ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در لهستان

ثبت شرکت در لهستان

برای مهاجرت به لهستان در سال 2023 روش های مختلفی نظیر ثبت شرکت در لهستان وجود دارد که متقاضیان از آن طریق برای اخذ اقامت، اقدام می نمایند. بسیاری از افراد تمایل دارند از روش تحصیلی به این کشور ورود کنند، برخی از افراد برای کار در کشور لهستان اقدام می نمایند اما ثبت شرکت در لهستان نیز با توجه به شرایط و قوانین این کشور می تواند روش خوبی برای اخذ اقامت محسوب شود. کشور لهستان از سرمایه گذارانی که تمایل به ثبت شرکت یا سرمایه گذاری را دارند استقبال نموده و مشتاق به جذب این افراد می باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی اشخاص متقاضی در باب مهاجرت به لهستان به صورت عام و ثبت شرکت در این کشور به صورت خاص می باشد. این کشور فرصت سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار را به متقاضیان می دهد تا در نهایت به کار و اقامت این کشور دست یابند. بخش های مربوط به کشاورزی، املاک و مستغلات نیز فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری افراد محسوب می گردد. از مهمترین صنایع در کشور لهستان می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • خودروسازی
  • کشتی سازی
  • نساجی
  • معادن ذغال سنگ
  • تولید غذا
  • نوشیدنی
  • خدمات مالی
  • حمل و نقل و غیره

کمی درباره کشور لهستان

کمتر کسی است که نامی از کشور لهستان Poland را نشنیده باشد. کشوری واقع در شرق اروپا که با پایتخت خود شهر ورشو برای همگان معروف است. این کشور با جمعیتی در حدود 37.75 میلیون هم عضوی از کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) بوده و هم اینکه عضو شینگن اروپاست. از کشورهای اروپایی همسایه لهستان می توان به آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، اکراین، بلاروس، لیتوانی و روسیه اشاره نمود. از لحاظ تقسیمات سیاسی- اداری نیز لهستان به 16 استان معروف به VIVODESHIPS تقسیم بندی می شود که مساحتی در حدود 312696 کیلومترمربع را تحت پوشش می دهد.

در جدول زیر می توان با برخی دیگر از ویژگی های کشور لهستان آشنا شد:

معرفی کشور لهستان
کشورلهستان
پایتختورشو
قارهاروپا
عضو اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شینگنمی باشد
زبان رسمیلهستانی
پول رسمیزلوتی (PLN)
جمعیت37.75 میلیون نفر

سرمایه گذاری و شرایط آن در لهستان

لهستان از نظر اکوسیستم استارت آپی به عنوان کشوری پیشرو در شرق اروپا محسوب می شود که هم اکنون در جایگاه 33- ام جهانی و رتبه 5- ام شرق اروپا قرار گرفته است. در این کشور شهرهای مختلفی برای راه اندازی استارت آپ وجود دارد که در رتبه اول ورشو پایتخت واقع شده و بعد از آن به ترتیب شهرهای کراکو و وروکلاو قرار دارند. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، محیط سرمایه گذاری لهستان مناسب ثبت شرکت استارت آپی در زمینه های زیر می باشد:

سرمایه گذاری و شرایط آن در لهستان

پس شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور لهستان در سه زمینه سلامت، بازاریابی و فروش و نیز اقتصاد الکترونیک و خرده فروشی کاملا مهیاست. همان طوری که در جدول زیر هم ملاحظه می شود، بیشترین تعداد ثبت شرکت استارت آپی در لهستان در حوزه اقتصاد الکترونیک و خرده فروشی انجام شده است:

تعداد شرکت استارت آپیزمینه ثبت شرکت
237تجارت الکترونیک و خرده فروشی
74بازاریابی و فروش
68سلامت

از جمله شرکت های استارت آپی موفق در این کشور نیز می توان به شرکت های زیر اشاره نمود:

  • Booksy
  • DocPlanner
  • eSKYpl
  • Huuuge Games

برنامه اقامت سرمایه گذار لهستان

لهستان عضو اتحادیه اروپاست و در شرق کشور آلمان واقع شده است. و این کشور برای سرمایه گذارانی که قصد شروع یک بیزینس (شرکت تجاری) در لهستان را دارند مجوز اقامت موقتی اعطاء می کند. اما سرمایه گذاری و ثبت یک شرکت تجاری در کشور لهستان 2 شرط اساسی دارد که عبارتند از:

برنامه اقامت سرمایه گذار لهستان

بدین ترتیب سرمایه گذار خارجی می تواند به مجوز اقامت موقت لهستان 2023 دسترسی پیدا کند. و بعد از گذشت مدتی می تواند برای اخذ اقامت دائمی لهستان و پس از 3 سال اقامت پیوسته در این کشور اروپایی نیز به تابعیت (شهروندی) لهستان دست یابد. اما نکته آخر اینکه ثبت شرکت در لهستان امتیازات مهم زیر را نیز در پی خواهد داشت که لازم است سرمایه گذاران نیز بدان توجه داشته باشند:

  • شرایط آسان برای ثبت شرکت
  • نیاز به حداقل سرمایه جهت راه اندازی کمپانی
  • اخذ اقامت اتحادیه اروپایی (EU)
  • امکان سفر آزادانه به کلیه کشورهای شنگن
  •  امکان به همراه بردن اعضای خانواده
  • ثبت آنلاین شرکت
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی
  • بهره مندی از تخفیف های مالیاتی
  •  افتتاح حساب بانکی در لهستان
  • بهره گیری از انواع خدمات عمومی
  •  امکان اخذ اقامت دائمی و تابعیت لهستان

شرایط افتتاح کمپانی در لهستان در 2023

اشخاص حقوقی که تمایل به ثبت شرکت در کشور لهستان دارند باید از طریق تکمیل فرم های آنلاین مربوط به ثبت شرکت، شرکت خود را در دادگاه ملی این کشور به ثبت برسانند. پس از ثبت شرکت به شرکت مورد نظر شماره مالیاتی و شناسایی تعلق می گیرد که توسط آن می توان حساب بانکی افتتاح نمود و میزان سرمایه ابتدایی را به عنوان سپرده وارد کرد. تمامی اطلاعات مربوط به اسامی و مشخصات اعضا، میزان سرمایه، آدرس و مشخصات شرکت، هیئت های نظارتی، هزینه ها و پرداخت ها و غیره در ریجستری مربوطه قابل دسترسی می باشد.

کشور لهستان یکی از بهترین دولت ها در خصوص کسب و کار و شروع بیزینس است. این کشور برنامه های خود را همانند سایر کشورها به یک قانون کلی دنبال می کند. کشور لهستان جزو آن دسته از کشورهایی می باشد که ارزش و جایگاه ویژه ای برای سرمایه گذاران خارجی نیز دارد. اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در این کشور یکی از برترین راه های مهاجرت محسوب می گردد، همچنین برای ثبت شرکت به طرح تجاری یا بیزنس پلن نیاز است که باید نسبت به مواردی نظیر خلاصه کار و اهداف شرکت، تعیین مدیران، محصولات و خدمات، سهام و هزینه های برآورد شده، گواهی تمکن مالی نوشته شده و به تایید برسد. انواع شرکت در لهستان شامل موارد زیر است:

  •  شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی
  • شرکت های مشارکت مدنی
  • شرکت های خارجی فعال

ثبت شرکت در لهستان با مسئولیت محدود

یکی از رایج ترین نوع شرکت های تجاری در کشور لهستان، شرکت با مسئولیت محدود می باشد. میزان سرمایه ابتدایی برای ثبت این نوع از شرکت 5000PLN (زلوتی لهستان) می باشد که از محبوب ترین انواع ثبت شرکت است. اعضای هیئت مدیره این نوع شرکت از یک یا چند نفر تشکیل می گردد که ارزش هر سهم حدود 50000PLN (زلوتی لهستان) می باشد. نخستین قدم برای ثبت این نوع از شرکت تهیه اساسنامه حاوی اطلاعات جزئی کسب و کار و نام آن، اهداف شرکت، میزان سرمایه و ارزش سهام، اسامی سهام داران، هیئت مدیره و غیره و ثبت آن در دفاتر رسمی می باشد. سهام داران به میزان سرمایه اولیه ای که وارد شرکت می نمایند باید مسئول تعهدات شرکت باشند و توجه به این نکته ضروری است که تداوم شرکت به پرداخت مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده وابسته می باشد.

شرکت سهامی در لهستان

به طور معمول نهادهای حقیقی یا حقوقی در کشور لهستان برای آغاز کسب و کارهای بزرگ اقدام به تاسیس شرکت سهامی می نمایند. افرادی که در اتحادیه اروپا حضور دارند و با شرایط خاص افرادی که خارج از اتحادیه اروپا سکونت دارند می توانند با ثبت این شرکت در دادگاه ملی لهستان، شرکت مذبور را در این کشور ثبت نموده و در نهایت اقامت لهستان را دریافت نمایند.

میزان سرمایه ابتدایی برای ثبت این نوع از شرکت 100000PLN (زلوتی لهستان) می باشد. اعضای این شرکت را می تواند یک هیئت مدیره و یک هیئت نظارت اجرایی تشکیل دهد که موظف اند بر هیئت مدیره، مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده شرکت نظارت کنند. سهام داران به میزان سرمایه اولیه ای که وارد شرکت می نمایند باید مسئول تعهدات شرکت باشند که سهام این افراد در بورس اوراق بهادار عرضه و قیمت گذاری می شود. امکان تبدیل سرمایه به سهام برای دستیابی به سود برای متقاضیان این امر وجود دارد.

ثبت شرکت مشارکت مدنی در لهستان

دو نهاد حقیقی یا حقوقی در این کشور می توانند برای آغاز کسب و کاری کوچک اقدام به تاسیس شرکت مشارکت مدنی نمایند. شرکای این امر باید شراکت نامه خود را در دادگاه ملی لهستان ثبت نموده و میزان دارایی های خود را خواه منقول و خواه غیرمنقول مشخص نمایند. توجه به این نکته ضروری است که تداوم شرکت به پرداخت مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده وابسته می باشد.

متقاضی تاسیس شرکت در لهستان می تواند شعبه شرکت مادر خود را در لهستان به ثبت برساند. برای این امر باید دفتر یا شرکتی در این خصوص راه اندازی گشته و شرکت و نوع فعالیت آن مشخص گردد. میزان سرمایه و قوانین مربوط به نمایندگی ها و شعبات در کشور لهستان تحت نظارت شرکت مادر بوده و سرمایه گذاری صورت گرفته در این امر کمتر از شرکت مادر برآورد می گردد. توجه به این نکته ضروری است که مسئولیت این شرکت محدود بوده و باید تمامی قوانین شرکت مبنی بر مالیات و حسابداری کشور لهستان باشد.

ثبت شرکت مشارکت مدنی در لهستان

خرید شرکت فعال در لهستان

به طور معمول برای راه اندازی یا ثبت شرکت در این کشور حداقل یک ماه زمان نیاز است اما سرمایه گذاران می توانند برای ثبت شرکت در این کشور، اقدام به خرید یک شرکت آماده نمایند که زمان لازم برای این پروسه کمتر از 2 روز پیش بینی شده است. تمامی امورات حقوقی و ثبتی شرکت های مورد نظر انجام گشته و حساب های بانکی و مالیاتی فوق مشخص شده است و متقاضیان می توانند به راحتی با اخذ مجوزهای لازم شرکت مورد نظر را خریداری نمایند.

این امکان به متقاضیان خرید شرکت های آماده در این کشور اعطا می شود که بتوانند نام شرکت مورد نظر را تغییر داده و نمایندگان جدیدی را برای آن معرفی نمایند، هم چنین می توان کد جدید اقتصادی به ثبت رساند که این امور در طول یک هفته قابل انجام می باشد. دقت نمایید که انتقال شرکت زمانی رخ می دهد که اسامی و سمت شرکا به همراه تمامی اسناد، ثبت شده و حساب های بانکی و اسامی هیئت مدیره معرفی گردد.

مالیات ها در ثبت شرکت در لهستان

متقاضیانی که شرکت را انتخاب نموده اند با پرداخت مالیات های مربوطه می توانند تداوم شرکت خود را پیش بینی نمایند. به طور معمول مالیات بر درآمد در کشور لهستان بسته به میزان درآمد شخص حقیقی یا حقوقی محاسبه می گردد که به طور میانگین 18% عنوان شده است. سود حاصل از فروش اوراق بهادر و یا فروش سهام مالیات بر سود را به همراه دارد که نرخ آن در لهستان 19% محاسبه شده است. علاوه بر آن مالیات بر ارزش افزوده نیز یک مالیات غیر مستقیم می باشد که نرخ پایه آن 23% می باشد که ممکن است با کاهش نیز همراه باشد.

اقامت از طریق افتتاح کمپانی در لهستان

افرادی که در کشور لهستان ثبت شرکت می نمایند اجازه اقامت به مدت یک سال را دریافت می نمایند که قابلیت تمدید نیز دارد. در صورتی که متقاضی 5 سال ویزای خود را تمدید نماید و حداقل 2 سال از 5 سال را در کشور لهستان حضور داشته باشد می تواند اقامت دائم این کشور را برای خود و خانواده خود (همسر و فرزندان زیر 18 سال) دریافت نماید. ثبت شرکت در لهستان مزایای زیادی دارد که در این باب می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • افتتاح حساب بانکی در اروپا
  • مجوز تردد و اقامت در کشورهای اتحادیه اروپا و شنگن
  • مجوز کار و تحصیل برای اعضای خانواده
  • عدم نیاز به حضور
  • اخذ اقامت دائم و پاسپورت لهستان

با توجه به میزان هزینه و زمان پروسه ثبت شرکت در کشور لهستان، اقدام برای این امر نیازمند اخذ اطلاعات جزئی و کامل در خصوص شرایط و قوانین کشور مربوطه می باشد در نتیجه پیش از هر تصمیمی برای ثبت شرکت نسبت به دریافت اطلاعات لازم اقدام نمایید. بغیر از روش ثبت شرکت، سایر روش ها نظیر روش تحصیل در لهستان نیز می تواند گزینه کم هزینه و مناسبی نسبت به ثبت شرکت محسوب شود. در نهایت برای اخذ اطلاعات در خصوص راه های مهاجرت به کشور لهستان به شما توصیه می کنیم با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از مشاوره های تیم کارشناسان مجموعه بهره مند گردید.

سوالات پرتکرار در باب تاسیس شرکت در لهستان

متقاضیان ثبت شرکت در این کشور با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • مهم ترین مزیت تاسیس شرکت در لهستان چیست؟ ثبت شرکت در این کشور می تواند اقامت حوزه شنگن را برای سرمایه گذار و اعضای خانواده او به همراه داشته باشد.
  • مناسب ترین بخش برای سرمایه گذاری در لهستان چیست؟ سرمایه گذاری در صنعت نساجی، کشتی سازی، حمل و نقل، نوشیدنی، مواد خوراکی و خدمات اجتماعی می تواند بالاترین سود را در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.
  • پروسه ثبت شرکت در این کشور چه مدت زمان لازم دارد؟ ثبت شرکت یک پروسه 45 روزه است که بسته به شرایط فرد می تواند تا 30 روز نیز کاهش پیدا کند.
  • میزان مالیات در کشور لهستان چگونه محاسبه می شود؟ میزان مالیات بر ارزش افزوده در کشور اسپانیا 23% به صورت پیش فرض اعلام شده است اما این میزان بسته به درآمد شرکت ها متفاوت خواهد بود.
  • آیا امکان خرید امتیاز یک شرکت ثبت شده در کشور لهستان برای شهروندان خارجی وجود دارد؟ شهروندان خارجی محدودیتی برای خرید سهام شرکت در لهستان نخواهند داشت.
  • شرایط اخذ مجوز اقامت موقتی لهستان از طریق ثبت شرکت چیست؟ اینکه اولا سرمایه گذار خارجی یک شرکت تجاری نوآورانه ای را در لهستان راه اندازی بکند و دوما درآمد سالیانه آن از طریق فعالیت شرکت حداقل حدود EUR 15000 (یورو) باشد.
  • شرایط اخذ اقامت دائم ( PR) و تابعیت لهستانی از طریق ثبت شرکت چیست؟ ابتداء فرد سرمایه گذار بایستی مجوز اقامتش را حدود 5 سالی تمدید بکند و از آن 5 سال نیز حداقل 2 سالش را در لهستان زندگی کرده باشد تا از این طریق به اقامت دائمی لهستان دست یابد. و در ادامه نیز با اقامت 3 ساله در این کشور می تواند به شهروندی لهستان دست یابد.
4.6/5 - (13 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ثبت شرکت در لهستان

  1. امینی گفت:

    باسلام وعرض ادب هزینه صفرتاصدثبت شرکت با مسئولیت محدودوشروع یک بیزنس مثل پرورش طیوریا مرغ وهزینه موسسه شما نیازبه چقدرسرمایه حدودالازم داره درکشورلهستان

    1. داوری گفت:

      سلام
      در باره هزینه ها با مشاورین ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *