ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در مالتا

ثبت شرکت در مالتا

بر اساس آخرین تغییرات، ثبت شرکت در مالتا از سال 2004 که این کشور به عضویت اتحادیه اروپا پیوست، برای بسیاری از سرمایه گذاران جذاب شده است. به همین دلیل ما در این مقاله که توسط تیم تحقیقاتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده تمام سعی خود را بر این مبنا قرار داده ایم که به شما علاقه مندان به ثبت شرکت در مالتا کلیه اطلاعات را در این خصوص به خدمتتان ارائه دهیم. زیرا ثبت شرکت در مالتا یکی از سریع ترین راه های سرمایه گذاری می باشد و متقاضیانی که قصد ثبت شرکت را دارند باید این راه را با کمترین ریسک جلو ببرند تا در آخر منجر به اقامت و تابعیت شود.

  • آیا برنامه های ثبت شرکت در اروپا راه منطقی برای اخذ اقامت محسوب می گردد؟
  • بعد از انجام چه تعهداتی امکان اخذ اقامت برای مهاجر در کشور مالتا وجود خواهد داشت؟
  • شرایط و مراحل ثبت شرکت در مالتا 2023 چیست؟
  • انواع ساختارهای شرکت در کشور مالتا کدامند؟
  • حداقل سرمایه لازم به منظور ثبت شرکت در مالتا چقدر است؟
  • ویزای مخصوص موسسان شرکت در کشور مالتا چیست؟
  • این ویزا چند سال اعتبار دارد؟
  • و آیا امکان تبدیل آن به مجوز اقامت دائم مالتا وجود دارد؟
  • مزایای ثبت شرکت در کشور مالتا چیست؟

شرایط و روش های سرمایه گذاری برای اخذ اقامت مالتا 2023

در کشور مالتا شرایط از همه نظر برای انجام سرمایه گذاری فراهم است و دولت مالتا نیز با برنامه اقامت سرمایه گذار از این سرمایه گذاران حمایت می کند. اصولا برنامه ویزای اقامت مالتا به سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی در مهاجرت و زندگی در این کشور  کمک می کند. تحت همین برنامه مهاجرتی، سرمایه گذاران می توانند به اقامت موقت یا دائمی مالتا دست یابند.

روش های مختلف برای اخذ اقامت سرمایه گذار مالتا 2023
روش هاشرایط
روش اول (خرید یا اجاره ملک در مالتا)اجاره ملک در مالتا با هزینه سالیانه حدود €10000 (یورو) و یا خرید ملکی در مالتا با حداقل ارزش €270000 (یورو)
روش دوم ( خرید سهام دولتی در مالتا)خریداری سهام و اوراق قرضه دولتی مالتا با حداقل ارزش حدود€250000 (یورو) به مدت حداقل 5 سال
روش سوم (اثبات درآمد)حداقل درآمد سالانه €100000 (یورو) خارج از مالتا و یا داشتن دارایی خالص (مثل ملک، سهام، اوراق قرضه، بیمه و دیگر دارایی های ثابت) به ارزش حداقل 500000€ (یورو)

معرفی برنامه مجوز اقامت استارت آپ مالتا

در طی سال های اخیر، دولت مالتا رویکرد بازی نسبت به استارت آپ ها و کارآفرینان نوآور خارجی در این کشور اتخاذ کرده است. و همین امر نیز به جذب هر چه بیشتر موسسان استارت آپ های خلاق به کشور مالتا کمک زیادی کرده است. و اما برنامه ای که دولت مالتا به کارآفرینان خارجی ارائه کرده برنامه اقامت استارت آپ مالتا Malta Start-Up Residence Permit می باشد. برنامه ای که به ذعم کارشناسان یک گام ملموس دیگر برای افزایش رقابت در زمینه کسب و کارهای نوآور در این کشور می باشد.

فرآیند درخواست ویزای استارت آپ مالتا 2023

هر متقاضی یا کارآفرین خارجی برای ثبت درخواست ویزای استارت آپ مالتا می بایستی مراحل چندی را طی کند. اولین مرحله از این کار با تهیه مدارک لازم شروع می شود. و سپس متقاضی هزینه های دولتی این کار را که در حدود €10000 (یورو) است را پردخت می کند. سپی منتظر می ماند تا امور اداری ثبت شرکت در مالتا به اتمام برسد. سپس تاییدیه ثبت شرکت خودش را دریافت می کند. در ادامه نیز بیومتریک خود را تحویل داده، تعهد مالی سپرده و مبلغ متناسبی را سپرده گذاری می کند. در ادمه نیز مابقی هزینه اداری را پرداخت کرده و به سراغ اخذ مجوز اقامت مالتا می رود.

چگونگی ثبت شرکت در مالتا

کشور مالتا از سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا پیوسته است و از کلیه قوانین آن تبعیت می نماید. با توجه به وضعیت صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، مالتا برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است. ورود این کشور به عضویت اتحادیه اروپا، باعث تغییرات بزرگی در این کشور شده است و به رشد اقتصادی این کشور کمک عمده ای نموده است، قدرت اصلی کشور مالت به دلیل موقعیت استراتژیک این کشور میباشد و مالتا همچنین جهت ارائه موقعیت مکانی مناسب به عنوان مرکز مالی پیشرو در نقشه جهان محسوب می شود.

سیستم مالیاتی رقابتی، نیروی کار چند زبانه و گردشگری قوی که منعکس کننده جذابیت قابل توجه جزایر مالتی است، از جمله دلایلی محسوب می شود که این کشور را در لیست کشورهای محبوب قرار می دهد. مالتا روابط اقتصادی با کشورهای اتحادیه اروپا و شمال آفریقا دارد. با توجه به رشد اقتصادی عمده، دولت برنامه های مختلفی را ارائه می دهد که مشوق سرمایه گذاران برای ورود به این کشور شود. و یکی از طرق ورود سرمایه به کشور مزبور از طریق ثبت شرکت در مالتا می باشد.

انواع ثبت شرکت در مالتا در 2023

ثبت شرکت در این کشور طی سال 2023 به چند دسته تقسیم می شود، انواع ثبت شرکت شامل موارد زیر می باشد:

  • شرکت های مسئولیت محدود
  • مشارکت عمومی و یا مشاغل مشترک
  • مشارکت محدود
  • شرکت با مسئولیت خاص

کمپانی های مشارکت محدود در مالتا

برای ثبت شرکت در مالتا، قانون شرکت ملی مالت بیان می دارد که یک شرکت خصوصی با مشارکت محدود، باید دارای حداقل سرمایه 1165€ (یورو) باشد و حداقل 20% از مبلغ سهام باید به عنوان سپرده در حساب بانکی شرکت باقی بماند. علاوه بر این، شرکت خصوصی نیز ملزم به داشتن حداقل دو سهامدار، یک مدیر، یک وزیر شرکت و یک دفتر ثبت شده است. البته اگر یکی از مدیران شرکت از اتباع کشور مالتا باشد شرایط بهتری را فراهم می نماید.

کمپانی های مشارکت محدود در مالتا

ثبت شرکت مسئولیت محدود در مالتا

شرکت های تحت عنوان مسئولیت محدود نیز ممکن است به عنوان شرکت های دولتی این امکان را در اختیار سرمایه گذاران برای ثبت شرکت قرار دهد. این نوع شرکت ها باید حداقل دو سهامدار داشته باشد. علاوه بر این حداقل سرمایه متعلق به شرکت باید حدود 46600€ (یورو) باشد که در صورت نیاز 25% سرمایه، می تواند پس از ثبت شرکت پرداخت شود. شرکت دولتی باید حداقل دو مدیر را داشته باشد و ممکن است گزینه معاملاتی سهام در بورس سهام مالتی باشد.

مشارکت عمومی یا مشاغل مشترک در مالتا

ساختارهای شرکت های بین المللی ممکن است یک مجوز یا یک شعبه را در کشور مالت ایجاد کنند به عبارتی دیگر، یک فرد راه ساده تری برای راه اندازی یک شرکت در مالت را با انتخاب گزینه ای از مالکیت فردی می تواند انتخاب نماید. در ادامه شرایط شرکت ها با مالکیت خاص را تعریف می کنیم. یکی دیگر از انواع ثبت شرکت در مالت شرکت تک مالکیتی یا شرکت با مسئولیت خاص می باشد. این نوع شرکت بیشتر برای کسانی می باشد که کارآفرین می باشند و یک طرح و ایده خاص دارند و با این طرح این امکان را دارند که فعالیت خود را در این کشور ادامه دهند. مراحل ثبت شرکت مانند انواع دیگر ثبت شرکت در این کشور است با این تفاوت که ثبت شرکت در این روش با سرعت بیشتری انجام می شود.

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در مالتا

برای راه اندازی یک شرکت در کشور مالتا شما نیاز به یک اساس نامه که حاوی اطلاعات زیر باشد را دارید:

  • نوع شرکت
  • نام شرکت
  • نوع فعالیت دفتر
  • محل اقامت از طریق تمکن مالی نماینده شرکت
  • نام و محل اقامت هر سهامدار
  • دفتر ثبت نام در مالت
  • تعداد مدیران

مراحل ثبت شرکت در مالتا

به محض این که اسناد و مدارک لازم را تهیه نمودید، باید مراحل زیر را برای ثبت شرکت خود انجام دهید:

  1. شما باید یک محلی را برای شرکت در اختیار داشته باشید.
  2. حداقل سرمایه ثابت برای راه اندازی یک شرکت خصوصی، معادل 1165€ (یورو) را در اختیار داشته باشید.
  3. یک حساب بانکی در مالت برای شرکت افتتاح نمائید.
  4. حداقل سرمایه ثابت در مورد شرکت های دولتی تقریبا 46600€ (یورو) است که 25% آن باید پس از ثبت شرکت وارد حساب شرکت شود.
  5. به محض ثبت شرکت باید برای دریافت کد مالیاتی ثبت نام نمائید.
  6. اگر کارکنان خود را برای شرکت خود در مالتا استخدام می نمائید، مشارکت اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

در سال های اخیر یکی از راه هایی که اکثر اتباع ایرانی برای ورود به این کشور قبل از ایجاد یک شرکت درخواست می کردند، تحصیل در کالج زبان در مالتا بود که اتفاقا برای افرادی که قصد ایجاد یک بیزینس در این کشور را داشتند، این اقامت یک ساله تحصیلی فرصت خوبی برای ارزیابی اولیه در محیط بود.

یکی از این راه ها پذیرش در دوره های زبان مالتا می باشد که در خصوص دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله مربوطه در همین سایت مراجعه نمائید و کلیه اطلاعات را در خصوص آن دریافت نمائید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش است شما متقاضیان مهاجرت به مالتا را راهنمائی نموده و کلیه اطلاعات را در این خصوص در خدمت شما متقاضیان قرار دهد.

سوالات پرتکرار درباب شرایط ثبت شرکت در مالتا

از آنجائی که کشور مالتا هم عضو اتحادیه اروپایی (EU) و هم عضو ناحیه شنگن اروپاست و در ضمن دارای شرایط نسبتا آسانی برای ثبت شرکت می باشد، مورد توجه سرمایه گذاران و کارآفرینان ایرانی قرار دارد. از همین رو نیز آنها سوالات زیر را در اینباره مطرح می کنند:

  • انواع شرکت برای ثبت در کشور مالتا چیست؟ شرکت با مسئولیت محدود، شرکت مشارکت عمومی، شرکت مشارکت محدود و شرکت با مسئولیت خاص
  • بهترین و آسانترین نوع شرکت برای ثبت در مالتا چیست؟ شرکت با مسئولیت محدود (LLC)
  • شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مالتا چیست؟ موسس شرکت باید دارای حداقل سرمایه 1165€ (یورو) باشد و حداقل 20% از مبلغ سهام باید به عنوان سپرده در حساب بانکی شرکت باقی بماند.
  • ویزای مربوط به موسسان شرکت در مالتا چیست؟ این ویزا با نام ویزای استارت آپ مالتا Malta Start-up Visa با اعتبار 3 ساله شناخته می شود. و بعدا نیز به شرط تامین شرایط لازم تا 5 سال نیز قابل تمدید می باشد.
  • آیا حضور فیزیکی موسس و یا موسسان شرکت در مالتا الزامی است؟ بله
  • امتیازات اخذ ویزای استارت آپ مالتا چیست؟ ثبات خانوادگی و بیزینسی بلند مدت، اخذ معافیت های مالیاتی، جذب استعدادهای بین المللی، دسترسی به بازار اتحادیه اروپایی (EU) و … از جمله این امتیازات است.
  • انواع روش های سرمایه گذاری در مالتا 2023 چیست؟ خرید و یا اجاره ملک، خرید سهام، دارایی خالص و نیز ثبت شرکت از آنجمله روش هاست.
  • حداقل سرمایه لازم برای اخذ ویزای اقامت سرمایه گذار مالتا چقدر است؟ گزینه اجاره ملک در مالتا با ارزش EUR 10000 (یورو) شروع میشود که ارزانترین گزینه است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *