ویترین

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سیستان و بلوچستان

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سیستان و بلوچستان

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سیستان و بلوچستان بایستی با شرایط این کار آشنا شد که ما در این مقاله به تشریح جزئیات آن می پردازیم. اینکه برای ثبت شرکت مذکور چه شرایطی نیاز است و یا چه مدارکی بایستی تهیه شود و یا اینکه مراحل ثبت شرکت در سیستان و بلوچستان به چه نحوی است. امیدواریم مطالبی که در این مقاله توسط گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده مورد توجه هموطنان عزیز قرار گیرد.

  • شرایط ثبت شرکت با مسئولیت های محدود چیست؟
  • بهترین زمینه های کار در استان سیستان و بلوچستان چیست؟
  • هزینه های جانبی ثبت شرکت در این استان چقدر است؟
  • آیا می توان با ثبت شرکت در این استان، وام های خدماتی دریافت کرد؟

ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

سوالی که در همین ابتدا ممکن است به ذهن شما نیز برسد این است که اصلا شرکت با مسئولیت محدود چیست و هدف از تشکیل آن چیست. در این زمینه باید به عرضتان برسانیم که یکی از انواع هفتگانه شرکتی که شما می توانید با اهداف تجاری در سیستان و بلوچستان راه اندازی بکنید، شرکت با مسئولیت محدود است. این شرکت با 6 شرکت دیگر تفاوت هایی دارد. شرکت مذکور را می توان در سیستان و بلوچستان با حضور دست کم 2 نفر شریک تاسیس کرد و بنابر قانون، مسئولیت هر یک از شرکا در قبال هر گونه دیون و قروض شرکتشان متناسب با سرمایه ای است که آنها یه شرکت تحویل داده اند. پس مشخصات مهم این شرکت در سیستان و بلوچستان عبارتند از:

ویژگی های ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سیستان و بلوچستان

پس می توان چنین نتیجه گرفت که قانون برای اینگونه شرکت ها انجام معاملات در بورس را برخلاف شرکت های سهامی منع کرده است. در ضمن سرمایه لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سیستان و بلوچستان برعکس شرکت سهامی از طریق فروش سهام به مردم تعیین نشده بلکه سرمایه شرکت بکل از طریق خود شرکا تلمین می شود. اما چگونه؟

اصول ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سیستان و بلوچستان

قانونگذار در قانون تجارت به صراحت مشخص کرده است که شرکت با مسئولیت محدود تاسیس نمی شود مگر در صورتیکه شرکا تمام سرمایه را خود پرداخت کنند. سرمایه ای که شرکا می توانند به 2 صورت نقدی تادیه و یا به صورت غیر نقد تقویم و سپس اقدام به تحویل آن به شرکت کنند. اما لازم است بدانید که هیچ گونه حداقلی برای سرمایه تشکیل شرکت تعیین نشده ولی عرفا حدود حداقلی لازم در حدود یک میلیون ریال می باشد. مورد دیگر در رابطه با تکمیل شرکتنامه می باشد. چراکه بدون این سند مهم ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سیستان و بلوچستان تقریبا منتفی است. اما شرکتنامه چیست و چه ضرورت قانونی برای تهیه آن وجود دارد. مواد قانونی قانون تجارت این چنین بر ضرورت تنظیم این سند پافشار می کند:

مواد قانونی تجارت در سیستان و بلوچستان

پس ارائه شرکتنامه بنا به ماده 97 ق. ت. جهت تشکیل شرکت با مسئولیت محدود الزامی است. این سند بسان قرارداد بین شرکا است که تعیین کننده موارد زیر می باشد:

  • بند 1: نام شرکت
  • بند 2: موضوع شرکت
  • 3: آدرس شرکت
  • بند 4: لیست شرکا
  • بند 5: مدت شرکت
  • 6: میزان سرمایه
  • بند 7: سهم الشرکه
  • بند 8: مشخصات مدیر/ مدیران
  • 9: نحوه رسیدگی به حساب شرکت
  • بند 10: چگونگی انحلال شرکت

امتیازات ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سیستان و بلوچستان

استان سیستان و بلوچستان از پتانسیل های خوبی هم در عرصه تولید محصولات کشاورزی و غذایی و هم در عرصه واردات و صادرات برخوردار است. از طرف دیگر، امکان تشکیل و راه اندازی انواع شرکت تجاری در این استان وجود دارد. اما دلایل و امتیازاتی وجود دارد که چرا شرکت با مسئولیت محدود در سیستان و بلوچستان گزینه مناسبی است. این شرکت ها با مسئولیت محدود شرکا تشکیل شده و با حداقل سرمایه ممکن هم تشکیل آنها مقدور است. از امتیازات مهم دیگر این شرکت ها این است که مدیریت آنها انعطاف پذیر بوده و مدیر یا مدیران با اختیارت ذکر شده در اساسنامه تا مدت محدودی مسئولیت مدیریتی را برعهده دارند.

از این گذشته در اینگونه شرکت ها انتخاب بازرس اختیاری است. مزایای قابل توجه دیگر این شرکت ها این است که این شرکت ها با حداقل تعداد 2 شریک نیز قابلیت تاسیس دارند. از همه مهمتر شرکت مسئولیت محدود در سیستان و بلوچستان دارای شخصیت حقوقی مستقلی برای خود می باشد و با هر گونه تغییری در شرکا منحل نمی شود.

امتیازات ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سیستان و بلوچستان

پروسه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سیستان و بلوچستان

فرآیند ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سیستان و بلوچستان یک پروسه چند مرحله ای است که با آماده سازی و تامین مدارک لازم استارت می خورد. این مدارک نیز مدارک هویتی است که برای احراز هویت شرکا الزامی است. بعد از این مرحله متقاضیان بایستی برای ثبت آنلاین به وب سایت http://irsherkat.ssaa.ir بروند تا مشخصات شرکتشان را در این سایت درج کنند. مشخصاتی که لازم است تا در سایت مذکور ثبت شود شامل نام و موضوع شرکت، اسامی شرکا و میزان سرمایه می باشد. پس از این مرحله متقاضیان به سراغ انتخاب نام شرکت می روند که در این مرحله ارائه 5 نام برای شرکت الزامی است.

در مرحله بعدی ضروری است تا اسناد درجه اول شرکت یعنی شرکتنامه، تقاضا نامه و اساسنامه و همچنین صورت جلسه تدوین و در سامانه ای که در فوق اشاره شد آپلود گردد. پس از تایید ادره مذکور، اسناد فوق توسط همه اعضا امضا شده و به همراه دیگر مدارک به اداره مذکور پست می گردد. پس از ارزیابی های مربوطه و تایید نهایی نیز آگهی تاسیس شرکت با مسئولیت محدود در سیستان و بلوچستان صادر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

مدارک ضروری ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سیستان

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، جهت ثبت شرکت در سیستان و بلوچستان علاوه بر سرمایه همچنین اسناد و مدارکی نیز لازم است تا ارائه شود. این مدارک نیز به 2 دسته مدارک هویتی و اسناد شرکتی دسته بندی می شود. مدارک لازمه نیز به قرار زیر می باشد:

  • دو برگ تقاضانامه با امضا تمامی شرکا
  • دو نسخه شرکتنامه با امضا تمامی شرکا
  • دو نسخه اساسنامه با امضا تمامی شرکا
  • مدارک احراز هویت برای تمام شرکا
  • گواهی عدم سو سابقه مدیران
  • مجوز لازمه در صورت نیاز

کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی این را دارند تا علاوه بر راهنمایی هموطنان در خصوص ثبت شرکت همچنین آنها را با انواع مختلف سرمایه گذاری مثل خرید ملک در ترکیه یا پرتغال و اخذ ویزای طلایی نیز آشنا کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *