ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در لوکزامبورگ

ثبت شرکت در لوکزامبورگ

سرمایه گذاران و افرادی که بالای 40 سال دارند و نمی توانند از روشهای تحصیل و کار مهاجرت کنند این سوال را مطرح می کنند که ثبت شرکت در لوکزامبورگ چگونه است و چه شرایطی دارد؟ لوکزامبورگ کشوری کوچک است که تنها 160000 کیلومتر مربع مساحت و حدود 600000 نفر جمعیت دارد به همین دلیل با سختگیری بیشتری نسبت به هلند، کانادا، آلمان، ایتالیا، مجارستان و غیره به خارجی ها تابعیت می دهد. با این حال بسیاری از ثروتمندان و سرمایه گذاران آمریکایی طی 2 دهه گذشته نسبت به سرمایه گذاری در 2 کشور اروپایی کوچک یعنی موناکو و لوکزامبورگ علاقه نشان داده اند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی در خصوص ثبت شرکت در لوکزامبورگ ارائه شده است که امید است مفید واقع گردد.

  • شرایط ثبت شرکت در کشور لوکزامبورگ چیست؟
  • آیا لوکزامبورگ مقصد مناسبی برای ثبت شرکت به حساب می آید؟
  • انواع شرکت های موجود در کشور لوکزامبورگ کدامند؟
  • هزینه ثبت شرکت در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان از طریق ثبت شرکت، در لوکزامبورگ اقامت دریافت کرد؟

مهاجرت به لوکزامبورگ در سال 2022

محبوب ترین روش های مهاجرتی برای زیر 40 ساله ها 2 روش تحصیل و کار است؛ مهاجرت به لوکزامبورگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع بیش از نیمی از جمعیت لوکزامبورگ را خارجی ها تشکیل داده اند البته خارجی هایی که تابعیت یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا را دارند؛ دلیل این امر را می توان سختگیری لوکزامبورگ برای صدور ویزا برای سایرین و همچنین گران قیمت بودن لوکزامبورگ چه به لحاظ شهریه دانشگاه ها و مدارس و چه به لحاظ هزینه ماهیانه زندگی دانست. در واقع تنها دانشگاه موجود در خاک لوکزامبورگ که دولتی باشد دانشگاه لوکزامبورگ (University of Luxembourg) است و سایر دانشگاه های این کشور که غالبا شعبه دیگری از دانشگاه های آمریکایی هستند شهریه های بالایی از دانشجویان می گیرند که بعضا به سالیانه 30000€ (یورو) هم می رسد.

اطلاعات بیشتر: ثبت موسسه غیرتجاری در همدان

از طرف دیگر بر خلاف کار در آلمان و اتریش که با اخذ ویزای 6 ماهه ای تحت عنوان ویزای جستجوی کار به راحتی امکان پذیر است، تنها راه اخذ ویزای کاری لوکزامبورگ داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای لوکزامبورگی می باشد. البته فرصت های شغلی نسبتا خوبی در لوکزامبورگ وجود دارد که افرادی که مهارت های شغلی بالایی داشته باشند و به یکی از 3 زبان رسمی لوکزامبورگ یعنی فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی مسلط باشند می توانند به آن دست پیدا کنند. منتهی افرادی که بالای 40 سال دارند با توجه به پایین بودن شانس برای اخذ ویزای تحصیلی و کاری ممکن است به فکر ثبت شرکت در لوکزامبورگ باشند هرچند در ادامه توضیح داده خواهد شد که اقامت از این طریق به دست نمی آید. برای مقایسه شرایط بازار کار لوکزامبورگ در نمودار ذیل نرخ بیکاری در این کشور با ایالات متحده آمریکا، هلند و ایتالیا مقایسه شده:

نمودار مقایسه درصد بیکاری در لوکزامبورگ و چند کشور دیگر

آشنایی با ثبت شرکت در لوکزامبورگ

برای ثبت شرکت و اصطلاحا شروع یک استارت آپ در این کشور گام های متعددی باید پیموده شود که به طور خلاصه عبارت هستند از:

  • گام اول، باز کردن حساب بانکی: اولین کاری که فرد علاقه مند به ثبت شرکت در لوکزامبورگ باید انجام دهد باز کردن حساب بانکی است که فرآیند تقریبا هزینه بری است. میزان هزینه دریافتی از سوی بانک به نحوه ارتباط قبلی مشتری و بانک در گذشته و توافق جدید آن ها بستگی دارد اما به طور متوسط سالیانه 250€ (یورو) است.
  • گام دوم، انتخاب نام شرکت: متقاضی باید اطمینان حاصل کند قبلا کسی آن نام را ثبت نکرده باشد و آن را در مرکز “تجارت و ثبت شرکت” ثبت نماید.
  • قدم سوم، انتخاب نوع شرکت: انواع و اقسام شرکت ها در لوکزامبورگ وجود دارند هر چند پرطرفدارترین آن ها شرکت با مسئولیت محدود است که باید 12500€ (یورو) سرمایه داشته باشد.
  • گام چهارم، تصویب اساسنامه: اساسنامه شرکت که نحوه اداره شرکت در چهارچوب قوانین لوکزامبورگ را مشخص می کند باید توسط شرکا یا سهامداران (متناسب با نوع شرکت) تصویب گردد.
  • قدم پنجم، منتقل کردن سرمایه در نظر گرفته شده به بانک: میزان سرمایه مورد نظر شرکا یا سهامداران باید به بانک تقدیم شود.
  • گام ششم، گواهی بلوکه کردن حساب: بانک باید حساب باز شده را پس از طی فرایند قانونی به شخص حقوقی اختصاص دهد و برداشت حساب توسط شخص حقوقی و سایر اشخاص حقیقی را تا اطلاع ثانوی مانع گردد.
  • قدم هفتم، ارسال گواهی رفع بلوکه شدن حساب: پس از این که شرکت با موفقیت ثبت شد مجمع باید گواهی مبنی بر رفع بلوکه شدن حساب صادر کند. این گواهی موجب می شود شخص حقوقی قادر باشد از حساب بانکی مذکور در بانک لوکزامبورگی مطابق قوانین لوکزامبورگ و اساسنامه شرکت برداشت نماید.

آشنایی با ثبت شرکت در لوکزامبورگ

سایر مراحل برای ثبت شرکت در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ از طریق ثبت شرکت اقامت نمی دهد منتهی خارجی هایی که اقامت کاری این کشور را دارند می توانند برای ثبت شرکت هم درخواست دهند. اما کسانی که اقامت این کشور را دارند یا تابعیت آمریکا و سایر کشورهایی را دارند که اجازه ثبت شرکت در لوکزامبورگ را دارا می باشند می توانند در این کشور شرکت ثبت نمایند. گام های گفته شده باید توسط تمامی شرکت ها طی گردد منتهی گام هشتم و نهم از سوی یک سری شرکت های خاص ضروری است که طی شود؛ این مراحل عبارت هستند از:

  • گام هشتم، درخواست لیسانس تجاری: برخی مشاغل خاص از جمله فعالیت های تبلیغاتی و غیره مکلف اند بر مبنای قانون تصویب شده در 2 سپتامبر 2011 برای شروع فعالیت قانونی خود چنین لیسانسی را درخواست نمایند. این لیسانس در صورتی داده می شود که شرکت به طور فیزیکی در خاک لوکزامبورگ واقع شده باشد و تمامی مراحل قبلی مطابق قوانین تجاری لوکزامبورگ طی شده باشد.
  • گام نهم، درخواست برای اخذ شماره (VAT (Value Added Tax: مالیات بر ارزش افزوده یا VAT در واقع مالیات بر مصرف است که برای فعالیت های اقتصادی در نظر گرفته شده است. تمامی شرکت هایی که بر اساس قانون لوکزامبورگ موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند باید این گام را طی نمایند.

در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به مهاجرت به لوکزامبورگ به طور کلی ارائه شد اما تمرکز اصلی مقاله بر روی گام هایی بود که باید برای ثبت شرکت در لوکزامبورگ طی گردد. البته برخی از کشورهای دنیا از جمله اتریش و مجارستان با ثبت شرکت به افراد اقامت می دهند منتهی لوکزامبورگ همانند آلمان در این گروه قرار نمی گیرد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *