ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

تمکن مالی فرانسه

تمکن مالی فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای بزرگ و برتر اقتصادی در اروپا می باشد و از نظر توریستی نیز بسیار محبوب است از طرفی از راه های مهاجرت به این کشور، تمکن مالی فرانسه است. در این صورت چنانچه متقاضیان ثابت کنند که از نظر مالی تامین هستند و بدون نیاز به انجام کاری می توانند در فرانسه زندگی خود و خانواده خود را تامین کنند از سوی دولت فرانسه اجازه ورود به کشور و اخذ اقامت این کشور را خواهند داشت.

افرادی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند علاوه بر سرمایه گذاری و اخذ ویزاهای سرمایه گذاری می توانند از طریق خود حمایتی یا همان تمکن مالی به کشورهای مختلف اروپایی مهاجرت کنند. جهت مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی شرایطی برقرار می باشد که در این مقاله همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آن را بررسی کرده اند و درباره تمکن مالی فرانسه توضیحات لازم را شرح داده اند.

شرایط کلی تمکن مالی فرانسه

جهت اخذ اقامت فرانسه از طریق خود حمایتی و تمکن مالی در فرانسه بایستی فرد ثابت کند که دارای شرایط مالی مناسب است. لذا فرد بایستی حساب بانکی خود را به مقامات فرانسه ارائه کند. همچنین هر فرد بایستی مبلغ 3000€ (یورو) را در هر ماه و به ازای همسر خود 1500€ (یورو) در ماه ارائه کند. همچنین به ازای هر فرزند نیز فرد بایستی در هر ماه مبلغ 750€ (یورو) را ارائه کند. همچنین فرد بایستی یک مبلغ اولیه را در حساب خود ارائه نماید. بدین صورت که فرد بایستی مبلغ اولیه 40000€ (یورو) برای خود و مبلغ 20000€ (یورو) برای همسر و مبلغ 10000€ (یورو) برای فرزند کمتر از 18 سال خود را ارائه نماید. توجه داشته باشید که نیازی نیست که برای اثبات تمکن مالی خود حساب خود را به بانکی در فرانسه و یا اروپا منتقل نمایید و ارائه آن در هر بانکی امکان پذیر است.

مزایای تمکن مالی فرانسه

کشور فرانسه یکی از ثروتمند ترین کشورهای اروپا می باشد. همچنین این کشور از کشورهای قدیمی و پرجمعیت اروپاست و از نظر توریستی در جایگاه رفیعی قرار دارد. فرانسه عضو اتحادیه اروپاست و از اعضای مهم این اتحادیه است و دارندگان ویزای این کشور از مزایای ویزای شینگن بهره مند می شوند. استفاده از روش خود حمایتی و تمکن مالی برای مهاجرت به فرانسه مزایای بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اخذ اقامت فرانسه بدون نیاز به زندگی در فرانسه
  • اخذ اقامت فرانسه بدون نیاز به ارائه مدرک تحصیلی
  • دریافت اقامت فرانسه بدون نیاز به مدرک زبان
  • امکان مهاجرت خانوادگی بدون دردسر
  • استفاده از این روش بدون محدودیت از نظر ظرفیت
  • امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت فرانسه از این روش
  • امکان تمدید اقامت سالانه به این روش

موارد مهم درباره تمکن مالی فرانسه

یکی از موارد مهم درباره تمکن مالی و اخذ اقامت این کشور، عدم اجازه برای کار در فرانسه است لذا مهاجرت به فرانسه از این طریق عملا نیازی به کار و تطابقی با ویزای کار فرانسه ندارد و متقاضیان نمی توانند در فرانسه مشغول به کار شوند. اما با استفاده از خرید املاک و مستغلات این افراد می توانند نوعی سرمایه گذاری را در فرانسه انجام دهند و از این طریق درآمد کسب نمایند.

یکی دیگر از موارد مهمی که متقاضیان باید آن را بدانند این است که متقاضیان قبل از اقدام به اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی بایستی حتما یک بار به کشور فرانسه سفر کرده باشند و از نزدیک با فرهنگ و نوع زندگی در فرانسه آشنا شده باشند. علاوه بر این افراد متقاضی برای اقامت از طریق خود حمایتی نیز حتما بایستی ملکی را در خاک فرانسه اجاره کنند و ارائه اجاره نامه یکی از مدارک لازم برای این کار می باشد.

موارد مهم درباره تمکن مالی فرانسه

مدارک لازم جهت اخذ اقامت فرانسه

جهت اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی و خود حمایتی بایستی مدارکی را به کنسولگری این کشور ارائه نمایید و توجه داشته باشید که نظر مامور سفارت جهت تایید تمکن مالی شما و مدارک شما بسیار مورد اهمیت می باشد لذا مدارک ارائه شده بایستی در کمال صداقت و بدون هیچ نقصی باشد. در اینجا از جمله مهم ترین مدارک جهت اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی به صورت زیر می باشد.

  • اثبات تمکن مالی شما با ارائه حساب بانکی با موجودی مناسب به نام خود
  • ارائه گذرنامه دارای اعتبار همراه با کپی
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست برای مهاجرت از طریق تمکن مالی
  • ارائه عکس مناسب پاسپورت
  • بیمه درمانی فرانسه با پوشش30000€ (یورو)
  • ارائه مدرکی دال بر اجاره ملک در فرانسه
  • ارائه تضمین جهت عدم کار در فرانسه
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • مدارک مربوط به خود و خانواده خود جهت مهاجرت اعضای خانواده

اخذ اقامت دائم فرانسه از طریق تمکن مالی

در صورت مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی به فرد اقامت 1 ساله اعطا می شود. در صورت عدم مشکل در طول این 1 سال و تمکن مالی فرد برای سال بعد نیز اقامت فرد متقاضی برای یک سال دیگر تمدید می شود. این تمدید به مدت 5 سال در صورت برقراری شرایط انجام می شود. در نهایت فرد با داشتن اقامت 5 ساله در فرانسه می تواند برای اخذ اقامت دائم فرانسه اقدام کند. توجه داشته باشید که فرد با اخذ اقامت دائم در فرانسه می تواند در این کشور مشغول به کار شود و دیگر محدودیت های قبل را نخواهد داشت. همچنین فرزند وی نیز می تواند به صورت رایگان در فرانسه تحصیل کند. علاوه بر این نیز فرد می تواند پس از اخذ اقامت دائم این کشور برای اخذ تابعیت فرانسه نیز اقدام نماید. البته جهت اخذ تابعیت فرانسه بایستی موارد زیر را رعایت کند.

  • بر زبان فرانسوی تسلط داشته باشد.
  • به شرایط زندگی در فرانسه خو گرفته باشد.
  • تابع قوانین ملی فرانسه باشد و هیچ خطری علیه امنیت فرانسه نداشته باشد.
  • در فعالیت های فرهنگی و ملی فرانسه شرکت کرده باشد و با فرهنگ و تاریخ فرانسه آشنا باشد.

سرمایه گذاری در فرانسه از طریق خودحمایتی

با اخذ ویزای تمکن مالی فرد مجوز کار و استخدام در فرانسه را نخواهد داشت اما اخذ اقامت ویزای تمکن مالی فرانسه فرصتی برای سرمایه گذاری می باشد. افراد با اخذ اقامت فرانسه و ویزای تمکن مالی می توانند در این کشور حساب خود را افتتاح کنند و همچنین بدون نیاز به ویزا به کشورهای حوزه شینگن سفر کنند لذا راه برای تجارت با کشورهای اروپایی برای فرد باز می شود. همچنین افراد می توانند با خرید ملک در فرانسه در این کشور سرمایه گذاری نمایند. توجه داشته باشید که فرانسه از نظر اقتصادی در جایگاه خوبی قرار دارد و توریستی بودن این کشور مخصوصا پاریس، فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری و تجارت را مهیا می کند. همچنین این کشور از نظر امنیت و استانداردهای زندگی در جایگاه مناسب در جهان قرار دارد و نگرانی بابت سرمایه گذاری در فرانسه از این بابت وجود ندارد.

به صورت کلی روند مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی کم تر از 9 ماه صورت می گیرد. توجه داشته باشید که هزینه زندگی در فرانسه با توجه به شهرهای فرانسه متفاوت می باشد و همچنین قیمت اجاره ملک در فرانسه با توجه به موقعیت ملک جهت اخذ اقامت از طریق تمکن مالی متفاوت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره راه های مهاجرت به فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی با توجه به شرایط خود می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و یا تماس تلفنی برقرار کنید و از راهنمایی و مشاوره متخصصین این مجموعه بهره مند شوید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *