مهاجرت

تولد در بلاروس

تولد در بلاروس

یک تبعه خارجی در راستای موضوع تولد در بلاروس باید بداند تولد در خاک این کشور به خودی خود موجب اخذ تابعیت و اخذ اقامت نمی ­شود. همانطور که می­دانید تولد در کشور ایران نیز موجب اخذ تابعیت ایران نمی­ شود. به عنوان مثال اگر زن و شوهر ایرانی به عنوان توریستی وارد کشور بلاروس شوند و زن باردار بوده باشد. در صورت به دنیا آمدن فرزند در خاک بلاروس، فرزند تابعیت بلاروسی را اخذ نخواهد کرد. اگر والدین فرند نامشخص باشند در این صورت به فرزند تابعیت بلاروسی اعطا می ­گردد. برای آگاهی کامل از کشورهایی که از تابعیت خاک تبعیت می کنند می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط گرفته و مشاوره نمائید.

  • تولد در بلاروس چه امتیازی برای والدین دارد؟
  • تولد در بلاروس چه امتیازی برای کودک خواهد داشت؟
  • در چه صورت می توان از طریق تولد در بلاروس اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • برای تولد فرزند در بلاروس به چه مدارکی نیاز خواهد بود؟
  • قوانین تولد در بلاروس چیست؟

قوانین تابعیت کشور بلاروس

قوانین تابعیت کشور بلاروس عبارتند از:

ماده قانونعنوانشرح
ماده 1شهروند کشور بلاروسحقوق شهروندی یک رابطه جدانشدنی از حاکمیت این کشور می ­باشد. در این ویژگی، رابطه یک شخص با دولت، حقوق، حفاظت و مسئولیت­ های یک شخص بر عهده کشور بلاروس خواهد بود.
ماده 2اتباع کشور بلاروسبه اشخاصی که به طور مداوم در خاک کشور بلاروس در تاریخ تصویب این قانون زندگی می ­نمایند یا اشخاصی که تابعیت جمهوری بلاروس را مطابق با قوانین این کشور اخذ نموده ­اند، تبعه یا شهروند کشور بلاروس می­گویند.
ماده 3تساوی حقوق شهروندیحقوق شهروندی جمهوری بلاروس برای همه یکسان و برابر می­ باشد.
ماده 4حق شهروندییک تبعه کشور بلاروس نه حق رد تابعیت این کشور و نه حق تغییر شهروندی خود را دارد.
ماده 5حقوق و قوانین منافع اتباع بلاروسکشور بلاروس از حقوق شهروندان این کشور در سرزمین خود و مرزهای خود محافظت می ­نماید.

در ادامه این مقاله می ­توانید قوانین کلی در مورد تولد در بلاروس و شرایط اخذ تابعیت از این طریق را مشاهده فرمائید.

شرایط تولد در بلاروس در 2021

شهروندان خارجی در کشور بلاروس باید به عنوان شهروندان غیر بلاروسی در این کشور شناخته شده باشند. همچنین اشخاص بدون تابعیت که جزو شهروندان جمهوری بلاروس نمی­باشند، باید شناخته شوند. شرایط حقوقی اشخاص بدون تابعیت و شهروندان خارجی در خاک کشور بلاروس باید توسط قوانین این کشور رسیدگی شود. پاسپورت یا گذرنامه یک شهروند کشور بلاروس، می­بایست مدارک لازم تابعیت این کشور را دارا باشد. روش و شرایط صدور فرم گذرنامه یک شهروند بلاروسی، می­ بایست توسط وزیران کابینه این کشور مشخص گردد. در سال 2021 شرایط لازم برای اخذ تابعیت جمهوری بلاروس به شرح زیر می ­باشد:

  • تولد
  • از طریق ثبت نام
  • به عنوان یک نتیجه از ورود به تابعیت جمهوری بلاروس

کودکی که از پدر و مادر بلاروسی متولد می­ شود، تابعیت والدین را اخذ می­ نماید، محل تولد به تابعیت هیچ ارتباطی ندارد. تابعیت کشور بلاروس در شرایط زیر به فرزند داده می ­شود:

  • فرزندی که در خاک کشور بلاروس متولد شود و مادر یا پدری بلاروسی داشته باشد.
  • فرزندی که در خارج از جمهوری بلاروس متولد شود اما پدر و مادر و یا هر دو به طور دائم در خاک کشور بلاروس در زمان تولد کودک ساکن بوده باشند.

قوانین تابعیت تولد در بلاروس

قوانین تابعیت تولد در بلاروس

اگر پدر یا مادر فرزند متولد شده، شهروند کشور بلاروس باشد و به طور مداوم در کشور دیگری ساکن باشند. تابعیت فرزند متولد شده در خارج از بلاروسف توسط پدر و مادر تصمیم گیری می­ شود. اگر کودکی در جمهوری بلاروس متولد شود و والدین وی ناشناخته باشند و یکی از آنها شهروند بلاروس باشند. صرف نظر از محل تولد، کودک تابعیت بلاروس را اخذ خواهد کرد. یک کودک متولد شده در خاک کشور بلاروس که پدر و مادر کودک بدون تابعیت هستند. کودک شهروند کشور بلاروس محسوب می­ شود. کودک متولد شده در خاک کشور بلاروس با پدر و مادری نامعلوم، یک شهروند بلاروسی شناخته می شود.

شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در بلاروس

تابعیت یا شهروندی کشور بلاروس در صورت واجد شرایط بودن موارد زیل به شخص اعطا می­ شود:

  • اجبار به رعایت و احترام به قانون اساسی و قوانین جمهوری بلاروس
  • قادر به برقراری ارتباط به زبان کشور جمهوری بلاروس باشد.
  • به طور دائم در خاک کشور بلاروس برای هفت سال از اقامتش گذشته باشد.
  • از راه قانونی درآمد کسب نماید.
  • طبق ماده 15 حقوق شهروندی کشور بلاروس، تابعیت کشور دیگری را نداشته باشد.
  • اگر یک تبعه کشور بلاروس در خاک کشور دیگری ساکن باشد باید تابعیت بلاروس را واگذار نماید.

شرایط واگذاری تابعیت کشور بلاروس

تابعیت یک شخص بلاروسی به کشور دیگری منتقل نمی­ شود، در صورتی که با قوانین بین المللی کشور بلاروس سازگار باشد. برای بدست آوردن تابعیت کشور بلاروس، شخص باید به طور مداوم در خاک کشور بلاروس اقامت داشته باشد. اگر مجبور به ترک خاک این کشور شود، تابعیت وی لغو می­ شود. تابعیت کشور بلاروس لغو نخواهد شد، اگر افراد شرایط زیر را داشته باشند:

  • برای کسب تابعیت کشور دیگر، باید در تعهدات بین المللی با کشور بلاروس سازگار باشد.
  • اگر یکی از اتباع کشور بلاروس برای کاری، شهادت دروغ بدهد و یا مدارک و اسناد جعلی ارائه دهد.

واگذاری تابعیت باید از سوی مقامات کشور مربوطه صورت گیرد. اگر پدر و مادر کودک زیر 16 سال تغییر تابعیت دهند، تابعیت کودک نیز تغییر می ­یابد. حتی اگر یکی از والدین کودک نیز مشخص نباشد، تفاوتی در این قضیه ندارد. یک فرزند زیر 16 سال ممکن است به خاطر رضایت والدین در صورت تغییر شهروندی یکی از آنها، تابعیت خود را تغییر دهد.

شرایط تابعیت فرزندان زیر 16 سال در بلاروس

اگر یکی از والدین تابعیت کشور بلاروس را اخذ نموده باشد، می­ توانند برای فرزند خود تابعیت بلاروسی نیز اخذ نمایند. اگر پدر و مادر فرزند زیر 16 سال، بدون تابعیت باشند و فرزند خود را در خاک بلاروس به دنیا بیاورند. کودک متولد شده یک تبعه کشور بلاروس محسوب می­ گردد. اگر یکی از والدین تابعیت بلاروس خود را واگذار نماید، کودک همچنان تابعیت بلاروس را خواهد داشت. اگر پدر و مادر هر دو درخواست تغییر تابعیت کودک را هدف ممکن است با درخواست آنها مواقت شود. اگر کودک زیر 16 سال، بی وطن یا شهروند کشور دیگری باشد، می­ بایست با تصویب دولت بلاروس، به شهروند بلاروسی تبدیل شود. برای آگاهی از شرایط کار در بلاروس به لینک مربوطه مراجعه نمائید.

اشخاص بدون تابعیت با درخواست اخذ تابعیت توسط همسر می­ توانند تابعیت کشور بلاروس را برای فرزند زیر 16 سال اخذ نمایند. اما تغییر تابعیت برای فرزندان بین 16 تا 18 سال، در صورت تغییر شهروندی پدر یا مادر، تنها با رضایت کودکان امکان پذیر است. تابعیت دوگانه در قوانین شهروندی و اخذ اقامت بلاروس به هیچ وجه پذیرفته نمی­ شود. برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تولد در بلاروس و همچنین راه پر درخواست تحصیل در کشور بلاروس به جهت هزینه های فوق العاده پایین می‌توانید با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از مشاوره بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *