ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در تایلند

ثبت شرکت در تایلند

با توجه به وسعت بیش از 513000 کیلومتر مربع و رونق بازار اقتصادی تایلند، ثبت شرکت در تایلند و سرمایه گذاری در زمینه های گوناگون آن دارای آینده درخشانی میباشد. پایتخت تایلند شهر بانکوک می باشد که مهاجران از اقصی نقاط جهان در انواع کسب وکارها و موسسات این شهر مشغول به فعالیت می باشند. طبیعی است که دولت هر کشور قوانین و ضوابط خاصی را برای متقاضیان بین المللی سرمایه گذاری وضع کرده و از نقش بسزای آن ها در پیشرفت اقتصاد خود اطمینان حاصل نماید. کشور تایلند نیز دارای قوانین منحصر به فردی در این زمینه بوده که ما کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به همراه شما در ادامه این نگارش به بررسی دقیق آن خواهیم پرداخت.

  • اقتصاد کشور تایلند بر چه پایه هایی استوار است؟
  • آیا امکان سرمایه گذاری در تایلند و ثیت شرکت برای مهاجران خارجی در این کشور وجود دارد؟
  • حداقل هزینه مورد نیاز برای ثبت شرکت محدود در تایلند چه میزان است؟
  • قوانین کشور تایلند در زمینه ثبت شرکت برای متقاضیان کدامند؟

چگونگی ثبت شرکت در تایلند

کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا قرار داشته و ثبت شرکت در زمینه های مختلف نسبت به همسایگانی چون میانمار، کامبوج و لائوس در این کشور از شرایط آسان تر و مزیت های گوناگونی برخوردار می باشد. با توجه به وضعیت اقتصادی مطلوب و سیر صعودی تولید ناخالص داخلی در این کشور، می توان اظهار داشت افراد برای سرمایه گذاری در تایلند نتایج ایده آلی را پیش روی خواهند داشت. حدود نیمی از مردم این کشور مشغول به فعالیت در شاخه های مرتبط با کشاورزی بوده و برنج، کائوچو و نشاسته از مهم ترین محصولات صادراتی این کشور می باشند. علی رغم اینکه جمعیت کثیری از این کشور در حومه شهرها و مزارع فعالیت دارند، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در شهرهای بزرگی چون بانکوک و پوکت مخاطبان خاص خود را دارد. طبق گزارش بانک جهانی در سال 2017 تایلند سریع ترین رشد اقتصادی را درمیان کشورهای جهان داشته است.

قوانین ثبت شرکت در تایلند

یکی از انواع روش های اخذ اقامت در تایلند ثبت شرکت در این کشور می باشد. شرکت های دارای سهامدار خارجی، دارای ضوابط مشخص می باشند؛ به گونه ای که از میان سه نفر سهامدار هر شرکت خصوصی، تنها یک خارجی مجاز به دریافت سهم می باشد و دو نفر دیگر می بایست از اتباع تایلند بوده یا دارای اقامت دائم در این کشور باشند. از آنجاییکه هر شرکت خصوصی در تایلند یک نهاد مستقل حقوقی به حساب می آید، درصد مشارکت سهامداران نیز طبق قانون تعیین شده است؛ سهامداران خارجی حداکثر مجاز به داشتن 49% از سهام شرکت بوده و 51% مابقی آن متعلق به سهامداران تایلندی می باشد.

اشتغال کارمندان خارجی در موسسات و شرکت های تایلند نیز از ضوابط خاصی پیروی می کند. به ازای صدور مجوز کار برای هر یک نفر خارجی در موسسات خصوصی، مدیرعامل ملزم به استخدام 4 فرد تایلندی می باشد. این امر بدان معناست که تنها 20% کارکنان هر شرکت می توانند تشکیل شده از افراد خارجی باشند. همچنین 2000000 THB (بات تایلند) میزان سرمایه ای است که همزمان با ورود کارمندان خارجی می بایست به سرمایه شرکت افزوده شود. ثبات اقتصاد کلان تایلند و کاهش نرخ بیکاری این کشور به 1% در سال های اخیر، توجه افراد زیادی را به سرمایه گذاری در بازار پر رونق این کشور جلب کرده است.

قوانین ثبت شرکت در تایلند

آشنایی با روش های افتتاح شرکت در تایلند

متقاضیان کار در تایلند علاوه بر اخذ ویزای کاری ملزم به دریافت مجوز از دولت این کشور می باشند. دزصورتیکه این شرایط برای سرمایه گذاران و علاقه مندان به ثبت شرکت متفاوت می باشد. اشخاص با حداقل سرمایه 10000000 THB (بات تایلند) می توانند اقدام به اخذ ویزای IM این کشور کرده و در زمینه های صنعتی، تجاری و همچنین در زمینه خرید و فروش ملک مشغول به سرمایه گذاری گردند. شایان ذکر است که با وجود اعتبار 3 ماهه اغلب ویزاهای مربوط به اقامت در تایلند، ویزای IM امکان یک سال سکونت در این کشور را فراهم آورده و همچنین قابل تمدید می باشد. از مزیت های در نظر گرفته شده برای افراد با هدف ثبت شرکت در تایلند می توان به خدمات و بیمه درمان رایگان اشاره کرد.

شرکت های محدود در تایلند در دو نوع Public Limited و Private Limited مشغول به فعالیت می باشند. تفاوت این دو گونه شرکت را می تواند در بررسی چگونگی تخصیص سهام آن ها پی برد که یکی از آن ها به صورت ثبت خصوصی بوده و دیگری تحت عنوان سهامی عام شناخته می شود. در ادامه به بررسی بیشتر تفاوت های این دو شرکت می پردازیم:

Public LimitedPrivate Limited
تحت قوانین مدنی و تجاریتحت قانون سهامی
اسناد در اختیار دولتاسناد در اختیار شخص
امکان ارائه اوراق بهادار برای مردمعدم امکان ارائه اوراق بهادار و سهام

مزایای ثبت شرکت در تایلند

جهت تسریع در فرآیند تاسیس شرکت، اطلاع از ضوابط و چگونگی مسیری که به اخذ ویزا و اجازه اقامت ختم می شود از شروط اصلی می باشد. عموم متقاضیان در ابتدای امر از طریق دریافت ویزای توریستی اقدام می نمایند. در ادامه مسیر و جهت تمدید اقامت با ارائه مدارک و تکمیل فرم مربوطه، اقدام به اخذ ویزای کاری تایلند می نمایند. در آخرین مرحله اجازه فعالیت در زمینه ثبت شرکت و سرمایه گذاری تحت عنوان work permit از طریق دولت تایلند برای فرد صادر می شود. از مزایای دریافت اجازه کار و ثبت شرکت در تایلند می توان به امکان ایجاد حساب بانکی و دریافت انواع وام ها و تسهیلات اشاره کرد. علاوه بر این افراد مجاز به خرید و فروش و همچنین ثبت ملک به صورت قانونی در این کشور می باشند.

از دیگر مزایای اخذ اقامت تایلند از طریق تاسیس شرکت می توان به صدور مجوز صادرات و واردات به سایر کشورها می باشد؛ مهاجرین فعال در شرکت های تجاری اغلب به صادرات محصولاتی چون برنج و کائوچو از این طریق می پردازند. همچنین امکان خروج از تایلند با ارائه درخواست مرخصی ویزایی فراهم می باشد. در انتها امیدواریم از مطالب ارائه شده پیرامون این موضوع استفاده لازم را برده باشید؛ همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات بیشتر شما عزیزان در این زمینه می باشند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *