ویزای توریستی

مکان های دیدنی هند

مکان های دیدنی هند

در مکان های دیدنی هند به عنوان کشوری رنگارنگ، پر هرج و مرج و در عین حال کاملاً جذاب برای کشف، همه چیز برای بازدید وجود دارد. از کوه های مهیب هیمالیا در شمال گرفته تا سواحل دوست ‌داشتنی در جنوب شبه قاره، دومین کشور پرجمعیت جهان مملو از کاخ‌ ها، قلعه ‌ها و مکان‌ های مقدس باورنکردنی با شهرهای پر تپش و بازارهای پراکنده است. یکی از بزرگترین و متنوع ترین کشورهای روی زمین، هند با پاکستان، چین، نپال، بوتان، بنگلادش و میانمار در آسیا همسایه است و سریلانکا در جنوب آن قرار دارد. این کشور که بین دریای عظیم عربستان و خلیج بنگال واقع شده است، خانه همه چیز از جنگل های بارانی استوایی، بیابان های غبارآلود و خط ساحلی تقریباً بی پایان با کوه های هیمالیا سر به فلک کشیده در حال چرخش دو ویژگی بارز آن است.

از آنجایی که این منطقه دارای مجموعه ‌ای گیج‌ کننده از زبان ‌ها، فرهنگ ‌ها و غذاهای مختلف است، می‌توان فهمید که از کجا باید شروع کرد زیرا هر منطقه تاریخ و میراث غنی خود را برای بازدیدکنندگان دارد. مکان ‌های معمول برای شروع، پایتخت پر جنب ‌و جوش آن دهلی نو است، زیرا این کلان شهر بزرگ خانه برخی از معماری ‌های شگفت ‌انگیز مغول مانند قلعه سرخ و مسجد جامع مسجد با بمبئی بین‌المللی و فرهنگی است که افراد زیادی را به خود جذب می‌ کند. آگره یکی دیگر از مکان‌ های محبوب برای بازدید به دلیل تاج محل نمادین است، مانند شهر صورتی جیپور که در نقطه‌ای خوش منظره قرار دارد و مملو از کاخ ‌ها، قلعه ‌ها و بنا های تاریخی چشمگیر است. در ادامه با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان می توانند با مکان های دیدنی هند بیشتر آشنا شوند.

تاج محل از بهترین مکان های دیدنی هند

تاج محل در آگره یک مقبره عظیم از سنگ مرمر سفید است که بین سال های 1632 تا 1653 به دستور شاه جهان امپراتور مغول به یاد همسر مورد علاقه اش ساخته شد. این یکی از شاهکارهای معماری مغول و یکی از جاذبه های توریستی بزرگ در هند است که یک قطره اشک بر گونه ابدیت نامیده می شود. علاوه بر مقبره مرمر گنبدی سفید، تاج محل شامل چندین ساختمان زیبای دیگر، استخرهای منعکس کننده و باغ های تزئینی وسیع با درختان و بوته های گلدار است. این مجموعه مشهور که طی یک دوره 20 ساله در کرانه جنوبی رودخانه یامونا در آگره هند ساخته شده است، یکی از برجسته ترین نمونه های معماری مغول است که تأثیرات هندی، ایرانی و اسلامی را ترکیب کرده است.


در نمودار زیر به مقایسه تعداد بازدیدکنندگان تاج محل و سایر مکان های دیدنی هند پرداخته شده است:

مقایسه تعداد بازدیدکنندگان تاج محل و سایر مکان های دیدنی هند

در مرکز آن، خود تاج محل قرار دارد که از سنگ مرمر سفید درخشان ساخته شده است که به نظر می رسد بسته به نور روز تغییر رنگ می دهد. آلودگی هوا از کارخانه ‌ها و اتومبیل ‌های مجاور تهدیدی مستمر برای نمای درخشان مرمر سفید مقبره به شمار می ‌رود و در سال 1998، دادگاه عالی هند تعدادی اقدامات ضد آلودگی را برای محافظت از ساختمان در برابر خرابی دستور داد. برخی از کارخانه ها تعطیل شدند و تردد وسایل نقلیه در مجاورت مجتمع ممنوع شد.

شهر مقدس واراناسی از جاذبه های گردشگری هند

مرکز زیارتی اصلی پیروان دین هندو، شهر مقدس واراناسی می باشد. این شهر در کنار رودخانه اسرارآمیز گنگ قرار دارد و یکی از سمبول های مذهبی بسیار مهم هندی به حساب می آید. تاریخ بنای این شهر باستانی به قرن 8 قبل از میلاد می رسد. دلایل زیادی برای بازدید این مکان مقدس وجود دارد. یکی از این دلایل قدم زدم و مشاهده بقایای بخش قدیمی شهر مجاور رودخانه گنگ و یافتن معبد کاشی ویشوانات می باشد که در سال 1780 میلادی بنا گذاشته شده است.

غسل در آب رود گنگ برای پیروان مذهب هندو از اهمیت بسزایی برخوردار است و مکان های مختلفی موسوم به گات ها منظور شده است که با پلکان هایی منتهی به آب رودخانه در این محل مشاهده می شود. جایی که حمام یا غسل باورمند قبل از دعا انجام می شود. گفته می شود که شهر واراناسی دارای 100 گات می باشد که بزرگترین آنها گات داساش وارمت و گات آسی می باشند

شهر طلایی هند، جایسالمر

این شهر زیبا با معماری بی نظیر به خاطر سنگ مایه طلایی رنگ به کار رفته در بناهای ساختمانی به عنوان شهر طلایی هند نامیده می شود. شهر طلایی هندوستان همه ساله پذیرای میلیون ها گردشگر و مسافر خارج است که قصد بازدید از این شهر زیبا و کشف آثار تمدن و فرهنگ باستانی هند را دارند. این بنای به یادماندنی و زیبا در قرن 12 میلادی  بنا شده و به صورت قلعه ساخته شده است. علاوه بر کاخ ها، معابد و نیز خانه های قدیمی این مجموعه تاریخی شامل 99 زیرزمین همراه با دروازه های غول پیکر است که به حیاط اصلی ختم می شود. جایی که شما برج هفت طبقه کاخ ماهاراجا را می بینید. بی تردید با مهاجرت به هند و بازدید از شهر طلایی هند تجربه مسافرتی شما تکمیل خواهد شد.

دهلی از محبوب ترین مکان های دیدنی هند

دهلی ترکیبی از تاریخ در حال فروپاشی، مدرنیته درخشان و البته ترافیک است. پایتخت هند مدت ها است که شهرت زیادی به عنوان مملو از زندگی دارد و مکانی می باشد که گذشته و آینده در آن ترکیب می شوند. با وجود خیابان ‌های تنگ، بازارهای شلوغ و ایستگاه ‌های قطار پر هرج و مرج، در دهلی راه ‌های زیادی برای رفت و آمد وجود دارد. گردشگران در دهلی می توانند از قلعه سرخ قرن هفدهمی دیدن کنند و از مقیاس معماری مغول شگفت زده شوند. سپس با یک توک توک به مسجد جامع دهلی بروند، جایی که می ‌توانند فضای آرام را در آن حس کنند و با انبوهی از لبخندهای خوش‌آمدگویی از آنها استقبال خواهد شد. همچنین بازدیدکنندگان با هزینه ای ناچیز به بالای برج مسجد بروند و از بالا منظره شهر را ببینند.

در جدول زیر به اطلاعات جزئی دهلی اشاره شده است:

اطلاعات جزئی دهلی
دولتجمهوری قانون اساسی پارلمانی فدرال
مساحت کل3287263 کیلومتر مربع (1269219 مایل مربع)
جمعیت کل32066000 نفر (در سال 2024)
زبان های اصلیهندی و انگلیسی
منطقه زمانیUTC +05:30

در کنار کانپور و بمبئی، دهلی یکی از بهترین شهرها برای تحصیل در هند به شمار می رود و هزینه های تحصیل در آن برای اکثر دانشجویان بین المللی بسیار مناسب می باشد. شایان ذکر است که با این که انگلیسی یکی از زبان های اصلی هند می باشد، دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های هند باید با زبان هندی نیز آشنایی داشته باشند.

دهلی از محبوب ترین مکان های دیدنی هند

غاهای الورا یکی دیگر از مکان های دیدنی هند

هنر غار در غارهای الورا، یکی از بزرگترین مجموعه غارهای صومعه و معبد در جهان که از صخره ساخته شده است، به اوج جدیدی رسیده است. الورا دارای 100 غار است که تنها 34 غار برای بازدید عموم باز است. بزرگترین حفاری صخره‌ای یکپارچه در معبد کایلاسا یافت شد که مساحتی دو برابر پارتنون در آتن را پوشش می ‌دهد. الورا (همچنین به عنوان الورا و در زمان های قدیم به عنوان الاپورا نیز شناخته می شود) مکانی مقدس در ماهاراسترا، مرکز هند است. غارهای الورا توسط یونسکو به ‌عنوان میراث جهانی ثبت شده ‌اند و به‌ خاطر معابد هندو، بودایی و جین و بناهای تاریخی که از صخره ‌های محلی در قرن ششم تا هشتم پس از میلاد تراشیده شده ‌اند، مشهور است. دیدنی ترین نمونه، معبد Kailasa قرن هشتم میلادی است که با ارتفاع 32 متر، بزرگترین بنای سنگی تراشیده شده در جهان است.

مهمترین جاذبه های دیدنی غارهای الورا عبارتند از:

  • بناهای یادبود هندو
  • بناهای بودایی
  • بناهای تاریخی جین
  • غارهای آجانتا
  • مقبره بی بی کا

قصر دریاچه از زیباترین جاذبه های دیدنی هند

کاخ یا قصر دریاچه در دریاچه پیچولا در شهر اودایپور به عنوان یک کاخ تابستانی سلطنتی در قرن هجدهم ساخته شد. امروزه این یک هتل 5 ستاره لوکس است که تحت عنوان Taj Hotels Resorts and Palaces فعالیت می کند. هتل Lake Palace دارای یک قایق است که میهمانان را از یک اسکله در شهر قصر در ساحل شرقی دریاچه Pichola به هتل منتقل می کند. این کاخ در سال 1983 زمانی که در فیلم اختاپوسی جیمز باند به عنوان خانه شخصیت اصلی به نمایش درآمد، به شهرت رسید. کاخ دریاچه، اودایپور شاهکاری از معماری درخشان است که ساختمان‌های مرمر سفید چشمگیر را با حیاط ‌ها، تراس‌ ها، باغ‌ ها و فواره‌ های قابل‌توجه به نمایش می‌گذارد. تبدیل از کاخ به هتل در ابتدا به سفارش باگوات سینگ انجام شد و تحت هدایت یک هنرمند آمریکایی، پیمانکار دیدی طراحی شد.

سفر یا مهاجرت به هند دارای شرایط خاصی می باشد و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به راهنمایی تمامی هموطنان عزیز برای سفر یا مهاجرت به هند یا سایر نقاط دنیا می باشند.

پرسش های کلیدی درباره جاذبه های گردشگری در هند

هند یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای یک سفر خاطره انگیز است. در سال های اخیر مهاجرت های زیادی به این کشور انجام شده است. بیشتر این مهاجرت ها موقتی و برای یک سفر کوتاه بوده است. در چنین شرایطی است که می توان انتظار داشت افراد یک سفر خاطره انگیز در این کشور 72 ملت داشته باشد. روند سفر به این کشور برای ایرانی ها نیز تسهیل شده است. پرسش هایی در این رابطه مطرح می شوند که مهم ترین عبارتند از:

  • مهم ترین جاذبه گردشگری در هند چیست؟ تاج محل یکی از عجایب هفت گانه جهان در این کشور بالاترین جایگاه بازدیدهای این کشور را به خود اختصاص داده است.
  • آیا هند آثار ثبت شده جهانی دارد؟ بله تاج محل و قلعه آگره در این کشور به ثبت یونسکو رسیده اند.
  • بهترین شهرهای هند برای یک سفر کدام هستند؟ دهلی و بمبئی مشهورترین و بهترین شهرهای هند برای سفر هستند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *