ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در مجارستان

ثبت شرکت در مجارستان

به علت اقتصاد قوی، مهاجرت به مجارستان در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده و یکی از روش های مهاجرت به این کشور ثبت شرکت در مجارستان است. کشور مجارستان به علت زیرساخت های بسیار قوی در بحث حمل و نقل از آب و هوای بسیار پاکی بهره می برد به خصوص در پایتخت این کشور یعنی شهر بوداپست. به طور معمول شما در بوداپست خودروهای زیادی را در طول روز در خیابان‌ ها نمی‌ بینید به همین دلیل آلودگی هوا در این کشور نزدیک به صفر است.

  • انواع شرکت های تجاری در مجارستان 2023 چیست؟
  • شرایط و هزینه ثبت شرکت در کشور مجارستان چگونه است؟
  • متداولترین شرکت تجاری برای ثبت در مجارستان چیست؟
  • ویزای مجارستان برای راه اندازی و مدیریت شرکت در این کشور چیست؟
  • آیا کارآفرینان با ثبت شرکت در مجارستان می توانند به اقامت دائم این کشور برسند؟

در مجارستان بارندگی بسیار اتفاق می‌ افتد به همین جهت این کشور بسیار سرسبز و دارای جنگل های متنوع است. جمعیت جمهوری مجارستان بیش از 10000000 نفر و زبان دوم آنها آلمانی یا روسی است. مردمان کشور مجارستان مسیحی هستند و پروتستان ها حدود %25 از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و به جهت راهنمایی شما بزرگواران نوشته شده است.

کلیات ثبت شرکت در مجارستان در سال 2023

از ساده ترین راه ها برای اخذ اقامت و شهروندی مجارستان در سال 2023 ثبت شرکت در این کشور می باشد که این امکان را برای شما فراهم میکند پس از مدتی بتوانید اقامت دائم برای خود و خانواده خود دریافت کنید. مجارستان کشور فرصت ها و شرایط خارق العاده است و اگر شما مدیریت قوی داشته باشید می توانید پس از مدت کوتاهی شرکت خود را در این کشور به موفقیت‌ های بزرگی برسانید. برخلاف سایر کشورهای اروپایی ثبت شرکت در مجارستان بسیار ساده است و شما می توانید از مزایای مالیات پایین تر (تنها %10 از سرمایه کل یک شرکت) و تسریع در امر ثبت شرکت بهره مند شوید.

ثبت و راه اندازی یک شرکت در کشور مجارستان فقط چند روز زمان خواهد برد و این کشور گزینه بسیار مقرون به صرفه ای برای سرمایه گذاری می باشد. همچنین لازم نیست برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان سرمایه زیادی داشته باشید. شما می توانید با کمک یک وکیل خوب از تمام حمایت های لازم برای ثبت شرکت در این کشور بهره مند شوید.

به طور کلی پرداخت VAT، ثبت عنوان شرکت، افتتاح حساب بانکی و تعریف یک سیستم حسابداری در این راه قدم های اصلی شما برای ثبت شرکت است. همچنین تنظیم اساسنامه و تحویل آن به سفارت مجارستان همراه با مدارک لازم برای ثبت شرکت و اجاره یک مکان مشخص به نام شخص حقوقی مهمترین مراحلی است که باید طی کنید.

کلیات ثبت شرکت در مجارستان

انواع شرکت در مجارستان

مطابق قانون فرآیند ثبت شرکت در مجارستان، علاقه مندان به این پروسه می توانند شرکت خود را در یکی از انواع ذیل ثبت نمایند:

  1. شرکت تک مالکیتی: این نوع شرکت برای فردی مناسب است که شریکی ندارد و تمایل دارد به تنهایی تجارتی را در مجارستان ایجاد نماید.
  2. شرکت های تضامنی و نسبی: برای ثبت هر کدام از این 2 شرکت که به لحاظ قوانین و ویژگی ها شباهت زیادی با هم دارند، حداقل 2 شریک نیاز است.
  3. شرکت با مسئولیت محدود: با توجه به نوع فعالیت شرکت، می تواند خصوصی یا عمومی باشد.
  4. شرکت تابعه: این نوع شرکت مورد نظر شرکت های خارجی ای می باشد که قصد دارند شعبه ای در کشور مجارستان ایجاد نمایند.

البته باید توجه داشت غالب اشخاص حقیقی خارجی زمانی که قصد دارند در مجارستان تجارتی در مقیاس بزرگ راه اندازی نمایند، شرکت سهامی خاص یا سهامی عام تاسیس می کنند. برای ثبت چنین شرکتی در مجارستان حداقل سرمایه شرکت می بایست مطابق قوانین HUF5000000 (فورینت مجارستان) باشد. مدیریتی چنین شرکتی بر عهده هیئت مدیره می باشد که مطابق قوانین مجارستان باید حداقل 3 نفر باشند. شرکت با مسئولیت محدود نیز در مجارستان طرفداران زیادی دارد.

چرا که با ثبت آن شریک یا شرکا در قبال دیون شرکت ثبت شده در مجارستان، لازم نیست هزینه ای از اموال خود نمایند. زیرا تنها به میزان سرمایه ای که وارد شرکت کرده اند در مقابل طلبکاران مسئول خواهند بود. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مجارستان در صورتی که موسس آن 1 نفر باشد حداقل HUF100000 (فورینت مجارستان) و در صورتی که موسسین آن 2 نفر یا بیشتر باشند، HUF500000 (فورینت مجارستان) سرمایه اولیه لازم است.

شرایط و ضوابط تنظیم اساسنامه شرکت در مجارستان

به طور کلی در اساسنامه شرکت لازم است که نام شرکت، نام اعضای شرکت، آدرس دفتر شرکت، حوزه فعالیت، سرمایه اولیه و مسائلی از این قبیل را ذکر کنید. مهاجرانی که برای اولین بار تصمیم به ثبت شرکت در این کشور دارند تنها می توانند شرکتی با مسئولیت محدود که با نام “KFT” شناخته می شود ثبت کنند. شما تنها پس از گذشت 3 سال از ثبت شرکت می توانید در مجارستان اقامت دائم برای خانواده خود نیز دریافت کنید. مدارک لازم برای ثبت شرکت در مجارستان به شرح زیر می باشد:

  • اصل و کپی پاسپورت مدیر و شرکاء
  • آدرس پستی دفتر رسمی شرکت
  • پرداخت تمام و کمال هزینه ثبت شرکت

همچنین مدارکی که برای دریافت ویزای کاری لازم دارید به شرح زیر می باشد: اصل و کپی پاسپورت، اصل و کپی شناسنامه، چند عکس پاسپورتی، سند ازدواج، یک سند از مال غیر منقول که ثابت کند شما تمکن مالی کافی دارید. توجه داشته باشید که تمام مدارک و اسناد شما در تمام مقاطع حتما باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.

جزئیات مهم در خصوص افتتاح کمپانی در مجارستان

در زمان ثبت شرکت دفاتر ثبت در کشور مجارستان به شما گزینه ای پیشنهاد می کنند تحت عنوان “ثبت بیمه برای شرکت” که در شرایطی که شما تازه وارد این کشور شده‌ اید و هنوز تجربه تجاری کافی ندارید لازم است که از این گزینه استقبال کنید و شرکت خود را حتماً بیمه کنید زیرا در شرایط استثنایی و مواقعی که نیاز به یک پشتوانه برای جبران خسارات دارید بسیار به کمک شما خواهد آمد. در خصوص هزینه بیمه کار باید بگوییم که این مبلغ از حدود 150€ (یورو) به صورت ماهانه شروع می شود و تا 300€ (یورو) برای هر ماه متغیر است.

3 شرط اصلی ثبت شرکت در مجارستان

نکته مهم دیگر در خصوص جزئیات ثبت شرکت در این کشور این است که شما موظف هستید در تمام مراحل تجاری از صداقت خود استفاده کنید و همواره حقیقت را به مراجع قضایی اداری و حقوقی بگویید. در غیر این صورت مرتکب جرم شده اید و در کشور مجارستان قوانین سفت و سختی در زمینه برخورد با جرائم تجاری وجود دارد. به طور کلی قبل از تصمیم برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان لازم است به صورت کلی به تمام زوایا و جنبه‌ های این کار دقت کنید و راجع به آن تحقیق کنید و از وکلای حقوقی بحث مهاجرت مشاوره بگیرید.

شرایط ویزای مجارستان جهت ثبت شرکت

در واقع ویزای اختصاص یافته به افرادی که خواهان ثبت شرکت در مجارستان هستند یک نوع ویزای کاری بنام ویزای بیزینس شخصی private business می باشد. ویزایی که از نوع ویزاهای موقت مجارستان محسوب شده و اعتبار آن به 3 سال می رسد ولی از قابلیت تمدید مجدد برخوردار است. متقاضیان برای اخذ این ویزای مجارستان بایستی 3 شرط اصلی زیر را داشته باشند و همراه با آن همچنین مدارک لازم مثل پاسپورت، عکس پاسپورتی، فرم درخواست تکمیلی، گواهی تمکن مالی کافی، بیمه سلامت و گواهی اسکان را هم آماده کنند:

شرایط ویزای مجارستان جهت ثبت شرکت

اخذ اقامت دائمی و شهروندی مجارستان ازطریق ثبت شرکت

طبق قوانین مهاجرتی کشور مجارستان، افراد از طریق ثبت شرکت و انجام بیزینس مستقیما به مجوز اقامت دائم PR این کشور نمی رسند. بلکه همان طوری که گفته شد آنها از طریق راه اندازی بیزینس شخصی فقط می توانند به ویزای اقامت موقت موسوم به ویزای بیزینس شخصی با اعتبار 3 ساله دست یابند. آنها پس از زندگی 5 ساله در کشور مجارستان ابتدا به اقامت دائم و بعدا با زندگی 8 ساله دیگر در این کشور به شهروندی مجارستانی خودشان دست می یابند. اما تنها روش سریع برای اخذ اقامت دائم مجارستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی با سرمایه حداقل €300000 (یورو) می باشد.

گزینه ای که در مقایسه با گزینه های دیگر کشورها یکی از بهترین ها پیش روی سرمایه گذاران خارجی برای اخذ اقامت اروپایی محسوب می شود:

مقایسه برنامه اقامت دائمی کشورها بر حسب حداقل سرمایه لازم

اما دلیل یا دلایل مهمی که سرمایه گذاران خارجی برای اخذ اقامت اروپایی برنامه سرمایه گذار مجارستان را انتحاب می کنند این است که:

  • سطح سرمایه لازم برای اخذ PR در مجارستان نسبت به اغلب کشورهای اروپایی پایین تر است.
  • میزان هزینه اداری در قالب برنامه سرمایه گذار مجارستان نیز پایین تر است.
  • در قالب این برنامه می توان برای کل اعضای خانواده اقامت دائمی گرفت.
  • در قالب همین برنامه نیز نهایتا در عرض 4 هفته می توان به PR مجارستان رسید.
  • این نوع اقامت دائمی 5 ساله بوده و در هر 5 سال یکبار تمدید می شود.

برای اطلاع از رنج درآمد کار در مجارستان نیز می توان از داده های نمودار زیر بهره گرفت:

رنج درآمدی کارگران در مجارستان (فورنیت در ماه)

شرایط کار و هزینه های زندگی در مجارستان

اگر از بحث خود اشتغالی و ثبت شرکت یا سرمایه گذاری در مجارستان بگذریم، کار کردن در این کشور نیاز به یک دعوت نامه از سوی یک کارفرمای مجارستانی دارد. مجارستان عضو اتحادیه اروپایی (EU) می باشد، دعوت نامه ها به مدت 3 ماه در خود کشور مجارستان و در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اشتراک و آگهی گذاشته می‌ شود، اگر در مدت 3 ماه شخصی خواهان این شغل ها نبود دیگر افراد می توانند برای آن ها درخواست دهند. کار در کشور مجارستان به پاره وقت و نیمه وقت تقسیم می‌ شود و افراد می‌ توانند از طریق روزنامه های محلی و یا موسسات کاریابی معتبر برای یافتن شغل درخواست دهند.

اگر شما مجرد هستید و خواهان یک زندگی ساده در کشور مجارستان می‌ باشید 800€ الی 1000€ (یورو) به صورت ماهانه در این کشور هزینه خوراک و پوشاک و مسکن شما خواهد بود. به طور میانگین کشور مجارستان از نظر هزینه های زندگی تفاوت چندانی با کشور ما ندارد. مانند کشور ایران هزینه سوخت در این کشور نسبتاً پایین است زیرا مجارستان یکی از صادر کننده های سوخت می باشد و برای تامین سوخت مورد نیاز شهروندان خود مشکلی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امور مهاجرت به مجارستان و اخذ انواع ویزا می توانید با کارشناسان متخصص و با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

5 دیدگاه برای “ثبت شرکت در مجارستان

  1. Hossein گفت:

    سلام خسته نباشید
    آیا با ثبت مغازه با طرح تجاری فروش خرما میشه در این کشور اقامت و در نهایت تابعیت این کشور را گرفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیلی کلی و مبهمه و نیاز به بررسی دقیق تر داره دوست من

  2. مهدی گفت:

    با سلام
    مهندس عمران با 20 سال سابقه تخصصی در رشته تحصیلیم می باشم
    لطفا در خصوص شرایط ثبت شرکت وهزینه های آن راهنمایی بفرمایید.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در خصوص هزینه های و شرایط جزئی لطفا با مشاورین ما در تماس باشید

    2. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در خصوص هزینه ها و شرایط جزئی لطفا با مشاورین ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *