مهاجرت

آب و هوای لیختن اشتاین

آب و هوای لیختن اشتاین

لیختن اشتاین با برخورداری از مراتع سرسبز فراوان موجب شده است تا توجه گردشگران زیادی به آن جلب شده و آگاهی از شرایط آب و هوای لیختن اشتاین به یکی از دغدغه های این افراد جهت سفر به این کشور اروپایی و زندگی و کار در آن تبدیل شده است. نظام مسلط بر لیختن اشتاین پادشاهی مشروطه بوده و مردم این سرزمین به زبان آلمانی صحبت می کنند؛ اگرچه در نظام آموزشی این کشور زبان های انگلیسی و فرانسوی نیز در برنامه های درسی دانش آموزان گنجانده شده است. لیختن اشتاین دارای 11 شهرستان است که پرجمعیت ترین آن ها شان (Schaan) بوده و پایتخت سیاسی این کشور نیز فادوتس (Vaduz) نام دارد. در سال 2024 جمعیت این کشور بیش از 39500 نفر اعلام شده و شهروندانش از سطح رفاه بالای اجتماعی برخوردار و استاندارهای تعریف شده زندگی باکیفیت در دسترس همگان وجود دارد.

اگرچه لیختن اشتاین از کوچک ترین کشورهای اروپا است، جنبه های مختلف زندگی شهری چون حمل و نقل در این سرزمین از وضعیت مطلوبی برخوردار است. علاقمندان به سفر به لیختن اشتاین پس از آگاهی از شرایط آب و هوایی و اقلیم آن می توانند به صورت هوایی در فرودگاه بالزرس فرود آمده و یا از یکی از 4 خط راه آهن موجود در شهرهای این کشور استفاده کنند. اتریش و سوئیس همسایگان لیختن اشتاین هستند. ما کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی داریم در ادامه این نگارش به بررسی تخصصی شرایط آب و هوای لیختن اشتاین پرداخته و شما را با بهترین زمان های سفر به این کشور زیبا آشنا گردانیم.

  • شرایط آب و هوایی لیختن اشتاین چگونه است؟
  • بهترین زمان برای سفر به این کشور چه زمانی است؟
  • شرایط آب و هوایی این کشور شبیه به کدام کشورها است؟
  • رایج ترین وضعیت جوی در این کشور چیست؟

درباره لیختن اشتاین

لیختن اشتاین یکی از کوچک ترین کشورهای واقع در اروپا و قلب این قاره می باشد. این کشور فقط با دو کشور دارای مرز است که شامل کشورهای اتریش و سوئیس می باشد. جمعیت این کشور طبق اعلام سازمان ملل در سال 2024، 39584 نفر می باشد و با توجه به مساحت 160 کیلومتر مربعی این کشور میزان تراکم جمعیت 238.3 نفر بر کیلومتر مربع است. این کشور از شرق و شمال با اتریش همسایه است و کوه های آلپ از شرق این کشور می گذرند. این کشور از نظر آب و هوایی تقریبا معتدل است و برگرفته از کوه های آلپ زمستان های سرد و تابستان های خنکی دارد. پایتخت آن فادوتس نام دارد که در قلب این کشور واقع شده است. لیختن اشتاین در منطقه شنگن و منطقه اقتصادی اروپا شرکت دارد. این کشور همچنین عضو اتحادیه تجارت آزاد اروپا و سازمان ملل است.


آب و هوای لیختن اشتاین و سفر به این کشور

با توجه به ترقی لیختن اشتاین در زمینه های مختلف اقتصادی و کاهش نرخ تورم در این سرزمین، متقاضیان با اهداف مختلفی چون کار، تحصیل، سرمایه گذاری و ازدواج مهاجرت به لیختن اشتاین را انتخاب می نمایند؛ علاوه بر موارد ذکر شده وجود رودخانه های متعدد و جنگل های سرسبز در شهرهایی چون شان موجب شده است تا گردشگری و تفریح به اهداف مذکور اضافه گردد و اشخاص با بررسی مکان های مناسب لیختن اشتاین جهت خوشگذرانی چون قلعه گوتنبرگ، آثار سفالگری شادلر و کاخ های سلطنتی با معماری رومی سفر به لیختن اشتاین را در برنامه های آتی خود قرار می دهند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که به علت شباهت های متعدد اقلیم لیختن اشتاین و سوئد، وضعیت آب و هوایی این دو کشور در اغلب ماه های سال وجوه اشتراک بسیاری دارد.

آب و هوای لیختن اشتاین و میزان بارندگی در آن

با توجه به حضور کوه های آلپ در نواحی شمالی لیختن اشتاین، می توان پیش بینی کرد که با تعدد ابرهای باران زا، این کشور در ماه هایی چون اکتبر و نوامبر روزهای پربارانی را پشت سر بگذارد. میانگین سالانه بارش باران در لیختن اشتاین حدودا 1000 میلی لیتر بوده و حداقل میزان آن در ماه های می و ژوئن صورت می پذیرد. ژانویه سردترین ماه سال می باشد که میانگین دمای آن زیر صفر درجه سانتی گراد است. شهر فادوتس نسبت به سایر شهرهای لیختن اشتاین بارندگی بیشتری را در طول سال تجربه می کند. در ادامه به مقایسه میزان بارش سالانه باران در این شهر و میانگین بارش در شهرهای لیختن اشتاین پرداخته ایم:

مقایسه میزان بارش باران در فادوتس و سایر شهرها

بارش تگرگ و برف در فصل زمستان موجب سفیدپوش شدن نقاط مرتفع کوه های آلپ شده و همین امر ورزش اسکی را در این مناطق به یکی از پر طرفدارترین سرگرمی های مردم لیختن اشتاین بدل کرده است. گروز پیتز از مرتفع ترین نقاط لیختن اشتاین می باشد و با توجه به اینکه به ازای 300 متر افزایش ارتفاع، دمای هوا 5 درجه سانتی گراد کاهش می یابد، این محدوده در فصل بهار نیز اقلیم سرد و خشکی به حساب می آید. بر اساس طبقه بندی Koeppen-Geiger آب و هوای لیختن اشتاین از نوع Cfb می باشد؛ بدان معنا که دارای تابستان های گرم و مرطوب با دمای نزدیک به 22 درجه و 4 ماه در سال که دمای هوا حداقل 10 درجه بیشتر از میانیگن سالانه می باشد.

بررسی آب و هوا و اقلیم لیختن اشتاین

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور لیختن اشتاین، عبور دو رودخانه طویل از غرب این کشور موجب ایجاد جلگه ای وسیع با نام راین شده است. رودهای راین و سامینا با عبور از شهرهای غربی لیختن اشتاین وضعیت کشاورزی و دامداری در این ناحیه را بهبود بخشیده و همچنین مکان های مناسبی را جهت تفریح گردشگران فراهم آورده اند. برخلاف آب و هوای نسبتا مرطوب موجود در نواحی غربی، شرق لیختن اشتاین متشکل از رشته کوه آلپ بوده و دارای زمستان های سرد و خشک همراه با بارش برف می باشد. وجود آب و هوای معتدل و گوناگون در مناطق مختلف این کشور، بر صنعت توریسم این کشور نیز تاثیرگذار بوده است؛ گردشگران می توانند با انتخاب فصل مناسب جهت سفر به لیختن اشتاین انواع اقلیم و پوشش متنوع گیاهی را در این سرزمین کوچک تجربه کنند.

بررسی آب و هوا و اقلیم لیختن اشتاین

بهترین زمان سفر به لیختن اشتاین

لیختن اشتاین بیش از 160 کیلومتر مربع مساحت داشته و این موضوع سبب می شود تا اگرچه در اغلب فصول سال وضعیت آب و هوایی معتدلی بر شرایط جوی این کشور حاکم است، گردشگران به فراخور تمایل خود با انتخاب ماه هایی چون ژوئن و ژوئیه برای سفر به لیختن اشتاین آب و هوای نسبتا گرم و بهاری را در این کشور تجربه کنند یا بالعکس با مهاجرت در محدوده زمانی آغاز دسامبر تا پایان ژانویه در شرایط آب و هوایی سرد و زمستانی به گردش در شهرهای این سرزمین بپردازند.

همچنین لیختن اشتاین دارای تنوع غذایی جالب توجهی بوده و وعده های غذایی چون Käsknöpfle طرفداران بسیاری در این سرزمین دارد. تعدد هتل ها و کمپ های مقرون به صرفه ارائه دهنده امکانات با کیفیت جهت اقامت افراد از دیگر نقاط مثبت سفر به لیختن اشتاین می باشد که جهت اخذ اطلاعات بیشتر پیرامون هریک از آن ها می توانید با همکاران مجرب و توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی یا حضوری ارتباط برقرار نمایید.

پرسش های کلیدی درباره شرایط آب و هوایی لیختن اشتاین

ممکن است برخی از افراد تمایل به سفر یا مهاجرت به این کشور داشته باشند. بدون تردید، آب و هوا نیز می تواند تاثیر خاص خود بر زندگی آنان را داشته باشد. آگاهی از شرایط آب و هوایی مقصد سفر یا مهاجرت بسیار حائز اهمیت است. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه ممکن است مطرح شوند عبارتند از:

  • وضعیت آب و هوایی لیختن اشتاین چگونه است؟ این کشور دارای آب و هوای قاره ای است. به این معنا که تفاوت های عمده ای در وضعیت آب و هوایی آن در طول سال وجود دارد.
  • آیا لیختن اشتاین دارای آب و هوایی برفی است؟ بر اساس آمارها، سالانه بیشراز 240 سانتی متر برف دراین کشور می بارد.
  • بهترین زمان برای سفر به لیختن اشتاین چه فصلی است؟ در ماه جولای هوای این کشور در بهترین شرایط قرار دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *