نمودن این دو در مقوله های گوناگون را برای کارشناسان به کاری آسان تبدیل کرده است. همانطور که استحضار دارید چهار کشور فنلاند، نروژ، سوئد و دانمارک جزء حوزه اسکاندیناوی محسوب شده و از نظر اقتصادی و رفاه اجتماعی دارای جایگاه بسیار مطلوبی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی می باشند. کارشناسان موسسخ حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند با گردآوری این نوشتار، کمک شایانی به شما عزیزان در زمینه تصمیم گیری و انتخاب مناسب کشور هدف نمایند.

  • شاخص های کیفیت زندگی در دانمارک و نروژ چیست؟
  • هزینه های زندگی در این دو کشور چه تفاوت هایی دارد؟
  • نظام آموزشی نروژ و دانمارک چه تفاوت هایی دارد؟
  • مزایای دریافت این دو کشور چیست؟
  • بهترین مسیر مهاجرت به این دو کشور چیست؟
  • پاسپورت کدام کشو معتبرتر است؟

توضیحاتی پیرامون تفاوت مهاجرت به دانمارک و نروژ

کشور دانمارک یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی در شمال اروپا بوده و دارای جذابیت های فراوانی برای علاقه مندان به مهاجرت می باشد؛ بیش از 492000 نفر از ساکنین دانمارک را، مهاجران خارجی حاضر در این کشور تشکیل می دهند که دربردارنده 8% از کل جمعیت این سرزمین می باشد. طبق آمار رسمی اعلام شده در سال های اخیر دانمارک هشتمین کشور مهاجرپذیر جهان لقب گرفته و در سال های اخیر با گسترش و توسعه زیرساخت های مطلوب خود در حوزه های گوناگون توجه سیل عظیمی از افراد خواهان زندگی در کشوری ثانویه را به خود جلب کرده است. دانمارک از 5 استان سیددانمارک، شیلند، میدیولند، نوردیولند و هوودستادن تشکیل شده و دارای آب و هوای معتدل با ماه های متعدد همراه با بارش باران در طول سال می باشد. طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2022 دانمارک دارای امتیاز بسیار خوبی در زمینه کیفیت زندگی شهروندان بوده است:

مقایسه امتیاز کشورهای اروپایی در بررسی شاخص کیفیت زندگی

در سوی دیگر این مقایسه کشور نروژ قرار دارد که دارای شهرت جهانی به علت طبیعت سرسبز و بکر خود بوده و موقعیت های مناسبی را نیز در زمینه های شغلی، تحصیلی و سرمایه گذاری در سال های اخیر برای مهاجرین فراهم آورده است. نکته حائز اهمیت در باب مقایسه این کشور با رجوع به تاریخ آن ها هویدا می گردد؛ جاییکه در سال 1528 میلادی این دو سرزمین با فروپاشی اتحاد کالمار به یکدیگر پیوسته و امپراطوری دانمارک_نروژ را به مرکزیت کپنهاگن تشکیل داده اند. البته در سال های پس از آن با وقوع جنگ های متعدد این دو کشور به سرزمین های کاملا جدا از هم تبدیل شدند. از عمده ترین مشکلات زندگی در نروژ می توان به شب های طولانی در فصل زمستان و نرخ بالای مالیات وضع شده در این کشور اشاره کرد.

تفاوت های مهاجرت تحصیلی به دانمارک و نروژ

با توجه به نرخ بالای مهاجرپذیری دانمارک، قابل پیش بینی است که بخش قابل توجهی از افراد خارجی حاضر در این کشور با هدف تحصیل در دانشگاه ها اقدام به اخذ ویزا کرده باشند؛ اگرچه مقرون به صرفه بودن تحصیل در دانشگاه های دانمارک نشانگر فراهم بودن امکان تحصیل در موسسات آموزش عالی برتر برای اقشار گوناگون جامعه بوده و شهروندان این کشور قادر هستند حتی با پرداخت شهریه سالانه 5500€ (یورو) از تحصیل در برخی رشته های فنی برخوردار شوند، بورسیه های تحصیلی بی شمار ارائه شده از سوی دولت و موسسات خصوصی این کشور جهت تسهیل در هزینه های دانشجویان بار سنگینی را از دوش خانواده های این افراد برداشته است. دانمارک در بررسی تعداد بورسیه های تحصیلی ارائه شده طی سال جایگاه پنجم جهان را به خود اختصاص داده و علت این امر را می توان شهریه 110000€ (یورو) بعضی رشته ها نظیر پزشکی دانست.

علی رغم اینکه نروژ در زمره کشورهای گران اروپا برای زندگی قرار دارد، هزینه تحصیل در دانشگاه ها و مدارس این کشور بسیار معقول می باشد؛ به گونه ای که نروژ امکان تحصیل رایگان را برای اتباع خود و مهاجرین سایر کشورها فراهم آورده و به اراده رشته های گوناگون جهت تحصیل دانشجویان به صورت رایگان و به زبان های نروژی و انگلیسی می نماید. شایان ذکر است که تعداد محدودی از رشته ها در مقطع کارشناسی تنها به زبان نروژی ارائه می گردند و در مقایسه با دانمارک، تحصیل در مقطع کارشناسی نیازمند یک سال زمان بیشتر می باشد.

برترین دانشگاه های دانمارکرتبه در جهانبرترین دانشگاه های نروژرتبه در جهان
University of Copenhagen103University of Oslo123
Aarhus University118University of Bergen179
Technical University of Denmark192Norwegian University of Science374
University of Southern Denmark261UIT the Arctic University of Norway389

تفاوت های مهاجرت تحصیلی به دانمارک و نروژ

تفاوت مهاجرت و کار در دانمارک و نروژ

با توجه به اینکه هر دو کشور اروپایی دانمارک و نروژ در حوزه اسکاندیناوی واقع شده اند، شهروندان هر یک از این کشورها می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا وارد کشور ثانویه شوند؛ شایان ذکر است که افراد تنها برای مدت 3 ماه مجاز به سکونت در کشور مذکور می باشند و درصورت تمایل به تمدید مهلت اقامت خود می بایست از طریق اخذ ویزای کاری یا سایر موارد مشابه اقدام نمایند. در کشور دانمارک با 3 نوع ویزای کاری روبرو هستیم که عبارتند از Pay Limit Scheme، Positive list و Green Card Scheme. در نوع اول متقاضی می بایست دارای حداقل درآمد 50000€ (یورو) در سال بوده و حداکثر برای 4 سال در دانمارک مشغول به کار باشد. سایر انواع ویزای کاری دانمارک مبتنی بر امتیاز اخذ شده توسط متقاضی طبق جدول PBS بوده و تنها برای مشاغلی محدود ارائه می شوند.

تفاوت زندگی دانمارک و نروژ

همانگونه که مستحضر هستید زندگی در کشورهای اروپایی هزینه های خاص خود را در پی داشته و افراد نیازمند شغلی درخور با درآمدی مطلوب جهت تجربه سطح ایده آل رفاه اجتماعی و اقتصادی می باشند؛ در بررسی فهرست مشاغل گوناگون قضات در کشور نروژ دارای درآمد بسیار مطلوبی بوده و در سرزمین دانمارک نیز اگرچه متوسط حقوق افراد 16100€ (یورو) اعلام شده است فعالیت در بسیاری از مشاغل پاسخگوی نیازهای روزمره یک خانواده چندنفره نخواهد بود. در پایان از اشتراکات این دو کشور می توان به قوانین و ضوابط یکسان و مشابه آن ها در مقوله تخصیص تابعیت از طریق ازدواج و تولد فرزند اشاره کرد که جزء شیوه های بسیار محتمل بوده و همکاران توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات شما عزیزان پیرامون این موضوع خواهند بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *