مهاجرت

تولد در آمریکا

تولد در آمریکا

آیا شرایط تولد در آمریکا و اقامت از طریق تولد فرزند را می دانید؟ یکی از موضوعات جذاب برای متقاضیان، اقامت از طریق تولد فرزند است. در کشورهای دنیا تابعیت بر اساس سیستم خون، سیستم خاک یا در برخی از کشورها بر اساس هر 2 سیستم به متقاضیان اعطا می شود. در ایالات متحده آمریکا تابعیت بر اساس سیستم خاک به افراد اعطا می شود. برای اقامت از طریق تولد در آمریکا شرایط و مقرراتی وضع شده است که در ادامه به طور کامل به آن ها اشاره می شود.

اگر قصد دارید اقامت از طریق تولد در آمریکا را تجربه کنید و یا می خواهید اطلاعات خود را در این رابطه افزایش دهید، این نوشتار را که به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است با دقت مطالعه کنید.

  • شرایط تولد در کشور آمریکا چیست؟
  • مزایای تولد در کشور آمریکا چیست؟
  • آیا می توان با تولد فرزند در این کشور اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • شرایط بیمه درمانی در کشور آمریکا برای زایمان چگونه است؟

اینفوگرافیک تولد در آمریکا

مهاجرت به کشور آمریکا از طریق تولد در 2024

تابعیت بر اساس 2 اصل خون یا خاک به فرد اعطا می شود که در ادامه توضیحات مختصری در این رابطه و مهاجرت به آمریکا ارائه می دهیم.

  • اعطاء تابعیت بر اساس سیستم خون: در این روش به محل تولد فرزند توجهی نمی شود و تابعیت تنها بر اساس تابعیت والدین به طفل متولد شده اعطاء می شود.
  • اعطاء تابعیت بر اساس سیستم خاک: در این سیستم طفل در خاک هر کشوری که متولد شود (بدون در نظر گرفتن تابعیت والدین) جزء شهروندان آن کشور محسوب می شود.

لازم به ذکر است که بیشتر کشورهای آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی تابعیت را بر اساس سیستم خاک به افراد اعطا می کنند. تمامی کشورهای قاره اروپا بعد از سال 2004 میلادی برای مقابله با هجوم مهاجران و پناهندگان از اصل خاک برای اعطای تابعیت پیروی نمی کنند و تنها از طریق سیستم خون به افراد متولد شده تابعیت اعطا می کنند. ایالات متحده آمریکا در سال 2023 از اصل خاک برای اعطای تابعیت پیروی می کند یعنی فرزند متولد شده در این خاک جزء شهروندان این کشور محسوب می شود حتی اگر پدر و مادر او دارای تابعیت این کشور نباشند. دقت داشته باشید که تا زمان اینکه فرزند 21 ساله نشود والدین نمی توانند اقدامات لازم را در جهت اخذ گرین کارت و اقامت در کشور آمریکا انجام دهند.

حتی افرادی که از طریق لاتاری وارد کشور آمریکا شده اند باید در صورت تولد فرزندشان در این کشور روال قانونی را در جهت اخذ اقامت آمریکا طی کنند. اگر فرزندی پس از متولد شدن کشور آمریکا را ترک کند می تواند پس از گذشت سن 21 سال به این کشور بازگشته و اقدامات لازم را در جهت اخذ اقامت دائم برای والدین خود انجام دهد.

شرایط صدور ویزای تولد در آمریکا

در جهت صدور ویزای تولد شرایطی وضع شده است که والدین ملزم به رعایت آن ها هستند، این شرایط در سال 2024 عبارتند از:

  • متقاضی باید برای صدور ویزای تولد فرزند مبلغ 140000$ (دلار آمریکا) بابت هزینه های پزشکی پرداخت کند.
  • متقاضیان باید مستنداتی از تشخیص پزشک از وضعیت مادر و فرزند و نامه پزشک که حاوی هزینه های درمان، هزینه های پزشکی و سایر هزینه ها می شود را ارائه دهد.

لازم به ذکر است که تولد فرزند در این کشور با هزینه های متفاوتی همراه است، شما می توانید با کسب اطلاعات دقیق و کامل از مراجع مربوطه سریع ترین و کم هزینه ترین راه را برای تولد فرزند و اخذ ویزای تولد انجام دهید. یکی دیگر از کشورهای دنیا که تابعیت را بر اساس سیستم خاک به افراد اعطاء می کند کشور کانادا است.

شرایط صدور ویزای تولد در آمریکا

اخذ تابعیت از طریق تولد در آمریکا

یکی از متداول ترین روش ها برای اخذ تابعیت، تولد در آمریکا می باشد، به عبارت دیگر، یکی از بزرگترین مزیت های تولد در آمریکا تابعیت این کشور برای اغلب مهاجران می باشد. البته لازم به ذکر است که اخذ تابعیت در آمریکا از طریق تولد، به نسبت اغلب روش های اخذ تابعیت در این کشور، بسیار ساده تر صورت می پذیرد. زیرا در این روش از بوروکراسی های اداری پیچیده خبری نخواهد بود. از سوی دیگر، هر کودکی که در ایالات متحده یا یکی از مناطق این کشور متولد شود به طور خودکار تابعیت این کشور را دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید روند اخذ تابعیت آمریکا از طریق تولد را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اخذ تابعیت آمریکا از طریق تولد

البته لازم به ذکر است که این روش از اخذ تابعیت در آمریکا، شهروندی حق تولد نیز نامیده می شود و توسط اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده محافظت می شود. طبق این قانون، تمامی افرادی که در ایالات متحده متولد شده یا تابعیت خود را دارند و تابع صلاحیت قضایی آن هستند، شهروندان ایالات متحده محسوب می شوند. از سوی دیگر، کودکانی که از دیپلمات ها و سایر مقامات رسمی دولتی کشورهای خارجی متولد می شوند، اگر در خاک آمریکا متولد شوند تابعیت ایالات متحده آمریکا را دریافت نخواهند کرد. اما اگر در ایالات متحده متولد شده باشید شهروندی ایالات متحده تا پایان عمر برای شما باقی خواهد ماند. مگر اینکه متقاضیان یک اقدام مثبت برای انصراف از آن انجام دهند.

اخذ پاسپورت آمریکا از طریق تولد

پاسپورت ایالات متحده آمریکا United States Passport گذرنامه ای است مجوز سفرهای بین المللی و اجازه دسترسی به کمک های کنسولگری آمریکا در خارج از خاک این کشور را به دارندگان پاسپورت آمریکا می دهد. از نظر شاخص آزادی سفر پاسپورت کشور آمریکا در بین سایر پاسپورت ها جایگاه 7- ام را به خود اختصاص داده است که مشخص می شود برای سفرهای بین المللی محدودیت هایی وجود دارد و لازم است برای ورود به برخی از کشورها ویزا دریافت شود. دارندگان پاسپورت آمریکا می توانند بدون دریافت ویزا به 187 کشور در دنیا سفر کنند.

پس از متولد شدن طفل در کشور آمریکا و اخذ تابعیت این کشور پاسپورت آمریکا نیز به وی تعلق می گیرد برای دریافت پاسپورت لازم است مدارک و مستنداتی ارائه شود که عبارتند از:

  • ارائه گواهی تولد صادر شده توسط یکی از ایالات های آمریکا
  • ارائه گواهی تولد والدین
  • پاسپورت و مدارک شناسایی والدین
  • مشخص بودن نام، نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد طفل
  • تکمیل فرم درخواست پاسپورت
  • اگر پدر یا مادر پس از گذشت 1 سال از تولد فرزند اقدامات لازم را در جهت اخذ پاسپورت آمریکا انجام دهند باید مدارکی دال بر تولد نوزاد در کشور آمریکا ارائه دهند که این مدارک شامل مدارک مراقبت های پس از زایمان، تکمیل فرم DS- 10، گواهی تولد طفل و سوابق تحصیل در مدارس کشور آمریکا می شود.

مزایای تولد در کشور آمریکا

با تولد در کشور آمریکا فرزند از مزایا و معایبی بهره مند می شود که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. مزایای تولد در آمریکا عبارتند از:

  • صرف نظر از تابعیت والدین تمامی نوزادان متولد شده در این کشور جزء شهروندان کشور آمریکا هستند و تمامی حقوق شهروندان این کشور به آن ها نیز تعلق می گیرد.
  • با گواهی تولد می توان پاسپورت کشور آمریکا را برای فرزند خود دریافت کنید.
  • متقاضیان می توانند پس از سن 21 سالگی تابعیت آمریکایی خود را باطل کنند و جزء تبعه سایر کشورها در دنیا شوند.
  • فرد به عنوان تبعه کشور آمریکا حق رای در انتخابات فدرال، انتخابات محلی و انتخابات ایالتی را دارد.
  • متقاضیان می توانند با دریافت پیشنهاد شغلی مشغول به کار شوند.
  • متقاضی می تواند پس از گذشت سن 21 سالگی به عنوان تبعه کشور آمریکا اقدامات لازم را در جهت مهاجرت اعضاء خانواده خود انجام دهد.

معایب تولد در آمریکا

معایب تولد در آمریکا عبارتند از:

  • پرداخت هزینه های درمان و زایمان (بیمه درمانی شامل این هزینه ها نمی شود)
  • اگر والدینی بیمه نداشته باشند درخواست پوشش درمانی اضطراری برای این افراد صورت می گیرد که در این صورت ممکن است منجر به لغو ویزا شود.
  • آمریکا جزو کشورهای گران قیمت دنیا محسوب می شود.

زندگی شهروند آمریکا

دلایلی وجود دارد که افراد علاقه مند هستند به عنوان شهروند آمریکا زندگی کنند و به همین دلیل از کشورهای مختلف از جمله چین، به این کشور مهاجرت می کنند. از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • پاسپورت آمریکا در سال 2023 رتبه 7 را در دنیا داشت چرا که با داشتن آن فرد می تواند بدون اخذ ویزا به 187 کشور دنیا سفر کند، این در حالی است که پاسپورت بسیاری از کشورها اعتبار خیلی کمی دارند و از آن جمله می توان به جمهوری آذربایجان اشاره کرد که رتبه 71 در دنیا را دارد چرا که شهروندان آن تنها به 71 کشور می توانند بدون ویزا سفر نمایند.
  • شهروند آمریکا می تواند از سطح درآمد بسیار بالایی برخوردار شود چرا که کم ترین میزان درآمد ماهانه در این کشور 2000$ (دلار آمریکا) است و تنها 25% جمعیت آمریکا درآمدی زیر 4380$ (دلار آمریکا) دارند یعنی مابقی سطح درآمدشان بسیار بالاتر است این در حالی است که متوسط درآمد ماهانه در آذربایجان، ترکیه و غیره بسیار پایین تر است و به ترتیب 340$ (دلار آمریکا) و 405$ (دلار آمریکا) می باشد.

پس از مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص تولد در آمریکا کسب کردید، اگر با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با شرایط تولد فرزند در آمریکا کسب نکردید و یا نیاز به کسب اطلاعات در رابطه با شرایط تولد در سایر کشورهای دنیا را داشتید، می توانید سایر مقالات سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمایید.

سوالات متداول در باب تولد در آمریکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تولد در آمریکا می باشیم:

  • مزایای تولد در کشور آمریکا چیست؟ صرف نظر از تابعیت والدین تمامی نوزادان متولد شده در این کشور جزء شهروندان کشور آمریکا هستند و تمامی حقوق شهروندان این کشور به آن ها نیز تعلق می گیرد. با گواهی تولد می توان پاسپورت کشور آمریکا را برای فرزند خود دریافت کنید. متقاضیان می توانند پس از سن 21 سالگی تابعیت آمریکایی خود را باطل کنند و جزء تبعه سایر کشورها در دنیا شوند. فرد به عنوان تبعه کشور آمریکا حق رای در انتخابات فدرال، انتخابات محلی و انتخابات ایالتی را دارد. متقاضیان می توانند با نرخ دولتی در مدارس و دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند، با مطالعه مقاله تحصیل در آمریکا اطلاعاتی در خصوص شرایط تحصیل در این کشور کسب خواهید کرد. متقاضیان می توانند با دریافت پیشنهاد شغلی مشغول به کار شوند. متقاضی می تواند پس از گذشت سن 21 سالگی به عنوان تبعه کشور آمریکا اقدامات لازم را در جهت مهاجرت اعضاء خانواده خود انجام دهد.
  • معایب تولد در آمریکا چیست؟ پرداخت هزینه های درمان و زایمان (بیمه درمانی شامل این هزینه ها نمی شود) اگر والدینی بیمه نداشته باشند درخواست پوشش درمانی اضطراری برای این افراد صورت می گیرد که در این صورت ممکن است منجر به لغو ویزا شود. آمریکا جزو کشورهای گران قیمت دنیا محسوب می شود.
2.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *