مهاجرت

تفاوت مهاجرت به کانادا و ترکیه

تفاوت مهاجرت به کانادا و ترکیه

مقاله حاضر پیرامون تفاوت مهاجرت به کانادا و ترکیه برای آن دسته از متقاضیانی نوشته شده که هنوز کشور مقصد مهاجرت خود را انتخاب ننموده اند و به دنبال اطلاعات بیشتر جهت مقایسه مهاجرت به این دو کشور می باشند. عوامل متعددی بر روی مهاجرت به هر یک از این کشورها تاثیر دارد. به عنوان مثال، مهاجرت به ترکیه با خرید املاک و مستغلات یکی از بهترین روش های مهاجرت به آن محسوب می شود در صورتی که در کانادا خرید املاک و مستغلات منجر به اخذ اقامت این کشور برای فرد سرمایه گذار نمی گردد. در مقاله حاضر، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات پرتکرار متقاضیان مهاجرت به این کشورها، از جمله هزینه زندگی، روش های مختلف مهاجرت، کیفیت زندگی و غیره پاسخ می دهند.

تفاوت مهاجرت به کانادا و ترکیه از نظر هزینه زندگی

هزینه زندگی و درآمد از جمله عوامل تعیین کننده مقصد مهاجران به شمار می آید. به طور کلی، آمارها نشانگر گران تر بودن کانادا نسبت به ترکیه است. در کانادا قیمت اجاره 402.89%، قیمت رستوران ها 215.79%، قیمت مواد غذایی 152.08%، قیمت مصرف کننده 124.12% و قدرت خرید محلی 122.73% بیشتر از ترکیه است.

هزینه زندگی در این 2 کشور در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

مقایسه سطح هزینه زندگی در کانادا و ترکیه

جدول زیر مقایسه قیمت برخی از اقلام در ترکیه و کانادا را نشان می دهد:

آیتمترکیه (برحسب دلار آمریکا)کانادا (برحسب دلار آمریکا)تفاوت
شیر (1 لیتر)0.68$1.93$+181.88%
برنج سفید (1 کیلوگرم)1.35$2.92$+116.85%
تخم مرغ (12 عدد)1.46$2.62$+79.73%
پنیر محلی (1 کیلوگرم)5.34$9.73$+82.39%
سیب (1 کیلوگرم)0.77$3.17$+313.24%
سیب زمینی (1 کیلوگرم)0.43$2.23$+415.25%
پیاز (1 کیلوگرم)0.40$1.99$+393.20%
آب (بطری 1.5 لیتری)0.29$1.70$+489.66%

همان طور که ملاحظه می کنید قیمت اقلام خوراکی در کانادا خیلی بیشتر از ترکیه است. حتی براساس گزارش ها هزینه حمل و نقل، خدمات شهری، پوشاک و اجاره نیز در کانادا خیلی بیشتر از ترکیه است. به عنوان مثال، بلیط یک طرفه محلی در ترکیه 0.47$ و در کانادا 2.49$ و اجاره یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر در ترکیه 221.15$ و در کانادا 1025.25$ می باشد.

تفاوت مهاجرت به کانادا و ترکیه از نظر کیفیت زندگی

تفاوت روش های مهاجرت به کانادا و ترکیه

مقایسه روش های مهاجرت به کانادا و ترکیه نشانگر شباهت و تفاوت هایی در بین آن هاست. جدول زیر برخی از روش های مهاجرت و اخذ تابعیت و اقامت این دو کشور را به صورت فهرست وار نشان می دهد:

کاناداترکیه
مهاجرت از طریق تولدمسیر مهاجرت با خرید املاک و مستغلات
مهاجرت از طریق ازدواجمهاجرت از طریق اخذ ویزای کار
مسیر مهاجرت از طریق تحصیلمهاجرت با ثبت شرکت
مهاجرت با ثبت شرکتمسیر مهاجرت از طریق تحصیل
مسیر مهاجرت از طریق پناهندگیمهاجرت از طریق ازدواج
مهاجرت از طریق کارمسیر مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
مسیر مهاجرت خوداشتغالیمهاجرت از طریق تولد
مهاجرت از طریق سرمایه گذاریمسیر مهاجرت از طریق پناهندگی
مهاجرت به عنوان نیروی متخصص
مهاجرت به روش اسپانسرشیب

همان طور که ملاحظه می شود شاید تفاوت اصلی در روش های مهاجرت این دو کشور، در اخذ تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک در این کشور باشد زیرا در کانادا از طریق خرید ملک نمی توان تابعیت آن را دریافت نمود و معمولا پیشنهاد می شود که متقاضیان مهاجرت به کانادا به جای خرید ملک در این کشور دست به سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی بزنند. همچنین باید خاطر نشان ساخت که شیوه ها، مدارک و شرایط مهاجرت به هر یک از این دو کشور نیز متفاوت است که در این زمینه پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله های مهاجرت به کانادا، مهاجرت به ترکیه و سایر مقالات مرتبط که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش نگاشته شده است مراجعه شود.

تفاوت مزایای مهاجرت به کانادا و ترکیه

می توان ادعا نمود که کانادا کشوری است که آسان ترین روش مهاجرت را برای متقاضیان مهاجرت از سرتاسر جهان دارد. این کشور هر ساله مقصد جمعیت قابل توجهی از مهاجرانی می باشد که به روش های مختلف وارد این کشور می شوند. انگلیسی زبان بودن، سطح رفاه بالا، امنیت زیاد، تنوع فرهنگی، فرصت های شغلی و تحصیلی بسیار و غیره از جمله عواملی هستند که متقاضیان مهاجرت را جذب کانادا می کند. همچنین اقتصاد قوی، نرخ بیکاری پایین و قوانین راحت مهاجرتی نیز از دیگر دلایل اساسی مهاجرت به کانادا محسوب می شوند. از مزایای مهاجرت به کانادا می توان به امکان تحصیل در برترین دانشگاه های جهان، زندگی با بالاترین کیفیت و فرصت کاریابی مناسب اشاره نمود.

در مقابل، مهاجرت به ترکیه نیز فرصتی ایده آل برای اخذ اقامت و تابعیت این کشور می باشد. معمولا ایرانی ها، عراقی ها و آذری ها اصلی ترین مهاجرین ترکیه به شمار می آیند. اتباع برخی کشورها از جمله ایران اجاره سفر به ترکیه به مدت 3 ماه بدون نیاز به ویزای خاص این کشور را دارند. ترکیه در مقایسه با کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی کشور ارزانی است. پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت مهاجرت به کانادا و ترکیه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرد و سوالات خود را در این زمینه مطرح کنید.

سوالات متداول درباب تفاوت مهاجرت به کانادا و ترکیه

در بخش موخره مقاله پیشرو مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • تفاوت مهاجرت به کانادا و ترکیه از نظر هزینه زندگی چه مواردی است؟ هزینه زندگی و درآمد از جمله عوامل تعیین کننده مقصد مهاجران به شمار می آید. به طور کلی، آمارها نشانگر گران تر بودن کانادا نسبت به ترکیه است. در کانادا قیمت اجاره 402.89%، قیمت رستوران ها 215.79%، قیمت مواد غذایی 152.08%، قیمت مصرف کننده 124.12% و قدرت خرید محلی 122.73% بیشتر از ترکیه است. همان طور که ملاحظه می کنید قیمت اقلام خوراکی در کانادا خیلی بیشتر از ترکیه است. حتی براساس گزارش ها هزینه حمل و نقل، خدمات شهری، پوشاک و اجاره نیز در کانادا خیلی بیشتر از ترکیه است.
  • تفاوت مزایای مهاجرت به کانادا و ترکیه چیست؟ می توان ادعا نمود که کانادا کشوری است که آسان ترین روش مهاجرت را برای متقاضیان مهاجرت از سرتاسر جهان دارد. این کشور هر ساله مقصد جمعیت قابل توجهی از مهاجرانی می باشد که به روش های مختلف وارد این کشور می شوند. انگلیسی زبان بودن، سطح رفاه بالا، امنیت زیاد، تنوع فرهنگی، فرصت های شغلی و تحصیلی بسیار و غیره از جمله عواملی هستند که متقاضیان مهاجرت را جذب کانادا می کند. همچنین اقتصاد قوی، نرخ بیکاری پایین و قوانین راحت مهاجرتی نیز از دیگر دلایل اساسی مهاجرت به کانادا محسوب می شوند. از مزایای مهاجرت به کانادا می توان به امکان تحصیل در برترین دانشگاه های جهان، زندگی با بالاترین کیفیت و فرصت کاریابی مناسب اشاره نمود.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *