ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در بلاروس

ثبت شرکت در بلاروس

جمهوری بلاروس درهای خود را به روی سرمایه گذاران خارجی جهت ثبت شرکت در بلاروس باز کرده است و مهاجران می توانند این راه را برای اقامت برگزینند. شرایط سرمایه گذاری در این کشور بسیار مطلوب و هزینه زندگی در جمهوری بلاروس نسبت به کشورهای شرق اروپا بخصوص کشور روسیه پایین تر می­ باشد. در مواردی که متقاضیان برای تحصیل وارد کشور بلاروس می­ شوند، قادر خواهند بود بعد از اتمام تحصیل و پیدا کردن شغل، اقامت این کشور را اخذ نمایند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به ثبت شرکت در بلاروس طی سال 2021 اطلاعاتی ارائه شده است.

  • ثبت شرکت در کشور بلاروس چه مزایایی دارد؟
  • هزینه های ثبت شرکت در بلاروس چه مقدار است؟
  • آیا می توان به عنوان ثبت کننده شرکت در بلاروس، اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • آیا می توان با ثبت شرکت در بلاروس، در این کشور کار کرد؟

قوانین ثبت شرکت در بلاروس در 2021

کسی که تصمیم به ثبت شرکت می گیرد، ابتدائا باید ببیند تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های اولیه همچنین حقوق کارمندان را دارد یا خیر. مثلا در نمودار ذیل متوسط درآمد ماهانه در تعدادی از شهرهای بلاروس بررسی شده است:

متوسط درآمد ماهانه در تعدادی از شهرهای بلاروس

روابط دو کشور ایران و بلاروس همواره خوب و مثبت بوده است و همچنین کشور ایران با کشورهای عضو CIS نیز روابط حسنه ­ای دارد. روابط تجاری و اقتصادی بین این کشورها با رعایت قوانین تجارت بین المللی باعث گسترش و پیشرفته شدن شرایط تجاری و اقتصادی این کشورها شده است. در سال 2021 مدت انجام ثبت شرکت در کشور بلاروس، حداکثر یک هفته است و در این مدت، مدارک ثبت و قوانین شرکت ثبت شده با مهر تأیید دولت کشور بلاروس آماده می­ گردد.

پس از ثبت شرکت، برای باز کردن حساب و اخذ مدارک شرکت تازه تأسیس از نهادهای دولتی می ­بایست اقدام نمایید. هیچ گونه محدودیتی برای باز کردن حساب در بانک های مختلف این کشور وجود ندارد. به محض ثبت شرکت در این کشور، متقاضی می­ بایست مالیات شرکت را با توجه به درآمد خود پرداخت نماید. متقاضی می­ تواند با پرداخت مالیات از مزایای درمان، بهداشت، حقوق و مزایای دیگر استفاده نماید. پیش از ثبت شرکت به هیچ عنوان نباید فعالیتی داشته باشید، زیرا در کشور بلاروس خلاق قانون است و مجازات برای این کار در نظر گرفته شده است. متقاضی بعد از ثبت شرکت، یک ویزای بلند مدت دریافت می­نماید و قادر خواهد بود با این ویزا بین کشور خود و جمهوری بلاروس رفت و آمد داشته باشد.

مراحل افتتاح کمپانی در بلاروس

متقاضی با اخذ ویزای بلند مدت تجاری دیگر نیازی به اخذ روادید برای هر بار ورود به کشور بلاروس ندارد. یکی از شرایط ثبت شرکت، استخدام شهروندان بلاروسی در شرکت و پرداخت مالیات و حقوق آنها در ماه می­ باشد. همراهان متقاضی ثبت شرکت اجازه ورود مستقیم به کشور بلاروس را نخواهند داشت و در صورت استخدام و پیدا کردن شغل مناسب از طریق کار می­توانند اقامت بلاروس را دریافت نمایند. در مجموع مراحل ثبت شرکت به شرح زیر می­باشد:

  • متقاضی به سیستم ثبت شرکت­ ها رجوع وفرم مرتبط با ثبت شرکت را تکمیل می­ نماید.
  • متقاضی باید سهامدار یا شریک خوب پیدا نماید که با توجه به نوع شرکت ثبتی خود دو یا سه نفر باید استخدام نماید.
  • متقاضی برای شرکت خود یک اسم انتخاب می­نماید، که باید 5 اسم را طبق اولویت انتخاب کند تا از میان آنها یک اسم انتخاب شود.
  • متقاضی می ­بایست عنوان فعالیت خود را تعیین نماید و جهت زمان فعالیت، باید حتما محدود یا نامحدود بودن اقدامات را اعلام نماید.
  • متقاضی می ­بایست نشانی شرکت را ذکر و آدرسی برای مکان استقرار دفتر اعلام کند.
  • متقاضی می­ بایست مبلغ سرمایه شرکت را به عنوان سرمایه شخص حقوقی تعیین نماید، زیرا سرمایه اولیه نشان از اعتبار شرکت می ­باشد.
  • در مرحله آخر متقاضی باید قوانین شرکت را مشخص و صبر نماید تا اداره ثبت شرکت ­ها، مدارک را جهت درخواست ارسال نمایند.

انواع شرکت­ های ثبت شده در بلاروس

شرکت­ های ثبت شده در جمهوری بلاروس انواع مختلفی دارد که به شرح زیر می ­باشد:

نوع شرکتشرح
شرکت مختلط سهامی عامتعداد سهام این نوع از شرکت نامحدود است و فعالیت بازرگانی نامحدودی دارند.
شرکت مختلط سهامی خاصاکثر شرکت­ های سهامی در این کشور از این نوع می ­باشند و سهام این شرکت ­ها از قبل مشخص شده است.
شرکت با مسئولیت محدوداین نوع شرکت­ ها اساسنامه امنیتی خاصی ندارند و قوانین سختی برای آنها وضع نشده است.
شرکت واحداکثرا شرکت­ های خارجی فعال در این کشور، این نوع از شرکت را ترجیح می­ دهند. زیرا بنیان گذار شرکت واحد، تمام مسئولیت­ ها بر عهده دارد.

ثبت شرکت با مالکیت انحصاری و شراکتی در بلاروس

ثبت شرکت با مالکیت انحصاری و شراکتی در بلاروس

در مالکیت انحصاری، شخص و تجارت هر دو یکسان هستند، به عبارت دیگر متقاضی تجارت را شروع می­ نماید و خودش مسئول قراردادها، رئیس و حسابدار شرکت می­ باشد. در این نوع از ثبت شرکت، شخص با تمامی اموال، خودش ضامن بخش تجاری می­ باشد و در صورت ورشکست شدن، اموال و دارایی­ های خود را از دست می ­دهد. ثبت شرکت شراکتی نیز به مالکیت انحصاری شباهات بسیاری دارد اما تفاوت­ هایی نیز با یکدیگر دارند. در شراکت، دو یا بیشتر از دو شریک، مالک و صاحب شرکت تجاری می ­باشند.

شرکت­ های تضامنی در کشور ایران شبیه این نوع ثبت شرکت می­ باشند، تمامی شریک­ ها تا 100% دارایی خود به شکل تضامنی، مالک شرکت تجاری می ­باشند. اگر این پروژه با شکست مواجه شود، ممکن است تمامی شرکا، سرمایه خود را از دست بدهند. سهم شرکا به شرکت­های با مسئولیت محدود شباهت دارد و هر شریک سهم خود را دارد.

شرکت سهامی در کشور بلاروس

بیشتر شرکت­ های تجاری در جمهوری بلاروس به شکل شرکت ­های سهامی می ­باشند که هر یک از این شرکت­ها قادر خواهند بود یک یا بیشتر یک مالک داشته باشند. یکی از مشکلات بزرگ ثبت این گونه شرکت ­ها، پر هزینه بودن آن می­ باشد. برای ثبت این شرکت­ها بهترین راه این است که از یک حسابدار مطمئن و یا یک وکیل ماهر و با تجربه کمک بگیرید. برای ثبت شرکت سهامی می بایست هزاران دلار هزینه کرد، اما این نوع ثبت شرکت با تمام سختی ­ها و هزینه­ های سنگین، بهترین راه تجارت می­ باشد. شما متقاضیان عزیز می توانید جهت آگاهی از سایر راه های مهاجرتی کم هزینه به لینک هزینه های تحصیل و زندگی در کشور بلاروس مراجعه فرمائید.

مزایای ثبت شرکت در بلاروس

از مزایای ثبت شرکت در بلاروس عبارتند از:

  • داشتن شبکه مناسب حمل و نقل
  • بهره مند شدن از نیروی کار متخصص و ارزان
  • با ثبات بودن وضعیت سیاسی و اجتماعی
  • رفتار اجتماعی مناسب و خالی از هرگونه نژاد پرستی
  • امنیت بالا در مقایسه با اروپای شرقی
  • نرخ پایین جنایت و فساد اداری

همچنین هزینه های زندگی از جمله اجاره بهای ماهانه در این کشور پایین است که در نمودار ذیل نشان داده شده است:

هزینه های زندگی از جمله اجاره بهای ماهانه در بلاروس

مدارک لازم برای افتتاح کمپانی در بلاروس

جهت ثبت شرکت باید مدارک و اسنادی آماده گردد که در زیر عنوان شده است:

  • آدرس حقیقی شرکت ثبت شده
  • مدارک اسکن شده سهامداران و مدیران شرکت
  • دفتر نمایندگی باید از اداره مالیات کد بگیرد و مالیات را پرداخت نماید.
  • پیروی از شرایط کار شرکت مادر
  • پرداخت تمامی هزینه­ های بانک داری برای سال نخست

دریافت اقامت سرمایه گذاری از راه ثبت شرکت، یکی از طرق قانونی اخذ اقامت جمهوری بلاروس می ­باشد. هدف از نگارش این مقاله اخذ اطلاعاتی در باب ثبت شرکت و سرمایه گذاری از طریق خرید ملک بلاروس می باشد. امید است با به اتمام رسیدن توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موسسه ای برجسته در باب اخذ روادید تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *