ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در کشور قطر

ثبت شرکت در کشور قطر

کشور قطر از منابع قابل توجهی از نفت و گاز برخوردار است و ثبت شرکت در کشور قطر یکی از راه های سرمایه گذاری در این کشور می­ باشد. افزایش تعداد سرمایه گذاران خارجی در رشد اقتصادی این کشور تأثیر بسزایی دارد. سرمایه گذاران خارجی اجازه سرمایه گذاری در تمامی بخش های کشاورزی، تولید، سلامت و گردشگری را دارند. یکی از راه هایی که باعث می­ شود افراد بتوانند اقامت دائم قطر را دریافت نمایند ثبت شرکت می­ باشد. علاوه بر این افراد اجازه افتتاح حساب بانکی در قطر را خواهند داشت.

افرادیکه قصد سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در این کشور را دارند برای اینکه بتوانند مجوز ثبت شرکت خود را در این کشور اخذ نمایند باید بیزینس پلن و یا طرح اقتصادی که دولت قطر را مجاب نماید ارائه نمایند. اتاق بازرگانی و تجارت در قطر طرح اقتصادی این دسته از افراد را بررسی و ارزیابی می ­نماید و در صورتیکه برنامه اقتصادی وی باعث باعث بهبود و افزایش رشد اقتصادی در این کشور گردد، مجوز ثبت شرکت برای وی صادر خواهد گردید. علاقمندان به این موضوع می­ توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه مشاوره نمایند.

  • آیا می توان با ثبت شرکت در قطر اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • شرایط زندگی در قطر چگونه است؟
  • آیا می توان در قطر افتتاح حساب بانکی داشت؟
  • انواع شرکت های مجاز برای ثبت در قطر کدامند؟

ساختارهای حقوقی ثبت شرکت در قطر

ثبت شرکت در قطر انواع مختلفی دارد و افراد می ­توانند به روش های مختلفی در این کشور به ثبت شرکت بپردازند. از روش های ثبت شرکت در این کشور می ­توان به ثبت شرکت با مسئولیت محدود، شرکت های مشارکتی، شرکت با همکاری های مشترک، شرکت با سرمایه گذاری مشترک، شرکت های تضامنی، شرکت های سهامی خاص و شرکت های راه اندازی شده را نام برد.

انواع شرکت ها در کشور قطر

انواع شرکت ها در قطر عبارتند از:

  1. شرکت های مشارکتی ساده: این نوع شرکت ها که با هدف انجام فعالیت های تجاری در قطر تأسیس می­ گردند، با همکاری و مشارکت دو یا چند نفر صورت می­ گیرد. مسئولیت شرکا در این شرکت ها بصورت محدود نمی­ باشد و نامی که برای شرکت های تجاری خود در نظر می­ گیرند می­ تواند بر اساس نام شریکان تجاری باشد.
  2. شرکت با همکاری مشترک: این نوع شرکت ها نیز همانند شرکت های مشارکتی ساده می­ باشد با این تفاوت که شرکا در این شرکت ها بصورت شرکای شریک و یا شرکای امین می­ باشد.
  3. شرکت با سرمایه گذاری مشترک: این نوع شرکت ها برای پیشرفت پروژه های تجاری با همکاری نهادها و یا چند نفر تأسیس می­ گردد.
  4. شرکت های سهامی خاص: برای تأسیس این نوع شرکت ها فرد سرمایه گذار می­ باید دارای 1000000 ریال سرمایه اولیه باشد و باید حداقل 2 یا 4 نفر برای ایجاد این نوع شرکت ها با یکدیگر شریک باشند.
  5. شرکت های سهامی عمومی: این نوع شرکت ها که با نام های شرکت های قطری و یا شرکت های سهامی نیز در کشور قطر خوانده می­ شوند دارای مسئولیت های محدود بوده و به دو نوع شرکت سهامی عمومی و شرکت سهامی خصوصی در قطر ثبت می­گردد.
  6. شرکت های تضامنی: این شرکت ها نیز با شراکت دو یا چند نفر که دارای مسئولیت های محود هستند تأسیس می­ گردد.
  7. شرکت با مسئولیت های محدود (LLC): این نوع شرکت ها از جمله شرکت هایی است که سرمایه گذاران خارجی تمایل بسیاری در ایجاد این نوع شرکت ها دارند. ثبت این نوع شرکت ها تنها با شراکت شریکان قطری امکان پذیر است که می­ باید حداقل 51% سرمایه متعلق به شریکان قطری باشد. البته الزامی در تعلق سود حاصله به این شریکان قطری نمی­ باشد.

مجوز ثبت شرکت در کشور قطر

سرمایه گذاران برای ثبت شرکت در قطر می­ باید متناسب به کسب و کار تجاریشان از هر یک از اداره های زیر مجوز ثبت اخذ نمایند:

  • شرکت های گرشگری اخذ تأییدیه از مقامات گردشگری در قطر
  • سازمان های بهداشت و سلامت اخذ تأییدیه از وزارت بهداشت قطر
  • مراکز آمورشی اخذ تأییدیه از سازمان آموزش و پرورش در قطر
  • شرکت های حقوقی تأییدیه از وزارت دادگستری
  • شرکت های صنعتی باید تأییدیه ای از وزارت انرژی این کشور اخذ نمایند.

مجوز ثبت شرکت در کشور قطر

مزایای ثبت شرکت در کشور قطر در 2021

سرمایه گذارانی که قصد ثبت شرکت در این کشور را طی سال 2021 دارند از مزایایی برخوردارند از جمله: عدم پرداخت مالیات به دولت قطر، پرداخت مالیات 5% در کسب و کارهای وارداتی و صادراتی در قطر، برگشت سود و سرمایه سرمایه گذاران خارجی به کشور مبدأشان، اجازه انجام فعالیت های زیر ساختی در حال توسعه در قطر به سرمایه گذاران خارجی، ایجاد نمایشگاه های بین المللی و سالن های کنفرانس برای سرمایه گذران خارجی، برخورداری از نیروی کار ارزان و شرایط استخدام بسیار راحت در قطر.

اقدامات لازم برای ثبت شرکت در کشور قطر

افرادی که قصد تاسیس شرکت در قطر را دارند می­ باید طبق مراحل زیر عمل نمایند:

  • آماده نمودن تمامی مدارک لازم مربوط به مالکیت شرکت در قطر
  • انتخاب نمودن نامی تجاری برای شرکت خود در قطر
  • اخذ مجوزهای فعالیتی در قطر
  • سرمایه گذار می­ بایست حسابی بانکی با حداقل 200000 ریال در قطر افتتاح نماید.
  • ارائه بیانیه ای مبنی بر فعالیت های شرکت و همکاری شرکا
  • اخذ مجوز از وزارت دادگستری
  • اخذ تأییدیه از سوی وزارت بازرگانی قطر با ارائه بیزینس پلن به این اداره
  • ارائه مدارک لازم به شهرداری قطر و اخذ مجوز از این اداره
  • اخذ مجوز از اداره مهاجرت این کشور برای انجام فعالیت های تجاری

ناگفته نماند پس از اینکه شرکت مورد نظر بنام شرکای موجود در قطر ثبت گردید، سرمایه­ حاصله به مدیران شرکت و مدیران کلی شرکت تعلق خواهد گرفت.

مالیات سالانه در کشور قطر

سرمایه گذارانی که به ثبت شرکت در این کشور می­ پردازند می­ بایست 10%-35% سود حاصله از فعالیت های تجاری را به دولت قطر پرداخت نمایند. سرمایه گذاران توجه داشته باشند در صورتیکه سود خالص سالیانه آنها بالغ بر 100000 ریال قطری باشد از پرداخت مالیات به این کشور معاف خواهند شد. سرمایه گذاران و افرادی که قصد ثبت شرکت در کشور قطر را دارند ممکن است با سوالات متعددی در زمینه ثبت شرکت در قطر روبرو شوند. دوستان عزیز می­توانند پاسخ تمامی سوالاتشان در زمینه مهاجرت به قطر را از کارشناسان و مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *