ویزای توریستی

جاذبه های گردشگری آذربایجان

جاذبه های گردشگری آذربایجان

هر ساله تعداد زیادی از گردشگران بین المللی و خارجی به دلیل وجود جاذبه های گردشگری آذربایجان اقدام به سفر به این کشور دیدنی می نمایند. اگر شما هم علاقه مند به کسب اطلاعات در رابطه با جاذبه های گردشگری آذربایجان هستید می توانید با مطالعه مقاله پیش رو و سایر مقالات موجود در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کاملی در رابطه با این کشور به دست آورید.

این کشور با نام رسمی جمهوری آذربایجان شناخته می شود که دارای مساحتی بالغ بر 86600 کیلومتر مربع می باشد. این کشور دارای مرزهای آبی با کناره های دریای خزر، کشور قرقیزستان و کشور ترکمنستان می باشد، همچنین دارای مرزهای زمینی مشترک با کشورهای ایران، گرجستان، ارمنستان و ترکیه است. باکو یکی از مهم ترین شهرهای این کشور است که به عنوان پایتخت آذربایجان نیز شناخته می شود. طبق آخرین سرشماری های انجام شده در سال 2022 میلادی جمعیت این کشور حدود 10 میلیون نفر است. شهروندان آذربایجان به زبان ترکی آذربایجانی به مکالمه می پردازند، همچنین به زبان های روسی و انگلیسی تسلط دارند.

  • مهم ترین آثار ساخته شده در کشور آذربایجان کدامند؟
  • آیا آذربایجان کشور مناسبی برای مهاجرت توریستی است؟
  • آیا مکان های توریستی آذربایجان فرصت مناسبی برای کار دانشجویی است؟
  • اعتبار ویزای توریستی آذربایجان چه مدت است؟

کلیات جاذبه های گردشگری آذربایجان

واحد پول رایج در این کشور منات با علامت اختصاری AZN می باشد. در رابطه با جاذبه های گردشگری آذربایجان می توان گفت، شهر باکو به دلیل مولفه های مشابهی مانند معماری های عجیب و به کار بردن زیاد رنگ طلایی با کشور امارات و شهر دبی مقایسه می شود. کشور آذربایجان از نظر ویژگی های طبیعی، آداب و رسوم و مکان های تاریخی مکان بسیار مناسبی برای سفر محسوب می شود. در ادامه سعی داریم به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری آذربایجان بپردازیم.

موزه فرش و برج دختر شهر باکو در آذربایجان

یکی از محبوب ترین کالاها در دنیا، فرش آذربایجان می باشد. این مکان صرفا جهت آشنایی توریست ها و گردشگران با سنت و فرهنگ کشور آذربایجان ساخته شده است. در این مجموعه انواع مختلفی از فرش ها با طرح و رنگ های مختلف وجود دارد که باعث می شود در دنیا هنر غرق شوید و هنر و خلاقیت را با تمام وجود تحسین می کنید.

برج دختر در شهر باکو قرار گرفته است و مهم ترین سمبل این شهر محسوب می شود. اطلاعات دقیقی در رابطه با ساخت این برج در دسترس نمی باشد. دلیل عجیب بودن این مکان به خاطر طراحی عجیب برج و سنگ های استفاده شده در آن می باشد. یکی از بناهایی که هر گردشگر به محض ورود به شهر باکو از آن دیدن می کند برج دختر است.

موزه ادبیات نظامی گنجوی از جاذبه های گردشگری آذربایجان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آذربایجان که می تواند برای دوستداران هنر و ادبیات جالب باشد، موزه ادبیات نظامی گنجوی است. این موزه در نزدیکی میدان فانتن در شهر باکو جای گرفته است و گردشگران می توانند در هنگام بازدید از موزه و میدان فانتن نیز بازدید کنند. موزه ادبیات نظامی گنجوی یکی از بهترین مکان ها برای شناختن فرهنگ آذربایجان محسوب می شود. در این موزه اشیاء، کتب و موارد زیادی در رابطه با فرهنگ این کشور وجود دارد.

موزه ادبیات نظامی گنجوی از جاذبه های گردشگری آذربایجان

میدان فانتن و آتشگاه سوراخانی زرتشتیان آذربایجان

یکی از میدان های اصلی و زیبا شهر باکو، Fountain Square می باشد. این مکان در گذشته با نام Parapet شناخته می شد. در این میدان بسیاری از مراکز خرید، پاساژها، کافه ها، رستوران ها و هتل ها وجود دارد، به همین دلیل این میدان در بین توریست ها دارای محبوبیت زیادی است. از دیگر جاذبه های گردشگری آذربایجان می توان به آتشگاه سوراخانی اشاره کرد. در این آتشگاه می توانید شاهد آیین زرتشتی باشید. این مکان مقدس در قرن 18 توسط زرتشتیان ایرانی ساخته شده است. در سال 1975 این بنا به موزه تبدیل شد و در سال 1998 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

شهر شکی (Sheki) و روستای لاهیج (Lahic) در آذربایجان

شهر شکی در غرب باکو قرار گرفته است و به عنوان قدیمی ترین اقامتگاه در منطقه قفقاز محسوب می شود. این شهر در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و شهرت آن به دلیل وجود صنایع دستی ابریشمی می باشد. علاوه بر صنایع دستی می توان به مکان های گردشگری این شهر که شامل مساجد، قلعه ها، قصر شکی خان و حمام های سنتی می شود، اشاره کرد.

یکی دیگر از روستاهای آذربایجان لاهیج می باشد. این روستا در شهر باکو و در دامنه های جنوبی قفقاز قرار گرفته است. جمعیت روستا لاهیج کمتر از 1000 نفر می باشد و مردم این روستا به زبان فارسی – تاتی به مکالمه می پردازند. بیشتر شهرت این روستا به دلیل وجود صنایع مسگری و صنایع مسی می باشد. از دیگر جاذبه های لاهیج می توان به معماری بازار این روستا و مناظر طبیعی خیره کنند و چشم انداز کوهستان اشاره کرد.

روستای خینالیق (Khinalug) از جاذبه های گردشگری آذربایجان

یکی از روستاهای دور افتاده در شمال شرقی کشور آذربایجان خینالیق می باشد. شهروندان این روستا به زبان آذربایجانی و خینالیق صحبت می کنند. حدودا 1000 تات در روستا خینالیق زندگی می کنند. همچنین تعداد زیادی از شهروندان این روستا را بوداییان و هندوها تشکیل می دهند. در این روستا می توانید شاهد آثار هنری بسیاری از ایرانیان زرتشتی باشید.

هزینه زندگی در آذربایجان در سال 2022

زندگی در آذربایجان برای دانشجویان و کسانی که برای کار به این کشور سفر کرده اند ارزان تر از توریست ها است. چرا که گردشگران علاوه بر هزینه های بلیت، سفارت و غیره به جای اقامت در آپارتمان و خوابگاه باید در هتل ها زندگی کنند. همچنین گردشگران امکان تهیه غذا در منزل و کاستن از هزینه های زندگی از این طریق را ندارند، در واقع حضور در رستوران ها برای تمامی وعده های غذایی از جمله دلایلی است که منجر به بالاتر رفتن هزینه زندگی توریست ها در آذربایجان می شود. در جدول ذیل متوسط هزینه زندگی یک ماهه توریست ها و دانشجویان در آذربایجان طی سال 2022 با هم مقایسه شده است:

متوسط هزینه زندگی ماهانه دانشجویان در آذربایجانمتوسط هزینه زندگی ماهانه توریست ها در آذربایجان
$300 (دلار آمریکا)$450 (دلار آمریکا)

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با جاذبه های گردشگری آذربایجان به دست آوردید. اگر شما هم با مطالعه این مقاله علاقه مند به مهاجرت به کشور آذربایجان شده اید، می توانید طی مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله 10 مشاغل پر در آمد در آذربایجان و مقاله تبدیل اقامت به تابعیت در آذربایجان را مطالعه نمایید. همچنین می توانید همه روزه با کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه در ارتباط باشید و از مشاوره های در نظر گرفته شده بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *