مهاجرت

تولد فرزند در آرژانتین

تولد فرزند در آرژانتین

تولد فرزند در آرژانتین از مسائلی است که برای مهاجران است؛ حال این سوال مطرح می شود که قوانین آرژانتین در سال 2021 در این باره چیست؟ آن طور که در علم حقوق مطرح گردیده است، مبحث تولد می تواند به عنوان یکی از راه های مهاجرت باشد. همان گونه که احتمالا آگاه باشید، قانون اعطای تابعیت در کشورهای مختلف دنیا اصولا مبتنی بر یکی از 2 اصل خاک یا خون می باشد. بر طبق اصل خون، کودک تازه متولد شده تابع تابعیت والدینش است و بر طبق اصل خاک، کودک می تواند تابعیت محل تولدش را اخذ نماید.

  • چرا تولد فرزند در آرژانتین اهمیت دارد؟
  • آیا می توان با ویزای توریستی برای زایمان وارد آرژانتین شد؟
  • مهم ترین مزیت تولد فرزند در آرژانتین چیست؟
  • آیا آرژانتین تابعیت دوگانه را می پذیرد؟

کشور آرژانتین مانند بیشتر کشورهای قاره آمریکا (شمالی و جنوبی) اصل خاک را به رسمیت شناخته است. دولت این کشور به کودکانی که از پدر و مادر غیر آرژانتینی در خاک آرژانتین به دنیا بیایند و البته خواستار اخذ تابعیت آرژانتینی باشند، شهروندی این کشور را اعطا می کند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شما در زمینه امور مهاجرت از طریق تولد راهنمایی می کنند. با تماس با ما می توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید.

درباره کشور آرژانتین

آرژانتین کشوری پهناور در جنوبی ترین نقطه آمریکای جنوبی است. در واقع این کشور پس از برزیل، پهناورترین کشور قاره آمریکای جنوبی می باشد. این کشور از شرق با شیلی، از شمال با بولیوی، برزیل، اروگوئه و پاراگوئه همسایه است. این کشور همچنین در شرق، سواحل گسترده ای در اقیانوس اطلس جنوبی دارد. زبان رایج در این کشور، زبان رایج در کل آمریکای لاتین (به جزء برزیل) یعنی اسپانیایی است. همین طور فرهنگ پویا و پر انرژی مردم لاتین در این کشور جاری می باشد. جمعیت آرژانتین بیش از 43 میلیون نفر است و این کشور هشتمین کشور پهناور دنیا است.


آرژانتین در قرن گذشته و در میان کشورهای آمریکای لاتین، بیشترین جمعیت مهاجر ورودی را داشته است. این کشور از جمله میزبان بزرگ ترین جامعه یهودیان در آمریکای جنوبی می باشد. پایتخت این کشور شهر بوینس آیرس است و نظام سیاسی آن نیز جمهوری ریاستی است. اقتصاد آرژانتین در چند دهه اخیر، تلاطم های شدیدی را به خود دیده است و فراز و فرودهای عجیب و غریبی را تجربه کرده است. کشاورزی، نفت و گاز و پتروشیمی، معادن و منابع طبیعی و البته بخش خدمات از اصلی ترین بخش های اقتصاد آن هستند.

گردشگری زایمان (Birth Tourism) در آرژانتین

پیش از پرداختن به موضوع تولد فرزند در آرژانتین خوب است که از باب مقدمه، به مساله کلی تری بپردازیم و به جهت روشن شدن فضای موضوع، مقداری درباره آن بیان نماییم. گردشگری تولد یا گردشگری زایمان یکی از انواع و شاخه های گردشگری است. منظور از آن، سفر به کشوری دیگر به منظور به دنیا آوردن فرزند در آن کشور می باشد. کشورهای مقصد در این گونه گردشگری، کشورهایی هستند که نظام اعطای تابعیت در آن ها مبتنی بر اصل خاک است. در سراسر دنیا چیزی در حدود 30 کشور هستند که اعطای تابعیت در آن ها بر اساس اصل خاک است. برخی شهروندان سایر کشورها به امید ساختن آینده بهتر برای فرزندانشان تصمیم به این امر می گیرند. آن ها امیدوارند که با تولد فرزندانشان در کشوری برتر و بدست آوردن تابعیت آن برای فرزندشان، بتوانند فرصت بهتری را برای آینده وی بسازند.

کشور آرژانتین یکی از این کشورها است که در نظام حقوقی اعطای تابعیت خویش، اصل خاک را پذیرفته است. این کشور و برزیل، مقاصد اصلی مهاجران به آمریکای لاتین هستند. دولت های این کشورها، دلایل خود را برای به رسمیت شناختن چنین مساله ای دارند؛ دلایلی مانند نیروی کار بیشتر و در نتیجه، تولید بیشتر و مالیات بیشتر. دولت آرژانتین بدین منظور حتی سیستم پزشکی و خدماتی مطلوبی را به مثابه زیرساخت برای این مساله فراهم آورده است. در حال حاضر بیشترین تقاضا برای تولد فرزند برای کشور کانادا میباشد. جهت آگاهی از قوانین این نوع ویزا به مقاله تولد فرزند در کانادا رجوع کنید.

قوانین تولد فرزند در آرژانتین

قوانین تولد فرزند در آرژانتین

در این مقاله قصد داریم موضوع تولد و کسب تابعیت کشور آرژانتین و خصوصا تولد فرزند در آرژانتین را بررسی نماییم. برای بررسی تابعیت آرژانتین از طریق تولد و ارتباط آن ها، 4 حالت کلی را می توان فرض کرد:

  1. تولد کودک در داخل خاک آرژانتین از والدین آرژانتینی
  2. تولد کودک در خارج از خاک آرژانتین از والدین غیر آرژانتینی
  3. تولد کودک در داخل خاک آرژانتین از والدین غیر آرژانتینی
  4. تولد کودک در خارج از خاک آرژانتین از والدین آرژانتینی

در حالت اول کاملا بدیهی است که آن کودک نیز قطعا تابعیت آرژانتینی دریافت خواهد کرد. غالب شهروندان هر کشوری اساسا از این طریق دارای تابعیت می شوند. در حالت دوم نیز بدیهی است که آن کودک قطعا تابعیت آرژانتینی دریافت نخواهد کرد. بعدها و با رسیدن به سن قانونی، وی می تواند مستقلا و از طریق دیگری نسبت به مهاجرت به آرژانتین اقدام نماید. حالت سوم حالتی است که موضوع اصلی این مقاله است و ما درصدد بیان آن هستیم.

چون آرژانتین تابع اصل خاک است بنابراین به این کودکان خارجی متولد شده در این کشور پاسپورت آرژانتینی می دهد. حالت چهارم اما وضعیتی است که جزئیات و فروع مختلف و متعددی دارد. برای خود این حالت نیز می توان 4 حالت فرعی در نظر گرفت که هر کدام نتایج قانونی خود را دارد. این حالات فرعی عبارتند از:

  • تولد در خارج از آرژانتین، از والدین آرژانتینی بر اساس ازدواج رسمی
  • تولد در خارج از آرژانتین، از یک والد آرژانتینی و یک غیر آرژانتینی بر اساس ازدواج رسمی
  • تولد در خارج از آرژانتین، از پدر آرژانتینی و مادر غیر آرژانتینی بدون ازدواج رسمی
  • تولد در خارج از آرژانتین، از مادر آرژانتینی و پدر غیر آرژانتینی بدون ازدواج رسمی

کسب تابعیت از طریق تولد فرزند در آرژانتین

افرادی که به هر دلیلی در بدو تولد واجد شرایط دریافت تابعیت دانسته نشوند می توانند بعدا در صورت تمایل به این مساله دست یابند. شهروندی آرژانتین تنها می تواند پس از چند سال اعمال شود. برای تبدیل شدن به یک شهروند آرژانتین، فرد معمولا باید 2 سال در آرژانتین ساکن شود و شرایط خاصی را انجام دهد. در بیشتر موارد، متقاضیان باید تمام یا بیشتر از شرایط زیر را انجام دهند:

  • سن بالاتر از 18 سال باشد
  • اقامت بدون وقفه حداقل 2 سال در آرژانتین، مستند در Dirección de Migraciones
  • گواهی تولد قانونی توسط کنسولگری آرژانتین در کشور مبدا متقاضی
  • کپی DNI متقاضی و گذرنامه وی
  • گواهی محل اقامت
  • اثبات موجودیت کافی و یا قرارداد کاری
  • اگر فرزندان آرژانتینی دارد، یک کپی از گواهینامه تولد و گواهی اداره مهاجرت

اهمیت پاسپورت آرژانتین

همانطور که گفته شد فرزند متولد شده در کشور آرژانتین به صورت خودکار تابعیت این کشور را دریافت می کند و جزء شهروندان آرژانتین محسوب می شود. به موجب آن طفل متولد شده پاسپورت کشور آرژانتین را نیز دریافت می کند. پاسپورت آرژانتین جزء پاسپورت های معتبر در دنیاست، دارندگان پاسپورت این کشور می توانند بدون اخذ ویزا به 158 کشور سفر کنند. لازم به ذکر است از این 158 کشور برای ورود به 49 کشور باید ویزای فرودگاهی دریافت کنند. از ژانویه سال 2011 گذرنامه آرژانتین با اعتبار 10 ساله به فرد اعطاء می شود اما پیش از این گذرنامه با اعتبار 5 ساله صادر می شد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پاسپورت آرژانتین برای فرزند متولد شده عبارتند از: حکم تاییدیه دادگاه، گواهی تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی طفل متولد شده، مدارک شناسایی طفل، گواهی تولد، گواهی بیمارستان و مدارک شناسایی و پاسپورت پدر و مادر.

تابعیت مضاعف در آرژانتین در 2023

در سال 2021 همانند قبل دولت آرژانتین اصولا تابعیت مضاعف را نپذیرفته است. دولت این کشور حتی با برخی کشورها و عمدتا کشورهای لاتین منطقه قراردادهایی برای شناسایی افراد با تابعیت مضاعف دارد. آرژانتین استثنائا با اسپانیا معاهده خاصی دارد که به اتباع آن کشور اجازه می دهد که در صورت تمایل و کسب شرایط لازم، تابعیت مضاعف آرژانتینی را هم به دست بیاورند، در مورد اقامت اسپانیا در این نوشتار مطالعه فرمائید. با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا از قوانین و جزئیات مهاجرت به کشورهای مختلف جهان از طریق کار و تحصیل آگاهی یابید.

5/5 - (12 امتیاز)

22 دیدگاه برای “تولد فرزند در آرژانتین

  1. فرزاد گفت:

    در مقاله هزینه کامل از سیر تا پیاز تولد در ارژانتین توضیح داده نشده سوال بنده این هست از چند ماهگی اقدام کنیم و هزینه ویزا و اقامت و زایمان و سفر همه و همه حدودا چند در میاد لطفا چواب بدهید متشکرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نکته اول اینکه اگر سفارت متوجه بشه که با هدف زایمان به این کشور مهاجرت (مسافرت) می کنید مانع ورود شما به این کشور میشه.
      دوم این که ویزای آرژانتین بسیار سخت به ایرانی ها تعلق می گیره.
      شما قبل از 5 ماهگی فرزندتون باید مسافرت کنید که در این صورت باز هم ویزای توریستی برای شما گزینه مناسبی نیست و باید به فکر اقامت های بلند مدت تر باشید.
      هزینه زندگی یک آدم عادی در این کشور در ماه حدود 250$ (دلار) هست. هزینه های زایمان و مواردی که به بیمارستان ارتباط داره هم از بیمارستان به بیمارستان دیگه متفاوت هست و باید مستقیما از بیمارستان بپرسید

  2. شهریار گفت:

    سلام.حقوق یک کارمند معمولی مثلا اداره گاز یا برق یا شهرداری حدودا چقدره تو آرژانتین؟ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله 10 شغل پردرآمد در آرژانتین ر وبخونید تا میانگین درآمدها رو مطلع شید

  3. طلایی پور گفت:

    تابعیت در آرژانتین براساس خون است یا خاک؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      کشور آرژانتین بر اساس اصل خاک عمل میکند.

  4. leilakk گفت:

    شرایط تحصیلی آرژانتین به چه صورت هست؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و احترام
      لطفا مقاله تحصیل در آرژانتین را مطالعه فرمایید.

  5. ارشاد گفت:

    کشورهای امریکایی به جرات میشه گفت در مورد تولد فرزند قوانین بهتری را نسبت به اروپا دارند

  6. عرشیا گفت:

    تولد فرزند در آرژانتین مقاله خیلی خوبی بود
    سپاسگزارم

  7. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب به روزتون در مورد تولد فرزند در آرژانتین تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد تولد فرزند در کشور برزیل هم مطلب بذارید

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      مقاله تولد فرزند در برزیل راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود.

  8. ali گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید برای مهاجرت از طریق تولد فرزند در آرژانتین چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست گرامی
      در این خصوص پیشنهاد میکنم با موسسه ارتباط بگیرید.

  9. حمید صفاریان گفت:

    تولد فرزند در آرژانتین میتونه برای اون فرزند تابعیت به ارمغان بیاره/

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله همینطوره

  10. قراری گفت:

    سلام.روشهای اخذ تابعیت دایمی آرژانین کدامند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله بررسی راه های مهاجرت به آرژانتین رو مطالعه نمایید

  11. صبا صابری گفت:

    سلام

    لطفا در مورد ازدواج در آرژانتین توضی دهید.

    سپاس گذارم بابت سایت خوبتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله ازدواج در آرژانتین رو مطالعه نمایید

  12. anaa گفت:

    سلام امکانش هست در موردهزینه های تولد فرزند در آرژانتین نیز مطالبی ارائه کنید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      همین مقاله رو مطالعه نمایید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *