ویزای توریستی

مکان های دیدنی اسلوونی

مکان های دیدنی اسلوونی

مکان های دیدنی اسلوونی به قدری زیاد و متنوع هستند که تمامی مسافران از سراسر دنیا می توانند از آنها لذت ببرند. در حالی که مناظر و مناظر رمانتیک دریاچه بلد آن را به یک منظره ضروری تبدیل می کند، اسلوونی علاوه بر عکس گرفتن از محبوب ترین جاذبه، چیزهای بیشتری برای دیدن و انجام بازدیدکنندگان دارد. علاوه بر پایتخت پر جنب ‌و جوش و در عین حال آرام آن، لیوبلیانا، اسلوونی دارای مجموعه ‌ای شگفت ‌انگیز از مناظر متنوع برای کاوش با شهرها و روستاهای کوچک در اطراف کوه‌ ها، دره‌ ها و خط ساحلی آن است. اسلوونی که در اروپای مرکزی واقع شده است که با ایتالیا، اتریش، مجارستان و کرواسی همسایه است و کوه‌ های ناهموار و جنگل‌ های سرسبز بیشتر زمین‌ های آن را پوشانده است.

جدای از کوه ‌های پوشیده از برف جولیان آلپ و توده عظیم پوهورجه، رودخانه‌ ها، دره‌ ها، غارها و دریاچه‌ های فراوان در نزدیکی خط ساحلی دریای آدریاتیک، مناظر کارستی را در بر می‌گیرند. لیوبلیانا علیرغم اینکه درصد زیادی از کل جمعیت اسلوونی را در خود جای داده است، هنوز یکی از کوچکترین پایتخت های اروپا است. پر از آثار هنری عمومی جالب و تفرجگاه‌ های زیبای کنار رودخانه، این شهر مسحورکننده دارای موزه ‌ها و گالری‌ های عالی است که گردشگران می‌توانند قلعه، پل‌ ها و میدان ‌های شهر قدیمی جذابش را که از دیدنی‌های اصلی آن به حساب می‌آیند، تماشا کنند. این نوشتار توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان راهنما برای سفر و بازدید مکان های دیدنی اسلووانی برای هموطنان عزیز تهیه شده است.

معرفی کشور اسلوونی

کشور اسلوونی کشوری فوق العاده زیبا با آب و هوای معتدل قاره ای است که قبلا یکی از ایالت های یوگوسلاوی سابق بوده است. مهاجرت به کشور اسلوونی دشوار است؛ کسانی که بخواهند در این کشور سرمایه گذاری کنند باید سرمایه اولیه شرکت را 50000€ (یورو) در نظر بگیرند و با این حال ضروری است هم زمان ثبت شرکت و هم به صورت ماهیانه مالیات و یکسری هزینه های دیگر را پرداخت نمایند. کار در اسلوونی نیز تنها با داشتن پیشنهاد شغلی امکان پذیر است و بدین منظور ضروری است کارفرما فرصت شغلی را 3 ماه در اسلوونی و سپس 3 ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی کند. با این حال این کشور خیلی گران قیمت نیست و رشد اقتصادی خوبی دارد در نتیجه ممکن است برخی افراد علاقه مند به مهاجرت به آن باشند.


البته شرایط بازار کار در اسلوونی به نحوی است که تنها افرادی که به طبان اسلوونیایی مسلط باشند شانسی برای پیدا کردن شغل خواهد داشت. نرخ بیکاری در اسلوونی در سال 2024 حدود 4.8% است یعنی نسبت به 2،3 سال گذشته افزایش داشته و در حال حاضر محیط کاری در این کشور بسیار رقابتی است. همین مسئله و سیاست های دافع مهاجر آن سبب شده است خارجی های کمی به اسلوونی به عنوان مقصد مهاجرتی نگاه کنند. جهت آشنایی بیشتر با این کشور و فرهنگ حاکم بر آن در نمودار زیر ادیان عمده در اسلوونی معرفی شده اند:

نمودار ادیان در اسلوونی

دریاچه بلد یکی از مکان های دیدنی اسلوونی

دریاچه بلد به عنوان دروازه ای به پارک ملی تریگلاو، یک مجموعه آبی خوش منظره که توسط کوه های آلپ جولیان احاطه شده است، خدمت می کند. این دریاچه سبز بزرگ نیست و می توان در یک بعد از ظهر در اطراف آن پیاده روی کرد. چیزی که این مقصد را بسیار جذاب می کند، جزیره کوچکی است که در وسط دریاچه قرار دارد و کلیسایی متعلق به قرن هفدهم را در خود جای داده است. همچنین ممکن است گردشگران بخواهند در سواحل دریاچه سوار اسب شوند، یک قایق پارویی برای کاوش در آب کرایه کنند یا 15 دقیقه به طرف بالا پیاده روی کنند تا به قلعه بلد برسند، قلعه ای که قدمت آن به قرن هفدهم بر می گردد و مناظر با شکوهی از دریاچه زیر خود دارد.

با نگاهی به یک دریاچه آبی، به کلیسای تاریخی در مرکز آن و به سمت کوه های آلپ جولیان، بازدیدکنندگان متوجه خواهند شد که چرا دریاچه بلد یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی اسلوونی است. احتمالاً محبوب ترین کار در دریاچه بلد، کرایه کایاک و سفر به جزیره در وسط دریاچه است. گردشگران می‌توانند کایاک ‌ها را با قیمتی در حدود 15€ (یورو) کرایه کنند، تا جزیره پارو بزنند و در حین کاوش کایاک ‌ها را ترک کنند. همچنین چندین منطقه شنا در دریاچه بلد وجود دارد که معمولاً از ژوئن تا سپتامبر هر سال باز هستند و برخی حتی دارای سکوهای شناور برای استراحت هستند. گردشگران از بین تمام کارهایی که باید در دریاچه بلد انجام دهند، این یکی از محبوب ترین جاذبه ها است.

لیوبلیانا از بهترین مکان های دیدنی اسلوونی

یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در اسلوونی، پایتخت آن، لیوبلیانا است. اگرچه لیوبلیانا بسیار کوچکتر از بسیاری از پایتخت های اروپایی است، اما جذابیت منحصر به فردی دارد که ارزش دیدن را دارد. یکی از جاذبه های اصلی شهر تروموستوفیه است که به پل سه گانه نیز معروف است، جایی که سه پل زیبا روی رودخانه درست در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. همچنین می‌توان قلعه ‌ها و میدان ‌های قرون وسطایی را در شهر قدیمی دید، دیوارهای اصلی شهر رومی را مشاهده کرد یا در پارک محبوب تیوولی استراحت کرد. لیوبلیانا به عنوان پایتخت، موزه های هنر و معماری خارق العاده، یک باغ وحش چشمگیر، فیلارمونیک اسلوونی و تئاتر ملی اسلوونی را نیز در خود جای داده است.

در نمودار زیر به طبقه بندی گردشگران شهر لیوبلیانا براساس ملیت پرداخته ایم:

طبقه بندی گردشگران شهر لیوبلیانا براساس ملیت

لیوبلیانای اسلوونی با وجود اینکه بزرگترین شهر کشور است، در واقع یکی از کوچکترین پایتخت های کل اروپا است. با این حال، آنچه ممکن است از نظر اندازه و قامت فاقد آن باشد، با حال و هوای جذاب، فرهیخته و باحال خود بیش از آن را جبران می کند. این شهر مکانی بسیار دلپذیر برای گذراندن زمان است و به طور منظم در میان شهرهای قابل زندگی در قاره قرار می گیرد. همچنین این شهر می تواند مقصد عالی برای افرادی باشد که برای کار اقدام به مهاجرت به اسلوونی کرده اند. در پایتخت این کشور فرصت های زیادی برای کار وجود دارد اما قبل از همه چیز متقاضیانی باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند و از شرایط مهاجرت به اسلوونی آگاه باشند.

پارک ملی تریگلاو در لیست مکان های دیدنی اسلوونی

اگر گردشگران بخواهند به خارج از منزل بروند و برخی از مناظر طبیعی شگفت ‌انگیز در اسلوونی را کشف کنند، پارک ملی Triglav بهترین مکان برای بازدید است. بیشتر این پارک از کوه‌ های آلپ جولیان تشکیل شده است و نقاط برجسته منطقه از جمله قله بلند خود کوه تریگلاو و همچنین آب‌ های آرام دریاچه بوهینج را در خود جای داده است. برای دیدن مناظر دیدنی، گردشگران می توانند سعی کنند کوه تریگلاو را به سمت بالا پیاده روی کنند، یا می توانید مسیر آسان را انتخاب کنند و تله کابین Vogel سوار شوند. افراد ماجراجو همچنین می توانند از تنگه Vintgar بر روی یک پل چوبی متعلق به قرن نوزدهم عبور کنند یا از پلکانی شیب دار بالا بروند تا آب های تند آبشار Savica را ببینند. شایان ذکر است که رفتینگ در رودخانه سوکا نیز یک فعالیت محبوب است.

ماموریت های پارک ملی تریگلاو عبارتند از:

  • حفاظت از اکوسیستم ها و حفظ چشم انداز فرهنگی
  • تضمین توسعه پایدار در پارک
  • لذت بردن از پارک
  • اکتشاف
  • کار آموزشی و تربیتی

یک واقعیت جالب این است که کوه یک نماد واقعی ملی است و بر روی نشان ملی و پرچم ملی نشان داده شده است.

در جدول زیر به هزینه های بلیط ورودی پارک ملی تریگلاو در لیست مکان های دیدنی اسلوونی اشاره شده است:

دسته بندی افرادهزینه (قیمت)
بزرگسالان8€
دانشجویان7€
گروه های بالای 10 نفر7€
کودکان (6 تا 15 سال)2€
کودکان (زیر 6 سال)1€
حیوانات خانگی3€

پارک ملی تریگلاو در لیست مکان های دیدنی اسلوونی

قلعه پردیاما از جاذبه های گردشگری اسلوونی

قلعه پردیاما یکی از زیباترین بناهای این کشور است و نکته ای که آن را متمایز می کند این است که درون یک غار ساخته شده است. این قلعه در ابتدا متعلق به یک شوالیه بوده است به نام Erazem Lueger که محلی های آن زمان وی را به نام رابین هود می شناخته اند. هنگام بازدید از این قلعه توضیحات جامعی راجع به زندگی این شوالیه و وقایعی که در آن زمان اتفاق افتاده توسط تور لیدرها ارائه می شود. از غار مذکور نیز که در قدیم هنگامی که قلعه تحت حمله دشمن بوده از آن به عنوان یک راه مخفی استفاده می شده است، در صورتی که از قبل رزرو شده باشد می توان دیدن کرد.

غار پوستوینا از جاذبه های گردشگری اسلوونی

زیرزمین های کشور اسلوونی هزاران غار وجود دارد که از آن میان تنها 22 غار هستند که عموم مردم امکان بازدید از آن را دارند. از میان این غارها نیز، غار پوستوینای اسلوونی محبوب ترین است. بازدید از این غار مشهور در اسلوونی و راه های مختلف آن اگر توسط تور لیدرهای آشنا به منطقه انجام گردد حدود 90 دقیقه زمان خواهد برد. لازم به ذکر است هر ساله کنسرت های مختلفی در غار پوستوینای اسلوونی برگزار می گردد چرا که علاوه بر توریست ها، این غار برای شهروندان اسلوونی نیز بسیار محبوب است.

آشنایی با منطقه تفریحی پیران اسلوونی

در نوک جنوب غربی اسلوونی و در سواحل دریای آدریاتیک، منطقه تفریحی به نام پیران قرار دارد. این مقصد یادآور ایتالیا است، که منطقی است زیرا در واقع برای بیش از پنج قرن بخشی از امپراتوری ونیزی بوده است. پیران از نظر اندازه کوچک است، اما عجیب، تاریخی و دیدنی است. علاقه مندان به تاریخ ممکن است بخواهند نقاط دیدنی مانند میدان اصلی به نام Tartinijev trg، قدیمی ترین ساختمان شهر به نام خانه ونیزی و کلیسای سنت جورج را کاوش کنند. همچنین گردشگران می توانند درست بالای دیوارهای شهر قدم بزنند یا از یکی از اسکله ها برای شنای با طراوت در دریای آدریاتیک بالا بروند. پیران همزمان یکی از مکان های دیدنی اسلوونی و همچنین یکی از دوست ‌داشتنی‌ ترین شهرها در سراسر سواحل آدریاتیک، می باشد.

شهر قدیمی آن که یکی از بهترین شهرهای تاریخی حفظ شده در هر نقطه مدیترانه است، جواهری از معماری گوتیک ونیزی است. در شرایطی که پیران به جز برای ساکنان به روی ترافیک بسته است، بهترین راه برای دیدن پیران پیاده روی است. گردشگران می توانند با بازدید از بسیاری از ساختمان های زیبا در پیران شروع کنند و سپس در مسیرهای پیاده روی بسیاری در اطراف شهر پیاده روی کنند. مکان های دیدنی اسلوونی موجب جذب گردشگران زیادی به این کشور می شوند اما علاوه بر این، شرایط زندگی مناسب نیز باعث می شود اسلوونی مقصدی جذاب برای مهاجرت به شمار بیاید و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز می توانند تمامی هموطنان عزیز را در این راستا به طور کامل راهنمایی کنند و خدمات کامل در امور مختلف مهاجرتی ارائه دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *