ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در کره جنوبی

ثبت شرکت در کره جنوبی

در سال های اخیر کره جنوبی مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است و اکثر سرمایه گذاران علاقمند به ثبت شرکت در کره جنوبی هستند. این دولت نیز علاقمند به جذب سرمایه گذران خارجی می ­باشد. از همین رو مزایای و امتیازاتی را برای سرمایه گذران خارجی در نظر گرفته است. بطوریکه سرمایه گذاران خارجی در این کشور از پرداخت مالیات معاف هستند و این کشور به افرادی که قصد سرمایه گذاری در کره جنوبی را دارند، کمک هزینه هایی را پرداخت می­ نماید.

سرمایه گذاری در این کشور به روش هایی همچون تاسیس شرکت با مسئولیت محدود، دفتر شعبه، دفتر نمایندگی، مشارکت عمومی، مشارکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی امکان پذیر است. تاسیس شرکت در این کشور یکی از روشهای پرطرفدار سرمایه گذاری است. پروسه ثبت شرکت در این کشور نسبتاً دشوار است، اما مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی عزیزان را در این مسیر یاری و راهنمائی خواهند نمود.

  • چگونه می توان از طریق ثبت شرکت در کره جنوبی اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • قوانین دریافت اقامت کره از طریق ثبت شرکت چیست؟
  • چه محدودیت هایی برای ثبت شرکت در کره وجود دارد؟
  • مهم ترین مزایا و معایب ثبت شرکت در کره جنوبی چیست؟

چگونگی ثبت شرکت در کره جنوبی در 2022

همانطور که بیان نمودیم در سال 2022 سرمایه گذاری از طریق تاسیس شرکت روشی است که اکثر سرمایه گذاران خارجی آن را بر می­ گزینند. سرمایه گذاران جهت اخذ اقامت کره جنوبی باید ویزای D-8 کره را اخذ نمایند که دارای 6 ماه اعتبار است و در صورت تمایل می­ توانند تا 5 سال دیگر آن را تمدید نمایند.

پروسه ثبت شرکت در این کشور بگونه ای است که سرمایه گذار باید دارای یک طرح تجاری مناسب باشد تا با ارائه آن به اداره تجارت کره جنوبی بتواند تأییدیه این اداره را اخذ نماید. با اخذ تأیید نامه تجاری از اداره بازگانی این کشور سرمایه گذار می­ تواند مکانی را برای ایجاد کسب و کار خود اجاره نموده و با تنظیم اساسنامه شرکت نسبت به دریافت کد مالیاتی و افتتاح حساب در این کشور اقدام نماید. در نهایت فرد با ارائه تمامی مدارک لازمه می­ تواند شرکت خود را در کره جنوبی به ثبت برساند.

چگونگی ثبت شرکت در کره جنوبی

مدارک لازم جهت تاسیس شرکت در کره جنوبی

سرمایه گذاران در این کشور برای انجام فعالیت های خود در این کشور موظفند تا شرکت خود را به ثبت برسانند. بدین منظور می­ بایست مدارک زیر را به اداره مربوطه در این کشور ارائه نمایند:

  • پاسپورتی معتبر با حداقل اعتبار لازم
  • گواهی مالیاتی
  • مدارک مبنی بر تاسیس شرکت
  • اجاره نامه شرکت
  • ارائه گردش حساب بانکی سرمایه گذار

شرایط ثبت شرکت در کره جنوبی
راه اندازی کسب و کار یا ثبت شرکت در کره جنوبی تقریبا برای هر شرکت فردی یا خارجی امکان پذیر است. با توجه به نوع فعالیت ها و قوانین و مقررات مربوطه می توان کسب و کارها و شرکت های مختلفی را تاسیس کرد. از مرحله اول که مشاوره در مورد نوع صحیح ثبت شرکت تا مدارک مورد نیاز، گواهی های مربوطه، ترجمه محضری، وکالتنامه، افتتاح حساب بانکی، ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده و حتی درخواست ویزا با یک وکیل مطمئن مشورت نمایید. شرکت ها یا افراد خارجی که اقامت محلی در کره جنوبی ندارند، سه گزینه اصلی برای راه اندازی و ثبت کسب و کار یا شرکت در کره جنوبی دارند.

انواع شرکت ها در کره جنوبی برای دریافت اقامت

شرکت محلی / شرکت FDI – این نوع ثبت یک شرکت محلی است اما از آنجایی که مالکیت آن توسط فرد یا شرکت خارجی است به عنوان شرکت سرمایه گذاری مستقیم خارجی طبقه بندی می شود. شرکت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در مقایسه با شرکت‌های معمولی محلی، تحت قوانین کره از چندین مزیت برخوردار هستند.

انواع شرکت در کره جنوبی

شرکت FDI ممکن است در یکی از انواع تجارت زیر تاسیس شود:

  • شرکت سهامی: رایج ترین نوع شکل شرکتی در کره، همچنین برای شرکت های FDI معمولاً شرکتی که تحت این فرم ثبت می شود به / Ltd / Co., Ltd. ختم می شود.
  • شرکت محدود خصوصی: این نوع شرکت به حداکثر 50 سهامدار محدود می شود و برای عموم بسته است. این شکل از شرکت گاهی اوقات به عنوان LLC نامیده می شود.
  • شرکت با مسئولیت محدود: این نوع شرکت با یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) در ایالات متحده قابل مقایسه است.
  • شرکت تضامنی عمومی: این نوع شرکت به دو یا چند شریک نیاز دارد که مسئولیت نامحدود دارند. این شبیه به LLP در ایالات متحده است.

شعبه می تواند در فعالیت های سودآور در کره مشارکت داشته باشد و در معرض قوانین مالیاتی و نرخ های مشابهی باشد که برای شرکت های داخلی کره ای اعمال می شود. دفتر ارتباط نیر مانند شعبه، این شکل از تجارت نیز به عنوان شرکت خارجی در نظر گرفته می شود، اما بر خلاف شعبه، فقط می تواند فعالیت های غیر فروش مانند تحقیق و توسعه، توسعه کسب و کار، تحقیقات بازار، تبلیغات و غیره را انجام دهد که به نمایندگی از آن انجام می شود.

مزایا و معایب ثبت شرکت در کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی از طریق تاسیس شرکت با مزایا و معایبی همراه می­ باشد. افرادی که در مناطق آزاد کره سرمایه گذاری نموده اند، بمدت 5 سال از پرداخت مالیات شرکت خود معاف هستند. اینچئون، بوسان و خلیج گوانیانگ از جمله مناطق آزاد این کشور بشمار می­ روند. شرکت ها با مسئولیت محدود که دارای یک مدیر عامل و یک سهامدار می ­باشد در ظرف مدت 2 ماه در این کشور به ثبت می­ رسد و برای ثبت چنین شرکت هایی سرمایه گذاران نیازی به سفر به این کشور نداشته و از کشور مبدأ خود نیز می­ توانند پروسه ثبت شرکت خود را به انجام برسانند. همچنین تمامی سود و سرمایه افراد بدون هیچ محدودیتی قابل بازگشت است.

موارد فوق مزایای ثبت شرکت در این کشور است و در مقابل تمامی موارد فوق می­توان حقوق ودستمزدهای بالا، اجاره مکانی برای انجام فعالیت ها قبل از ثبت شرکت و عدم برخورداری از مهارت زبان انگلیسی مردم کره از جمله معایبی است که سرمایه گذاران با ثبت شرکت در این کشور با آن روبرو هستند. علاقمندان مهاجرت کاری به کره جنوبی می ­توانند با مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از چگونگی انجام کار در این کشور آگاهی یابند.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *