ویزای توریستی

مکان های دیدنی رومانی

مکان های دیدنی رومانی

اگرچه رومانی اغلب با قلعه‌ های تاریک و دراکولا همراه است، اما مکان های دیدنی رومانی بازدیدکنندگان زیادی دارند و کشوری بسیار ارزشمند برای بازدید است. در حالی که مطمئناً سهم خود را از کلیساهای مستحکم و قلعه‌ های افسانه‌ ای دارد، حومه‌ های شهرهای زیبای زیادی برای رانندگی و صومعه ‌های قرون وسطایی شگفت ‌انگیز در کنار شهرهای مدرن و کوه ‌های عظیم وجود دارد. رومانی که در تقاطع بین اروپای مرکزی، شرقی و جنوب شرقی قرار دارد، در شبه جزیره بالکان قرار دارد که با بلغارستان، صربستان، مجارستان، اوکراین و مولداوی هم مرز است. در حالی که کوه های کارپات ناهموار و دیگر رشته ‌کوه ‌ها بر مرکز کشور تسلط دارند، رودخانه پر جریان دانوب بخش زیادی از مرز جنوبی آن را تشکیل می ‌دهد که مسیر خود را به سمت دریای سیاه می ‌پیچد.

جدای از خط ساحلی قابل توجهی که دارد، بیشتر رومانی متشکل از تپه های غلتان، جنگل های بکر و دشت های باز است. در حومه شهرهای جذاب آن، تعداد زیادی شهرهای قدیمی وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند از آن دیدن کنند و براشوو، سیبیو و سیگیشوآرا از محبوب ترین آنها به شمار می روند. در اینجا گردشگران نه تنها می‌توانند مراکز تاریخی و میدان ‌های بازار پر جنب و جوش را که به خوبی حفظ شده ‌اند، بلکه موزه ‌های خوب و مناظر عالی را نیز پیدا کنند. اگرچه بسیاری از مردم بزرگ ‌ترین شهر و پایتخت رومانی بخارست را نادیده می‌ گیرند، اما به دلیل قلب تاریخی زیبا، بناهای تاریخی و تفریحات شبانه پر جنب و جوش آن، قطعا ارزش دیدن را دارد. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مکان های دیدنی رومانی را به طور کامل مورد بررسی دقیق قرار داده اند.

درباره کشور رومانی و جاذبه های توریستی آن

کشور رومانی در جنوب شرقی اروپا واقع شده و طبق آخرین آمار در سال 2024 جمعیت آن نزدیک به 19.7 میلیون نفر می باشد. نرخ مهاجرپذیری در رومانی با رشد 48% مواجه بوده به صورتی که طبق اعلام رسمی این کشور در سال 2020 حدود سه میلیون نفر تنها به قصد تفریح و گردشگری به رومانی سفر کردند که این رقم متوجه افزایش 7.5% نسبت به سال گذشته بوده است. واحد پول رومانی لئو (RON) می باشد و بازار پر رونق صنایعی چون تولید تجهیزات خودرو و شرکت های متعدد داروسازی، این کشور را به یکی از قطب های صنعت در شرق اروپا بدل کرده است.

نرخ بیکاری در رومانی 1.7% بوده و افراد اقصی نقاط دنیا از طرق مختلفی چون اخذ ویزای تحصیلی، ثبت شرکت، دریافت مجوز کار و اخذ ویزای توریستی اقدام به اقامت در این کشور می نمایند. وجود طبیعت بکر و مثال زدنی در شهرهایی از قبیل کنستانتا (Constanta) و سایر شهرهای ساحلی این کشور همراه با همزمانی آن با حضور تکنولوژی و آخرین تجهیزات مدرن در شهرهای بزرگ و اصلی این کشور همچون بخارست، موجب شده است کشور رومانی لقب سرزمین تضادها را از گردشگران حاضر در این کشور به ارث ببرد. کشور وسیع رومانی از نظر مساحت نهمین کشور پهناور در اروپا بوده و بیش از 80% مردم این کشور، مسیحی می باشند.

بانات یکی از مکان های دیدنی رومانی

غربی ترین منطقه کشور، بانات، دارای طیف متنوعی از زیستگاه ها است. این منطقه از تپه ‌ها، جنگل ‌ها و کوه‌ های زیبا در جنوب تشکیل شده است که به شدت با دشت وسیع شمال تضاد دارند. در مناطق پست، سومین شهر بزرگ رومانی، تیمیشوآرا، ارزش افزودن به برنامه سفر گردشگران را دارد، مانند شهر آبگرم قدیمی و دوست داشتنی Buzias و تاکستان ها و شراب سازی های فوق العاده ای که Recas را احاطه کرده اند. در میان کوه ‌های ارتفاعات، می‌توان تعدادی از شهرهای معدنی جالب قدیمی مانند آنینا و ساسکا مونتانا را پیدا کرد. هر دوی اینها اکنون به عنوان دروازه‌ای به سوی نعمت ‌های طبیعی اطراف عمل می ‌کنند.

به عنوان مثال، پارک ملی Cheile Nerei Beusnita، برای بازدید بسیار چشمگیر است. غارها، آبشارها و دره‌ ها در پارک پراکنده ‌اند. پارک طبیعی آیرون گیتز یک مقصد برتر در بنات است که دارای مناظر شگفت ‌انگیزی به شکل تنگه‌ های چشم ‌نواز و دره دانوب است.

بخارست از معروف ترین مکان های دیدنی رومانی

در دهه ‌های اخیر که زمانی به پاریس کوچک شهرت داشت، شهرت بخارست تا حدودی کاهش یافته است، زیرا حکومت کمونیست ‌ها و ساختمان ‌های در حال پوسیدگی مردم را از خود دور می‌کنند. با این حال، پایتخت رومانی با جاذبه های دیدنی هنوز مکانی جذاب برای بازدید است و به آرامی محبوبیت خود را به عنوان یک مقصد گردشگری باز می یابد. پارک‌ های سرسبز بخارست که برای کاوش مسحورکننده هستند، در کنار کلیساهای ارتدوکس خیره‌کننده قرن هفدهمی، موزه‌ های شگفت ‌انگیز و البته کاخ پارلمان عظیم (بزرگترین ساختمان پارلمان روی زمین) قرار دارند. خیابان ‌های بخارست با ترکیب جالب بلوک‌ های سیمانی دوران کمونیستی و بناهای تاریخی در کنار ویلاهای زیبا و ساختمان ‌های شگفت‌انگیز مانند کاخ مجلل Mitropoliei ساخته شده اند، در خیابان‌ های بخارست پر انرژی هستند.

بیشتر بازدیدکنندگانی که به رومانی سفر می کنند تا از بخارست شروع کنند و به بازدید مکان های دیدنی رومانی بپردازند از کشورهای زیر هستند:

بازدید مکان های دیدنی رومانی

به دلیل این که پایتخت رومانی از مراکز اصلی مالی و سرمایه گذاری در این کشور به شمار می رود، تعداد زیادی از مهاجران که برای کار در رومانی به این کشور مهاجرت می کنند، ساکن بخارست می شوند.

در جدول زیر به برخی از پردرآمدترین مشاغل در بخارست اشاره شده است:

رتبه بندیمشاغلدرآمد ماهیانه به لئوی رومانی
1جراحان و پزشکان36200RON
2وکلا24600RON
3مدیران ارشد اجرایی21200RON
4ارتودنتیست ها19600RON
5خلبانان14500RON

ترانسیلوانی یکی دیگر از مکان های دیدنی رومانی

مسافران، طرفداران دراکولا، شکارچیان خون ‌آشام، علاقه ‌مندان به ماوراء الطبیعه یا مردم پرشور فرهنگ از سراسر جهان همیشه به ترانسیلوانی علاقه داشته ‌اند. شاید به خاطر رمان دراکولای برام استوکر یا نحوه آشکار شدن آن در رسانه ها و فرهنگ پاپ شکل گرفته در اطراف آن باشد، اما علاوه بر هیجانات، بازدیدکنندگان همیشه مکانی با مناظر شگفت انگیز، مناظر زیبا، استقبال از مردم محلی و داستان های به یاد ماندنی پیدا می کنند.

ترانسیلوانیا یک منطقه تاریخی در مرکز رومانی است. در شرق و جنوب مرز طبیعی آن کوه های کارپات و از غرب کوه های آپوسنی است. تعاریف گسترده تر ترانسیلوانیا همچنین شامل مناطق غربی و شمال غربی رومانیایی کریشانا و مارامورش و گاهی اوقات Banat می شود.

جاذبه های ترانسیلوانی یکی از مکان های دیدنی رومانی عبارتند از:

  • قلعه بران
  • شهر براشوو و پیست اسکی پویانا براشوو در نزدیکی آن
  • شهر هوندوئارا با قلعه قرن چهاردهمی کوروین
  • ارگ و مرکز شهر Art Nouveau در Oradea
  • کلیسای دنسوس

ترانسیلوانی یکی دیگر از مکان های دیدنی رومانی

صومعه های رنگ شده از جاذبه های گردشگری رومانی

در ناحیه شمال شرقی رومانی، صومعه های متعددی وجود دارد که دارای نقاشی ها و طراحی های منحصر به فردی هستند. نقش هایی مربوط به قرن نوزدهم و همچنین یادآور تاریخ رومانی و کشمکش های دولت عثمانی با این کشور که در نهایت منجر به استقلال سیاسی و اقتصادی رومانی گردید. این صومعه ها در منطقه بوکووینا واقع شده و دیوارهای آن با نقاشی های بی نظیری از چهره های پیامبران و قدیسین، صحنه هایی از زندگی مسیح و گریزی به مفهوم بهشت و جهنم اشباع شده است. تعداد این صومعه ها از 10 عدد تجاوز کرده و در ادامه به ذکر نام مشهورترین آن ها می پردازیم:

  • Probota
  • Voronet
  • Moldovita
  • Patrauti
  • Suceava

صومعه های رنگ شده از جاذبه های گردشگری رومانی

دوبروجا شمالی از مکان های جذاب رومانی

دوبروجا شمالی بخشی از دوبروجا در داخل مرزهای رومانی است. بین رود دانوب پایین و دریای سیاه قرار دارد و در جنوب با دوبروجا جنوبی که بخشی از بلغارستان است هم مرز است. برخلاف جنوب، قلمروهای شمالی تجربه ‌ای آرامش ‌بخش ‌تر را ارائه می ‌دهند، زیرا اینجاست که دلتای دانوب و رودخانه ‌ای به همین نام به دریای سیاه می ‌ریزد. به این ترتیب، طبیعت دوست‌ داشتنی زیادی در نمایش وجود دارد و واقعاً رویای تماشاگران پرنده است زیرا گله ‌های پرندگان مهاجر در دلتا لانه می ‌کنند و همچنین پارک ملی کوه‌ های مکین در مجاورت که دیدن آن به همان اندازه لذت بخش است. یکی از بهترین آثار باقی مانده از این دوره، ارگ انیسالا است. دوبروجا شمالی بزرگتر از دوبروجا جنوبی است.

این دشتی به مساحت 8970 مایل مربع (23000 کیلومتر مربع) است که شبیه یک استپ با حداکثر ارتفاع 1532 فوت (467 متر) در شمال و 853 فوت (260 متر) در جنوب است. سفر به رومانی برای بازدید از مکان های دیدنی رومانی و یا مهاجرت به رومانی برای ادامه تحصیل، کار یا سرمایه گذاری و یا ازدواج دارای روند و شرایط خاصی می باشد که با تماس با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان می توانند از آنها مطلع شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *