ویزای توریستی

جاذبه های گردشگری ایتالیا

جاذبه های گرشگری ایتالیا

تعداد زیاد جاذبه های گرشگری ایتالیا هر ساله منجر به افزایش تعداد مسافران و گردشگران بین المللی برای بازدید از این کشور شده است. در صورتی که شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعاتی در زمینه جاذبه های گردشگری ایتالیا هستید با مطالعه این مقاله و هم چنین مراجعه به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در مورد کشور ایتالیا می باشد می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید.

تعجب آور نیست که کشور ایتالیا به عنوان زادگاه امپراتوری روم و رنسانس، دارای هنرهای تجسمی و معماری غنی می باشد و نسبت به سایر کشورهای جهان، بیشترین تعداد ثبت شده از آثار فرهنگی جهانی در سازمان یونسکو را داشته باشد. برترین جاذبه های گردشگری ایتالیا برای گردشگران فقط در زمینه هنر و معماری نیست؛ چرا که این کشور دارای دریاچه ها، کوه ها و خط ساحلی چشم گیری می باشد که منجر به ایجاد جاذبه های طبیعی در این کشور شده است.

رم یکی از بهترین مکان های دیدنی ایتالیا

رم که در گذشته پایتخت امپراتوری روم بود، امروز مقر دولت و پایتخت ایتالیا است.  شهر رم در منطقه مرکزی کشور لاتزیو قرار دارد، شهری وسیع و پیچیده است که در عین حال تاریخی و مدرن است. این شهر که بیشتر به خاطر ساخت بناهای رومی باستان و شهر واتیکان شناخته شده است، بیش از 2500 سال به عنوان مرکز مهم فرهنگ، قدرت و مذهب دوام آورده است. رم به چند منطقه تقسیم شده است که مرکز آن منطقه کولوسئو است که دارای باستانی ترین جاذبه ها مانند کولوسئوم، فروم آگوستوس، تپه کاپیتولین و فروم رومی است. در حومه مرکز رم قدیم قرار دارد که پانتئون، کلیساهای خیره کننده، میدان ها و معماری رنسانس را در خود جای داده است. واتیکان به خاطر کلیسای سنت پیتر، کاخ حواری و کلیسای سیستین به خوبی شناخته شده است. تمامی این موارد موجب جذب بازدیدکنندگان خارجی بی شماری به ایتالیا شده اند.

در نمودار زیر درصد گردشگرانی که از برخی از مکان های محبوب رم بازدید می کنند آورده شده است:

درصد گردشگرانی که از برخی از مکان های محبوب رم بازدید می کنند

در رم چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد که دیدن همه آنها ممکن است ماه ها طول بکشد. یکی از راه ‌هایی که گردشگران می‌ توانند بهترین ‌های شهر را تجربه کنند، استفاده از یک تور اتوبوسرانی هاپ ‌آف است. این تور اتوبوس در مکان ‌های اصلی دیدنی و موزه‌ های برتر توقف می‌ کند و گردشگران می‌ توانند هر طور که می‌خواهند پیاده و سوار شوند.

شهر واتیکان از جاذبه های گرشگری ایتالیا

واتیکان مرکز بعضی از مجموعه های هنری با ارزش در جهان است. کلیسای بزرگ سنت پیتر و آرامگاه سنت پیتر که یکی از آثار پرخاشگرانه میکل آنژ می باشد در میدان سنت پیتر، مکانی برای پیروان پاپ آماده شده است. کلیسای Sistine که دارای نقاشی های زیبا بر روی دیوار و سقف می باشد توسط میکل آنژ مشهور کشیده شده است، هم چنین مسافران می توانند در موزه واتیکان کارهای بسیاری از هنرمندان معروف دیگر ایتالیا را بینید.

آمفی تئاتر کولوسئوم

مسافران و گردشگران کشور ایتالیا باید این آمفی تئاتر بزرگ را ببینید. چرا که این آمفی تئاتر بزرگترین نوعی است که در امپراتوری روم ساخته شده است. همچنان به عنوان یک مدل برای امکانات ورزشی به روز و مدرن می باشد. در قسمت پایین این مکان تاریخی تونل ها، اتاق ها، سلول ها، گلادیاتورها، کارگران، حیوانات وحشی و انباره وجود دارد. این مکان تاریخی یادآور تاریخ برجسته قدیم و تاریخ گسترده رم است.

شهر ونیز از جاذبه های گرشگری ایتالیا

ونیز یک شهر متشکل از جزایر می باشد که کانال های آبی به جای خیابان های اصلی در شهر قرار گرفته است. توسط یک لابی از گذرگاه های باریک متصل شده است. پوشش کانال های ساختمان ها قدیمی است که صدها سال نسبتا بدون تغییر باقی مانده اند و به جذابیت عاشقانه این شهر افزوده اند. بزرگ ترین و معروف ترین این آبراه ها کانال ومپراتو در امتداد کانال گراند می باشد. یکی از مکان های بسیار جذاب در ونیز است. چرا که این راه آبی بهترین راه برای دیدن بسیاری از کاخ های بزرگ می باشد.

شهر سوخته پومپئو

شهر سوخته پومپئو که به علت فوران یکی از آتشفشان ها سوخته شده است. اما همچنان بسیاری از گنجینه های هنری این شهر حفظ گردیده است. بسیاری از آثار نظیر نقاشی های دیواری، موزاییک و مجسمه ها به صورت نیمه سوخته باقی مانده است. چندین قرن کاوش از بقایای خانه ها، بازارها، حمام ها، معابد، تئاترها، خیابان ها و بقایای انسانی منجر به این شده است که بازدیدکنندگان می توانند در خیابان های قدیمی این شهر پیاده روی کنند. در این شهر می توانید سبک مهندسی رومیان که تاریخ آن بیش از 2000 سال پیش می باشد را از نزدیک ببینید.

برج تاریخی پیزا

برج کج پیزا یکی از جاذبه های زیبای این شهر می باشد و شهرت این برج به علت نقص و کجی می باشد. زمان ساخت این برج به 1100 میلادی می رسد. پیش از انجام کارهای ترمیم در دهه 1990 پیش بینی می شد که تا سال 2000 این برج نابود شود ولی با ترمیم مانع ریزش این برج شدند. تا جایی که امروزه، بازدید کنندگان می توانند از پله های برج به سمت بالا و برای دیدن مناظر افسانه ای این شهر بروند.

شهر ونیز از جاذبه های گرشگری ایتالیا

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیور

دوئومه سانتا ماریا دل فیور یا کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیور، به عنوان یکی از زیباترین کلیساهای جهان شناخته می شود که در شهر فلورانس ساخته شده است. زمان ساخت این کلیسا بین قرن های 13 و 15 میلادی می باشد. معروف ترین گنبد جذاب این کلیسا توسط Filippo Brunelleschi در سال 1434 تکمیل شده است. برج بنفش کلیسای جامع در نزدیکی کلیسای جامع در Piazza del Duomo قرار دارد که از سنگ مرمر معمولی و توسط معماری به نام رومسکایی توسکانی طراحی شده است.

دریاچه کومو از جاذبه های گرشگری ایتالیا

دریاچه کومو یکی از زیباترین مناطق ایتالیا است که توسط کوه احاطه شده و در کنار شهرهای کوچکی قرار دارد. پیش از ظهور روم، رومی ها در کنار این دریاچه اقدام به ساخت ویلاهای زیادی کرده اند که در امتداد ساحل دریاچه این کشور قرار گرفته اند و بسیاری از آن ها توسط باغ هایی که به روی عموم مردم باز می شود احاطه شده است.

آب و هوای معتدل این مکان زیبا منجر به جذابیت باغ ها در ساحل دریاچه شده است و این منطقه دارای ویژگی های شبیه به مدیترانه می باشد. همچنین در این مکان شهرک هایی وجود دارد که برای رفت و آمد مکرر در اطراف دریاچه مناسب می باشد. این مکان تفریحی دارای یک خیابان می باشد که زمان تاسیس آن به قرن 11 میلادی می رسد.

ساحل آمالیو از جاذبه های گردشگری ایتالیا

ساحل آمالیو، یک میراث جهانی ثبت شده در سازمان یونسکو می باشد. این ساحل که یک قسمت خیره کننده از خط ساحلی در امتداد شبه جزیره سورنتین، جنوب ناپل و سورنتو می باشد، منجر به ایجاد شهرهایی نظیر شهر هیللس شده که یک طرف آن در امتداد کوه های شیب دار ساخته شده و یک طرف آن به عنوان یک آبشار به دریا شناخته می شود. همچنین کلیسای جامع رنگین کمان در این منطقه ساخته شده که مسافران می توانند به غیر از قایق در مسیرهای ساحل سفر کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای گردشگری ایتالیا در 2023

ویزای گردشگری یا توریستی ایتالیا ویزایی نوع C است که مردم برخی از کشورهای دنیا، از جمله ایران، پیش از ورود به ایتالیا باید لزوما آن را تهیه نمایند. با داشتن این ویزا افراد اجازه تحصیل یا کار در ایتالیا را نخواهند داشت. تنها می توانند به صورت کوتاه مدت در این کشور به عنوان گردشگر، اقامت داشته باشند. در سال 2023 مهم ترین مدارکی که سفارت ایتالیا به منظور صدور ویزای توریستی از افراد درخواست می کند، عبارت هستند از:

  • پاسپورت معتبری که حداقل دو صفحه خالی داشته باشد و برای حداقل 3 ماه پس از تاریخ بازگشت فرد هم معتبر باشد
  • فرم تکمیل شده و امضا شده ویزای توریستی ایتالیا
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن
  • بیمه معتبر در اتحادیه اروپا
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در ایتالیا از جمله رزرو هتل و غیره
  • پرداخت هزینه سفارت یا همان visa fee
  • خرید بلیت رفت و برگشت

در صورتی که شما هم با مطالعه مقاله جاذبه های گرشگری ایتالیا علاقه مند به مهاجرت به این کشور باستانی و زیبا شدید این فرصت را دارید تا با مطالعه مقاله های موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر ویزای تحصیلی ایتالیا به اطلاعات جامعی در مورد مهاجرت به این کشور دست یابید. روش های مختلفی وجود دارد که به افراد اجازه می دهد تا به زندگی موقت یا دائم در کشور ایتالیا دست پیدا کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص جاذبه های گردشگری ایتالیا

در خصوص جاذبه های گردشگری این کشور موارد زیر مورد پرسش قرار می گیرد:

  1. مهم ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا کدامند؟ برج پیزا، آمفی تئاتر کولوسئوم، ونیز، کلیسای مرکزی میلان و واتیکان مهم ترین جاذبه های ایتالیا هستند.
  2. کدام شهرهای ایتالیا بیشترین گردشگر را در سال جذب می کنند؟ فلورانس، ونیز، رم و میلان مهم ترین شهرهای توریستی ایتالیا هستند.
  3. برای بازدید توریستی از کشور ایتالیا چه باید کرد؟ افرادی که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری ایتالیا را دارند باید ویزای شنگن بگیرند که به این کشور سفر کنند.
  4. مزایای دریافت ویزای شنگن ایتالیا چیست؟ دریافت ویزای شنگن ایتالیا به افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند آزادانه به کشورهای اروپایی سفر کنند.
  5. مدت اقامت در کشور ایتالیا از طریق ویزای توریستی چه مدت است؟ هر فرد به کمک ویزای شنگن می تواند 90 روز در این حوزه اقامت داشته باشد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *