ویزای مسافرتی صربستان

مکان های دیدنی صربستان

مکان های دیدنی صربستان

مکان های دیدنی صربستان هم تاریخی و هم جذاب می باشند و در سال های اخیر به مقصد گردشگری جذابی برای علاقه مندان تبدیل شده است. صربستان در میان دهکده های قرون وسطایی جذاب و دره ها و جنگل های سرسبز، جواهری پنهان در وسط بالکان است. با وجود تاریخ پرفراز و نشیب خود در چند قرن گذشته، این کشور محصور در خشکی به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد برای مسافران مطرح شده است. بر خلاف سایر کشورهای اروپایی، صربستان از گردشگری انبوه نسبتاً دست نخورده باقی مانده است.

از مهمان نوازی مردم محلی گرفته تا فرهنگ غنی گذشته جنگ زده آن، همه چیز در صربستان کاملا واقعی به نظر می رسد. چه گردشگران به ورزش‌های فضای باز، خرابه‌ های باستانی یا حتی فستیوال ‌های موسیقی حماسی علاقه ‌مند باشند، آنچه را که به دنبال آن هستند را در این فهرست از کارهایی که باید در صربستان انجام دهند، پیدا خواهند کرد. کشورهای محصور در خشکی اغلب مملو از مناظر و مناظر مختلف بی شماری هستند که باید کاوش شوند.

آنها همچنین اغلب از نظر فرهنگ به دلیل تأثیر همسایگان اطراف خود بسیار متنوع هستند. این مورد در خصوص صربستان، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در بالکان است. به همین دلیل، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین مکان های دیدنی صربستان را مورد بررسی قرار داده اند تا تمامی متقاضیانی که به فکر سفر به این کشور هستند، قبل از ورود به خاک صربستان برنامه بسیار خوبی برای سفر خود داشته باشند.

برج‌ جمجمه (Skull Tower) از جاذبه های گردشگری صربستان

سومین شهر بزرگ صربستان، شهر نیش می باشد که جزو قدیمی ترین شهرها در حوزه بالکان قاره اروپا به شمار می رود. این شهر لقب دروازه ارتباطی بین شرق و غرب را دارد. از این رو جاذبه های گردشگری صربستان در این شهر به وفور دیده می شود که یکی از آنها برج هولناک و وحشتناکی به نام برج جمجمه است که ساخته دست عثمانی ها بوده و متشکل از جمجمه های انسان می باشد.


در قرن چهاردهم جنگ و درگیری توسط عثمانی ها علیه صرب ها صورت می گیرد. خورشید پاشا، شاه معروف عثمانی جهت عبرت گرفتن اغتشاشگران تصمیم می گیرد با جمجمه های معترضان و مخالفان دولت خود، برجی را بسازد. وی دستور می دهد جنازه ها قبل از ارسال به سلطان محمود دوم، ابتدا سر بریده شوند. همچنین جمجمه ها به صورت پوست کنده تحویل خورشید شاه گردد. در گذشته 952 جمجمه در ساخت این برج به کار رفته بود اما اکنون تعداد آن محدود می باشد. ارتفاع این برج به 4.5 متر می رسد و در شهر نیش بنا شده است. این شهر در 11 ژانویه سال 1878 میلادی توسط صرب ها آزاد گردید.

گذری از خيابان کنز ميخايلوا (Knez Mihailova)

معروف ترین و نخستین خیابان شهر بلگرداد به عنوان پایتخت صربستان، خیابان کنز میخایلوا بوده است که در قرن نوزدهم رسما و قانونا نامگذاری و ساماندهی گردید و اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری صربستان محسوب می شود. قشر بانفوذ و ثروتمند صربستان در ویلاهای این خیابان زندگی می کردند. از این رو معماری ها و بناهای تاریخی جذاب، دیدنی و ارزشمندی در این خیابان به چشم می خورد. یکی از آنها هتل سرپسکا کرونا مشهور به تاج صربستان است. مجلل ترین رستوران بلگرداد در این هتل بوده است اما اکنون به کتابخانه مبدل گردیده است. رستوران ها و کافه های متعددی در این خیابان قرار گرفته اند که بر جذابیت آن می افزاید. همچنین موسیقی های زنده خیابانی باعث ایجاد فضایی شاد و خاطره انگیزی در این شهر شده است. این خیابان توسط نیروهای پلیس محافظت می شود.

جاوولیا واروش (کورشوملیا) از مکان های دیدنی صربستان

جاوولیا واروش (به زبان صربی به معنای شهر شیطان) یک صخره غیر عادی است که در اثر فرسایش خاک در نزدیکی شهر کورشوملیا در جنوب شرقی صربستان ایجاد شده است. یک افسانه محلی می گوید که صخره های با شکل عجیب بقایای یک جشن عروسی هستند که به عنوان مجازات، بلافاصله توسط شیطان سنگ شد. در مجموع 202 سازه سنگی در جاوولیا واروش وجود دارد که بین دو تا 15 متر ارتفاع دارند و قطر متوسط ​​آنها حدود 1 متر است. شهر شیطان یا جاوولیا واروش (کورشوملیا) چیزی کمتر از عجایب هفتگانه کلاسیک جهان نیست.  این مکان متشکل از سازندهای سنگی کمیاب است که در اثر فرسایش ایجاد شده و دو چشمه طبیعی آب اسیدی که محتوای معدنی بالایی دارند. اگرچه بسیاری از افسانه های هیجان انگیز با این اثر طبیعی مرتبط است، دانشمندان ثابت کرده اند که به دلیل تغییرات زمین شناسی در حال وقوع در پوسته زمین است.

این مکان هنوز به عنوان یک مکان پرماجرا و اسرارآمیز توسط گردشگرانی که در جستجوی مقداری آدرنالین به این مکان هجوم می ‌آورند، دیده می ‌شود. بازدید از این جاذبه مطمئناً شما را متحیر خواهد کرد و شما را وادار به بازگشت دوباره خواهد کرد.

بلگراد یکی از مکان های دیدنی صربستان

بلگراد ترکیبی از معماری با شکوه، انبوه فضاهای سبز، فروشگاه های شیک و ساختمان های زیبا در حومه شهر است. پایتخت پویای صربستان در محل تلاقی رودخانه ‌های دانوب و ساوا قرار دارد، جایی که پارک وسیع Kalemegdan و قلعه رفیع مناظر فوق ‌العاده‌ای را ارائه می ‌دهند. بلگراد دارای انرژی غیرقابل انکار است، به خصوص در فرهنگ کاف ه‌های پر جنب و جوش آن. قدم زدن در امتداد خیابان پیاده ‌روی کنز میهایلووا از ساختمان‌ های زیبای نئوکلاسیک قرن نوزدهمی و همچنین فروشگاه‌ ها، کافه ها و رستوران ‌ها عبور می ‌کند. بازدیدکنندگان می‌ توانند زندگی شبانه پر جنب و جوش را در کنار رودخانه ‌های ساوا و دانوب، جایی که کلوب ‌ها و بارهای شناور کناره‌ های رودخانه را در آغوش گرفته ‌اند، تماشا کنند.

بلگراد ماجراجو و پرانرژی به گرمی پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر جهان است. این پایتخت زیبا، پر جنب و جوش شاهد تاریخ پرتلاطمی بوده است که آن را به شکل امروزی درآورده است. چهل لشکر شهر را محاصره کردند و سی و هشت بار این پایتخت از خاکستر دوباره متولد شد. بلگراد پایتخت صربستان با جمعیت 1.4 میلیون نفر است و با ساختمان های باشکوه خود که از نظر معماری یادآور پادشاهی صربستان است، قوی ایستاده است.

در نمودار زیر به طور دقیق تر به جمعیت این شهر اشاره شده است:

جمعیت شهر بلگراد

بلگراد همچنین مقصد اکثر افرادی می باشد که برای کار و سرمایه گذاری در صربستان به این کشور مهاجرت یا سفر می کنند.

نووی ساد یکی دیگر از مکان های دیدنی صربستان

نووی ساد یکی دیگر از مکان های دیدنی صربستان است که دارای تنوع لازم برای یک مرکز توریستی مدرن است و هدف آن قرار دادن خود در نقشه جهانگردی است. این شهر در رودخانه دانوب، در تقاطع مهم ترین جاده ها، در نزدیکی کوه فروشکا گورا با 17 صومعه مهم فرهنگی و تاریخی قرار دارد و توسط مزرعه های معمولی وویوودین احاطه شده است. علاوه بر این، قلعه پترووارادین قرن هفدهمی، مرکز شهر قدیمی جذاب، موزه‌های متعدد، نمایشگاه معتبر نووی ساد و همچنین بسیاری از جشنواره‌ ها و رویدادهای مشهور جهان وجود دارد.

نووی ساد پایتخت وویوودینا است و برای صدها سال مرکز فرهنگی در شمال صربستان بوده است. معماری با شکوه و هنرهای محلی و صنایع دستی پررونق این شهر را خاص کرده است. در جدول زیر به اطلاعات جزئی نووی ساد اشاره شده است:

اطلاعات جزئی نووی ساد
منطقهاستان خودمختار وویوودینا
ناحیهناحیه باچکای جنوبی
مساحت702.7 کیلومتر مربع
جمعیت7220441
منطقه زمانیUTC +01:00 استاندارد و UTC +02:00 تابستانی

نووی ساد یکی دیگر از مکان های دیدنی صربستان

صومعه زیکا از جاذبه های دیدنی صربستان

صومعه زیکا یکی از جاذبه ها و مکان های دیدنی صربستان است در قرن سیزدهم ساخته شد و به عنوان اولین مقر اسقف اعظم صربستان شناخته می شود. این بنا با سابقه ای بیش از 800 سال، یکی از مهم ترین بناهای مذهبی در صربستان است. ساختار و طراحی صومعه تقریباً به اندازه خود کلیسا قابل توجه است. نمای بیرونی صومعه با سایه روشن قرمز رنگ آمیزی شده است و پشت بام های گنبدی شکل به همان اندازه سایه آبی رنگ است.

در داخل، مسافران نقاشی ‌های دیواری متعددی را خواهند دید که استفان پروونکانی و پسرش را به همراه رسولان پیتر و جان نشان می‌ دهند. همچنین تعدادی نقاشی دیواری در گروه کر شمالی و جنوبی وجود دارد که مصلوب شدن را نشان می دهد. علاوه بر ورود به خاک صربستان با اهداف توریستی، روش های دیگر ورود به خاک صربستان عبارتند از:

  • مهاجرت به صربستان از طریق کار
  • مهاجرت به صربستان از طریق تحصیل
  • مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری

فهرست سایر جاذبه های گردشگری صربستان

مکان های دیدنی و توریستی صربستان به اینجا ختم نمی شود و سایر جاذبه های گردشگری صربستان نیز وجود دارند که می تواند مقصد بسیاری از گردشگران محسوب شود. در اینجا فهرستی از آنها آمده است که می توانید در مورد آنها جستجو نموده و اطلاعات به دست آورید:

  • شهر بلاکِرکُوا (Bela Crkva)
  • قلعه گلوباک Golubac Fortress
  • دهکده دروِنگارد (Drvengrad) مقر جشنواره کوستندورف
  • جشنواره موسيقی اکسيت در شهر نووی ساد (Novi Sad)
  • بازديد از شهر نيش (Niš) و بنای تاريخی کنستانتین کبير
  • رشته‌کوه کوپائونيک (Kopaonik) به عنوان پاتوق تفريح و اسکی ‌بازی
  • ويميناتسيوم (Viminacijum) شهر محبوب پادشاهان روم
  • باغ وحش شهر بلگراد
  • کلیسای جامع سنت مارک در صربستان
  • زلاتییور در صربستان
  • داوولیا واروس Đavolja Varoš در صربستان با لقب شهر اهریمنی
  • پارک ملی درداپ در صربستان
  • کلبه رود درینا House on the Drina
  • قلعه کالمگدان Kalemegdan
  • صومعه استودنیکا Studenica Monastery
  • آرامگاه یوسیپ بروز تیتو Josip Broz Tito’s Grave
  • ساختمان شهرداری سوبوتیکا Subotica City Hall
  • رود درداپ جورج Đerdap Gorge
  • دره اوواچ Uvac Canyon
  • شهر کوچک سرمسکی کارلوفسکی Sremski Karlovci
  • صومعه ژیشا Žiča
  • منطقه کوسماژ Kosmaj
  • قلعه پترووارادین Petrovaradin Fortress
  • کلیسای اوپلناک Oplenac
  • گامزیگراد Gamzigrad از شهرهای رم باستان

ویزای توریستی‌ بازدید جاذبه های گردشگری صربستان

گردشگران و توریست های خارجی جهت ورود به صربستان و بازدید از مکان های دیدنی این کشور نیاز به ویزای توریستی صربستان دارند. این ویزا در دو نوع مختلف D (ویزای کوتاه مدت) و C (ویزای بلند مدت) صادر می گردد. ویزای نوع D مخصوص گردشگران و توریست ها و افراد مختلف با هدف تجارت و تزانزیت فرودگاهی است و به آنها اجازه می دهد به مدت 3 ماه در این کشور اقامت داشته باشند. روادید کوتاه مدت چند بار ورود به صورت یک ساله صادر می گردد و فرد می تواند در مدت 6 ماه، 90 روز و برای چندین بار به این کشور وارد شود.

ویزای بلندمدت نوع C برای اهداف بلندمدت نظیر تحصیل، تحقیقات علمی، درمان های پزشکی، کار در صربستان و ملاقات با افراد خانواده (در شرایطی که دعوت کننده جزو شهروندان صربستانی باشد) بوده و مدت اعتبار آن به صورتی که دارنده این ویزا مجاز است در مدت 180 روز 90 روز در صربستان اقامت نماید. این نوع ویزا نیز در انواع مختلف، 1 بار ورود، 2 بار ورود و چند بار ورود برای متقاضیان صادر می شود.

متقاضیان می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و درباره هر یک از روش های مهاجرتی علاوه بر صربستان بلکه درباره سایر کشورهای دنیا نیز اطلاعات کامل کسب کنند.

سوالات پرتکرار درباره جاذبه های گردشگری صربستان

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در رابطه با این موضوع همواره مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا دریافت ویزای توریستی صربستان دشوار است؟ با توجه به عدم عضویت این کشور در حوزه شنگن، می توان گفت که دریافت این ویزا ساده تر است.
  • آیا مکان های دیدنی زیادی در صربستان وجود دارد؟ با توجه به این که این کشور، بخشی از امپراطوری روم باستان بوده است، حالا می توان انتظار داشت که آثار مختلفی در این کشور وجود داشته باشد.
  • آیا هزینه های مهاجرت توریستی به صربستان بالا است؟ خیر در این کشور می توان امتیازهای زیادی به دست آورد که یکی از آن ها یک سفر جذاب و کم هزینه است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *