مهاجرت

تفاوت مهاجرت به رومانی و آمریکا

تفاوت مهاجرت به رومانی و آمریکا

با توجه به امکان تجربه شرایط مطلوب زندگی در هر دو کشور، اطلاع از تفاوت مهاجرت به رومانی و آمریکا کمک شایانی به علاقه مندان خواهد کرد. افراد مسیرهای گوناگونی چون دریافت ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد فرزند را برای اخذ اقامت کشور هدف خود در پیش می گیرند؛ با توجه به این امر قصد داریم علاوه بر بررسی وضعیت کلی دو کشور آمریکا و رومانی، به مقایسه متداول ترین شیوه های مهاجرت به هر یک از آن ها نیز بپردازیم. رومانی دارای نرخ بیکاری هم تراز با متوسط کشورهای اتحادیه اروپا بوده و از سوی دیگر آمریکا اقتصاد اول جهان به شمار می رود. همچنین این دو کشور در مقوله نظام تحصیلی نیز بی شباهت نبوده و دارای شرایط بسیار سامان یافته ای می باشند. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شما عزیزان خواهند بود.

  • متداول ترین شیوه های مهاجرت به هر یک از کشورهای آمریکا و رومانی کدامند؟
  • متوسط درآمد افراد در کدام سرزمین بیشتر خواهد بود؟
  • با توجه به گستردگی بیشتر آمریکا و جمعیت چند برابری این کشور، آیا در مقایسه با رومانی تعدد فرصت های موجود برای مهاجرین در زمینه های مختلف بیشتر می باشد؟
  • مهاجرت تحصیلی به کدام یک با شرایط مطلوب تری همراه خواهد بود؟
  • طبق آمار رسمی، رتبه کیفی زندگی در آمریکا بالاتر است یا رومانی؟

تفاوت های عمده مهاجرت به رومانی و آمریکا

رومانی در جنوب شرقی اروپا واقع شده و از همسایگان آن می توان به مجارستان، مولداوی و بلغارستان اشاره کرد؛ پایتخت این سرزمین شهر زیبای بخارست بوده و واحد پول آن لئو تعیین گشته است. در سال های اخیر رومانی با گسترش زیرساخت های عظیم خود در زمینه بهداشت و درمان و همچنین صادرات منسوجات و آهن آلات شرایط مطلوبی را در رتبه بندی های جهانی این موضوعات برای خود رقم زده است. شایان ذکر است که تعدد جاذبه های تاریخی در رومانی و همچنین معماری منحصر به فرد بناهای این کشور، همه ساله توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می نماید. طبیعت رومانی بسیار بکر و تماشایی بوده و تپه های سرسبز این کشور در کنار آب و هوای معتدل قاره ای آن از جذابیت های اصلی برای مهاجرین به حساب می آید. در ادامه به مقایسه متوسط دمای رومانی و آمریکا در تابستان پرداخته ایم:

مقایسه میانگین دمای رومانی و آمریکا

آمریکا اما در نیمکره غربی زمین واقع شده و دارای 46 ایالت با قوانین مختص به هرکدام می باشد؛ در کنار صنعت بسیار قدرتمند، پتروشیمی آمریکا نیز رتبه دوم را در جهان به خود اختصاص داده و فقدان دغدغه های مالی موجب شده تا شهروندان این کشور سطح بسیار مطلوبی از رفاه مالی را تجربه نمایند. میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا چندین برابر رومانی بوده و بیشترین مبادلات ارزی جهان نیز با پول این کشور صورت می پذیرد. شایان ذکر است که در مقایسه با رومانی، نرخ بیکاری آمریکا پایین تر بوده و هم اکنون در ماه اکتبر سال 2023 به حدود 3.9% می رسد:

مقایسه نرخ بیکاری آمریکا و رومانی طی سالیان اخیر

تفاوت تحصیل در رومانی و آمریکا

هزینه معقول تحصیل در رومانی و مضاف بر آن عضویت این کشور در معاهده بلونیا که موجب شده تا مدرک تحصیلی اخذ شده از موسسات آموزش عالی آن دارای اعتبار و سندیت در سایر کشورهای پیشرفته باشد، همه و همه باعث شده اند اخذ ویزای تحصیلی رومانی از رایج ترین شیوه های مهاجرت به این کشور محسوب گردد. تحصیل در رومانی به 4 زبان فرانسوی، انگلیسی، رومانیایی و آلمانی امکانپذیر بوده و اغلب پایه و اساس اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور ارائه سوابق تحصیلی و مدرک دیپلم می باشد؛ الزام شرکت در آزمون عملی به ندرت مشاهده شده است. هزینه زندگی دانشجویان در رومانی ماهیانه 300€ تا 500€ (یورو) برآورد شده و متوسط مقدار شهریه اخذ شده از سوی دانشگاههای این کشور برای اکثر برنامه های تحصیلی حدود 2000€ تا 5000€ (یورو) می باشد. در ادامه به بررسی هزینه تحصیل در برخی از رشته های ارائه شده برای دانشجویان بین المللی پرداخته ایم:

رشته تحصیلیهزینه سالانه تحصیل (یورو)
مهندسی معماری3300€
داروسازی4400€
موسیقی3900€

تحصیل در آمریکا نیز شرایط خاص خود را دارا می باشد؛ به رغم اینکه از سال 2011 تاکنون اعزام دانشجویان به این کشور با احتیاطات بسیاری صورت می پذیرد، رتبه و اعتبار بسیار عالی مدارس و دانشگاه های آمریکا شهرهایی چون بوستون، نیویورک و سانفرانسیسکو را به مقصدی ایده آل برای متقاضیان تحصیل در مراکز آموزشی برتر جهان بدل کرده است. هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در آمریکا 2023 به صورت زیر است:

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در آمریکا

شایان ذکر است که انواع بورسیه های تحصیلی ارائه شده شرایط را برای پرداخت هزینه های تسهیل خواهد کرد. دانشگاه های استنفورد، شیکاگو، هاروارد و پنسیلوانیا از برترین دانشگاه های آمریکا هستند که در مقایسه با دانشگاه های برتر رومانی نظیر Babes-Bolyai University و Alexandru Ioan Cuza University رتبه بهتری را دارا می باشند.

تفاوت مهاجرت کاری به رومانی و آمریکا

تفاوت مهاجرت کاری به رومانی و آمریکا

متوسط درآمد ماهیانه شاغلین در کشور رومانی 1953$ (دلار آمریکا) در سال 2023 تعیین شده است. از پردرآمدترین مشاغل رومانی می توان به جراح قلب عروق، روانپزشک، مدیر بانک و مدیر پروژه املاک اشاره کرد. همچنین از مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری رومانی ارائه پاسپورت معتبر همراه با مدارک تحصیلی و مدرک معتبر زبان می باشد. در سوی مقابل اما متوسط درآمد ماهیانه افراد در آمریکا چند برابر رومانی بوده و 7920$ (دلار آمریکا) اعلام شده است. همچنین سیستم بازنشستگی این کشور نیز بسیار استاندارد بوده و با این حساب افراد زیادی راغب به اخذ ویزای H1-B آمریکا خواهند گشت. در نمودار زیر می توان با برخی حقایق در رابطه با مقایسه شرایط کار و زندگی در رومانی و آمریکا 2023 پی برد:

مقایسه درآمد، هزینه و پس انداز احتمالی در آمریکا و رومانی

سایر تفاوت های مهاجرت به رومانی و آمریکا

در رتبه بندی جهانی پاسپورت کشورهای جهان در سال 2023، آمریکا با اخذ امتیاز عالی در جایگاه 7- ام بین المللی قرار گرفته و در مقایسه با رومانی شرایط بهتری را برای خود رقم زده است؛ باید خاطرنشان کرد طبق این رده بندی پاسپورت رومانی پس از سزرمین هایی چون سنگاپور و لیتوانی جایگاه 14- ام دنیا را به خود اختصاص داده است. در ضمن دارندگان پاسپورت ایالات متحده با این پاسپورت می توانند به 187 کشور جهان معاف از ویزا سفر کنند. در حالی که دارندگان پاسپورت رومانی با این پاسپورت می توانند فقط به 177 کشور جهان سفر کنند:

تفاوت های مهاجرت به رومانی و آمریکا

در رتبه بندی کشورها بر اساس کیفیت زندگی یا Quality of Life در میانه سال 2023 نیز آمریکا دارای وضعیت بهتری بوده و در جایگاه 16- ام قرار گرفته است درصورتیکه رتبه رومانی در این رده بندی 44- ام می باشد. بر همین اساس نیز امتیاز شاخص کیفیت زندگی در آمریکا حدود 167.01 بوده در حالی که امتیاز شاخص کیفیت زندگی در رومانی 128.01 است. همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای مطلوبی برای شما در ادامه این مسیر خواهند بود.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *