ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت شرکت در ارمنستان

یکی از جذاب ترین و پرسودترین روش ها برای سرمایه گذاری در ارمنستان و ورود متقاضیان به این کشور، ثبت شرکت در ارمنستان می باشد. سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان مستلزم حداقل سرمایه می باشد و نوع ویزای اعطایی به سرمایه گذاران جهت ثبت شرکت در این کشور، ویزای تجاری یا روادید اقامتی می باشد. در حقیقت، دولت ارمنستان برای خارجیانی که مشغول فعالیت های اقتصادی و فرهنگی در این کشور می شوند وضعیت اقامت ویژه صادر می کند.

سرمایه گذاران خارجی همچنین از طریق ثبت شرکت در ارمنستان به راحتی می توانند تابعیت ارمنستانی و از آن طریق پاسپورت معتبر ارمنی کسب کنند. شیوه اخذ پاسپورت ارمنستانی از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور بواسطه قبول تابعیت ارمنستانی پس از 3 سال اقامت در این کشور می باشد. امتیاز ویژه پاسپورت ارمنی آن است که تابعیت دوگانه را می پذیرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله راجع به ثبت شرکت در ارمنستان طی سال 2022 اطلاعاتی ارائه نموده است.

  • آیا ثبت شرکت در ارمنستان از نظر مالی سودآور خواهد بود؟
  • چرا ثبت شرکت در این کشور را نمی توان توصیه کرد؟
  • شرایط بازار کار ارمنستان چگونه است؟
  • آیا نیروی کار خبره و تحصیل کرده در کشور ارمنستان برای اشتغال وجود دارد؟
  • ثبت شرکت در این کشور چه مزایایی را به همراه دارد؟

نحوه تعامل ارمنستان با سرمایه گذارن خارجی

ارمنستان کشوری نسبتا کوچک اما به لحاظ استراتژیکی مهم واقع در کریدور اروپا و آسیا می باشد. ارمنستان از جمله کشورهایی است که از سرمایه گذاران خارجی به گرمی استقبال می کند. دولت ارمنستان با ارائه انواع مشوق ها شامل ناحیه اقتصادی آزاد (FEZ) از سرمایه گذاری اقتصادی در ارمنستان حمایت می کند. شرکتهای در حال کار در مناطق آزاد اقتصادی کاملا معاف از اخذ همه نوع مالیاتی هستند. با توجه به دیدگاه مثبت و باز ارمنستان به سرمایه گذاری خارجی در این کشور، سرمایه گذاری در ارمنستان از روش های متعددی می تواند محقق شود که یکی از این روش های پرطرفدار، ثبت شرکت در ارمنستان می باشد. قانون مهاجرتی جمهوری ارمنستان به افرادی که در این کشور سرمایه گذاری و ثبت شرکت می کنند، ویزای تجاری یا Business Visa و روادید اقامت ویژه اعطا می کند.

مزایای ثبت شرکت در ارمنستان

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور دارای مزایا و امتیازات ویژه ای است که این کشور را به بهشت سرمایه گذاران تبدیل می کند:

  • ثبت شرکت فوق سریع: ثبت شرکت در ارمنستان معمولا یک روز کاری طول می کشد. شماره شناسه مالیاتی فورا برای شرکت جدید التاسیس صادر می شود.
  • هزینه پایین ثبت و نگهداری: دولت معمولا هیچ هزینه ای را در قبال ثبت شرکت اخذ نمی کند و تنها هزینه حداقلی برای اخذ خدمات دولتی خاص می باشد.
  • مدیریت خارجی کاملا مجاز و قانونی است و نیازی به شرکای محلی نیست.
  • ثبت شرکت از راه دور و بدون نیازی به مسافرت به ارمنستان امکانپذیر است.
  • هیچ محدودیتی یر سقف سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور وجود ندارد.
  • مالیات اخذ شده از طریق ثبت شرکت خارجی در ارمنستان در مقایسه با کشورهای اروپایی خیلی پایین است.

مزایای ثبت شرکت در ارمنستان

انواع شرکت در ارمنستان در 2022

به هنگام تشکیل شرکت در ارمنستان در سال 2022، یکی از اولین مراحل درک قوانین و مقررات محلی و محیط سرمایه گذاری است و پس از آن انتخاب نوع مناسب شرکت می باشد. فهرست زیر شامل انواع شرکت های تجاری در دسترس سرمایه گذاران داخلی و خارجی است:

  • شرکت با مسئولیت محدود (LLC): تشکیل شده توسط یک یا چند سهامداری که تنها در قبال توسعه سرمایه گذاری اولیه مسئول هستند.
  • شرکت با سهم مشترک (JSC): با اصول تعهدی مشابه همانند شرکت با مسئولیت محدود، این نوع شرکت برای شرکت های بزرگتر انجام دهنده بیزینس در ارمنستان مناسب است.
  • مشارکت: این نوع شامل هر دوی مشارکت محدود و مشارکت کامل یا مشارکت عمومی می باشد؛ تفاوت ها در تعهد شرکا می باشد.
  • شعبه: این شکل توسعه ای از شرکت خارجی می باشد که می تواند فعالیت های تجاری را در ارمنستان انجام دهد.
  • تک بازرگان: این فردی است که مشغول تحویل انواع خاصی از خدمات تحت مسئولیت کامل در قبال فعالیت های تجاری است.

تشکیل شرکت در ارمنستان منوط به رعایت یک مجموعه قوانین با توجه به فرآیند تشکیل شرکت و نیز هزینه های تشکیل شرکت است. برخی هزینه های معمول شامل هزینه های ترجمه اسناد و مدارک مورد نیاز، هزینه های دولتی و هزینه های حقوقی می باشد. به منظور ثبت شرکت در ارمنستان تبعیت از روش ثبت دولتی شرکت های قانونی الزامی است.

مراحل افتتاح کمپانی در ارمنستان

به منظور افتتاح شرکت در ارمنستان، سرمایه گذاران خارجی بایستی یکی از اشکال شرکت قانونی موجود در ارمنستان را انتخاب کنند. موضوعاتی همانند اخذ مالیات از نوع شرکت انتخابی، سرمایه دردسترس، مسئولیت و ساختار مدیریت از جمله ملاحظات مهم در هنگام تشکیل شرکت در ارمنستان می باشد. به هنگام تصمیم گیری برای افتتاح شرکت در ارمنستان، از سرمایه گذار درخواست می شود تا 3 تا نام شرکت برای شرکتش انتخاب کند.

با وجود سهولت ثبت شرکت در ارمنستان نمی توان آن را به بسیاری از افراد توصیه کرد چراکه شرایط استانداردی از نظر مالی در این کشور وجود ندارد که بتوان با تکیه بر آن امید داشت که در سال های پیش رو سود بالایی نسیب فرد شود.

قوانین جمهوری ارمنستان در مورد سرمایه گذاران خارجی

“سرمایه گذار خارجی” به هر دولت خارجی، شخص حقوقی خارجی، شهروند خارجی، شخص بدون تابعیت، شهروند جمهوری ارمنستان که به طور دائم در خارج از قلمرو جمهوری ارمنستان اقامت دارد و همچنین هر سازمان بین المللی که مطابق با با قانون کشور محل آن، در سرمایه گذاری در جمهوری ارمنستان اقدام میند اطلاق میگردد.

“سرمایه گذاری خارجی” به معنای هر نوع دارایی از جمله منابع مالی و ارزش های معنوی است که مستقیماً توسط سرمایه گذار خارجی در فعالیت های تجاری و سایر فعالیت های انجام شده در قلمرو جمهوری ارمنستان به منظور کسب سود (درآمد) سرمایه گذاری می شود. به هر نتیجه سودمند دیگری دست یابد.

“شرکت با سرمایه گذاری خارجی” – به معنای شرکتی از هر نوع سازمانی-حقوقی است که مطابق با قوانین جمهوری ارمنستان ایجاد شده است. موسس یا شرکت کننده ای که در آن سرمایه گذار خارجی است.

تنظیم حقوقی سرمایه گذاری خارجی

روابط ناشی از سرمایه گذاری خارجی در جمهوری ارمنستان توسط این قانون و همچنین سایر قوانین جمهوری ارمنستان و معاهدات بین المللی تنظیم می شود.

در صورتی که معاهدات بین المللی جمهوری ارمنستان قوانینی را ایجاد کند که با آنچه در این قانون آمده است متفاوت باشد، مقررات معاهدات بین المللی در موارد مربوطه اعمال خواهد شد.

اشکال سرمایه گذاری خارجی

سرمایه گذاران خارجی حق سرمایه گذاری در قلمرو جمهوری ارمنستان را از طریق موارد زیر خواهند داشت:

  • ارز خارجی؛ سایر ارزش های ارز و پول ملی جمهوری ارمنستان؛
  • اموال منقول و غیر منقول (ساختارها، ساختمان ها، تجهیزات و سایر ارزش های مادی) و هرگونه حق مالکیت مربوط به آن اموال؛
  • سهام، اوراق قرضه و سایر اوراق بهادار که توسط قانون جمهوری ارمنستان ایجاد شده است.
  • هرگونه حق مطالبه پول یا اجرای تعهدات قراردادی؛
  • هر گونه حق با ارزش برای مالکیت معنوی؛
  • حقی که توسط قانون جمهوری ارمنستان یا به موجب قرارداد، برای شرکت در فعالیت های اقتصادی، از جمله حق اکتشاف، استخراج، توسعه یا بهره برداری از منابع طبیعی اعطا شده است.

روش های اجرای سرمایه گذاری های خارجی

سرمایه گذاران خارجی حق دارند از طرق زیر اقدام به سرمایه گذاری نمایند:

  • ایجاد شرکت تحت مالکیت کامل سرمایه گذاران خارجی، ایجاد شعب، بخش ها و دفاتر نمایندگی متعلق به اشخاص حقوقی خارجی و تصاحب مالکیت شرکت های فعال.
  • ایجاد سرمایه گذاری مشترک با اشخاص حقوقی و شرکت های غیر سهامی جمهوری ارمنستان و همچنین شهروندان جمهوری ارمنستان یا کسب سهام در شرکت های تداومی.
  • کسب سهام، اوراق قرضه و سایر اوراق بهادار که توسط قانون جمهوری ارمنستان تعیین شده است، در محدوده تعیین شده توسط قانون جمهوری ارمنستان.
  • دستیابی به حق استفاده از زمین به طور مستقل یا با مشارکت اشخاص حقوقی یا شرکت های غیر سهامی جمهوری ارمنستان و همچنین شهروندان جمهوری ارمنستان و اخذ امتیاز استفاده از منابع طبیعی در قلمرو جمهوری ارمنستان.
  • کسب سایر حقوق مالکیت؛ و روشهای دیگری که توسط قانون جمهوری ارمنستان منع نشده است، به ویژه انعقاد قرارداد با اشخاص حقوقی یا شرکت های غیرشرکتی جمهوری ارمنستان.

شرایط لازم جهت ثبت شرکت در ارمنستان

قوانین درباره سرمایه گذاری خارجی در ارمنستان در واقع مالکیت خارجی کامل را مجاز می داند و هیچ نیازی به مدیر محلی با تابعیت ارمنستانی وجود ندارد. برخی حقایق درباره امتیازات تشکیل شرکت در ارمنستان عبارتند از: هر شخص از هر ملیتی می تواند مدیر یا سهامدار در یک شرکت ارمنی باشد، سهامداران یک شرکت تاسیس شده در ارمنستان هم می توانند اشخاص حقیقی و هم اشخاص یا نهادهای حقوقی باشند وغیره. ثبت شرکت در این کشور موضوعی است که در این مقاله همراه شما عزیزان مورد بررسی قرار گرفت. تجار و سرمایه گذاران محترم ایرانی می توانند از طریق مطالعه مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کلیه مراحل مهاجرت به ارمنستان را با موفقیت به پایان رسانند.

5/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *